Andere kaart dan 'supported' in AGI slot.

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb een Asrock 775i65GV moederbord, en ik ben mijn on-board video zat.

Dat moederbord is uitgerust met een AGI slot (lijkt op AGP, maar niet alles is supported), en daar hoort een lijstje bij van videokaarten die daar in passen.

1 van die kaarten is de Leadtek Winfast a400 TDH, met een standaard GeForce 6800 chip.

Hele mooie kaart, de snelste uit het lijstje, maar mijn vraag is nu:
kan ik ook een andere kaart gebruiken met de zelfde chipset, zelfde geheugen maar van een ander merk?

Gaat dat goed werken, of is er een grote kans dat het niet werkt? Ze hebben het lijstje getest, die kaarten die er in staan werken, ik zie dat ze met verschillende driverversies hebben gewerkt, dus dat zal wel uit te zoeken zijn.
PS. ATi 9600/9550 series and all Matrox series VGA cards are NOT supported with AGI
zo ver was ik al, maar kan ik wel andere AGP-8x kaarten gebruiken?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kheb hetzelfde probleem hier met de socket478 versie, volgens lijstje zou er een FX5600256mb in kunnen past ook wel, maar systeem crashed/monitor standby zodra er 3dmark03/05 wordt gedraaid.

Zelfs Asrock gemaild reactie gehad en je raadt het al werkt perfect daar.

Het schijnt dat je _PRECIES_ dezelfde kaart moet hebben als op hun AGI lijst.
Ik snap niet echt waarom sommige kaarten speciaal zijn die op de lijst genoemd worden meesten zijn gewoon standaard PCB.

Ik heb verschillende kaarten geprobeerd Geforce TI200/500/FX5600/MX200/MX400/MX440
laatste bios etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verder niemand?

Ik heb maar 1 nuttig topic kunnen vinden over AGI sloten, maar ik vermoed dat er wel wat meer mensen er ervaring mee hebben (of die komen hier niet, iedereen die hier komt neemt geen AGI omdat het bagger is :+ )

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Niemand?

Dan moet ik maar op zoek gaan naar die Leadtek op de HCC (zal wel niet te vinden zijn)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zal best wel :P

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Of je koopt je op de HCC dagen een nieuw goedkoop S775 mobo'tje ;).

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Als ik een nieuw moederbord koop wordt dat de beste die er te krijgen is (wat dan de P5WD2 van Asus nu is), nu probeer ik gewoon het uiterste uit wat ik nu heb te persen.

Pagina: 1