Toon posts:

Sapphire X800 GTO2 Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek mensen met ervaring met deze kaart. Ik ben van plan er watercooling op te zetten en natuurlijk de 16pipeline bios flash doen. En daarnaa natuurlijk wat overclocking ;). Maar nu zit ik zo te denken over me geheugen van me videokaart die dan niet gecooled word. Is dat erg ivb met overclocken van geheugen of word het geheugen niet zo warm? Zou ik er extra ramsinks op moeten plaatsen of is dat overbodig?. Want dit kaartje moet natuurlijk wel sneller gaan dan de X850XT PE :)

Met voorbaat bedankt ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zolang je jouw vingers niet brand aan het geheugen, is extra koeling overbodig. Met bijvoorbeeld Zalman RAM-sinks win je 5~10MHz, is uit een test met een 9800Pro gebleken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! ik heb er maar een Cooldrive bij besteld met tempsensoren. Haal ik nog wel ramsinks bij de lokaale compboer. moet voldoende zijn denk ik

iig thnx

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Er is een aparte topic over de sapphire gto2...hier

Belangrijk is sowieso een goede luchtstroom... ik heb er zelf twee dedicated nexus silent fans op staan.
Standaard zit een heatspreader op de rams en ze worden wel degelijk warm!

Verder geld voor ramsinks: groter is beter, koper is weer beter dan aluminium en arctic silver adhesive is beter dan die standaard plakkertjes die erop zitten. Adhesive kan je echter niet meer verwijderen! De lijm die de BGA op de PCB vasthoudt laat vaak eerder los dan de adhesive!

Ik heb er zelf de Revoltec BGA RAM Freezers opgezet... let bij het plaatsen op dat je de metalen blokken de weerstanden niet aanraken! Kortsluiting leidt tot 230 euro in de prullebak. (trust me... been there)

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
thnx die weerstanden zitten er zeker dichtbij.. iig thnx voor warning het zou grote zonde zijn als ie kapot ging. en dat topic had ik al doorgelezen natuurlijk.. daarvoor heb ik em ook besteld :D

Verwijderd

Wat ramsinks zal altijd wel wat schelen idd, maar het geheugen van een videokaart wordt nooit echt zo warm als je het verder overclockt. Maar als je dan toch echt goed wilt gaan overclocken koop dan idd een goed WC-setje en plak wat sinks op het geheugen en laat er wat dikke fans op waaieren en dat zal je wel wat MHz'en gaan schelen ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. hier is wel wat meer over te vinden door middel van de search en in het topic wat MeMoRy aangeeft :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.