Pc start niet meer op met power knop

Pagina: 1
Acties:

• janwillemc
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb een eigenaardig probleem met mijn computer, sinds een paar dagen gaat het ding niet meer aan. Geen bliepjes, geen fans helemaal niks. Alsof de power button niet is aangesloten.
Als ik de schakelaar aan de achterkant uit en weer aan zet, doettie nog niks, maar als ik hem uit zet en wacht totdat het groene lampje op het mobo gedoofd is, en ik zet hem dan weer aan, en druk op de knop aan de voorkant, springt hij weer aan.

Het moederbord is een p4c800-e deluxe (dat lijkt me zowat het enige component wat er invloed op kan hebben)
Het probleem is (denk ik) ontstaan nadat de pc ineens uitviel toen ik een usb apparaat aansloot (een pda)
Heeft iemand zoiets eerder gehoord.... of moet ik mn moederbord gaan rma-en ? :(

Verwijderd

Voeding al vervangen?

Verwijderd

Ik moet het aan de hand van je topic titel gewoon vragen, maar wat gebeurt er als je de 2 pinnen waar nu je power button over heen zit verbind met een schroevendraaier? Dan moet ie namelijk aanspringen.

En inderdaad, vervang je voeding eens om te beginnen, en lees de FAQ eens.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Wandel de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)

Wellicht komen er in dit topic meer tips te staan. Ook de search kan uitkomst bieden :)
Zoeken naar 'pc boot start knop' bv.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• janwillemc
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
ok, ik heb het even geprobeerd... Maar de voeding is het niet (viel niet mee om te testen, want mijn reserve voeding was niet sterk genoeg, maja)... en om het nog een beetje moeilijker te maken. Ik heb het nu even verder geprobeerd; het probleem treedt alleen op bij een 'soft off' Dus als ik in windows op afsluiten klik, of op de knop aan de voorkant druk.
Als ik hem hard uitzet (dwz de knop aan de voorkant 10 sec inhoud, en hij in een keer uitknalt) dan start hij prima op.

En als ik als hij niet wil opstarten de knop alsnog eerst 10 sec indruk(alsof ik een uitstaand systeem nog verder uit moet zetten), en daarna nog een keer druk, springt hij ook aan 8)7

ik had deze al gevonden bij de seach:
[rml][ power knop] computer gaat niet goed aan[/rml]
het probleem lijkt er wel wat op. En mijn conclusie was eigenlijk hetzelfde... het mainboard is de boosdoener... maja.. je kan altijd hopen nietwaar?
Helaas zit het hele zaakje goed in de kast met waterkoeling erop... dus vervangen is niet echt iets waar ik blij naar vooruitkijk

[ Voor 23% gewijzigd door janwillemc op 14-11-2005 20:31 ]