Toon posts:

Moederbord en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer samengesteld. Deze heb ik dus ontvangen van de leverancier, maar nu blijkt dat de videokaart niet wordt ondersteund door het moederbord. Het is niet de schuld van de leverancier, maar mijn eigen domme schuld. Maar nu ben ik al een tijd bezig om een andere compatible videokaart te zoeken op internet...

Wat ik natuurlijk ook kan doen is een ander moederbord aanschaffen die wel de betreffende videokaart ondersteund.

Zouden jullie mij kunnen helpen aan een type waarmee het wel gaat werken?

Hierbij de specificaties van mijn systeem:

Moederbord:
AsRock 775i65GV

Videokaart:
Sapphire Radeon 9550 256MB DDR

Processor:
Pentium 4 540 3,2 Ghz

Geheugen:
Kingston 512 MB DDR400

Al hebben jullie maar een type videokaart die zeker werkt op mijn moederbord en niet meer dan 90 euro! Of andersom natuurlijk, een moederbord dat mijn Sapphire Radeon 9550 256MB DDR ondersteund!

Alvast heel erg bedankt!

_/-\o_

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 18:05
ik zocht even je moederbord op en kreeg direct deze review:
http://www.phoronix.com/s...age=article&item=70&num=1

dat moederbord heeft geen echte AGP slot maar een zogenaamde AGI slot.
dit zijn 2 PCI sloten die samen zijn gevoegd en waar een AGP slot is op gezet
Het is dus GEEN echt AGP slot.

ik denk dat het moeilijk zal zijn vast te stellen welke VGA wel probleemloos werkt op dat AGI slot.
ik zou dus voor een andere plank gaan maar het is moeilijk je te zeggen welke goed is angezien je niet zegt wat je eisen zijn.
btw waarom gebruik je de onboard grafix niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2005 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wat je zegt.

Voor o.a. Battlefield... werkt niet met onboard videokaart :'(

Ik heb dit trouwens nog gevonden:

http://www.asrock.com/support/AGI8X_LIST/p4i65gv.htm

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 18:05
ow ik had niet op de Asrock site gekeken.
vraag me af waarom de 9550 en 9600 niet werken en kaarten die sneller zijn wel.
maarja als je blij met de plank bent en wilt een kaart van die lijst zou ik voor een geforce4 4600 of een radeon 9700 gaan 2e hands.
Want met Intel mobos weet ik niet veel.

maar dan is het ook weer de vraag hoezeer deze kaarten belemmert worden door het AGI slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2005 01:55 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:48:
Klopt wat je zegt.

Voor o.a. Battlefield... werkt niet met onboard videokaart :'(

Ik heb dit trouwens nog gevonden:

http://www.asrock.com/support/AGI8X_LIST/p4i65gv.htm
de 9550 is absoluut geen snelheidsmonster.
Voor het zelfde geld heb je een 9600/pro/xt die een STUK sneller is.
:) daarnaast zou ik kijken naar een Asus plankje:)

Goedkoop is geen duurkoop, helaas :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad!

Dan toch nog even een vraagje, het lijstje van AsRock komt dat heel spits?
Want ik kan in de pricewatch niet echt de juiste kaart vinden¿

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat bedoel je met spits? Als ik jou was zou ik een ander mobo nemen, niet alleen een 9600 XT ipv zo'n 9550... Asrock is niet noodzakelijk slecht maar hebt blijft een budgetmerk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Of je de type aanduidingen en uitvoeringen heel nauw moet nemen? Dus precies zoals ze daar staan of kan je ook een beetje afwijken van bijvoorbeeld 9700, dat je dan een 9700 Pro pakt?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Meestal worden alle modellen die op een bepaalde core gebaseerd zijn wel ondersteund. Een 9500 (Pro) en 9700 (Pro) zijn bijvoorbeeld gebaseerd op dezelfde core, net zoals de 9600- en 9800-series dat zijn. Als een gewone 9800 ondersteund wordt kan je dus hoogstwaarschijnlijk ook een 9800 XT draaien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht inderdaad al zoiets, maar goed, kom er nog steeds niet uit! Zit nu al een tijd te zoeken op de Pricewatch, maar of ik ben achterlijk of alle type videokaarten komen niet voor?

wie zou me op dit late tijdstip nog een keer van dienst willen/kunnen zijn door wat links te droppen als je iets vind?!

thnx

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Als je moderne spellen wilt spelen MOET je een ander moederbord nemen. Waarom: AGI heeft maakt gebruik van de pci bus, die gewoon te weinig bandbreedte heeft voor videokaarten uit deze eeuw. Geloof ik ;) Maar goed, het moederbord mag best van asrock zijn, aangezien dat best een aardig merk is, maar zorg er wel voor dat er een echt AGP slot op zit, en niet zo'n AGI.

Verder vind ik je keuze voor een computer waar je battlefield op gaat spelen niet echt logisch: P4-3,2 ghz + radeon 9550 = 275 euro ofzo. Voor dat geld heb je ook athlon 64 3000+, een geforce 6800LE, 25 euro over, en veel betere prestaties in spellen...

Neem deze als je echt voor budget wilt gaan, en je agp kaart wilt houden: pricewatch: ASRock 775V88, PT880 (Sound, LAN, SATA- RAID)

Of deze, met naast een echt AGP slot ook nog pci-express, voor als je in de toekomst je videokaart wilt upgraden: pricewatch: Asrock 775Dual-880Pro, PT880 Pro (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA)

Beide zijn volgens de pricewatch goedkoper dan het moederbord dat je nu hebt...

[ Voor 26% gewijzigd door Rob_G op 19-08-2005 02:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt, ik ga eens even kijken wat ik kan gaan doen...
Pagina: 1