vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Nu vroeg ik me af of hier iemand weet waar winamp dit allemaal op slaat, zodat mocht m'n computer crashen dat ik dan iig nog een backup heb van alle ratings en playlists uit winamp library.
[ Voor 3% gewijzigd door cue op 07-03-2006 00:33 ]
There is no replacement for displacement!
Ja lekker!
Anoniem: 112518
zoiets: http://www.winamp.com/ski...lter=S&query=windows+2000Pronk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:55:
Ik ben op zoek naar een Winamp skin met een "windows 2000 taskbar look". Zodat ik winamp boven de taskbar kan plakken zonder dat het erg opvalt. Ik heb mezelf helemaal rot gezocht en niks bruikbaars gevonden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden en/of dit uberhaubt bestaat?
Daarnaast gebruik ik de Shuffle deels ook als USB stick. Kan ik die ruimte ook met die Winamp plug-in verdelen?
Ticking away the moments that make up the dull day
Weet iemand toevallig of er ook een plugin voor WinAmp te vinden is voor mijn Creative Nomad Jukebox 3 (20GB)?
Mocht een van jullie overigens voor deze Creative Nomad Jukebox 3 mp3-speler nog een ander (gratis) programma weten waarmee je je mps van/naar de jukebox kan duwen dan hoor ik het graag... Die MediaCenter van Creative zelf zie ik niet zo zitten... (geeft o.a. problemen met installatie op sommige pc's)... Ik help wel eens software gezien voor de Nomad Jukebox 3 van 'Red Chair' software, maar dat is niet gratis...
alvast bedankt voor reakties!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein
ik ben op zoek naar een programma/plugin voor winamp waarmee ik online streams kan opnemen naar mp3. Ik had ooit zo'n plugin, maar die ben ik kwijtgeraakt. Deze nam alles op, en maakte apparte bestanden van elk nummer, dus niet 1 grote mp3 die bestaat uit meerdere liedjes, maar dus meerdere mp3's die elk bestonden uit 1 liedje
kent iemand deze plugin?? ik zou hem graag weer willen hebben
In 5.21 wordt mijn Creative Zen NX goed herkend. Probeer dus sowieso eerst die versie eens uit.TheGathering schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:59:
Heejjj eindelijk een topic over onze oude vertrouwde vrind WinAmp
Weet iemand toevallig of er ook een plugin voor WinAmp te vinden is voor mijn Creative Nomad Jukebox 3 (20GB)?
Mocht een van jullie overigens voor deze Creative Nomad Jukebox 3 mp3-speler nog een ander (gratis) programma weten waarmee je je mps van/naar de jukebox kan duwen dan hoor ik het graag... Die MediaCenter van Creative zelf zie ik niet zo zitten... (geeft o.a. problemen met installatie op sommige pc's)... Ik help wel eens software gezien voor de Nomad Jukebox 3 van 'Red Chair' software, maar dat is niet gratis...
alvast bedankt voor reakties!
Signature
Anoniem: 118586
In de 5.2 versie van winamp zit standaard zut ingebakken voor Portable Devices.
dit varieert van iPod tot en met de huis tuin en keuken mp3 speler.
Ik ben er zeer tevreden over alleen zit er wel een klein foutje in. Als ik 2 gig vrij heb geeft hij aan 2 GiB
en bij 2 MB geeft ie aan 2 MiB. waar die i dan voor staat weet ik ook niet maar goed.
zit een Creative/Apple/PlayForSure gebeuren in.
Je kent de verschillen tussen op HD's aangegeven capaciteit en de echte capaciteit vast wel, om onduidelijkheden te voorkomen zijn de definities MiB en GiB zijn ingevoerdAnoniem: 118586 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:44:
@ TheGathering
In de 5.2 versie van winamp zit standaard zut ingebakken voor Portable Devices.
dit varieert van iPod tot en met de huis tuin en keuken mp3 speler.
Ik ben er zeer tevreden over alleen zit er wel een klein foutje in. Als ik 2 gig vrij heb geeft hij aan 2 GiB
en bij 2 MB geeft ie aan 2 MiB. waar die i dan voor staat weet ik ook niet maar goed.
zit een Creative/Apple/PlayForSure gebeuren in.
1
2
3
4
5
| Name Bin ÷ Dec Dec ÷ Bin Example Percentage difference kilobyte : kibibyte 1.024 0.976 100 KB = 97.6 KiB 2.4% megabyte : mebibyte 1.049 0.954 100 MB = 95.4 MiB 4.9% gigabyte : gibibyte 1.074 0.931 100 GB = 93.1 GiB 7.4% terabyte : tebibyte 1.100 0.909 100 TB = 90.9 TiB 10% |
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix
[ Voor 23% gewijzigd door Nobby op 26-03-2006 22:20 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Gewoon winxp pro met alle updates en voor de rest geen errors/fouten op m'n pc
[ Voor 11% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 28-03-2006 16:29 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
in i.e werkt het wel, iemand een idee of daar iets aan te doen is?
tijd voor verandering.

Blaat...
Alleen werkt het voor mij niet echt. Kan niet mijn library daar standaard in zetten en hij update de playlist niet goed.
Iemand die hier nog ervaring(en) mee heeft?Locutus-of-Borg schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:29:
Uhm, ik krijg ineens dat Winamp (5.2, maar nu 5.31 ook) heel vaak vastloopt. Vooral als ik hem net opgestart heb en een nummer in de lijst aanklik. Na een paar sec. spelen krijg ik de volgende errors:
[afbeelding]
[afbeelding]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Ik ben op zoek naar een plugin waarmee ik direct vanuit de playlist een nummer(de mp3 zelf) kan kopieren naar een specifieke map(verwisselbare hardeschijf/mp3 speler e.d.)
Weet iemand wat ik bedoel?
Anoniem: 172777
ik gebruik Evillyrics om automatisch teksten te laten zoeken en weergeven, gaat ook prima, kan eveneens geintegreerd worden met mediaplayer en ik-weet-niet-nog-wat-meer.Lan Mandragoran schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:48:
[...]
die heb je ook wel voor Winamp. Leos Lyrics heet ie volgens mij. Werkt perfect iig
als er een karaoke versie van bestaat kan je die ook downloaden en dan geeft ie per regel aan wat er gezongen wordt en waar in het lied je je bevindt
Evillyrics
Kan je niet gebruik maken van de Explorer plugin? Daar heb je de beschikking over alle explorer context menu items, waaronder dus ook send to.MauriX schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:42:
Ik loop al een tijdje te zoeken, en ik weet ook dat het bestaat, alleen kan ik 'm niet vinden
Ik ben op zoek naar een plugin waarmee ik direct vanuit de playlist een nummer(de mp3 zelf) kan kopieren naar een specifieke map(verwisselbare hardeschijf/mp3 speler e.d.)
Signature
Volgens mij zoek je dit:MauriX schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:42:
Ik loop al een tijdje te zoeken, en ik weet ook dat het bestaat, alleen kan ik 'm niet vinden
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=146119
@ Pasta, ik denk dat ik dat zoek ja, ik ken alleen de plugin niet. Heb je evt een linkje?
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=139313
Dit is de plugin waar pasta het over had.
/edit
btw.... ff googlen voortaan he
winamp playlist "send to"
http://www.google.com/sea...to%22+&btnG=Google+Search
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 112518 op 07-04-2006 17:56 ]
Okee, uninstall, reboot en nieuwe install (zonder aparte modern skin) en nu doet ie 't weerLocutus-of-Borg schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:29:
Uhm, ik krijg ineens dat Winamp (5.2, maar nu 5.31 ook) heel vaak vastloopt. Vooral als ik hem net opgestart heb en een nummer in de lijst aanklik. Na een paar sec. spelen krijg ik de volgende errors:
[afbeelding]
[afbeelding]
Google geeft dit als eerste resultaat. Iets wat je ook makkelijk zelf had kunnen vinden, dit mag dan wel een algemeen topic zijn over Winamp, maar dat maakt het geen topic om makkelijk even je vraagjes te stellen zonder eerst zelf te zoeken.MauriX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:02:
@ oZZies: Wel zoek ik zoiets, maar eigenlijk niet draggen, maar juist rechtermuisknop en dan de mogelijkheid om te 'kopieren naar'
@ Pasta, ik denk dat ik dat zoek ja, ik ken alleen de plugin niet. Heb je evt een linkje?
Signature
XEQ : http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=144971
Deze plugin boost echt het geluid uit je winamp, zeker een aanrader om eens te proberen.
Ik heb met winamp 5.21 wel af en toe een error met het afsluiten van winamp (vast een plugin issue ofzo), maar dat neem ik maar even op de koop toe, het geluid is gewoon te lekker
Shoutcast is toch een aparte plugin?stimpy-NL schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:49:
heb net nieuwe winamp geinstalleerd, maar waar is de shoutcast!?!?!?
Signature
[ Voor 3% gewijzigd door vandruten op 19-04-2006 15:32 ]
Winamp levert 5.2nogwat op de site. (En ik geloof dat de laatste 2-versie de 2.95 was, maar het is al even terug dat ik winamp2 voor het laatst heb gezien)
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Het is bij alle versies het geval, ook bij de allernieuwste.Jester.NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:37:
Ehh... misschien aan het feit dat je met 2.92 werkt?
Winamp levert 5.2nogwat op de site. (En ik geloof dat de laatste 2-versie de 2.95 was, maar het is al even terug dat ik winamp2 voor het laatst heb gezien)
Ik vind het een prachtige skin, alleen krijg je zodra er een nieuw nummer word afgespeelt rechts onderin het scherm een pop-up met de info over dat nummer.
Ik ben al ff aan het zoeken geweest om dat weg te krijgen maar kan het niet vinden, iemand die mij kan vertellen hoe ik er vanaf kom
In main screen: rechtermuis knop --> configuration --> 4x next page --> notifier options --> never showPilatuS schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:24:
Even een vraagje over de Avalon Winamp Modern skin die in de TS staat.
Ik vind het een prachtige skin, alleen krijg je zodra er een nieuw nummer word afgespeelt rechts onderin het scherm een pop-up met de info over dat nummer.
Ik ben al ff aan het zoeken geweest om dat weg te krijgen maar kan het niet vinden, iemand die mij kan vertellen hoe ik er vanaf kom
woops, 3x next page
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112518 op 19-04-2006 16:30 ]
De plugin op shoutcast.com waar jij naar verwijst naar een shoutcast server plugin. Maar ik zoek eigenlijk een shoutcast client plugin oid, waarmee je de lijst van servers kan ophalen.pasta schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:45:
Shoutcast is inderdaad nog altijd een aparte plugin, die te vinden is op Shoutcast.Welke versie van Winamp gaat het hier om? En is het de lite, full, bundle of pro versie?
De shoutcast serverlijst uit m'n oude winamp werkte niet meer dus ik ben maar gaan upgraden. In de nieuwe Winamp zit geen shoutcast server lijst meer (wel een hoop overbodige rommel overigens). Kijk ik nu verkeerd of zit er echt geen shoutcast serverlijst support meer in Winamp
Ik zoek ook een plug-in om albumcovers in een id3v2 tag te zetten zoals dat met iTunes kan. Weet iemand of dat bestaat (kan het nergens vinden namelijk)?
die plugins zorgen ervoor dat je zelf een server kan opzetten, maar ik wil alleen maar de lijst met shoutcast servers hebben... iemand een oplossing voor ons probleem?
Nu selecteert ie op filename ofzoiets, dus als de filename artiest - titel.mp3 is, dan werkt het, maar sommige staan ook als 01titel oid en dan mist dus de artiest en pakt ie alleen de titel. Ik heb de opties al doorgespit en heb wel dingen kunnen vinden over hoe die de bestandsnaam moest interpreteren, maar niks over ID3 tags.
Dit is zeer vervelend, want nou moet ik iedere keer handmatig van die 'foute' liedjes de titel en artiest goed gaan zetten. Niet zo'n grote ramp, ware het niet dat iedere keer als je een nieuwe versie installeert (of hij hem om een of andere vage reden opnieuw moet samenstellen) je het iedere keer weer opnieuw moet doen voor alle liedjes.
Als ik in winamp een paar nummertjes toevoeg in de queue, en die wil laten afspelen, en via de rechtermuisknop op de stopknop instel dat hij > On end of queue > Shutdown - (afsluiten dus) moet, dan gebeurt dat niet, hij speelt na de queue gewoon door. Heb het verscheidene malen geprobeerd, en ook al een keer winamp opnieuw geinstalleerd. Ik snap 't niet, eerder werkte 't nl. wel gewoon. Maar sinds een tijdje kan 't hem blijkbaar niets meer schelen, wat je ook instelt via - On end of Queue - hij geeft er geen gehoor meer aan. Kan dat ergens aanliggen? zie ik iets over het hoofd in de opties ofzo?

Hoe krijg ik dit weg? Heb winamp en de skins allemaal al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar het wil niet helpen...
Nog een vraagje... Ik gebruik Dynamic Library om door mijn mp3 verzameling te navigeren, wat allemaal prima werkt. Alleen 1 ding is irritant, als winamp zich op mijn secundaire monitor bevindt, dan werken de scroll balken niet meer van het dynamic library venster, alleen scrollen met het scroll wieltje op de muis werkt dan nog. De rest van de vensters doet het verder wel normaal (playlist bv.). En aangezien ik winamp altijd op mijn 2e monitor heb draaien, is dat niet echt handig. Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft?
edit: Zojuist Winamp opnieuw opgestart, en nu kan het dus wel toegevoegd worden...

[ Voor 16% gewijzigd door tijn.online op 06-06-2006 22:23 ]
Anoniem: 166975
momenteel probeer ik een Winamp Shoutcast server op te zetten.
Maar dit wil niet echt lukken.
Wat ik gedaan heb:
1. De server gedownload en ingesteld. En opgestart.
2. De plug-in gedownload. En gechecked of hij in de lijst staat, en dat staat hij ook.
3. Nu moet ik mijn IP invullen. Nu is dit 212.84.153.23. De poort die ik gebruik is 8000.
Deze heb ik ook nog extra geforward in mijn modem.
4. Dit ingevuld bij de instellingen, inclusief mijn eigen wachtwoord.
Nu druk ik op Connect en dan komt er: Connecting.
Maar dat wil hij niet, en krijg ik weer te zien: Not Connected.
Waarom wil dit niet? Ik heb alles gedaan zoals het hoort ..
Weet iemand wat hier fout gaat en hoe ik dit op moet lossen?
Alvast bedankt!
Edit: Als ik naar http://212.84.153.23:8000/ ga, dan zie ik wel die pagina, alleen staat erbij:
1
2
| Current Stream Information Server Status: Server is currently down. |
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 07-06-2006 15:29 ]
Zelfde skin, alleen de nieuwste winamp versie 5.23, nagenoeg hetzelfde probleem denk ik. In plaats van een vlak dat roze wordt heb ik er een groene afbeelding gekregen met een kruis. Volgens mij missen er dus afbeeldingen aangezien dit ook zo is bij de scrollbar van de PL en de balk onderin de PL. Maar ik heb geen idee wat of welke._Ernst_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:47:
Sinds een tijdje gebruik ik de Clearone skin, en die deed het tot ik windows opnieuw erop heb gezet, prima. Nu heb ik een verse windows installatie met een nieuwe installatie van Winamp 5.22 en nu heb ik met de Clearone skin last van een behoorlijk stom probleem. De balk waarin de naam van het nummer verschijnt enzo is nu roze[afbeelding] , terwijl die balk eerst mooi doorzichtig was...
Hoe krijg ik dit weg? Heb winamp en de skins allemaal al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar het wil niet helpen...
Ik heb geen problemen gehad in winamp 5.22.
Ik heb dus maar even de betaversie van de site geplukt en daar is het probleem dus weg, behalve bij de scrollbar. Maar de beta versie heeft niet alle functionaliteiten (oa visualities en color theme) die de originele versie wel heeft.
De aangepaste Plugin heb ik ook geprobeerd, zonder succes.
Winamp heb ik gedeïnstaleerd en weer geïnstaleerd (op een andere plek) maar heeft geen verbetering gebracht. Nieuw installatie was overigens versie 5.23 .
Iemand enig idee?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Kan je dat niet vinden op de winamp siteaerofreak schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:28:
ik ben opzoek naar een skinnetje van een Ipod weet iemand wat
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
thnx
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Dit had je idd makkelijker zelf kunnen vinden op de site van Winamp zelf dan dat je hier de vraag stelt. Let hier in het vervolg op. Dit geldt overigens voor iedereen, zoek eerst zelf even voor je hier een vraag stelt.
Signature
Probeer bij IP eens localhost in te vullenAnoniem: 166975 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:14:
Niemand die mij uit de brand kan helpen?
Mijn scrollbar in de PL was ook roos ja, dus zelfde probleem.Just_I schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:16:
[...]
Zelfde skin, alleen de nieuwste winamp versie 5.23, nagenoeg hetzelfde probleem denk ik. In plaats van een vlak dat roze wordt heb ik er een groene afbeelding gekregen met een kruis. Volgens mij missen er dus afbeeldingen aangezien dit ook zo is bij de scrollbar van de PL en de balk onderin de PL. Maar ik heb geen idee wat of welke.
Ik heb geen problemen gehad in winamp 5.22.
Ik heb dus maar even de betaversie van de site geplukt en daar is het probleem dus weg, behalve bij de scrollbar. Maar de beta versie heeft niet alle functionaliteiten (oa visualities en color theme) die de originele versie wel heeft.
De aangepaste Plugin heb ik ook geprobeerd, zonder succes.
Winamp heb ik gedeïnstaleerd en weer geïnstaleerd (op een andere plek) maar heeft geen verbetering gebracht. Nieuw installatie was overigens versie 5.23 .
Iemand enig idee?
Daar lijkt het idd wel op ja... Heb versie 5.2 maar weer geinstalleerd, en nu werkt het weer prima en ziet het er weer goed uit zonder allemaal roze balkjes enzo. En zie niet echt een meerwaarde in de nieuwere versies, dus hou het nu maar voorlopig bij deze.plakbandrol schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:36:
Ligt het aan mij, of is elke nieuwe versie van Winamp meer bloated en onstabieler?
Ik heb een klein probleempje.
Ik gebruik Winamp eigenlijk al jaren, samen met de plugin albumlist.
Echt heerlijke plugin, netjes al je albums onderelkaar.
Nu wilde ik eens de cover methode van albumlist proberen, dus dat je alle hoesjes krijgt te zien,
ipv alleen de album namen...
Probleem is dat ik rond de 2300 albums met hoesjes heb. en albumlist (nieuwste versie) halverwege stopt met het zoeken naar de hoesjes van de overige albums, en doodleuk niets invult.
Soms crasht winamp er zelfs door..
Weet iemand of albumlist bij het tonen van alle hoesjes zijn beperkingen heeft?
Is er een goed alternatief op albumlist?
Overigens, als ik gewoon albumlist op details zet, dus dat ie alleen albumnamen laat zien, gaat het wel goed.
[ Voor 14% gewijzigd door roT- op 23-06-2006 13:33 ]
wil je echt alle albums in een overzicht? Je kunt ook een plugin nemen die gewoon de cover van het album toont wat op dat moment wordt afgespeeldroT- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:31:
Hallo,
Ik heb een klein probleempje.
Ik gebruik Winamp eigenlijk al jaren, samen met de plugin albumlist.
Echt heerlijke plugin, netjes al je albums onderelkaar.
Nu wilde ik eens de cover methode van albumlist proberen, dus dat je alle hoesjes krijgt te zien,
ipv alleen de album namen...
Probleem is dat ik rond de 2300 albums met hoesjes heb. en albumlist (nieuwste versie) halverwege stopt met het zoeken naar de hoesjes van de overige albums, en doodleuk niets invult.
Soms crasht winamp er zelfs door..
Weet iemand of albumlist bij het tonen van alle hoesjes zijn beperkingen heeft?
Is er een goed alternatief op albumlist?
Overigens, als ik gewoon albumlist op details zet, dus dat ie alleen albumnamen laat zien, gaat het wel goed.
ik heb het zelf zo ingedeeld, werkt prima..
die plugin staat hier
[ Voor 5% gewijzigd door plakbandrol op 25-06-2006 15:09 ]
Wat ik dus wil is het volgende: Een SHOUTcast server met hoge bitrate en een SHOUTcast server met lage bitrate tegelijk aansturen met één draaiende Winamp. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe? Of zal ik helaasch een tweede Winamp moeten laten draaien?
- No Uno : Het afspelen van .ape files in Winamp, ogg Vorbis, MP3, MP4, .flac doen t nu wel, nu nog APE
- No Dos: Het opnemen van een stream die ik luister via t internet. In een bitrate die door mij in te stellen is. Dus om hele dj sets van o.a. Livesets.com op te nemen.
Wie o wie kan me helpen?
Dit omdat bij sluiten van WinAmp de huidige nummers in de playlist bewaard blijven en er bij de volgende keer openen weer instaan.
Maar soms, dan open ik WinAmp en dan is de playlist heel anders dan toen ik 'm de laatste keer afsloot. Er is dan een oude lijst geopend, de goede is dan waarschijnlijk niet juist automatisch opgeslagen.
Iemand een idee waaraan die kan liggen?
Dit verschijnsel heb ik bij zo'n beetje alle versies van 5.x die ik gehad heb gezien.
In 2.x kan ik me niet herinneren dat dit ook gebeurde.
Misschien is er ook wel een plugin om playlists automatisch op te laten slaan?
Telkens opslaan wanneer er wat veranderd is, is weinig optie. In m'n playlist komen (en gaan) ook de nieuwe mp3 downloads aanwinsten, er komt soms nogal wat bij en gaat soms net zo makkelijk evenveel weer uit. Beetje lastig om steeds bij aanpassingen op te gaan moeten slaan (ook gewoon omdat ik het niet zie zitten er altijd aan te moeten denken
Leeg - Sinds 20180907
[google=winamp ape plugin]Tekn0z schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:59:
het enige wat ik nog zoek om mijn Winamp helemaal compleet te maken zijn 2 plugins.
- No Uno : Het afspelen van .ape files in Winamp, ogg Vorbis, MP3, MP4, .flac doen t nu wel, nu nog APE
[google=winamp save stream plugin]- No Dos: Het opnemen van een stream die ik luister via t internet. In een bitrate die door mij in te stellen is. Dus om hele dj sets van o.a. Livesets.com op te nemen.
Wie o wie kan me helpen?
Lijkt me toch niet zo moeilijk om zelf even te zoeken?
Signature
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ga naar c:/program files/winamp en open winamp.ini.Paddixx schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:50:
Hebben andere mensen ook dat de 'Jump to file'-functie ontzettend traag is in de laatste versies? Als ik een keyword invul, dan duurt het bijna een seconde voordat de lijst met nummers met dat keyword erin verschijnt. Bij de vorige versie die ik erop had staan (Winamp 1.12) was dit probleem er niet en als ik dan een keyword invulde bij 'Jump to file', dan stond de lijst van nummers met dat keyword er ook gelijk.
Zoek de [Jump To File Extra] sectie en paste "jtfe_search_delay=1" (zonder quotes) eronder: probleem opgelost.
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Dat zou niet uit moeten maken, aangezien het bij de vorige versies niet gebeurde.Just_I schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
Heb je toevallig een hele grote lijst of een wat langzame pc? Ik heb er zelf namelijk niet echt last van, het duurt iig minder dan een seconden in een lijst van bijna 2000 nummers.
Hardstikke bedankt! Dit lostte het probleem op.NoReason schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:06:
[...]
Ga naar c:/program files/winamp en open winamp.ini.
Zoek de [Jump To File Extra] sectie en paste "jtfe_search_delay=1" (zonder quotes) eronder: probleem opgelost.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Nadeel van deze plugin is dat hij alleen werkt via het context menu is de playlist editor en niet in de media library. Is er wel een plugin die dat wel kan?Anoniem: 112518 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:54:
MauriX, dan zoek je dit
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=139313
Dit is de plugin waar pasta het over had.
edit: excuses, eerst zoeken en dan reageren: http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=171234
[ Voor 12% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 26-07-2006 15:34 ]
waarom zou je 2000 nummers in je playlist zetten?Just_I schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
Heb je toevallig een hele grote lijst of een wat langzame pc? Ik heb er zelf namelijk niet echt last van, het duurt iig minder dan een seconden in een lijst van bijna 2000 nummers.
[ Voor 14% gewijzigd door plakbandrol op 27-07-2006 03:17 ]
Dat is toch niet zo gek. Ik heb bv de top 2000 van radio 2 als mp3. Even die playlist laden en random afspelen. Ik vind 2000 maar weinig eigenlijk. Ik heb meer last van de traagheid van de medialibrary.plakbandrol schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 03:16:
[...]
waarom zou je 2000 nummers in je playlist zetten?
"jump to file" wordt inderdaad zeer traag vanaf een bepaald punt. Zelf heb ik zo'n 3600 nummers in men playlist staan en dit gaat nog vlot. Een vriend van me heeft er iets meer dan 10.000 staan, en daar duurt het enorm lang om de "jump to file" functie te gebruiken.Just_I schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ow ik gebruik Wincue om random nummers uit m'n collectie af te spelen, dan is je playlist mooi opgeruimd, en voegt hij telkens een random nummer uit je collectie toe wanneer je bij het laatste nummer in de playlist beland bent..Tim Schuhmacher schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:48:
[...]
Dat is toch niet zo gek. Ik heb bv de top 2000 van radio 2 als mp3. Even die playlist laden en random afspelen. Ik vind 2000 maar weinig eigenlijk. Ik heb meer last van de traagheid van de medialibrary.
Met mijn id tag is niks zichtbaars mis (gemaakt met tag&rename).
iemand een idee hoe dit komt en hoe dit te voorkomen?
weet iemand of er een winamp skin is om het volgende te bereiken?
[afbeelding]
of niet voor winamp aangezien het toch niet goed werkt bij mij
x
Als je een directory toevoegt, sorteert Winamp die ook op filename en niet op id tag. Dus misschien moet je eens naar de filenames kijken.blaatbeest schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:08:
Ik heb het zwaar irritante probleem dat wanneer bepaalde directory's "enqueue in winamp" de volgorde niet helemaal goed is, bijv. nummer 3 staat achteraan en de rest klopt wel.
Met mijn id tag is niks zichtbaars mis (gemaakt met tag&rename).
iemand een idee hoe dit komt en hoe dit te voorkomen?
[afbeelding]
Ik ben nog nooit overgestapt naar een hogere versie. Deze versie is echt ver uit de beste snelste en stabiele versie die er is.Anoniem: 183226 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:33:
Ik gebruik gewoon weer 2,91, mijn favo versie.
Laatst kwam ik er nog achter dat het ook mogelijk was om als standaard actie Enqueue te doen
En even reactie op iemand die zei waarom 2000 nummers? Voorheen ( voor mijn crash ) had ik altijd alle nummers in mijn lijst staan, bijna 7000 ofzo. Waarom? Omdat je dan alles lekker bij de hand hebt. Shuffle werkt dan ideaal, en als je een keer een plaatje nodig hebt druk je op "J" en zoeken maar, zonder eerst alles op je harde schijf te moeten zoeken ofzo!
Ook mijn file names heb ik op orde. rara hoe kan het.Paddixx schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:54:
[...]
Als je een directory toevoegt, sorteert Winamp die ook op filename en niet op id tag. Dus misschien moet je eens naar de filenames kijken.
Misschien inderdaad weer eens terug gaan naar winamp 2.9, alhoewel ik daar ook wel eens last had van rar queue's (maar dat was dan altijd net weer anders)
weet iemand een winamp like speler (met beter queue systeem)
x
Als ik er muziek van bijvoorbeeld "The Cranberries" op zet komt dat tegenwoordig bij de letter T in de lijst van artiesten te staan. Voorheen kwam dat netjes bij de letter C te staan. Ik heb het probleem ook met andere bands die met het woord "The" beginnen. Zegt iemand dit wat?
Zal wel iets met tags zijn maar wat heeft dit met Winamp te maken als je het probleem met je iPod hebt? Of gebruik je Winamp om je iPod te vullen?Erikjebaldie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:15:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn ipod.
Als ik er muziek van bijvoorbeeld "The Cranberries" op zet komt dat tegenwoordig bij de letter T in de lijst van artiesten te staan. Voorheen kwam dat netjes bij de letter C te staan. Ik heb het probleem ook met andere bands die met het woord "The" beginnen. Zegt iemand dit wat?
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk, ik gebruik inderdaad winamp om de ipod te vullen. Een paar versies terug had ik dit probleem niet, ik weet niet precies bij welke versie dit probleem is gaan spelen.Graham schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:20:
[...]
Zal wel iets met tags zijn maar wat heeft dit met Winamp te maken als je het probleem met je iPod hebt? Of gebruik je Winamp om je iPod te vullen?
CornerAmpblaatbeest schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:08:
[afbeelding]
Signature
Ik zou zeggen ga eens terug naar een oudere versie.Erikjebaldie schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:39:
[...]
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk, ik gebruik inderdaad winamp om de ipod te vullen. Een paar versies terug had ik dit probleem niet, ik weet niet precies bij welke versie dit probleem is gaan spelen.
dohhh zit je te zoeken naar "corner" en "winamp" en dan vind je het niet
on-topic: met winamp heb ik hetzelfde queue probleem, misschien een foutje in tag& rename ofzo...
edit: tis jammer dat het corneramp voor winamp3 is, onder winamp 5 krijg ik de "waarschuwing" dat ie old is en daarbij werkt ie niet helemaal lekker.
corneramp for winamp 5 kan ik nog niet helemaal vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door blaatbeest op 07-08-2006 19:27 ]
x
Heeft iemand misschien hetzelfde probleem, en weet hier een oplossing voor??
Ps: hiervoor geburuikte ik BS-player, toen heb ik hier nooit een probleem mee gehad.
Ik heb Winamp ook laten isoleren op 1 cpucore mbv SMP Seesaw. Winamp en Kazaalite megacodec pack verschillende keren geïnstalleerd.
Het geluidje is vaker, eigenlijk bijna alleen te horen als een MOBOsensor-programma zoals Everest 3.01 opgestart is. Met andere progs MOBOmonitor, Speedfan en Asusprobe heb ik het ook.
Trouwens, soms hoor je dat rrrrrrr geluid ook als ik mijn MX5000 muis opeens beweeg (geen setpoint).
Iemand anders ook last van dit verschijnsel?
En, wat zou de oplossing kunnen zijn?
Bv de titel van de cd is "Greatest hits of the 80's", artiest "Fine young cannibals", track "She Drives Me Crazy"
Na het rippen is de mp3 terug te vinden als "Greatest Hits Of The 80's - She Drives Me Crazy.mp3"
Weet iemand hoe ik de artiest krijg ipv de cd naam?
Ik heb de laatste winamp Pro versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Ad de Jong op 26-11-2006 00:55 ]
Ik heb een mooie plugin gevonden:
Winamp Plugin [Spectrum/VU Leds/Volume+playlist control]

Change Log:
[14-03-2006]
Added: Configuration panel under softkey 4, use volume wheel to select, use playbutton to toggle a setting on/off
Added: Volume Alerts.
Added: Auto leave (Volume,Playlist,Settings) options.
Added: Screensaver option, when screen saver runs you can turn off LCD leds, Mkey leds and keyboard backlight.
Added: When using large playlists holding down control while scrolling scrolls 5% forward or backward.
Added: Reverted to standard windows fonts no font installation needed anymore.
Fixed: Playlist screen syncs to currently playing song.
[13-03-2006]
Added: Alert when song changes.
Added: Return to Winamp screen after 5 seconds of incactivity in the playlist screen.
Added: Redid the playlist screen to look more like a real screen, use volume wheel to select and play button to play song.
Added: Disable VU leds when screensaver is running.
[12-03-2006]
Added: Playlist control under softkey 2, use volume wheel to scroll.
Added: Remember if the vu leds where enabled/disabled next time winamp starts.
Added: Return from volume screen to winamp screen after 5 secs of inactivity.
Fixed: Restore Mkeys led state on exit.
[10-03-2006]
Removed: Wave and flower renderer.
Added: VU lights with the M-Keys (You can turn this on and off using softkey 4)
Added: New design based on Brins0's simplistic theme.
Added: Volume control under softkey 3, cycle trough Winamp, Wave and master volume using softkey 3 and turn volume button to set volume, when done press softkey 1 to return to the winamp screen.
Laatste versie kan je hier vinden.
Edit:
Misschien voor in de SP?

@ Winamp Library staat hij tussen. Daar heb ik hem teminste staan. Maar je moet eerste een acount maken, en dan een appart progje laten draaien om je muziek te laten sharen. Heb het ook al geprobeert, maar vondt dat 2de progje niet echt lekker draaien, mssn omdat het de beta was oidIceStorm schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:17:
Ik ben net overgestapt naar Winamp 5.32 Full omdat ik een melding kreeg dat er Winamp Remote inzat. Dat sprak me eigenlijk wel aan maar na installatie kan ik er gewoon niks van terug vinden? Iemand die me de helpdende hand wil bieden?
Trouwens, zit nu ff te twijfelen, Bedoelde je:
Optie 1: Al je muziek vanaf een andere pc op afstand kunnen beluisteren met Winamp?
Optie 2: Winamp met een echte afstands bediening Bedienen?
Mijn beschijfing wat door de 1ste
[ Voor 15% gewijzigd door GoldenBatt op 02-12-2006 16:30 ]
[edit]Ok ik zal er wel te stom voor zijn, lege online playlist, mapje met mp3's toegevoegd en er gebeurt geen flikker
[ Voor 33% gewijzigd door IceStorm op 02-12-2006 17:10 ]
Het lijkt me wel relaxt om nummers op deze manier ook op school/werk te hebben.
Maar schijnbaar is het allemaal nog vrij nieuw, kan er bijv. ook nergens goede info over vinden op het Winamp forum.
Anoniem: 99464
is er een manier in winamp, dat als een nummer afgespeelt is, deze uit de playlist verwijdert word?
Ben ik ook naar op zoek. Heb nog niets gevonden.Anoniem: 99464 schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:12:
Dag,
is er een manier in winamp, dat als een nummer afgespeelt is, deze uit de playlist verwijdert word?
Alvast Bedankt,
Jeffrey
Hier is de meeste info te vinden. De site is nog erg karig, moet nog een aparte site maken met screenshots.
Ik mag het trouwens gewoon uitbrengen en verspreiden als ik even een formulier van Winamp invul. Dat formulier was zo uitgebreid dat ik daar geen zin meer in had. Zal het nog wel doen als ik ook de website onder handen neem.
ik heb altijd fontsize 20 in mijn playlist en die grootte pakt-ie ook in 'jump to file', maar dat betekent bij sommige bands dat ik niet kan zien welk liedje het is

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kan volgens mij niet. Heb er een jaar geleden ook een tijdje naar gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk is.anandus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:42:
Weet iemand hoe je dat 'jump to file' kan resizen?
ik heb altijd fontsize 20 in mijn playlist en die grootte pakt-ie ook in 'jump to file', maar dat betekent bij sommige bands dat ik niet kan zien welk liedje het is
Anoniem: 76022
Ik heb bij winamp de dynamic library plugin geïnstalleerd. Ik vind het echt een fantastische plugin, en eigenlijk is hij tegenwoordig onmisbaar geworden.
Laatst heb ik even een scan rondje gedaan, waarbij ik Norton, ad-aware, spy-bot search & destroy, registry mechanic en regseeker even allemaal laat scannen.
Hierna was mijn plugin verdwenen. Ik kon hem niet meer selecteren in het 'view'-menu, en ook de opties waren uit het 'preferences' menu van winamp verdwenen.
Ik heb hierna winamp en de plugin verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik gekeken op de faq-site van de plugin of alle bestanden die bij de installatie aangemaakt worden ook daadwerkelijk waren aangemaakt. Hier ontbrak er een van, maar nadat ik deze vanaf een vriend met dezelfde plugin gekopierd had deed hij het nog steeds niet. Ik heb daarna de hele installatiemap van winamp van deze vriend gekopieerd, maar ook dat leverde niks op, hoewel winamp wel gewoon functioneerde.
Ik kreeg toen het vermoeden dat het iets met het registry te maken had. Ik heb toen winamp en de plygin gedeïnstalleerd, in regedit alle winamp-entry's verwijderd, uit local machine en uit current user, en daarna winamp en de plugin weer geïnstalleerd. Weer hetzelfde: een prima functionerende winamp, maar de plugin is nergens te bekennen.
Ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen, heeft iemand een idee?
tub
Anoniem: 76022
Klotig detail: Hij werkt nog steeds niet. Ik snap er niks van. Heeft IEMAND een idee of suggestie, dit is echt om knettergek van te worden.
tub
En zo heb je alle boosdoeners in 1x zelf opgenoemdLaatst heb ik even een scan rondje gedaan, waarbij ik Norton, ad-aware, spy-bot search & destroy, registry mechanic en regseeker even allemaal laat scannen.
Verwijder Norton en alle andere dingen die op de achtergrond scannen, start opnieuw op en installeer die plugin eens opnieuw. Probeer mijn eLite versie eens, kan me niet voorstellen dat het dan niet werkt.
Gebruik vervolgens een antivirus/antispam met minder false-positives, Norton denkt waarschijnlijk dat DL een virus is. Kaspersky, Nod32 zijn meestal wel de aanraders, of gewoon AVG gratis antivirus.
Zou je je Winamp Elite ergens anders kunnen hosten? Ik probeer deze al 10x te downloaden van je site, maar dit werkt echt voor geen meter, evenals al je andere downloads. De hosting is behoorlijk brak althans, zo lijkt het.Jazco2nd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:20:
Ik heb mijn eigen Winamp samengesteld, ik noem het Winamp eLite.
Hier is de meeste info te vinden. De site is nog erg karig, moet nog een aparte site maken met screenshots.
Ik mag het trouwens gewoon uitbrengen en verspreiden als ik even een formulier van Winamp invul. Dat formulier was zo uitgebreid dat ik daar geen zin meer in had. Zal het nog wel doen als ik ook de website onder handen neem.
Of heeft iemand anders een linkje. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, maar kan het op deze manier moeilijk uitproberen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-