Toon posts:

Asus A8n-e Met een Maxtor HD

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel topics gelezen op tweakers over de problemen met het Asus A8N-E icm de Maxtor Diamond 10 Sata 300Gb.
Nu sta ik op het punt om deze combinatie aan te schaffen maar twijfel nog steeds heel erg. Ik heb naar verschillende andere boarden gekeken oa de Epox 9npa+ en de gigabyte Ga-k8np-SLi maar weet nu niet of ik de gok moet nemen en het toch gaan kopen of toch voor het gigabyte board gaan.
ik heb de SLI functionaliteit niet nodig maar heb weinig ervaring met Gigabyte nu draai ik met een Epox board en deze is mijn altijd zeer goed bevallen en Het Asus A8N-e board staat weer heel hoog in meest populair in de pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 21:04 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

dat is dacht ik allang opgelost met die maxtor problemen!

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
heeft Asus een bios update uitgebracht die het probleem verhelpt of moet de HD van Maxtor ge-flashed worden ?

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Reactie op Maxtor problemen. Wel niet hetzelfde moederboard, maar wel van toepassing op het probleem.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:05:
heeft Asus een bios update uitgebracht die het probleem verhelpt of moet de HD van Maxtor ge-flashed worden ?
Maxtor moet dus geflashed zijn met een firmware van januari dit jaar of later.

[ Voor 73% gewijzigd door Surkow op 10-11-2005 21:07 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Helaas kan ik je geen zekerheid geven dat de combinatie goed gaat werken. Er zijn inderdaad problemen geweest met de DaimondMAX 10 serie, deze zouden met de firmware van februari 2005 opgelost moeten zijn. Helaas blijven er meldingen komen dat er problemen blijven bestaan met name op Nforce4 moederborden.

Ik weet alleen niet of men inderdaad de juiste BIOS voor het moederbord en de juiste firmware voor de schijf gebruikt, zoals hierboven wordt aangegeven.

Het zou dus in principe wel moeten werken.

[ Voor 79% gewijzigd door _Dune_ op 10-11-2005 21:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Populaire combinatie vandaag?? :?

Maxtor op A8N-E?

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 10-11-2005 21:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dit las ik ook in een post van iemand "Een firmware upgrade zou idd de problemen oplossen, maar heb al uit verscheidene ervaringen gehoord, dat zelfs na de upgrade er zich toch nog af en toe problemen voordoen. Persoonlijk zou ik het dus niet riskeren, zeker wetende dat er nog mooie alternatieven zijn van andere merken..."
en dat heeft mij erg aan het twijfelen gebracht. Die maxtor schijf wil ik erg graag hebben omdat deze prijs/performance technisch gewoon heel goed is (en ik eigenlijk alleen maar met Maxtor draai).
heeft iemand ervaring met dat Gigabyte board?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Neem dan gewoon een Seagate schijf? Niks mis mee :)
Of ben je zó gehecht aan Maxtor? O+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Vriend van mij had ook problemen met een Maxtor schijf op een Asus bord, toen hij bij het installeren van de nForce drivers de IDE drivers niet installeerde, werkte alles probleemloos . . .

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:19:
Vriend van mij had ook problemen met een Maxtor schijf op een Asus bord, toen hij bij het installeren van de nForce drivers de IDE drivers niet installeerde, werkte alles probleemloos . . .
Daar wordt inderdaad al meer overgesproken, dat niet alleen het probleem bij de Maxtor schijf ligt, maar ook bij de drivers van Nvidea. Zo heb ik al wel over meer problemen gelezen m.b.t. de Nvidea drivers hier op GOT.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft er iemand ervaring met dat gigabyte board dan ?
en wat is jullie mening over kwaliteit tussen asus en gigabyte?

• Biker652
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 18:36
Ik heb zelf de combinatie Asus A8n-e (met de laatste bios) met DiamondMax 10 (met de laatste firmware). Maar ik kan helaas niet zeggen dat het probleemloos werkt. Ik wilde de schijven in raid gebruiken waardoor ik de nForce drivers moest gebruiken. Ik kreeg het niet werkend toen de schijven op SATA1 en SATA2 aangesloten waren. Pas toen ik de schijven op SATA3 en SATA4 aansloot werkte het goed. Dus bij mij werkt het nu wel maar het geeft niet echt vertrouwen. Ik zou zelf dan ook niet meer voor deze combinatie gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is lekker :( .
heb veel zin in dit Mobo maar wil ook graag de maxtor harde schijf hebben.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19

Hoogie2004

Whohooooo

Heb laatst dezelfde combinatie in elkaar gezet voor mijn oom, alles geinstalld en werkt gewoon, geen problemen mee gehad

My iRacing profile | Strava

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom wil je graag een Maxtor dan? Ik ben door de problemen die ik had overgestapt op een Seagate, en heb er nooit spijt van gehad.

Ja ze zijn misschien een tikkie sneller, maar ze zijn daardoor ook een stuk luidruchtiger

Verwijderd

Topicstarter
Zou de MAxtor Maxline III Sata 300Gb 16Mb NCQ geen problemen hebben met het Asus board?
De reden dat ik voor Maxtor ga is mijn tevredenheid over deze schijven :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

voor mij zit er nu ook een MAXLINE III aan te komen. 250 gig sata 2. We zullen zien. Werken moet het en zal het de vraag is nog hoe. Ik post wel hoe het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door DualDevil op 11-11-2005 15:46 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:02

rapture

Zelfs daar netwerken?

Boycotten die Maxtor DiamondMax 10 bugged harde schijven:
  1. De consument pikt het niet als iets "uit-de-doos" niet werkt zoals het hoort
  2. Veel computerwinkels hebben nog stapels harde schijven met de slechte firmware, deze geraken ze niet aan de straatstenen kwijt. Trap er ook niet in, laat die dingen liggen. Er worden dagelijks nog zulke dingen aan de consument gesmeerd.
[rml]rapture in "[ Maxtor] Harde schijf geeft problemen op..."[/rml]

MaxLine III is ideaal als leechersschijf, in andere toepassingen zijn ze traag volgens de reviews tov de concurrentie.

Hitachi heeft lage access times en presteert in de meeste toepassingen snel.

Samsungs zijn stiller, zelfs stiller dan Seagates.

Waarom kopen mensen dan Maxtor? Maxtor is redelijk goed geprijst, durft na verloop van tijd met de maanden meer kabaal te maken (dat zie je tijdens de aankoop toch niet) en presteert ok. Bovendien heeft elke en ook elke computerwinkel om de hoek Maxtor harde schijven. WD's en zeker Hitachi's zijn zeldzamer.

[ Voor 51% gewijzigd door rapture op 11-11-2005 16:00 ]

Verwijderd

Hey, kwam dit tegen, misschien iets voor je (TS)

250gb Hitachi voor 99 Euro

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=A9BI02

Lijkt mij een prima keuze, ik heb een 160gb Hitachi schijf, en vind het een prima ding :*)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je veel verschil merken tussen de hitachi deskstar met 8 mb cache en de maxtor met 16 mb?
dualdevil er is nog geen Maxtor maxline III SATA 2 alleen de gewone SATA.
Voor de rest klopt de verhouding wel een beetje de maxtor 300 Gb voor 120 euro en de hitachi 250 Gb voor 100 euro. het probleem is dat ik helemaal geen ervaring heb met hitachi

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:51:
het probleem is dat ik helemaal geen ervaring heb met hitachi
Ik kan je vertellen dat het prima schijven zijn, nog nooit problemen mee gehad . . . 8)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bang dat ik mijzelf daarna voor mij kop sla dat ik de 16 mb variant met NCQ niet heb genomen.
Maar aan de andere kant zit ik ook niet op een compatibiliteits problemen te wachten

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rapture schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:49:
Boycotten die Maxtor DiamondMax 10 bugged harde schijven:
  1. De consument pikt het niet als iets "uit-de-doos" niet werkt zoals het hoort
  2. Veel computerwinkels hebben nog stapels harde schijven met de slechte firmware, deze geraken ze niet aan de straatstenen kwijt. Trap er ook niet in, laat die dingen liggen. Er worden dagelijks nog zulke dingen aan de consument gesmeerd.
Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht, en weet je wat het rare is? In alle topics die ik zie over deze combinatie, post ik dezelfde links met compatibiliteits problemen uit de database van GoT, en telkens worden mijn posts genegeerd.

Why do I bother? Zoeken op GoT is het makkelijkste wat er is, en toch schijnt niemand het te kunnen vinden. Tuurlijk, er zullen vast mensen zijn waarbij het wél werkt.

Als niemand naar goede raad wil luisteren, houdt het voor mij ook een keer op.

Zoekt en gij zult vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al aardig overtuigd :). Maar vind het vervelend dat ik opeens wat anders moet zoeken
maar beter lang zoeken dan slecht kopen.
Ik denk inderdaad maar dat ik voor de hitachi deskstar ga met 8 Mb cache deze heb je in SATA en SATA II uitvoering.

Nog een vraag in de pricewatch staat het Asus A8N-e board als Sata en niet SATA II pricewatch: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
Bij Asus staat er SATA 2.0 als spec maar ook niet specifiek SataI/II zoals bij het SLI board. Heeft het ASUS board A8N-E nu eigenlijk wel SATA II ??
http://www.asus.com/produ...p;l1=3&l2=15&l3=0

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens het boekje (wat ook bij Asus te downloaden is), ondersteunt hij Sata 2, maar of je daar veel mee opschiet ten opzichte van Sata (1) is te bezien

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb 'n aantal dagen terug 'n Asus a8n-e gekocht en heb 'n Maxtor DM10 160GB d'rin zitten, werkte in 1x perfect dus ik denk dat de bugs d'r ondertussen wel uit zijn ;)

@Smoke123, volgens m'n handleiding wel iig.

• SleutelMan
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

even terugkomend op de Maxline Serie van Maxtor: deze is intern vrijwel indentiek aan de DM10! Het enige verschil is het gebruik van materialen (heeft veel gemeen met de SCSI-lijn) en de daar bij horende garantie (5 jaar) maar qua technieken etc verschillen ze niets! En tsja, NCQ is nutteloos in RAID (is sowieso al verwaarloosbaar) dus kun je ze (in het geval van bijv de A8N-SLI Deluxe) ook gewoon aan de SiL controller hangen :).

Logius | Somda | Twitter

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:02

rapture

Zelfs daar netwerken?

De term "SATA II" zegt jammer genoeg niks, elke fabrikant mag op gewone SATA materiaal "SATA II" sticker plakken. nieuws: Misvattingen over "SATA II" opgehelderd

Helemaal hetzelfde als "USB 2.0", ook dat zegt niks over de snelheden: full-speed is maar 12Mbps en high-speed is pas 480Mbps. Ik vind het maar een cheap trucje dat men gebruikt om consumenten vanalles en nog wat wijs te maken. Waar is de tijd toen standaarden nog standaarden waren?

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 11-11-2005 22:19 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SleutelMan schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:14:
even terugkomend op de Maxline Serie van Maxtor: deze is intern vrijwel indentiek aan de DM10! Het enige verschil is het gebruik van materialen (heeft veel gemeen met de SCSI-lijn) en de daar bij horende garantie (5 jaar) maar qua technieken etc verschillen ze niets! En tsja, NCQ is nutteloos in RAID (is sowieso al verwaarloosbaar) dus kun je ze (in het geval van bijv de A8N-SLI Deluxe) ook gewoon aan de SiL controller hangen :).
De Diamondmax en de Maxline III zijn fysiek gelijk aan elkaar er worden dus geen andere materialen gebruikt voor de Maxline III serie. Hieronder een quote van Femme met informatie welke hij van Maxtor zelf heeft verkregen:
Femme schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:08:
[...]
De MaXLine-serie is fysiek gelijk aan de DiamondMax 10. Volgens Maxtor worden de schijven uit de MaXLine-serie geselecteerd uit de productielijnen van de DiamondMax op basis van eigenschappen zoals de 'vlieghoogte' van de koppen en de stijfheid van de platters. Daardoor zouden ze bestand moeten zijn tegen een hogere belasting (24/7 met een duty cycle van 10 - 20 procent, geschikt voor nearline storage).

Een MaXLine-schijf heeft dus geen zwaardere constructie dan een DiamondMax, iets wat bij de Raptor en SCSI-schijven (t.o.v. desktopschijven zoals de DiamondMax) zeker wel het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit :)
ik blijf het Asus 8n-e board gebruiken maar dan icm de hitachi deskstar Sata II 250 Gb.
en voor de geinteresseerde mede tweaker hier de rest van mijn systeem zoals hij er uit gaat zien.
Zalman CNPS7000B-AlCu Processor cooler
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Zalman VF700-AlCu video kaart koeler
Antec Performance One P150 systeemkast
Asus Radeon X800 XL 256MB DDR
512MB PC3200 DDR (Kingston) x2
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB
LCD monitoren 19" / BenQ FP937S+
logitech MX 610

Verwijderd

Ik heb een Maxline III schijf en had idd problemen met het installeren van de drivers na een schone installatie van Windows XP. Probleem opgelost door drivers te gebruiken van de meegeleverde Asus cd in combinatie met oudere Forceware drivers.

Het is ook verstandig om een 'restore point' te maken na een schone installatie, als er dan wat mis gaat kan je gelijk weer op dat punt terug komen.

Met de laatste Nforce drivers en Forceware is het probleem opgelost. Laden van Windows XP gaat sindsdien gewoon goed.

• DualDevil

DualDevil

Is het probleem dat hij helemaal niet herkend zou worden? Dat heb ik namelijk. Na alles in elkaar gezet te hebben en 1e boot gelijk geen HD herkend. Op alle sata poorten. Oplossingen?
Edit, gefixt!

[ Voor 4% gewijzigd door DualDevil op 19-11-2005 13:56 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

KingCrash

Angry Rabbit

Deze week een asus a8n-sli met 3500+ binnengekregen. Hierbij een Maxtor 200gb schijf (16mb cache) .Deze gaf nog steeds problemen met opstarten van Windows XP sp2. Ik heb alle oplossigen die op GOT staan geprobeerd (mobo bios veranderen, diverse (vooral oudere) forceware, hd bios geupdate)maar niks helpt.

Gelukkig is 4launch hier relax mee en heb ik nu een Samsung 250gb 8mb cache in bestelling staan.
Voor mij is Nforce4 en Maxtor dus niet goed afgelopen :(

[specs]
AMD Athlon 64 3500+ 2.20GHz HV 512kB S939 Box
Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W
Asus A8N-SLI nForce4 SLI, RAID, GLAN
Corsair 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX
Leadtek Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/VIVO
Maxtor 200GB SATA150 16MB FDB, 6L200S0
Zalman Chipset Koeler ZM-NB47J Northbridge
Zalman Processor Koeler CNPS7700-Cu

Angry Rabbit

Verwijderd

DualDevil schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:42:
Is het probleem dat hij helemaal niet herkend zou worden? Dat heb ik namelijk. Na alles in elkaar gezet te hebben en 1e boot gelijk geen HD herkend. Op alle sata poorten. Oplossingen?
Neem aan dat je ook een maxline 3 schijf hebt?

Nee ik heb daar geen problemen mee gehad. Alles was goed totdat die drivers install. Mijn ervaring met niet herkenbare schijven zou het eerst met sata driver moeten worden geladen bij het installeren van Windows XP.

Weet niet zeker of dat ook geldt voor jouw. Maar de combinatie die ik heb (A8n-E, Maxline 3) moet dat direct kunnen werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 14:00 ]

Verwijderd

KingCrash schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:51:
Deze week een asus a8n-sli met 3500+ binnengekregen. Hierbij een Maxtor 200gb schijf (16mb cache) .Deze gaf nog steeds problemen met opstarten van Windows XP sp2. Ik heb alle oplossigen die op GOT staan geprobeerd (mobo bios veranderen, diverse (vooral oudere) forceware, hd bios geupdate)maar niks helpt.

Gelukkig is 4launch hier relax mee en heb ik nu een Samsung 250gb 8mb cache in bestelling staan.
Voor mij is Nforce4 en Maxtor dus niet goed afgelopen :(

[specs]
AMD Athlon 64 3500+ 2.20GHz HV 512kB S939 Box
Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W
Asus A8N-SLI nForce4 SLI, RAID, GLAN
Corsair 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX
Leadtek Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/VIVO
Maxtor 200GB SATA150 16MB FDB, 6L200S0
Zalman Chipset Koeler ZM-NB47J Northbridge
Zalman Processor Koeler CNPS7700-Cu
Deze week heb ik een nagenoeg zelfde systeem samengesteld. Heb ook problemen met opstarten / detecteren van de Maxtor HD :( ..Heb ook bij 4Launch besteld en mag het ook omruilen ..das opzich wel relaxed alleen wat ik niet snap is dat ze me niet gelijk hebben gewaarschuwd !! Nu ben ik er twee dagen mee bezig geweest. helemaal graf dus... TNX 4LAUNCH!! TNX MAXTOR!!! TNX ASUS!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:54:
[...]

Deze week heb ik een nagenoeg zelfde systeem samengesteld. Heb ook problemen met opstarten / detecteren van de Maxtor HD :( ..Heb ook bij 4Launch besteld en mag het ook omruilen ..das opzich wel relaxed alleen wat ik niet snap is dat ze me niet gelijk hebben gewaarschuwd !! Nu ben ik er twee dagen mee bezig geweest. helemaal graf dus... TNX 4LAUNCH!! TNX MAXTOR!!! TNX ASUS!!!
Ik heb vandaag, dankzij de snelle service van 4launch, een Western Digital 250GB Sata II (WD2500JS ) aan het systeem gehangen en alles werkt top.

Conclusie: Maxtor Diamond Max 10 250GB Sata II (SN: V5033VXH) werkt niet samen met de Asus A8N-E !!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:40:
[...]

Ik heb vandaag, dankzij de snelle service van 4launch, een Western Digital 250GB Sata II (WD2500JS ) aan het systeem gehangen en alles werkt top.

Conclusie: Maxtor Diamond Max 10 250GB Sata II (SN: V5033VXH) werkt niet samen met de Asus A8N-E !!
Ik denk niet dat je daaruit kunt concluderen dat die Maxtor HD altijd niet werkend is. Mensen die geen problemen ondervinden hoor je niet. >:) De AMD versie van dat moederboard had ook die problemen. Ondanks dat heb ik toch zo'n moederboard gekocht, zonder een enkel probleem.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Geen ide drivers installeren en alles werkt perfect :).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Termi schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:05:
Lekker performance zal je hebben :/

• SleutelMan
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Hoezo? De standaard windows drivers doen het toch ook prima?

Logius | Somda | Twitter

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Termi schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:05:
Dat heb ik inderdaad ook al eens eerder gelezen, dat de standaard drivers van Windows XP betere performance geven op een Nforce4 moederbord dan de Nforce drivers zelf.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vindt dat wel onlogisch eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn set besteld nu ben blij dat ik niet gekozen heb voor de maxtor schijf na het lezen van de problemen. Ik heb ook de Antec P150 besteld en nu las ik weer van die verhalen dat de voeding in die kast problemen heeft met het Asus A8n-e board wat ik tevens besteld heb. Computers je kan er moe van worden :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:53:
Ik heb mijn set besteld nu ben blij dat ik niet gekozen heb voor de maxtor schijf na het lezen van de problemen. Ik heb ook de Antec P150 besteld en nu las ik weer van die verhalen dat de voeding in die kast problemen heeft met het Asus A8n-e board wat ik tevens besteld heb. Computers je kan er moe van worden :)
Ik zou niet weten hoe een voeding problemen kan hebben met een specifiek moederbord. Het kan zijn dat de voeding 20-pins is en het moederbord 24-pins, dan moet je gewoon even goed de handleiding van het moederbord er op na slaan, dan krijg je het echt wel werkende zonder vreemde dingen uit te halen.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Vriend vanhad dit probleem ook. Gewoon Hitachi HD besteld en alles voorbij. Vreemd aangezien ik (met A8N-Sli Del ipv A8N-E) nergens problemen mee heb, en ik heb nog wel 2 van die diskies.. (maar wel op silicon aangesloten, dus daar zal het aan liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Dune er is dus wel zeker een probleem met de voeding icm de moederborden. ik heb deze vraag namelijk neergelelgd bij Antec en deze hebben dit erkend en werken aan het probleem momenteel. ik wacht af en wil toch graag de kast hebben

Verwijderd

ik had ook een probleem met de a8n-sli deluxe
na de installatie van de ide stuurprgramma's start de computer niet meer door tot windows
hij bleef op het blauwe balkje hangen onder het windows logo.
nadat ik wel in veilige modus kon starten ben ik gaan testen.
Na het uitzetten van ncq kon ik weer in windows komen en tot nu werkt ie perfect.

dit alles met een diamond max 10 van april dit jaar.
ik heb wel de laatste bios versie geinstalleerdt.

• DualDevil

DualDevil

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:57:
[...]

Neem aan dat je ook een maxline 3 schijf hebt?

Nee ik heb daar geen problemen mee gehad. Alles was goed totdat die drivers install. Mijn ervaring met niet herkenbare schijven zou het eerst met sata driver moeten worden geladen bij het installeren van Windows XP.

Sorry zag je vraag pas later aangezien ik geen reactie meer verwachtte. Ehm, ik heb van Sata poorten gewisseld, voedingkabel opnieuw aangesloten en mijn bios gecleart. Een van de 3 is het geweest. ik denk niet voeding die voelde goed te zitten. Ik hou het op de sata1 poort die hem niet pakte. Hangt nu op sata poort nmr 2

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:51:

Na het uitzetten van ncq kon ik weer in windows komen en tot nu werkt ie perfect.
Wat is ncq? En waar zet je dat uit?

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Andre61 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:44:
[...]

Wat is ncq? En waar zet je dat uit?
Native Command Queuing (http://en.wikipedia.org/wiki/Native_command_queueing).

Albert Einstein

Verwijderd

Hallo,

Ik heb inderdaad ook de "idiale" combinatie van een ASUS A8N-E met een maxtor 300GB SATA disk.

Mijn firmware is BANC1G10, dus dat is redelijkactueel. En ook mijn Voeding (TAGAN 380) zit niet in de verdachtenbank

In de afgelopen weken heb ik werkelijk van alles geprobeerd om deze set in combinatie met Windows XP aan de praat te krijgen. De problemen zijn metname als ik de Maxtor disk als bootdisk wil gebruiken. Voor alle duidelijkheid het betreft een enkele schijf , dus geen RAID

Na alles crashes en data corrupties heb ik het volgende resultaat.
De set werkt het meest stabiel met windows XP SP1 en zo min mgelijk Nvidia drivers geactiveerd.
Onder SP1 wordt de nvidia chipset gezien als een PCI IDE controller en dat werkt (redelijk) goed.
Zodra ik SP2 installeeer wordt XP min of meer bewust van het fenomeen SATA en wordt het systeem heel erg traag. Timeouts van soms 3 minuten zijn vervolgens terug te vinden in de eventviewer.

Als ik de IDE drivers van Nvidia ga laden, die overigens storage drivers heten in versie 6.70, wordt het ware SATA probleem steeds duidelijker, maar blijf ik geplaagd met veel timeouts.Ook worden bij de write acties de data verminkt op schijf. Bij een copy klopt wel het aantal bytes, maar is de inhoud van het gekopieeerde bestand veranderd.

Als ik een "oude" IDE schijf inzet als bootdisk en de maxtor puur als dataschijf gebruik lijkt dit probleem niet of minder te bestaan. In eerste instantie verdacht ik de maxtor disk, maar ik kom er steeds meer achter dat het een probleem is van ASUS en NVIDIA die blijkbaar de zaken nog niet goed op elkaar hebben afgestemd.

Ik sta nu voor de vraag wat ik voor 100 euro ga vervangen:
* een ander moederbord socket 939 maar dan een zonder Nvidia chipset of
* een andere schijf, al dan niet SATA.

Graag suggesties

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf voor een hitachi gekozen deze combi schijnt goed te zijn ik draaide ook altijd met maxtor schijven zonder problemen. Als ik jouw was zou ik een andere schijf kopen en de maxtor als secondary draaien als dat wel werkt?Met een nieuw moederboord heb je minder rendement van je aankoop (onbruikbaar moederboord of een extra schijf wat altijd handig is desnoods hang je hem in een externe drive cache aan je USB poort)
Zelf wacht ik nog steeds op de Antec P150 kast en dan maar hopen dat ik geen problemen met de voeding heb. Antec had mijn al bevestigd dat er problemen waren met de NEO voeding en het Asus board

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 21:52

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:40:
[...]

de zog. 6V (iig de 6V250F0) ook niet !

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 16-12-2005 22:20 ]

cybergamers.nl

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
Lees dit eens om verwarring te voorkomen en conclussies uit het niets te trekken over Maxtor en Asus terwijl het aan een andere fabrikant ligt.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1025406/last

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga dus maar verder in dat andere topic in OM ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.