Ik heb de jad en jar files van
wayfinder op een sniekie wijze op m'n pc kunnen krijgen.
Heb
hier wayfinder mij een sms'je laten sturen en in dat sms'je werd je verwezen naar een pagina waar een download link in stond. Als ik, op mn telefoon, op die link klikte, kreeg ik een andere pagina. Die pagina ( getwf.com.wmlc ) heb ik opgeslagen op m'n mobiel en verzonden naar m'n pc en in de source-code gekeken. Daar stond een vaag linkje in waaruit, als ik um verbouwde, het volgende kwam:
http://ext-wf-dl.wayfinder.com/wf/java/wayfinder_navigator-java-k750i-wf_navigator-nl.jad
Heel toevallig werk deze link

In deze .jad-file staat een MIDlet-Jar-URL, namelijk:
http://ext-wf-dl.wayfinder.com/wf/java/wayfinder_navigator-java-k750i-wf_navigator-nl.jar
Als je deze bijde files op de pc opslaat, kan je ze vervolgens via DeviceExplorer op de telefoon installeren. Na het installeren moet je nog ff een sms'je sturen met de tekst: Trial naar: +46709032017 en dan krijg je een trial activeringscode via sms.
Het progje werkt gedeeltelijk via gprs dus als je bijv. gaat connecten met wayfinder, de kaart wil zien etc. moet je gprs-kosten gaan maken.
De gprs-kosten probeerde ik te vermijden om het progsel te starten via DeviceExplorer maar als ik dat doe, wordt de kaart niet geladen. Hoe dat komt is een raadsel.
Verder is het progje wel heel uitgebreid. Je kunt dus zonder gps-muisje ook de weg vinden door een beginadres en een eindadres in te voeren. Ook kan je een eindadres vinden door op categorie te zoeken (restaurants, benzinepomp, centrum, parkeergarage, etc. werkt perfect

)
Na het instellen van beginpunt en eindpunt kan je grafische een-voor-een informatie, route op de kaart of een gedetailleerde routebeschrijving bekijken.
Ook aantal kilometers van de route en de tijd kan je zien en je kan instellen met welk voertuig je gaat en of er snelwegen vermijden moeten. Al met al een best leuke applicatie, erg jammer van de gprs-connecties die je moet maken én dat het een trial is.
Hieronder een paar screenshots