Ik heb nu sinds een 2 weken een nieuwe pc samengesteld met het volgende:
amd64 3000+
Asus a8v
crosair xm1024 dual channel (5*512)
xfx 6600gt
maxtor 80 gb
aopen dvd rw 16x
win xp prof uk incl sp2
Nu heb ik deze pc gebouwd met een zalman 300 watt voeding. Nu had ik constant crashes in de vorm van blue screen.
Dus ik het volgende gedaan:
- Memtest86+ gedraaid -> geen errors
- Bios geflashed van 2.11 -> 2.19
- 3d kaart getest dmv 3dmark05 ging gewoon goed
- temp gewoon goed cpu stressed 41 graden
In eerste instantie dacht ik toen aan de voeding. De 12 volt lijn lag op 11.39 in de bios wat dus niet goed was. Vervolgens een nieuwe voeding aangeschaft namelijk ryanpower2 modeluaire powersupply 450 watt. Volgens de bios is nu de 12v lijn 12.09.
(volgens asus probe 11.49, mbm 15.59 en sisoft idem)
Maar met voltmeter kwam ik uit op 12.08.
Na het vervangen zijn de crashes al heel wat minder geworden maar vanmorge had ik er weer een net als gister toen me ma even naar een auto opzoek was.
Ik kreeg de volgende code (kan niets vinden met search en op google)
Nu weet ik bij god niet wat deze code betekend.
Dus zou het er aan kunnen liggen dat het mijn harde schijf is?
Want bij gamen of tijdens idle is er niet veel aan de hand. Als ik bijv snel switch van ene naar andere programma of me pc 's nachts laat downloaden is het vaak wel een blue screen.
Of zoek ik verkeerd? en is er evt een progje om me harde schijf te scannen op fouten want via scandisk van windows gaat het beetje snel naar mijn mening.
amd64 3000+
Asus a8v
crosair xm1024 dual channel (5*512)
xfx 6600gt
maxtor 80 gb
aopen dvd rw 16x
win xp prof uk incl sp2
Nu heb ik deze pc gebouwd met een zalman 300 watt voeding. Nu had ik constant crashes in de vorm van blue screen.
Dus ik het volgende gedaan:
- Memtest86+ gedraaid -> geen errors
- Bios geflashed van 2.11 -> 2.19
- 3d kaart getest dmv 3dmark05 ging gewoon goed
- temp gewoon goed cpu stressed 41 graden
In eerste instantie dacht ik toen aan de voeding. De 12 volt lijn lag op 11.39 in de bios wat dus niet goed was. Vervolgens een nieuwe voeding aangeschaft namelijk ryanpower2 modeluaire powersupply 450 watt. Volgens de bios is nu de 12v lijn 12.09.
(volgens asus probe 11.49, mbm 15.59 en sisoft idem)
Maar met voltmeter kwam ik uit op 12.08.
Na het vervangen zijn de crashes al heel wat minder geworden maar vanmorge had ik er weer een net als gister toen me ma even naar een auto opzoek was.
Ik kreeg de volgende code (kan niets vinden met search en op google)
code:
1
| Stop0x000000e (0x0000005, 0x805446f3, 0xbacf38c8, 0x00000000 |
Nu weet ik bij god niet wat deze code betekend.
Dus zou het er aan kunnen liggen dat het mijn harde schijf is?
Want bij gamen of tijdens idle is er niet veel aan de hand. Als ik bijv snel switch van ene naar andere programma of me pc 's nachts laat downloaden is het vaak wel een blue screen.
Of zoek ik verkeerd? en is er evt een progje om me harde schijf te scannen op fouten want via scandisk van windows gaat het beetje snel naar mijn mening.