Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HELP! Ik wil gewoon een PDA voor internet...

Pagina: 1
Acties:

• Kaplan
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wordt hier helemaal gek van! Ik wil gewoon een PDA waarmee ik fatsoenlijk op internet kan!
En dan via WiFi als dat beschikbaar is en anders via GPRS. Bluetooth is handig, GPS is overbodig, heb ik niet nodig.

Wat is wijsheid? De HP 6515 leek me wel wat, maar die heeft dus geen WiFi en dan zit je dus altijd via de GPRS verbinding en kost het dus Mb's wat niet nodig is als het niet nodig is :-)

Heeft iemand ervaring met de Palm Treo 650? Zijn internet pagina's daar goed op te bekijken? Die heeft volgens mij geen IE, dus worden alle pagina's ook goed bekeken? Of alleen de 'perfect geprogrammeerde' pagina's?

Met name de snelheid bij internet via GPRS ben ik benieuwd naar. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

koop je dan een wifi-kaartje met een SD - of CompactFlashinterface. geeft je veel mer mogelijkheden qua keuze van model

• Kaplan
  • Niet online
Aha, kan dat ook? Steekt er dan niet iets uit de PDA?

[inmiddels bekeken op PDAHuis.nl]
Ja, zo'n ding kost weer 119 euri extra!

Belangrijk is ook dat de PDA een toetsenbord heeft. Ik heb vorig jaar een Palm Tungsten C gekocht en die had dat. Ideaal!

Helaas is er een mok koffie overheen gegaan.... :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Kaplan op 16-11-2005 17:17 ]

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 16:07

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Kaplan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:15:
Aha, kan dat ook? Steekt er dan niet iets uit de PDA?

[inmiddels bekeken op PDAHuis.nl]
Ja, zo'n ding kost weer 119 euri extra!

Belangrijk is ook dat de PDA een toetsenbord heeft. Ik heb vorig jaar een Palm Tungsten C gekocht en die had dat. Ideaal!

Helaas is er een mok koffie overheen gegaan.... :-(
Juh er steekt wel iets uit volgens mij, alleen CF kaart niet, maar dat weet ik niet zeker.
kijk hier voor SD
en hier voor een CF

Maar wrm koop je die Palm tungsten niet nog een keer dan? :)

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoKL op 16-11-2005 17:20 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 16:14

tweakraiser

I have such sites to show you

ik heb een qtek 9090,
heeft wifi, gprs, toetsenbord, en je kunt ermee bellen :Y)
ohja, ik heb een een sdcard van 1 Gig inzitten dus mp3 afspelen is ook geen probleem.
all in one dus, heerlijk apparaat en draait op windows mobile 2003 SE.
good luck!

Strava | Webdesign

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
wellicht een Qtek 9100 heeft alles aan boord ook gprs en wifi en ziet er ook nog eens waanzinnig uit (vind ik dan he )

Afbeeldingslocatie: http://www.pdahuis.nl/image/00028/m5article/gsm/qtek/groot/9100nl.jpg
De Qtek 9100 PocketPC Phone is klein, compact en zit vol mogelijkheden. Zo beschikt het toestel, naast een 2.8" QVGA touchscreen, over een uitschuifbaar Qtek 9100 PocketPC Phone - Klik voor meer informatie volwaardig toetsenbord. Met een splinternieuwe Texas Instruments OMAP processor van 200MHz en 64MB RAM geheugen zijn niet alleen alle denkbare toepassingen, waaronder navigatie, geen enkel probleem maar is het toestel daarnaast uiterst energiezuinig. De Qtek 9100 beschikt over GPRS, EDGE, WiFi/WLAN, Bluetooth, Infrarood en een buitengewoon scherpe 1.3 megapixels camera met flitser. Kortom: een modern vormgegeven alles-kunner op broekzakformaat!

De Qtek 9100 PocketPC Phone is voorzien van de nieuwe Nederlandstalige Microsoft Windows Mobile 5.0 voor mobiel gemak en verbeterde productiviteit. Behalve echte push e-mail functionaliteit i.c.m. Microsoft Exchange Server bent u bij een onverhoopt lege batterij van uw toestel nooit meer uw persoonlijke gegevens kwijt! Bezoek mobiel uw favoriete websites met Internet Explorer Mobile. Beantwoord onderweg uw e-mails en plan uw afspraken met Outlook Mobile. Speel moeiteloos al uw video & muziek bestanden af met Windows Media Player 10 Mobile.

LED display
Zie in één oogopslag of er nieuwe voicemail, e-mail of SMS/MMS berichten zijn. Ook de beschikbaarheid van zowel WiFi/WLAN als Bluetooth is eenvoudig af te lezen.

1.3 megapixels camera
Maak eenvoudig foto's en videoclips van uitzonderlijke kwaliteit met de ingebouwde 1.3 megapixels camera, inclusief flitser voor in een donkere omgeving.

Directe toetsen
Snel & gemakkelijk toegang tot onder andere uw contact- personen, agenda, e-mail, Internet Explorer en Voice SpeedDial zonder uw stylus te hoeven gebruiken.

Bluetooth
Gebruik Bluetooth onder andere voor handsfree communicatie, het uitwisselen van gegevens met andere toestellen of draadloze synchronisatie met uw PC.

Mini-SD uitbreiding
Breidt uw toestel uit met extra geheugen voor documenten, navigatiekaarten of MP3 bestanden middels het Mini-SD uitbreidingsslot aan de bovenzijde van het toestel.

Stereo headset
Met de meegeleverde stereo headset met microfoon (incl. opnameknop & volume- regeling) kunt u ongestoord handsfree telefoneren of muziek beluisteren.

WiFi/WLAN
Maak gebruik van publieke 'Hotspots' of het kantoor- of thuis netwerk met geïnte- greerde WiFi/WLAN met een snelheid tot maar liefst 11Mb per seconde.

Uitschuifbaar toetsenbord
Snelle en efficiënte gegevensinvoer met het unieke uitschuifbare QWERTY toetsenbord. Gemakkelijk in en uit te schuiven; het is er alleen als u het nodig heeft.

De Qtek 9100 is leverbaar met een Nederlands of Engels besturingssysteem.
Specificaties:
Processorsnelheid (MHz) : 200
standbytime : 200
Processortype : TI OMAP 850
Smartphone : Y
2e display : N
Kleurendisplay : Y
Schermresolutie (pixels) : 240 x 320
ROM-geheugen (mb) : 128
RAM-geheugen (mb) : 64
Geheugentype : Mini SD
Uitbreidbaar geheugen : Y
SDIO-slot : N
Besturingssysteem : Windows CE 5.0 (Pocket PC 2005 Phone Edition)
GSM Netwerken : quad-band
Bluetooth : 2.0
EDGE : Y
Netwerk Frequenties : 850,900,1800,1900
GPRS : class 10
USB-aansluiting : Y
Infrarood : Y
MMS : Y
UMTS : N
WAP : 2.0
Camera : Y
Megapixels : 1,3
Maximale resolutie : 1280 x 960
Autofocus : N
Flitser : Y
Videospeler : 3GP,MPEG4,WMV
Video opnamen : Y
2e camera : N
Batterij : Li-polymer
Batterijspanning : 1250
Gesprekstijd (min.) : 240
Laatste nummer geheugen : Y
Tril-functie : Y
Foto ID : Y
Handsfree speaker : Y
Radio : N
Tekstinvoer : T9
Email : Y
Internetbrowsing : Y
Mediaspeler : MP3,AAC,WMA
Organizer : agenda,contactpersonen,taken
Extra functies : spelletjes,java
Geïntegreerde antenne : Y
Gewicht (gr.) : 160
Aantal kleuren : 65536
Kleuren : zilver
Kleur : zilver
number : 71
Overig : * Beltonen: Polyphonic (40 channels), MP3
Diepte (cm.) : 2,3
Hoogte (cm.) : 10,9
Breedte (cm.) : 5,8

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 16:14

tweakraiser

I have such sites to show you

qtek 9090 is sneller :P
processor @ 400 mhz.
Helaas geen windows Mobile 5.0.

Strava | Webdesign

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 16:07

MarcoKL

That's a huge b*tch!

die Qtek 9100 ziet er zeker wel strak uit

Verwijderd

tweakraiser schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:22:
qtek 9090 is sneller :P
processor @ 400 mhz.
Helaas geen windows Mobile 5.0.
Niet geheel waar, de 9100 heeft een dualcore processor en is dus ook aardig snel.

@TS, wanneer je de MDA Vario koopt (=9100) dan ben je nog aardig goedkoop af ook.

• wizzard
klopt is dan wel simlock maar dat maakt ook weinig uit tegenwoordig

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhuis.nl/image/00028/m5article/gsm/tmobile/groot/mdavario.jpg
Ook geil

[ Voor 43% gewijzigd door wizzard op 16-11-2005 17:26 ]

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Kaplan
  • Niet online
Potver! Da's een prachtig apparaat. Ik had dat toetsenbord niet gezien op een overzichtpagina...

Gaat dat internet via GPRS een beetje vlot? Iemand ervaring mee?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 17:25
Kaplan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:32:
Potver! Da's een prachtig apparaat. Ik had dat toetsenbord niet gezien op een overzichtpagina...

Gaat dat internet via GPRS een beetje vlot? Iemand ervaring mee?
zou ik niet doen, gewoon een draadloos netwerk maken thuis en wifi gebruiken.(grps kan je met noog geen 8kb/s downloaden....)

• wizzard
is ook nog een beetje prijzig een avondje gotten via gprs heheheh

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een iPaq 2490. Die heeft WiFi, maar geen GPRS. Ik gebruik dus bluetooth en de GPRS mogelijkheid van mijn telefoon. Een stuk betaalbaarder want een PDA met GPRS is een heel stuk duurder.

Mijn iPaq bevalt super! Ik zou wel een PDA kiezen met Windows Mobile 2005. Scheelt een berg bugs.

• wizzard
dat is inderdaad ook een optie maar zit je wederom weer met twee toestellen en volgens mij is een telefoon en een pda aanschaffen in dit geval duurder als de qtek

Het kan wel trouwens en het werkt ook goed voor het geval dat je ggen baksteen aan je oor wilt hebben tijdens het bellen is het een betere oplossing :)

Je kan ook gewoon even zoeken in de buurt naar open hotspots of netwerken dan kun je ook internetten op straat

[ Voor 24% gewijzigd door wizzard op 16-11-2005 18:01 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kaplan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:08:

Heeft iemand ervaring met de Palm Treo 650? Zijn internet pagina's daar goed op te bekijken? Die heeft volgens mij geen IE, dus worden alle pagina's ook goed bekeken? Of alleen de 'perfect geprogrammeerde' pagina's?

Met name de snelheid bij internet via GPRS ben ik benieuwd naar. Wie heeft hier ervaring mee?
Nee hoor, niemand heeft hier ervaring met de Treo 650, daarom bestaat het volgende topic ook niet die je met de search had kunnen vinden ;) : Palmone Treo 650

Overigens worden daar al je vragen wel beantwoord dus lees dat topic door.

Wifi op de Treo 650 middels een SDIO kaart is vooralsnog niet mogelijk vanwege drivers. Van Palm is ook niet duidelijk of er nog drivers komen of dat er helemaal geen drivers komen.
Wat je wel kunt doen is een speciale tray kopen die wifi kan doen, maakt de boel weer wel groter.

Voor overige Treo zaken (ongeacht welke Treo) kun je het beste een kijkje nemen bij treocentral.com en mytreo.net. De fora daar staan boordevol info, netzoals de frontpages van de sites zelf (waarbij mytreo.net zelfs een complete knowledgebase heeft voor de Treo 600 en 650).
Pagina: 1