Links de 5D, rechts de 20D. Ik vind dat er een behoorlijk verschil aanwezig is
Wat meer ontopic:
Grootste nadeel van
FF is wel dat je lenzen gewoon echt goed moeten zijn, anders ga je echt een probleem in je borders hebben omdat je geen sweetspot gebruikt

Met name wide-open vignettering en scherpte is dan vaak een probleem, zelfs bij een 50mm 1.4 wat toch een zéér nette lens is

marrk schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:58:
* marrk ziet de analoog vs digitaal kwaliteit discussie al aankomen en duikt maar alvast weg.
Full-frame
vs.
APS is echt een onzindiscussie imho. De enige reden dat ik voor
FF zou gaan is dat een 50mm dan tenminste echt een 50mm is. Ik probeer zoveel mogelijk op 50mm te schieten en ken dat ook redelijk het perspectief van een 50mm lens, dus als ik ineens digitaal ga schieten zal dat wennen zijn.
Dan koop je een 35mm lens of iets dergelijks, wat dat betreft zie ik het probleem niet zo?
En bekijk het eens zo, als je FF zoveel beter vindt dan APS, dan vind je een nog grotere sensor nog beter, dus hoever trek je dit door? FF vs APS zijn nogal arbitraire groottes.
Tja zo kan je alles wegmarginaliseren

Wat is veel geld, voor de normale sterveling is één miljoen veel, voor Bill Gates is het een zakcentje. Het gaat erom hoe vanuit jouw belevingswereld je blik op de wereld is, en wat je ervaringen zijn

En dan houdt het, ook budgettechnisch, gewoon een keer ergens op. Binnen dat budget probeer je een zo goed mogelijke keuze te maken
[
Voor 49% gewijzigd door
Verwijderd op 17-11-2005 01:10
]