Toon posts:

usb partitie verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals andere ook al wel is gedaan hebben per ongelijk mijn partite verwijderd op mijn usb-stick met het instaleren van windows...
Nu staan er een hoop belangrijke documenten op, en die wil ik terug.
Na aanleiding van dit topic:
USB stick onleesbaar

heb ik knoppix gedownload. Ik heb nog nooit met linus ofzo gewerkt, en kom er daarom ook niet uit :(

Als ik in het commando scherm "fdisk" intyp krijg ik wat info over dat ik het commando verkeerd gebruik. Als ik dan iets intyp als

code:
1
fdisk /dev/hda/

dan can hij het apparaat niet openen. Zo opent ie helemaal niks.
Ook nog iets leuks, op mijn desktop staan 2 partities van mijn hardeschijf, maar er staat niks over mijn usb...

ik denk dat ik al het nodige verteld heb. Is er iemand die mij kan helpen de bestanden terug te krijgen?

owja, ik heb hem NIET geformateerd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OM FAQ / Beleid hoe krijg ik mijn data terug....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
had ik inderdaad nog niet gelezen :)
maar wordt er eerlijk gezegd ook niets wijzer van.. :'(

Verwijderd

Waarom andere mensen wel en jij niet?

Vooruit dan maar: Ik heb goede ervaringen met testdisk :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

USB-sticks worden aangeduid met /dev/sdX. Als je geen S-ATA disks hebt, of USB-HD's, dan is je USB stick /dev/sda. Partities worden aangeduid met cijfers: sda1, sda2, sda3.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:14:
Waarom andere mensen wel en jij niet?

Vooruit dan maar: Ik heb goede ervaringen met testdisk :)
was ik net aan het proberen :)

usb apparaat staat er mooi tussen. Die selecteer ik, analyseer ik (proceed) en dan gebeurt er.... niks. Hij zegt structure ok.
Moet ik hier gewoon een partitie (intel) in maken? en wat of hoe moet ik dan kiezen? cilinder, head, sector?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:04 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je een nieuwe partitie aanmaakt op je stick kun je fluiten naar je bestanden. Een formatteer programma is niet het juiste tooltje om bestanden terug te halen :P

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel in testdisk, na het analyseren heb je een optie om een partie te maken.

ik weet niet wat ik anders met testdisk moet doen? de partitietabel is verwijderd, dus die moet ik er toch opnieuw inzetten?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan probeer je iets anders dan Testdisk.

Trouwens, dit is mischien ook nuttig om eens door te nemen:
Testdisk howto

[ Voor 39% gewijzigd door MadMarky op 15-11-2005 19:16 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd!
voordat ik naar deze site kwam heb ik al het een en het ander uitgeprobeerd en door gelezen. ook de handleiding bij testdisk.
Is het zo moeilijk om te zeggen wat ik pcies/ongeveer moet doen in zo een proggie zodat ik niet meteen iets verkeerd doe? Om uit te leggen wat waar me wordt bedoeld zodat ik na kan gaan of dat voor mij van toepassing is? of hebben jullie er ook gewoon geen verstand van net als ik maar durf je er niet voro uit te komen en verwijs je daarom alleen naar een handleiding of naar google

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik de handleiding zo lees lijkt het er op dat Testdisk vooral is bedoelt voor gare harde schijven waar nog wél een partitie op staat. Aangezien jij geen partitie meer hebt (en er ook beter geen aan kunt maken lijkt me) zou ik eens naar andere tools kijken.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
dank u. Ik was naar testdisk aan het kijken nav een reply (zie hierboven) maar dan zal ik is gaan kijken naar een adere app. Suggesties? :d:P;)

edit:

xie net dat testdik ook voor partite recovery is :)
maar ik ga gewoon ff een andere app zoeken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:40 ]

Pagina: 1