Toon posts:

[XP] Na nieuwe install Windows, lijkt 200 gig partitie leeg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vaag probleem en ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen. De situatie is als volgt:

Ongeveer een jaar geleden heb ik Win XP Home (met 'ingebouwde SP1') geinstalleerd op mijn pc, inclusief SP2. Mijn harddisk is een maxtor 250gb sata. Ik had 'm opgedeeld in 50gb voor windows en de rest (200gb) voor data ed. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Omdat ik mijn pc wilde verschonen heb ik dit keer Windows XP Prof (zonder 'ingebouwde SP1 of 2') geinstalleerd. Ik heb de 50gb partitie verwijdert en weer een nieuwe 50gb partitie gemaakt waarop ik deze windows heb geinstalleerd. Alleen het probleem is het volgende:

Windows staat nu op de 50gb partitie = prima. Maar met de 200gb partitie is iets raars aan de hand! Wanneer ik 'm open in explorer dan staat er niets op! (ook geen verborgen bestanden). Maar wanneer ik op eigenschappen klik dan zegt ie wel dat er 100gb van gebruikt is. Dit is precies de 100gb die ik als data had! Ik zie 'm dus alleen niet, de schijf lijkt leeg!!!!

Hoe kan dit? Weet iemand een oplossing om mijn belangrijke data terug te krijgen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet je hem weer activeren in schijfbeheer :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bij schrijfbeheer zijn beide schrijven gewoon 'normaal'. Ze zijn geactiveerd! Ook de goede volumes staan er en er is geen ruimte 'over'.

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12
Uit de Windows operating systems FAQ:
Windows XP ondersteunt standaard geen harddisks groter dan 137GB
Windows XP installaties die nog niet voorzien zijn van SP1 of hoger, ondersteunen geen harddisks groter dan 137GB, en je zal deze eerst moeten upgraden naar SP1. Na het installaren van SP1 zal WindowsXP vanzelf de juiste instellingen kiezen.
De ruimte op je harde schijf wordt waarschijnlijk niet volledig benut.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP2 erop gezet, maar geen verschil :(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TimB,

Zo snel kicken is echt niet nodig hoor. Daarnaast mis ik in je topic een boel eigen inzet (wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen, en dan met name bv. de Windows Operating Systems FAQ doorlezen over dit probleem), en mis ik het OS in je topic titel.

Daarnaast - "Vaag probleem met installatie Windows" zegt natuurlijk helemaal niets over je eigenlijke vraag, dus ik pas die topic titel nog even aan. Maak jij in je topicstart even wat duidelijker wat je allemaal al gedaan hebt? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik weet niet of dit een oplossing is, maar ik heb mijn harde schijf (Maxtor 160 GB) geïnstalleerd met een geslipstreamde CD met Windows XP en SP2 in één.

Werkt prima.

Alleen of je je 2e harde schijf dan weer kunt benaderen weet ik niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:46
Wat je zou kunnen proberen is met een datarecovery tooltje kijken of de data er nog wel op staat, dan weet je dat in iedere geval zeker. Ik zou er ook voor de zekerheid niets op schrijven totdat je weet wat er aan de hand is.
Verder: is dit niet gewoon een (vaag) rechtenprobleem? Is de partitie NTFS of FAT32? Kan je eens "take ownership" doen op de schijf?

Roomba E5 te koop

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Maxtor schijven groter dan 120 GB, worden niet standaard volledig herkend binnen Windows XP. Ook met SP2.

Hiervoor moet je een tooltje van de maxtor site downloaden, genaamd bigdisk geloof ik.

Trouwens, dit had je ook in de FAQ kunnen vinden, iets waar GoT vanuit gaat dat je kijkt voordat je een post maakt.

Hier kon uw advertentie staan

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nitroglycerine schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:38:
Maxtor schijven groter dan 120 GB, worden niet standaard volledig herkend binnen Windows XP. Ook met SP2.
Eeh... wèl?
(...) maar ik heb mijn harde schijf (Maxtor 160 GB) geïnstalleerd met een geslipstreamde CD met Windows XP en SP2 in één.
Edit: En in de FAQ zie ik ook niks hierover.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 15-11-2005 09:43 ]

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

CodeCaster schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:39:

Edit: En in de FAQ zie ik ook niks hierover.
Dan kijk je toch hier even?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.
Er zijn gevallen bekend, dus het is niet per definitie. En het komt voor bij XP SP1.

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

CodeCaster schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:53:
[...]

Er zijn gevallen bekend, dus het is niet per definitie. En het komt voor bij XP SP1.
Het treed bij mijn Diamondmax 9 schijven op. Welliswaar bij een kale XP installatie, zonder SP2 geslipstreamed, met SP2 geslipstreamed weet ik het (nog) niet.

En de TS heeft geen geslipstreamde SP2, dus waarschijnlijk is het bij hem aan de hand

[ Voor 11% gewijzigd door Nitroglycerine op 15-11-2005 10:01 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Oh haha dan wordt dit probleem waarschijnlijk opgelost door enkel het installeren van SP2, ik kan uit de startpost niet opmaken dat hij SP2 over zijn nieuwe installatie heeft getrokken.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
CodeCaster schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:05:
Oh haha dan wordt dit probleem waarschijnlijk opgelost door enkel het installeren van SP2, ik kan uit de startpost niet opmaken dat hij SP2 over zijn nieuwe installatie heeft getrokken.
niet uit z'n start post, maar wel uit een andere post van TS
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:02:
Ik heb SP2 erop gezet, maar geen verschil :(

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Dit wordt niet opgelost door SP2 te installeren, waarschijnlijk enkel door SP2 te slipstreamen in je XP installatie.

Pagina: 1