Toon posts:

Kadaka ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
www.kadaka.nl

Ik woon toevallig in Hillegom, hebben er GoT-ers al beslist of ze mee gaan doen? Of bestaat er ergens anders in Nederland zo'n zelfde project?

Er staat zeer weinig info op de site over het internet gedeelte.

Ik noem dingen als:
-Helpdesk support
-DHCP ok, maar een vast adres of wisselend.
-Staat poort 25 open
-Mag men servers draaien? (FTP,MAIL.HTTP)
-Hoe is die bandbreedte versneden?
-Hoe goed is "men" aangesloten op de backbone('s) van de isp's?

Ik kan gratis dat kastje laten plaatsen, dat gaan we iig maar laten doen, abbo? ik weet het nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men heeft in Haarlem schalkwijk zo'n zelfde project. Succesvol, als ik af moet gaan op second hand.
http://www.haarlemsdagbla...-1736302-1488--%2C00.html

20MB glasvezel voor 30,- vind ik het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijbrandt Telecom weer.
Die doen ook glasvezel in Leiden voor woningen van de Studenten huisvesting, maar met nogal wisselend succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

little_soundman schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:32:
Lijbrandt Telecom weer.
Die doen ook glasvezel in Leiden voor woningen van de Studenten huisvesting, maar met nogal wisselend succes.
Zou er in anderhalf/ twee jaar niet iets verandert zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Hillegom en we hebben er hier ook het een en ander van te horen gekregen. Ik ga maandag denk ik ff bellen om wat info te vragen. Want op papier ziet het er allemaal heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op een mailtje van mij met wat vragen, we moesten het maar eens proberen.

Geachte heer X,
1. U krijgt een semi vast IP adres, die wij indien nodig kunnen wijzigen.
2. U mag servers draaien voor niet publieke/commerciële doeleinden. Controleer de algemene voorwaarden voor de specifieke regelgeving.
3. Onze helpdesk is van 08.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Buiten deze uren wordt onze telefoon beantwoord door een boodschappendienst. Zij houden bij of er meerdere storingen uit één straat worden gemeld, indien dit het geval is, zal onze storingsmonteur ter plaatsen komen. Als er een individuele storing wordt gemeld, wordt de abonnee de volgende werkdag teruggebeld door onze helpdesk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangevraagd, alléén het internet dan, de rest kan ik later nog toevoegen. Ik heb inmiddels een brief gekregen dat ik nog te horen krijg wanneer de graafwerkzaamheden beginen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Hillegom, en in mijn straat zijn ze afgelopen week begonnen met graven. Er was alleen een groot nadeel. Want er was beloofd dat de tuin niet open hoefde, de kabel werd er immers onderdoor geshoten met een speciaal apparaat. Ze waren nog geen 2 dagen aan het werk, of er werd al gevraagd of ze toch in onze tuin mochten graven, want het schieten ging niet lukken.

Ik heb ook uit bronnen vernomen dat er in je huis gewoon een UTP kabel binnenkomt voor het internet, helemaal geen glasvezel dus.

Dit zijn al twee dingen wat lijbrandt "beloofde" en wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn. Op zich vind ik het geen probleem, maar ze moeten gewoon eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:02:
Ik woon ook in Hillegom, en in mijn straat zijn ze afgelopen week begonnen met graven. Er was alleen een groot nadeel. Want er was beloofd dat de tuin niet open hoefde, de kabel werd er immers onderdoor geshoten met een speciaal apparaat. Ze waren nog geen 2 dagen aan het werk, of er werd al gevraagd of ze toch in onze tuin mochten graven, want het schieten ging niet lukken.

Ik heb ook uit bronnen vernomen dat er in je huis gewoon een UTP kabel binnenkomt voor het internet, helemaal geen glasvezel dus.

Dit zijn al twee dingen wat lijbrandt "beloofde" en wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn. Op zich vind ik het geen probleem, maar ze moeten gewoon eerlijk zijn.
Kan UTP kabel wel zo lang zijn? Misschien bedoelden ze dat er glasvezel tot het kastje ligt, en daarvandaan een UTP-aansluiting zit (aangezien je computer niet direct met glasvezel verbonden kan worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ergens tussen week 8 en week 14 aan de beurt, ik ben benieuwd.
Opzich lijkt UTP mij snel genoeg voor de diensten die ze aanbieden, maar ze hebben inderdaad glas tot in huis beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grmbl nu is het ineens week 14 tot 25. Lekker verhaal, zeker vorst in de grond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambelia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2024
is er iemand intussen al aangesloten ben namelijk erg benieuwd naar de snelheid enzo.
ik moet in ieder geval wachten tot week 25 ofzo.

[ Voor 56% gewijzigd door Gambelia op 03-04-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 22:48
Wij hebben ons ook aangemeld maar moeten ook voorlopig nog wachten.

Dit stond wel op de site van Lijbrant.
Om de abonnees met hun vragen op te vangen, opent Lijbrandt eind maart een servicewinkel op het vernieuwde Henri Dunantplein. De bedoeling van het telecombedrijf is van Hillegom een digitaal dorp te maken. ,,En een maatschappelijk netwerk aan te leggen'', zoals Koster het zelf noemt. Als Hillegom klaar is, wil het bedrijf de rest van de Bollenstreek veroveren.
Misschien wel interessant om daar wat info te halen.

www.covesting.io/?ref=12955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:59:
Grmbl nu is het ineens week 14 tot 25. Lekker verhaal, zeker vorst in de grond.....
Graafvergunningen van de gemeente krijgen kan lang duren, en vaak moet er veel meer gegraven worden dan je denkt. Het is niet alleen bij jou in de straat, er moet ook een pad van jouw straat naar al bestaande en aangesloten vezels gemaakt worden. Als je de eerste in een niet eerder aangesloten hoek van de wijk bent kan zomaar op tien plekken gegraven moeten worden, en dan is het opeens een hoop werk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op woensdag 05 april 2006 @ 05:43:
[...]

Graafvergunningen van de gemeente krijgen kan lang duren, en vaak moet er veel meer gegraven worden dan je denkt.
'

eeeh ja klopt, daarom plan je dat en heet het geheel samen planning, maar goed niet getreurd het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste KADAKA users, hebben jullie problemen met KADAKA, hier kun je alle klachten plaatsen, of het nou gaat om slechte aansluiting, beschadiging van uw eigendommen, bij het plaatsen van een kastje, het open gooien van uw straat, slechte service, schroom niet om het hier te plaatsen.

kijk op ****** (dit forum heeft niets te maken met Lijbrandt Telecom) en gebruik dit forum als baak voor KADAKA gebruikers, of toekomstig gebruikers.

Mvg Huub

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 07-07-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

One man and his windmill:
Our users have posted a total of 3 articles
We have 2 registered users

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:29
misschien dit topic weer tot leven maken..
kom ook uit hillegom. en ik krijg alles van lijbrandt vinden me ouders goedkoper,maar is het nu zoveel beter? hoe zit het met de kwaliteit van de analoge tv omdat ik dat boven krijg?
en weet iemand hoe dat zit als ik en beneden digitale tv wilt?
ben wel al bij het kadakahuis geweest maar daar beloven ze dat alles 200x beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben laatst ook even langs dat winkeltje gelopen en daar beloven ze inderdaad gouden bergen maar moet het ook nog maar even aanzien. Wij krijgen het iig voor 7juli. Dus het kan nu elk moment aangesloten worden.

Tegen die tijd zal ik mijn ervaringen hier wel laten weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjaa, www.kanariepiet.com klik op het forum voor nieuwtjes, en eventuele opmerkingen!!!

Mvg

[ Voor 37% gewijzigd door Xandrios op 07-07-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Doe es niet spammen :z

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Mensen, laten we aub het spammen achterwege. De volgende keer zit er direct een consequentie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
17 juli , vandaag zijn de straten weer dichtgemaakt hier. Er was een verkeerde kabel getrokken, en het moest dus opnieuw. Afgelopen zaterdag kreeg ik te horen dat het voor mij deze maand ging gebeuren, ik ben benieuwd of ze ook een beetje rekening houden met mijn planning twee weken is kort dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
We hebben hem hier al. Tering wat is dat snel zeg. De tweakers.net frontpage laadt binnen 1 seconde. Met ADSL duurde dat wel ff wat langer hoor.

Response tijden zijn ook geweldig. 2ms is meer regel dan uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 11:12
Ik zit ook met smart op een KaDaKa te wachten. Kabels liggen sinds vorige week in de grond.
Zag alleen dat de planning alweer een maand opgeschoven is :'(
Kan Wannapuf iets specifieker zijn dan "wat is dat snel". Misschien kan je wat snelheden posten van een 100MB-bestand download?
Ik heb een demo gezien waarbij 80mbit/s werd gehaald, word ik toch wel vrolijk van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De snelheid fluctueert heel veel, maar het wordt niet traag. Maar het is niet ongewoon dat je een download haalt van 2.0MB/s. Uploaden begint als burst ook op 2MB/s maar daalt daarna naar 700KB/s. Vind ik nog steeds erg netjes overigens.

Ik weet eigenlijk ook niet wat een goeie testsite is. Ik heb wat files gedownload hier en daar en een bestand geupload via scp naar een server op het True netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 19-07-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben het hier nu ook. Echt wat allejezus snel is dit. Heb een gemiddelde snelheid van 2.5 tot 3 MB en upload gewoon precies hetzelfde. Tot nu toe echt geweldig.

Wij hebben het volledige pakket dus ook digitale TV. Daar zijn ze op het moment mee bezig. Ook dat ligt er aan het eind van deze middag in als het goed is. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Hoi Cabel,

Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. Ook van de telefonie en TV.
Misschien kan je het volgende beantwoorden:
- wat voor nummervermelding wordt er gebruikt, DTMF (het KPN systeem) of FSK?
- wat voor overige telefoondiensten bieden ze aan? (blokkeren, doorschakelen etc.)
- is de analoge tv kwaliteit beter dan Casema?
- en alle andere info is natuurlijk ook welkom.

Mag ik je vragen welke wijk/straat je zit. Zelf woon ik aan de Haven en moet dus nog even wachten :'(

Een goede speedtest vind je hier.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyS op 21-07-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dat de hele bollenstreek wordt aangesloten :)
Supersnel internet voor Bollenstreek

Gepubliceerd op 21 juli 2006, 17:03
bollenstreek - Bollenstrekers kunnen, als het aan het Hillegomse bedrijf Lijbrandt Telecom ligt, binnen drie jaar over supersnel internet beschikken.

Daarvoor wordt, net als eerder al in Hillegom, een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd. Het Lissese college is deze week akkoord gegaan met aanleg van dit netwerk waarvoor de eerste straten in oktober worden opengebroken. Lijbrandt Telecom is inmiddels ook in gesprek met de gemeente Teylingen voor de aanleg van een glasvezelnet.
Bron is Leidsch Dagblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi man, het is weer eens verschoven 25 aug zou het nu klaar moeten zijn. Het zal de bouwvak wel zijn, dat is lastig te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:19
Hallo

Heeft iemand al meer live ervaringen vanuit Hillegom mbt Internet, telefonie en digiTV?
Hoe snel is gemiddeld Internet up en down?
Hoe storingsvrij is digitale TV?
Moet je nog een extra ontvanger voor digiTV aanschaffen of komt het zo uit het Kadaka kastje rollen?
Is telefonie helder en duidelijk?
Waarom is naar moniel bellen zo prijzig (valt me op dat het ruim kwart duurder is)?

Ben erg benieuwd aangezien ik als "expert" voor familie in Hillegom en Lisse moet informeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambelia
PaPi36 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:40:
Hallo

Heeft iemand al meer live ervaringen vanuit Hillegom mbt Internet, telefonie en digiTV?
Hoe snel is gemiddeld Internet up en down?
Hoe storingsvrij is digitale TV?
Moet je nog een extra ontvanger voor digiTV aanschaffen of komt het zo uit het Kadaka kastje rollen?
Is telefonie helder en duidelijk?
Waarom is naar moniel bellen zo prijzig (valt me op dat het ruim kwart duurder is)?

Ben erg benieuwd aangezien ik als "expert" voor familie in Hillegom en Lisse moet informeren ;-)
ik heb het nog niet maar zodra ik het heb zal ik een uitgebreid verslag van snelheid enzo maken.
voor digitale televisie word er gratis (in bruikleen) een ontvanger bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 23:22
Nou daar zit ik dan.
Vanmorgen zouden ze komen.
Rond 10 uur maar eens gebeld.
Vandaag?? Nee hoor dat wordt wel morgen.
Ik uitgelegt dat ik vandaag vrij heb genomen en dat het nu moet gebeuren.
Ja hoor meneer komt goed.

Nou daar kwamen ze dan. Nee hoor meneer het gaat niet lukken vandaag.
Het regent te hard.
Wat maakt mij dat nou uit. Hadden ze maar een ander vak moeten leren.
Ja meneer ik snap best dat u boos bent maar het gaat echt niet hoor.
Weer een vrije dag weg...

En nu is het droog. Ach nog even bellen.
Nee hoor meneer ze zijn al naar huis.

Leuk dat kadaka....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe werd je daar over geïnformeerd? Per brief? Ik heb mijn aanvraag al een maand geleden op de bus gedaan en nog helemaal niks gehoord. Ik snap wel dat er tijdens de bouwvak niks gebeurd, maar dat ik zelfs geen brief terug krijg ofzo vind ik toch wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me november vorig aangemeld, en destijds een keer een brief gekregen "welkom, u hoort nog"
Ergens in maart een telefoontje gepleegd, en ja ik sta in het systeem"gewoon afwachten" was de medeling. Dat doe ik dus inderdaad maar. hoewel 25 augustus al snel dichterbij komt......Het zal wel weer verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Wannapuf schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:09:
Hoe werd je daar over geïnformeerd? Per brief? Ik heb mijn aanvraag al een maand geleden op de bus gedaan en nog helemaal niks gehoord. Ik snap wel dat er tijdens de bouwvak niks gebeurd, maar dat ik zelfs geen brief terug krijg ofzo vind ik toch wel raar.
Hoe zit dat Wannapuf? 18 Juli zeg je dat je een KaDaKa hebt en nu dat je hem hebt aangevraagd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ben net verhuist. Bij me ouders is het al aangelegd, maar in me nieuwe flat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
O juist ja. Dus weer wachten. (Net als ik ;( )

• Gambelia
Nou ik heb het sinds gisteren ik heb het gelijk ff getest natuurlijk :P
ik heb een bestand van 1 GB naar mijn server gepompt met 11 MB/sec en download was exact het zelfde, zonder dat de lijn ook maar even traag werd.
tv beeld ziet er ook super mooi uit en voor de rest heb ik nog weinig tijd gehad, maar beloofd wel wat in ieder geval.

oja voor de mensen die nog niet aangesloten zijn dit is het nr van de aannemer 023-8911068

[ Voor 12% gewijzigd door Gambelia op 17-08-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Ik heb sinds kort ook internet via de "Kadaka" van Lijbrandt en woon in Hillegom. Ik ben echt zwaar ontevreden over de QoS van de verbinding. Ik meet package losses van boven de 40% als ik naar bekende servers als bijv. Google, Microsoft of een eigen server ping. Daarnaast heb ik nog nooit meer dan 1,5 Mbit downstream gehaald...

Heb dit ook al enkele malen bij Lijbrandt gemeld, maar ze doen er helemaal niets aan. Een monteur die langs kwam zei nota bene dat er "niets mis is". Blijkbaar is dit dus normaal!

Echt waardeloos dus..! :'( ik zit ernstig te overwegen om weer terug te gaan naar mijn oude vertrouwde provider Demon (nu XS4All)...........

www.networkingday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Als je verbinding echt zo functioneert dan lijkt me toch dat er iets niet goed is.
Er worden door andere KaDaKa gebruikers snelheden van 60 tot 80 mbit/s (up en down) gehaald.
Nogmaals klagen zou ik zeggen. Lijbrandt doet zijn best om een goed product neer te zetten, misschien moet je even de juiste persoon treffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambelia
en die snelheid haal je dat achter een router?
als je de pc direct op de kadaka aansluit welke snelheid haal je dan?
ik heb bij mijn buurman gezien dat zijn router ook brak was hij kwam niet boven 3Mb/sec uit zonder router 10 Mb/sec.
en anders even vragen aan een monteur of ze je op een andere poort in de switch willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWD.neoMagic
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

en die snelheid haal je dat achter een router?
Nope, wel via een wireless accesspoint, maar ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Ik had dat ding namelijk al vóórdat ik een KaDaKa had.

Momenteel lijkt het wel te zijn verbeterd, maar volgens mij is het nog niet wat het zou moeten zijn... Een aantaltestresultaten:

Eigen ping-test
Packets: Sent = 16009, Received = 15636, Lost = 373 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 2ms, Maximum = 3350ms, Average = 18ms

SpeedTest.nl
Download: 529.1 KByte/sec (=4233 kbps)
Upload: 301.9 KByte/sec (=2415 kbps)

AuditMyPC.com
Download: 5350 kbps (QoS: 96%)
Upload: 4119 kbps (QoS: 100%)

Visualware MySpeed
Download: 339 kbps
Upload: 954 kbps

McAfee Speedometer
Download: 240.64 kbps

Toast.net
Download: 842 kbps
Upload: 553 kbps

Alken.nl speedtest
Download: 4199.418 Kbps (IP: 524.93 KB/sec - ATM: 656.16 KB/sec)

Bandwidthplace.com
Download: 1.4 Mbps

Erg grote verschillen dus......... :?

www.networkingday.com

Verwijderd

Topicstarter
NWD.neoMagic

Hoever zit jij van de groene kast in de straat?

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

vreemd.. ik zie in dit topic heerlijke snelheden.. heb ook snelnet van lijbrand

ze bieden 10mbit up/down aan maar als ik via ftp (ftp.xs4all.nl) download haal ik max. 260 kb/s :(

tot is het zo als ik het laat speedtesten wel goede resultaten krijg di eer beter uit zien.. zou het zijn dat lijbrandt mijn verbinding knijpt oid

graag jullie ervaringen

Van het kastje naar de muur lopen...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

NWD.neoMagic schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:38:
[...]

Nope, wel via een wireless accesspoint, maar ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Ik had dat ding namelijk al vóórdat ik een KaDaKa had.
Sluit je pc eens rechtstreeks aan. Niet alle accesspoints zijn blij met snelle verbindingen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Het lijkt mij inderdaad verstandig om een speedtest niet achter een access point te doen. Als je op een beetje afstand van je AP zit dan kan de snelheid zomaar naar 5 Mbit/s of lager terugvallen. En dan zal je dus niet een betrouwbare meting van een +/-60Mbit/s netwerk kunnen doen.

Ook hebben de meeste "speedtests" problemen met hele snelle netwerken. Ze geven te lage resultaten terug. Probeer eens een 100MB bestand te download van speedtest.bbned.nl met een bekabelde verbinding.
(En post je resultaten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

RobbyS schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:18:
Het lijkt mij inderdaad verstandig om een speedtest niet achter een access point te doen. Als je op een beetje afstand van je AP zit dan kan de snelheid zomaar naar 5 Mbit/s of lager terugvallen. En dan zal je dus niet een betrouwbare meting van een +/-60Mbit/s netwerk kunnen doen.

Ook hebben de meeste "speedtests" problemen met hele snelle netwerken. Ze geven te lage resultaten terug. Probeer eens een 100MB bestand te download van speedtest.bbned.nl met een bekabelde verbinding.
(En post je resultaten ;) )
Dat kan ook; http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php is ook erg handig :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zijn aangelegd, en er staat al internet op.
Ik heb inmiddels in de gaten dat ik een hele sneller router nodig heb. Vooralsnog is de snelheid grofweg 89Mbps. Zie plaatjes.
Eerlijk gezegd vermoedt ik dat eea eerdaags nog geknepen moet worden.
Daarom heb ik gekozen voor de Draytek Vigor 2910G die (naar zeggen van de importeur xpertdata) 48Mb doet versjouwen.

Upload naar ftp.xs4all.nl gaat met 2Mbps 100Mb is binnen een minuut geuped.

Van links naar rechts getest met speedtest.bbnet.nl

Xs4all-Basic--------------Kadaka zonder router------------Kadaka met oude router.

Afbeeldingslocatie: http://www.vleermuis.org/SjoQ/xs4all-bbned_klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.vleermuis.org/SjoQ/kadaka-bbned_klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.vleermuis.org/SjoQ/kadaka-bbned_met_netgear_klein.jpg

Voor de grap ook even een screenshot van de download van het 100mb bestand van speedtest.bbned.
Afbeeldingslocatie: http://www.vleermuis.org/SjoQ/100mb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben ook erg benieuwd hoe het de mensen hier bevalt, woon zelf in Lisse :)

Klopt het, dat als je de volle snelheid wilt benutten je beter geen wireless G kan nemen? Of zijn er genoeg die de snelheid wel aankunnen.

[ Voor 49% gewijzigd door RambOo op 01-09-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RambOo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:49:
Klopt het, dat als je de volle snelheid wilt benutten je beter geen wireless G kan nemen? Of zijn er genoeg die de snelheid wel aankunnen.
20 Megabit is snel voor draadloos. Volgens mij is in theorie 40Megabit haalbaar met wireless 108Mbps. (whats in the name?) dat betekent waarschijnlij dat je je ap op korte afstand en zonder muren van je laptop moet houden om dat te halen.
Opzich moet lekker internetten natuurlijk prima gaan, voor flinker downloads zou ik de stekker erin stekken, het aantal simultane verbindingen kan je ap ook weleens de das om doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou ik vind het gescheten met Lijbrandt. Ik neem eerst nog wel een jaartje Casema kabel internet. Die gasten laten nooit iets van zich horen. Voor hetzelfde geld zit ik hier nog een paar maanden zonder internet. Over een jaar proberen we het wel, mis ik tenminste ook de kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Tja Wannapuf, Lijbrandt laat vaak pas wat van zich horen op het moment dat ze het kastje komen plaatsen. Als je de planning bekijkt op de KaDaKa site dan weet je ongeveer wanneer je ze kunt verwachten. (Al lopen ze daar ook al weer twee weken op achter ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja begrijp ik. Mijn wijk zou 18 augustus klaar moeten zijn volgens de planning. Verder krijg je elke keer te horen als je ze belt dat het binnen een paar dagen zou moeten gaan gebeuren. Dus als ze dat de derde keer nog steeds zeggen heb ik er geen vertrouwen meer in. Voor hetzelfde geld is het wel zo aangelegd. Dan heb ik pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambelia
tja gewoon even de aannemer bellen en die kunnen je meer vertellen en mischien zelfs al een afspraak met je maken voor het ansluiten van de kadaka.
Wannapuf schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:41:
Ja begrijp ik. Mijn wijk zou 18 augustus klaar moeten zijn volgens de planning. Verder krijg je elke keer te horen als je ze belt dat het binnen een paar dagen zou moeten gaan gebeuren. Dus als ze dat de derde keer nog steeds zeggen heb ik er geen vertrouwen meer in. Voor hetzelfde geld is het wel zo aangelegd. Dan heb ik pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Gambelia schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 07:35:
tja gewoon even de aannemer bellen en die kunnen je meer vertellen en mischien zelfs al een afspraak met je maken voor het ansluiten van de kadaka.
Heb ik ook al gedaan. Zij willen alle bovenbouw in één keer doen. Kan ik goed begrijpen overigens, is wel zo makkelijk. Maar dan dus nog steeds geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://martijn.outusa.org/naamloos11.bmp

ik zit zeker meer dan 100 meter van de groene kast vandaan:)
Tenzij ik er 1 over het hoofd heb gezien maar volgens mij niet.

Op het plaatje staat de gemeten snelheid van mijn internet verbinding.
Is wel mooi om tezien

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk waar niet waarom iemand opgewonden raakt van een snelheid van 80 mbit :P

Ik haal met ADSL2 135 mbit op het moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:16:
Ik snap werkelijk waar niet waarom iemand opgewonden raakt van een snelheid van 80 mbit :P

Duh, rekenfoutje... scusi
Ignore above pls :D

@Vincenz0;
Klopt, ik was alleen niet ingelogd en wilde even snel reageren. Ik weet dat ik behoor te editten, dus aan admin's; mijn excuses ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06

Vincenz0

Coder

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:16:

wtf 135 MEGABIT???

maak je een denk fout ofzo?

[edit]

ah je hebt het al door :P, volgende keer ook de edit knop gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door Vincenz0 op 26-09-2006 12:20 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Hij is vandaag bij mij geinstalleerd, en via http://speedtest.bbned.nl/ download ik met 9309kB/s. 100MB in ca 12 seconden. 8)7

Upload in utorrent bij wijze van experiment op max gezet, waardoor de upload omhoog knalde naar max 3308KB/s

tot nog toe werkt het prima dus. Ik zal zometeen even proberen hoe mijn router zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:02:
http://martijn.outusa.org/naamloos11.bmp

ik zit zeker meer dan 100 meter van de groene kast vandaan:)
Tenzij ik er 1 over het hoofd heb gezien maar volgens mij niet.

Op het plaatje staat de gemeten snelheid van mijn internet verbinding.
Is wel mooi om tezien
Ik denk dat het bestandje nog gecached stond ;)... Heb zelf reeds gebruik gemaakt van Lijbrandt, maar snelheden van dat kaliber lijkt me niet correct.

Uit mijn "testen" in de zin van standaard downloads blijkt dat de snelheid +/- 1-5 MB/s is.. (megabyte dus)... en dat full-duplex, erg prettig! Helaas was dit bij kenissen thuis en zal ik nog even moeten wachten voordat LT bij ons komt aanleggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-09 23:42
Volgende maand kunnen we ook aansluiten op KaDaKa in Hillegom. Ik las er eerst eigenlijk overwegend positieve berichten over en dus kon bijna niet wachten. Hoe snel is het echt?

Ik heb gelezen dat er toch vaak storingen zijn en het belangrijk is de goude router te kiezen.

Welek router moet je nemen in Hillegom en hoe goed (of slecht) is het echt?

Heeft iemand al ervaring met de telefoonaansluiting over KaDaKa? Ik overweeg het eerste jaar toch maar een ISDN lijntje erbij te houden.

Sigmasailor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
Hoi SigmaSailor,

Twijfel niet over KaDaKa! Ik heb het nu zo'n 2 maanden en ben zeer tevreden.
Met Internet haal ik snelheden van 100mbit/s down en 93mbit/s up (gemeten via www.numion.com)
Via newsgroups haal ik data binnen met zo'n 70mbit/s. Helemaal top dus! Heb wel een andere router moeten aanschaffen. Mijn vorige, een Draytek 2900G, liet niet meer door dan 25mbit. Heb nu een D-Link DGL-4300 en deze vormt geen belemmering voor de KaDaKa snelheden.

Afgezien van wat problemen tijdens de aanleg van de KaDaKa heb ik verder geen storingen meer gehad. Ik heb het volledige pakket. Ook over de telefoonaansluiting geen klachten. Geluid is goed. Alleen zegt Lijbrandt dat ze FSK voor nummervermelding gebruiken maar dat blijkt DTMF te zijn.

Op www.kadaka.eu kan je veel informatie vinden (of mag ik dit hier niet zeggen :? )

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendg
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 08:42
Ik ben sinds juni 2006 een van de eerste klanten van Kadaka/Lijbrandt telecom in Hillegom. Ik maak, voor 45 euro per maand, gebruik van het superpakket met:

Analoge en digitale radio en televisie
Internet
Telefonie

Tot nog toe heb ik alleen problemen gehad met de migratie van mijn oude telefoonnummer en de signaal doorgifte van analoge televisie en radio die tot 2 keer toe voor bijna een week niet heeft gefunctioneerd.

De informatie voorziening is erg summier. Zo kwam ik er door mijn schoonvader toevallig achter dat er voicemail is.

Internet is echt super. Op de ene keer dat ik het hele netwerk plat legde na is de verbinding, voor zover ik kan nagaan, nog nooit down gegaan. Ik geloof/hoop dat er sinds dien maatregels zijn genomen zodat één gebruiker door het aansluiten van een nieuwe router niet meer het hele netwerk kan plat leggen.

Omdat mijn bestaande wlan router de verbinding ernstig beperkte heb ik een nieuwe Netgear WPNT834 router aangeschaft. Bij mijn weten en volgens Tomshardware is dit met een maximale throughput (wan naar lan) van 94 Mbit nog steeds een van de snelste.

Ik maak gebruik van EWEKA commerciële news server omdat Lijbrandt zelf niet over een nieuws server beschikt. Als ik overdag download haal ik regelmatig snelheden van 94 Mbit. ’s Avonds zijn dit soort snelheden helaas niet mogelijk.

J.de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 19:43

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Na 8 maanden dit topic toch maar even naar boven halen. In die tussentijd hebben de tweakers met een Kadaka connectie in Hillegom toch aardig wat indrukken op kunnen doen lijkt mij. En daar ben ik eigenlijk wel geinteresseerd naar.

Nu ik van de week een aanbieding in de bus kreeg van Kadaka dat ze ook glasvezel internet in Lisse aan willen bieden heb ik mij plan om over te gaan naar Tele2 nog even in de welbekende ijskast gezet. Ik heb wel interesse in een up/down verbinding van 40 Mbps en ben dan ook wel benieuwd naarr de kwaliteit / stabiliteit van de verbinding. Heel veel gebruikerservaringen zijn er op het net namelijk niet te vinden. Dus: bevalt het? Worden de beloofde snelheden gehaald (overdag en 's avonds?), last van down-time? FUP?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb 't ondertussen ruim een half jaar en 't bevalt uitstekend. Je krijgt 20MBit up en down maar vaak kom je daar zelfs nog over heen. Verder heb ik zelf nooit uitval gehad, de verbinding is zeer stabiel.

Oh in Lisse krijg je 40MBit? Da's apart.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 24-10-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

He ja, dat zie ik nu ook dat er een verschil is tussen Hillegom en Lisse. Zowel in de folders als op de internetpagina met betrekking tot Lisse wordt gesproken over 40 Mbs terwijl de pagina over hillegom het over 20 Mbs heeft. Maar we praten dan wel over begin volgend jaar. Misschien dat Hillegom nog een upgrade krijgt. Ik ben sowieso van plan om binnenkort eens dat Kadaka huis te bezoeken. Misschien dat de daar meer info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
20 of 40 maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb 't idee dat ze de verbinding niet eens gelimiteerd hebben. Ik heb wel eens 100MBit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft Lisse... ik kreeg laatst zo'n brief/folder in huis... maar om te kijken of ze daadwerkelijk Kadaka gaan aanleggen moet er een x% van de bewoners mee doen met hun plan. Om dit te peilen moet je dan als bewoner NU een formulier insturen incl. machtiging voor afschrijving van abonnementskosten voor iets wat aangelegd gaat worden eind 2008 (volgens de planning)... lijkt me dat ze hiermee weinig mensen over de streep gaan trekken hiermee!

Ik zit te springen om deze aansluiting, maar ga echt geen beloftes doen voor iets wat pas over meer dan een jaar gaat spelen... wie weet wat er dan beschikbaar is van andere aanbieders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 12:23
Haha, ga er maar niet vanuit dat er binnen een half jaar og een andere provider komt met FTTH en 40mbit+ full duplex aansluitingen :D

Mijn formulier is inmiddels al lekker de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als ze dan ook nog de actie blijven houden dat je gratis abbo heb totdat je oude internet abbo afgelopen is maakt het toch niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Mijn ervaringen:
• Als het werkt werkt het prima, maar o wee als er een keer een storing is. De langste bij ons heeft 3(!!!) weken geduurd
• Snelheden van het internet zijn echt super, laatste keer dat ik iets gemeten heb zat ik makkelijk aan de 70 Mbit continu. Ook de upload is prima.
• Beeldkwaliteit van de digitale tv zijn ok, ik heb alleen een hekel aan die vertraging die er altijd in zit met het zappen dus ik kijk gewoon nog lekker analoog (tenzij ik een film kijk of zo, dan pal ik het digitale kanaal erbij)
• Je hebt geen vast ip, als je er meer dan 3 uur uit ligt ben je waarschijnlijk je ip kwijt (voor als je iets van een server wil draaien ofzo)
• Fair use policy? Geen idee of ze daar aan doen maar ik heb nog nooit wat gehoord, en ik verbruik toch niet weinig

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 12:23
tiguan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:35:
Als ze dan ook nog de actie blijven houden dat je gratis abbo heb totdat je oude internet abbo afgelopen is maakt het toch niet zoveel uit?
Volgens mij, als je je pas over een jaar aanmeld, zijn de aansluitkosten niet gratis. Vandaar dat als je het nu nog niet zeker weet (qua internet), dat je alleen een TV abbo ofzo kan afsluiten, zodat iig alle aansluitkosten vergoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Mijn ervaringen:
  • Beeldformaat in de instellingen komt niet geheel overeen met beeldformaat van mijn breedbeeld tv. Als ik de instelling op widescreen zet, kunnen er delen van het beeld wegvallen. Ik moet altijd met mijn tv bijscalen om beeld goed te krijgen. Letterbox instelling is ook niet ideaal maar werkt bij mij beter. Of dit puur een kadaka-instelling is of een combinatie met mijn tv weet ik niet maar vervelend is het wel.
  • De zenderlijst kun je niet aanpassen en helaas staan alleen de Nederlandse zenders op volgorde, de rest oogt random.
  • Het zapkastje is vrij gevoelig en zappen werkt niet altijd even goed.
  • Sommige functies op afstandsbediening werken niet altijd. Zo werken de zapknoppen ineens wel en de cijfertoetsen niet of andersom. Soms werken de cijfertoetsen met een rare lange vertraging waardoor je na 20 seconden alsnog naar een andere zender doorzapt.
  • Beeldvertraging is beetje irritant omdat geluid en beeld de eerste 5 seconden niet gelijk loopt.
  • Hier in Hillegom hebben ze wat problemen gehad met "uitzending gemist" waardoor deze service dagenlang niet werkte. Dit schijnt nu waarschijnlijk opgelost te zijn door deze aanschaf van een aantal nieuwe servers.
Binnenkort van plan om een Bravia tv te kopen. Kadaka werkt helaas jammer genoeg niet met smartcards dus kan ik helaas niet icm een Alphacript deze in mn Bravia stoppen zodat het kastje overbodig wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door stp_4 op 08-11-2007 13:02 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Donderdag de 15e en de 22e zijn er informatieavonden in Lisse (uit mijn blote hoofd van 19 tot 22 uur). De 15e is dat op sportpark Ter Specke en de 22e in het Poelhuis. Ik zal er zeker op een van de avonden bij zijn want ik heb nogal wat vragen. En dan met name met betrekking tot de aanleg naar en in de woning én wat er gebeurd met mijn toezegging (als ik dat al doe) en het hele verhaal blijkt maanden (jaren?) vertraagt te worden door gebrek aan deelname.

Pagina: 1