Toon posts:

xfx 6600 passive, power connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuw systeem in elkaar gezet maar nu krijg ik bij het booten geen beeld, en helaas wel een aantal piepjes. Na zoeken op dit forum en het interweb denk ik dat het aan de videokaart ligt; xfx 6600 passive
Afbeeldingslocatie: http://www.pcware.be/images/products/p-2B-1192.JPG

Nu zit daar zo'n mooie witte 4-pins connector bovenop (Naast de connector staat conx1), maar er staat nergens in de handleiding of op de website waar die voor dient. Ik heb gelezen dat sommige kaarten extra voeding nodig hebben, maar geld dat ook voor deze?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

welke beep codes hoor je dan en als je een molex connector bedoeld, moet je daar inderdaad een kabel naartoe trekken

[edit]staan er nog leuke dingen op dat interweb trouwens? :P

[ Voor 22% gewijzigd door WooK op 11-11-2005 12:18 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
uhum... Beep-Beep Beep Beep Beep
Al ben ik er niet zeker van of de eerste 2 niet een lange beep vormen.

Het is volgens mij gewoon een standaard molex connector inderdaad, maar omdat ik nog nooit een voeding heb hoeven aan te sluiten op een videokaart, en dit ook nergens stond vermeld, had ik geen zin om te experimenteren.

O voor de duidelijkheid het is een pci-express kaart trouwens

(Interweb staat bordevol leuke dingen, voor ieder wat wils :9 )

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziet de connector er zo uit:
http://www.extensivemods....ts/large/moddingkit20.jpg

Zoja, dan moet je hierop een molex aansluiten. Deze zitten ook aan je harde schijven en optische drives en zorgen voor extra power.

Verwijderd

Topicstarter
JA dat is hem inderdaad, ik had ook zo'n gevoel van dat kan haast niet voor iets anders dan voeding zijn..maarja het is ook zo zonde om je nieuwe kaart te frituren. :)

Wel slecht dat dit niet word vermeld in de handleiding.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Hier hebben we toch het 6600 (GT) topic voor? Daar kun je al je problemen kwijt over de 6600 serie
hier kun je het vinden

[ Voor 23% gewijzigd door Mentox op 11-11-2005 12:57 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Wel wazig dat er 1 op zit, PCI-E kan genoeg stroom leveren aan zo'n kaart. 6600GT PCI-E kaarten zijn ook vrijwel altijd NIET voorzien van een molex/pci-e voedingsconnector

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:52:
Wel wazig dat er 1 op zit, PCI-E kan genoeg stroom leveren aan zo'n kaart. 6600GT PCI-E kaarten zijn ook vrijwel altijd NIET voorzien van een molex/pci-e voedingsconnector
Dit dacht ik ook maar deze kaart heeft er nu wél eentje en ik ben benieuwd of de problemen van de TS zijn opgelost door het kabeltje aan te sluiten :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo te zien is die aansluiting vrij duidelijk bedoeld om er een molex op aan te sluiten, dus ik zou dat ook gewoon doen. Ding zit er echt niet voor niks op ;) Wel vreemd dat het niet in de handleiding staat, maargoed...

Al zou ik het eerst wel even met een andere videokaart proberen om te kijken of het probleem echt aan die 6600 ligt. Je krijgt nl. ook bij veel kaarten een melding als 'power cable not connected' oid. Dat krijg jij du sook al niet. Misschien is er dan ook wel iets anders niet goed aan je pc, aangezien je hem net in elkaar hebt gezet.

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 12-11-2005 00:58 ]

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 22:03
In een systeem hier heb ik dezelfde kaart lopen, perfect, maar wel met die power connector aangesloten :) Zonder de Powerconnector te verbinden krijg ik ook geen beeld, het is dus wel nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Peter op 12-11-2005 10:26 ]

Pagina: 1