Domeinnaam verkopen van bekende nederlander

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam van een bekende nederlander (DJ).
Een radio station wil deze kopen.
Ik heb er lochischerwijs minder recht op dan deze bekende nederlander (DJ)
Wat kan ik het beste doen?

- Een bedrag vragen wat de tot nu gemaakte kosten voor hosting enz, dekt?
- Een mooi bedrag vragen waar ik van een nieuwe vaatwasser kan kopen?
- Bluffen en een bedrag vragen wat iets onder de kosten zit van een rechtzaak die ze anders tegen mij moeten aanspannen?
- Bluffen en een bedrag vragen wat veel te hoog is en waarvan ik op de bahama's kan liggen?

Ik vind het een moeilijke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik ga voor optie drie.

Volgens mij hebben ze namelijk geen poot om op te staan, tenzij ze die naam ook nog eens ergens gedeponeerd hebben ofzo. Jij hebt er evenveel recht op, maar jij was eerder.

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeR op 09-11-2005 19:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Je kan de naam natuurlijk ook verhuren voor een leuke cent.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jeroennieuwenhuize.nl? :)

(btw, ik zou iets te hoog gaan zitten maar niet asociaal hoog. Probeer er het maximale uit te slepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
CyBeR schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:01:
Ik ga voor optie drie.

Volgens mij hebben ze namelijk geen poot om op te staan, tenzij ze die naam ook nog eens ergens gedeponeerd hebben ofzo. Jij hebt er evenveel recht op, maar jij was eerder.
Het is volgens mij zelfs zo dat je, als je kan aantonen dat de naam al langer in je bezit is, dan dat de naam gedeponeerd is als merknaam, ze alsnog geen poot hebben om op te staan. Kennis van mij heeft iets soortgelijks gehad met een bijnaam die hij gebruikte, en waar ineens in Amerika een bedrijf die naam ging gebruiken. Hij heeft hem toen geloof ik gratis afgestaan, deed er toch niets meer mee, en kreeg een aardige attentie opgestuurd als dank.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:01:
Ik ga voor optie drie.

Volgens mij heeft de desbetreffende dj er meer recht op dan de ts.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:03:
Jeroennieuwenhuize.nl? :)

(btw, ik zou iets te hoog gaan zitten maar niet asociaal hoog. Probeer er het maximale uit te slepen).
Er zit wel de naam jeroen in ;-)

Ik heb de domeinnaam al 4 jaar trouwens.
Wat kost zo'n rechtzaak nou in dit geval?

[ Voor 64% gewijzigd door intermusic op 10-11-2005 00:28 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26

defiant

Moderator General Chat
intermusic schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:00:
-Bluffen en een bedrag vragen wat iets onder de kosten zit van een rechtzaak die ze anders tegen mij moeten aanspannen?
Als het op een rechtzaak aankomt, en je de website hebt bijgehouden hebt met relevante content en hij is up2date dan kan de rechter ook een schikking doen. Heb je de website alleen geparkeerd, dan nemen de kansen wel af. Dat is in ieder geval wel relevant om mee te nemen in de beslissing over wat voor een bedrag je gaat vragen

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:34
als je kunt aantonen dat je ooit "recht (?) recht op de naam hebt gehad, en die dan dus ook gebruikte is ht aannemelijk dat je hem niet voor de handel hebt aangeschaft, dan heeft die dj pech.
je moet dit aantonen. dit kan bijvoorbeeld door met facturen over de brug te komen waarop de domeinnaam staat. dus niet facturen voor de hosting oid, maar facturen voor een bedrijf, dat was gekoppeld aan de website. (zoals bijvoorbeeld bij info-site, of contact adres.)

voor de rest geld gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt.

het is niet voor niks dat burgers vroeger geen domeinnaam konden registreren met een .nl domeinnaam.
maar daar is op een gegeven moment verabndering in gekomen, met een bepaling waarin dus is opgenomen wat ik hierboven heb gezegd over dat aantonen.

hoe het zit als je stopt iets nuttigs met de domeinnaam te doen, dat weet ik niet.

ikzelf heb ook twee domeinnamen, ik was eerst en ik gebruik ze ook. stel ik wordt ooit een belangrijk zakenman en wil die naam gebruiken. daar is dat parkeren toch voor? en ik ben eerst en er is niemand die aanspraak kan maken op mijn domeinnaam. hij zou beter eerst een checken of de domeinnaam nog vrij is, voor er zijn bedrijfsnaam oid van te maken.

er een slaatje uit slaan zonder enige vorm van aanemelijkheid dat je oit iets met de domeinnaam hebt gehad, is denk ik uitgesloten, omdat de beheerder van de nederlandse domeinnamen zich bepaalde rechtenvoorhoudt om juist "afpersingen" te voorkomen.

maar misschien is er inmiddels weer iets gewijzigd, omdat het eigenlijk een beetje achterhaald begint te worden dat het NIet zo is als "Wie het eerst komt, 't eerst maalt"

zo dom zijn zakenmensen tegenwoordig toch niet meer, dat ze de website "vergeten" ?

speculeren met "bedrag voor rechtzaak" levert je weinig op, misschien als je gewoon nagaat wat een redelijke prijs is voor een domeinnaam van enige betekenis, en het netjes houdt, dan kun je daar vast wel een vaatwasser voor kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 10-11-2005 01:23 ]

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 10:29
Laten we dit topic omdopen naar 'welke DJ is dit' ?

Mijn gok is op www.jeroenvaninkel.nl :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 16:02
Mijn gok is op www.jeroenvaninkel.nl :P
klopt, echte naam van TS en whois informatie geven beiden dezelfde naam aan.
hahaha, een simpele indexpagina van 688 bytes zal je nooit veel aan hosting gekost hebben ;)
Hou het ludiek, vraag ze die vaatwasser thuis te bezorgen, laat ze er een leuk radioprogramma van maken, iedereen blij B)
Maar even serieus: Ik denk niet dat je sterk staat: het is een zeer persoonlijke domeinnaam, je heet zelf niet Jeroen van Inkel. Als je nou bijv. "bolletje.com" had geregistreerd en een pracht van een website had gemaakt waarop je je voorliefde voor ronde objecten had tentoongesteld, OK, maar met slechts een "dit domein is te koop"-site laat je IMHO niet zien dat je met dit domein serieuze bedoelingen hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door 0siris op 10-11-2005 01:45 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn tip: laat hen eerst een bod doen. Af en toe kun je nog blij verrast worden door een hoog uitvallend bod, en je kan daarna altijd nog onderhandelen mocht het te laag zijn naar jouw idee. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
haha jij bent wel slim gwn allemaal domeinnamen kopen met namen van bN ers

Hallo!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Waarom heb je die domeinnaam gekocht? Om er nu geld aan te verdienen?

Anoniem: 58485

Rambo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 03:32:
Waarom heb je die domeinnaam gekocht? Om er nu geld aan te verdienen?
Dat was toch een tijd terug onwijs populair ? Mensen en Bedrijven die domeinnamen opkochten en die later voor een flinke cent weer doorverkochten :D

• Rambo
offtopic:
Het klinkt nogal "lame", maar ja, morgen denk ik waarschijnlijk weer: Slim bedacht :) Maar voor nu vind ik het maar niks. Iemand anders dingen moeilijk maken omdat jij geld wil "verdienen".

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 18:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

@Rambo
Het is niet altijd rozegeur en maaneschijn...we leven in een harde wereld, een wereld dat geld kost, en ja sommige hebben het breder dan de gemiddelde nederlander. En deze keer heeft de gemiddelde nederlander een kans om breder te worden. Ik geef de TS gelijk en mag zeker wat geld verdienen aan deze bekende nederlander.

Spec's PC

• Rambo
Oh en wie creeert deze harde wereld ;) Die is er niet zomaar. Maar laten we er geen WL topic van maken, ik verwijt TS niks hoor :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Met de huidige content van de site (hoe lang staat die er al op?), zullen ze waarschijnlijk rustig de stap zetten om er een rechtzaak van te maken en tot het "uiterste" gaan (rechtzaak winnen is nogal zeker voor ze), en dan zijn er van die "regeltjes" waardoor het ze enkel wat tijd, en jou vooral veel geld kost als ik me niet vergis. Vrees dus dat je geen poot hebt om op te staan, tenzij er ooit (niet te lang geleden) een betere site op heeft gestaan, waarvan ik dan ook aan zou raden die zsm er weer op te zetten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij wordt het geen rechtzaak, maar moet je onder de sidn regels bijna zeker akkoord gaan met een abitrage en betaald de verliezer de abitrage kosten (ook niet niks).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Heb je ze gevraagd wat ze er voor over hebben?
Of houden ze zich op de vlakte?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wel vreemd dat deze BN'er zich nu pas bedenkt om zijn domein naam te registreren, meneer van Inkel was zelfs in 2001 toch wel van de internet hype op de hoogte?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12
Gunner schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:24:
Wel vreemd dat deze BN'er zich nu pas bedenkt om zijn domein naam te registreren, meneer van Inkel was zelfs in 2001 toch wel van de internet hype op de hoogte?
Een radiostation wil hem kopen zegt ie.
Overigens denk ik dat je met:

"Jeroenvaninkel.nl is te koop!
Voor meer informatie: www.ditkanbeter.nl "

Geen schijn van kans maakt.
Zoals eerder aangegeven, als je zelf zo heet had het gekund.. Maar dit ging van begin af aan puur om het geld en ik meen me te herinneren dat daar een jaar geleden ofzo al een keer een uitspraak over is geweest...
Als ik jou was zou ik hoog inzetten: doe die bahama's maar.. Da's ook extra spannend :D

edit:
De bekendste zaak in Nederland betrof het bedrijf Namespace. Dit bedrijf had zo'n 45.000 domeinnamen geregistreerd, waaronder allerlei merken, namen van bekende Nederlanders en allerlei algemene woorden. De merkhouders van de betreffende merken hebben in een aantal processen, waaronder eentje met zo'n 160 eisers tegelijk, deze namen op weten te eisen. Toen kwam vervolgens de rekening van de top-level beheerder voor het registreren van 45.000 second-level domeinnamen, en was het snel gedaan met het bedrijf.

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 10-11-2005 10:51 ]

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
MrSleeves schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:21:
Heb je ze gevraagd wat ze er voor over hebben?
Of houden ze zich op de vlakte?
Ik citeer: "Graag verneem ik van u hoe wij in het bezit kunnen komen van deze domeinnaam."
Ik denk dat ik hun op een vriendelijke manier vraag wat ze er voor over hebben.
Toch?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

intermusic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:27:
[...]

Er zit wel de naam jeroen in ;-)

Ik heb de domeinnaam al 4 jaar trouwens.
Wat kost zo'n rechtzaak nou in dit geval?
>:) Waarschijnlijk véél meer dan je hier uit kan halen. Maak je geen illusies, procederen is niet gratis.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Borromini schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:08:
[...]

>:) Waarschijnlijk véél meer dan je hier uit kan halen. Maak je geen illusies, procederen is niet gratis.
Nee, maar dat is het voor hun ook niet. En het scheelt ook een bak tijd.
Als de TS niet moeilijk doet dan kan de overdracht vele malen sneller. Ze willen niet pas het domein als meneer van Inkel alweer is opgestapt.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• matthijst
Wordt leuk als ze je andere domeinen handel zien...;
KAMER.IN is nu te koop!
CAFE.IN is nu te koop!

En dat je op 13-7 geprobeerd hebt jeroenvaninkel te verkopen op spuerders.nl helpt ook niet echt mee. Lastig volhouden dat je de site voor jezelf gebruikt.

Benieuwd wat er uit zo'n zaak zal komen.

• Monsie
  • Laatst online: 27-05 08:20
matthijst schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:32:
Wordt leuk als ze je andere domeinen handel zien...;
KAMER.IN is nu te koop!
CAFE.IN is nu te koop!

En dat je op 13-7 geprobeerd hebt jeroenvaninkel te verkopen op spuerders.nl helpt ook niet echt mee. Lastig volhouden dat je de site voor jezelf gebruikt.

Benieuwd wat er uit zo'n zaak zal komen.
Dit laat toch wel een ander licht op de zaak schijnen. Dus gewoon je evt kosten terugvragen (al vind ik het zelfs dat niet waard aangezien je deze domeinen dus gekocht hebt met de intentie om door te verkopen)

Sign here please

Anoniem: 151099

ik zou zeggen voor 5000 mag je hem hebben, niet al te groot bedrag voor hun, misschien kan je onderhandelen en sleep je er 3000 uit, altijd een leuk bedrag, misschie gaan ze procederen, dan kan je beter weggeven, maar niet weggeven als ze alleen maar dreigen met advocaten.

verwacht geen 10.000en euries hieruit te slepen.

Edit.

domein handel is gewoon legale handel, ik haat het ook als mensen domeinen kapen, maar het is nou eenmaal een legale zaak (meestal) en is het jammer voor degene die later een serieuze site van wilt maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 10-11-2005 13:42 ]

• Monsie
  • Laatst online: 27-05 08:20
Anoniem: 151099 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:40:
ik zou zeggen voor 5000 mag je hem hebben, niet al te groot bedrag voor hun, misschien kan je onderhandelen en sleep je er 3000 uit, altijd een leuk bedrag, misschie gaan ze procederen, dan kan je beter weggeven, maar niet weggeven als ze alleen maar dreigen met advocaten.

verwacht geen 10.000en euries hieruit te slepen.

Edit.

domein handel is gewoon legale handel, ik haat het ook als mensen domeinen kapen, maar het is nou eenmaal een legale zaak (meestal) en is het jammer voor degene die later een serieuze site van wilt maken.
Als hij er nou iets boeiends mee had gedaan (fansite ofzo) dan kan ik het begrijpen, maar dat je er alleen opzet: Dit domein is te koop...

EN dan ons vragen wat het waard zou zijn, maak je voor jezelf geen prijs als je zoiets koopt met de intentie om door te verkopen? :?

Sign here please

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:08:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk, wat zou het hun kosten om een rechtzaak tegen mij aan te spannen, omdanks dat zij het waarschijnlijk zullen winnen.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Monsie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:38:
[...]

Dit laat toch wel een ander licht op de zaak schijnen. Dus gewoon je evt kosten terugvragen (al vind ik het zelfs dat niet waard aangezien je deze domeinen dus gekocht hebt met de intentie om door te verkopen)
Ik citeer mijzelf:
Ik heb de de domeinnaam "hetdomein.nl" in het jaar 2001 geregistreerd. Vanaf toen beheerde ik een fansite op de domeinnaam.
Later heb ik een weblog gebouwd waar "de DJ" zelf op wilde loggen. Helaas ging dit niet door, wanwege de tranfer van "de DJ" naar "een andere radio zender".
Sinds 4 maanden heb ik de domeinnaam te koop staan, omdat ik geen tijd meer heb om een fansite te beheren hoewel ik het graag zou willen.

Er was in eerste instantie geen reden om er bakken met geld uit te halen en ik vond het leuk om een fansite te beginnen. (en er is bewijs van de fansite)

• matthijst
"Hey!!
www.jeroenvaninkel.nl is online!!"

Grts marc
Posted by : Marc Hoekstra <info@jeroenvaninkel.nl> - Thu Jan 8 18:28:02 MET 2004
homepage: http://www.jeroenvaninkel.nl/

4 jaar nodig gehad om een site te bouwen?

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
matthijst schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:25:
"Hey!!
www.jeroenvaninkel.nl is online!!"

Grts marc
Posted by : Marc Hoekstra <info@jeroenvaninkel.nl> - Thu Jan 8 18:28:02 MET 2004
homepage: http://www.jeroenvaninkel.nl/

4 jaar nodig gehad om een site te bouwen?
Mooi is dat ;). Je toetst de domeinnaam in Google.nl en je krijgt allemaal informatie.

Anoniem: 42791

Trieste manier om geld te verdienen vind ik dit. Vraag een lekkere fles wijn en twee tientjes onkosten. Meer heeft het jou ook niet gekost.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

intermusic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:13:
Ik bedoelde eigenlijk, wat zou het hun kosten om een rechtzaak tegen mij aan te spannen, omdanks dat zij het waarschijnlijk zullen winnen.
Bij rechtszaken waarbij van te voren duidelijk had kunnen zijn dat de gedaagde het gaat verliezen wordt de gedaagde vaak ook veroordeeld tot het betalen van de kosten van de klager.

Ofwel: Als van te voren duidelijk is dat de domein naam niet aan jou toebehoort (en mijns inziens is dat duidelijk) zul je hoogstwaarschijnlijk veroordeeld worden tot het overdragen van het domein, én het betalen van alle kosten die de andere partij gemaakt heeft..... Gaat je geld kosten joh.....
Anoniem: 151099 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:40:
Met de regels van het SIDN en de hedendaagse jurisprudentie is domeinhandel slechts een legale zaak op het moment dat het om generieke domeinen gaat (zoals sex.com of computer.nl). Als het om persoonsnamen of merknamen gaat gelden er hele andere regels. Dan geld dat belang boven handel gaat...

[ Voor 30% gewijzigd door Croga op 10-11-2005 14:36 ]

Anoniem: 116474

Anoniem: 42791 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:33:
Trieste manier om geld te verdienen vind ik dit. Vraag een lekkere fles wijn en twee tientjes onkosten. Meer heeft het jou ook niet gekost.
Triest?? Jij werkt zeker niet voor jezelf of je hebt niet echt veel kennis van het zakenleven, zo gaat dat hoor, als je hier een dik pak geld uit kan slaan ( 3000 / 5000 ) dan doe je het goed en ben je gewoon slim bezig !!!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Anoniem: 116474 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:36:
[...]

Triest?? Jij werkt zeker niet voor jezelf of je hebt niet echt veel kennis van het zakenleven, zo gaat dat hoor, als je hier een dik pak geld uit kan slaan ( 3000 / 5000 ) dan doe je het goed en ben je gewoon slim bezig !!!
Thank you _/-\o_

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Mooi, ik ben eruit.
Ik laat een bod van hun kant komen en geef aan dat er al meerdere kapers op de kust zijn.
In werkelijkheid zijn er al 2 kapers.

Ik laat wel weten hoe het uitpakt.

Anoniem: 122648

idd, ik zou hun gewoon een vriendelijke mail sturen waarin ze een bod mogen doen.

vind je het wat, dan accepteer je, vind je het niks, zeg je wat hoger.

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Neo

Je hebt er een tijdje een soort van fan site op gehad zie ik. Dit is op zich weer een pluspunt voor jou. Maar met wat er momenteel op de site staat zou ik het niet op een rechtzaak laten aankomen. Vraag een redelijk bedrag ervoor en wees er blij mee.

• enermax
  • Laatst online: 07:53
Dacht dat jij een fan was? :/ Nu wordt er een leuke site rondom je idool gemaakt is het weer niet goed...

• ChaZy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 16:19
Ach waarom zou je het op een rechtzaak aan willen laten komen? al die tijd en moeite. vraag gewoon een mooi bedrag of laat hun met een bedrag komen en misschien kun je nog vragen of ze wat reclame voor je maken op de radio ;)

Anoniem: 159884

Beetje kinderachtig hoe je de zaken presenteerd in mijn ogen. Vraag een leuk reisje naar bijvoorbeeld Spanje van de zomer en als ze toegeven mag je blij zijn. Ook lekker snugger om dit op een van de grootste fora van Nederland te vragen trouwens en er dan vanuit te gaan dat ze het niet merken.... Als ik hen was (wat ik niet ben) zou ik het gewoon op een rechtzaak aan laten komen. Je hebt geen poot om op te staan.

Anoniem: 76345

intermusic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:19:
Ik citeer mijzelf:
Ik heb de de domeinnaam "hetdomein.nl" in het jaar 2001 geregistreerd. Vanaf toen beheerde ik een fansite op de domeinnaam.
Later heb ik een weblog gebouwd waar "de DJ" zelf op wilde loggen. Helaas ging dit niet door, wanwege de tranfer van "de DJ" naar "een andere radio zender".
Sinds 4 maanden heb ik de domeinnaam te koop staan, omdat ik geen tijd meer heb om een fansite te beheren hoewel ik het graag zou willen.

Er was in eerste instantie geen reden om er bakken met geld uit te halen en ik vond het leuk om een fansite te beginnen. (en er is bewijs van de fansite)
Dus tussen 2001 - 2003 was er een fansite, en daarna heb je geprobeerd iets op te zetten waar Jeroen zelf kon loggen? Let op, want het internet heeft vele hoekjes en gaatjes waar dit soort uitspraken gecontroleerd kunnen worden:

http://web.archive.org/web/*/http://www.jeroenvaninkel.nl

Ik zie hier van 2001 - 2003 alleen maar een pagina staan waarop vermeld staat dat je meer informatie over de domeinnaam kan opvragen, in bijna onveranderde vorm. En inderdaad, rond maart 2004 is de blog pagina klaar. Die lijkt niet erg actief geupdate te zijn (zoals je zelf ook al zegt).

Anoniem: 159884 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:01:
Beetje kinderachtig hoe je de zaken presenteerd in mijn ogen. Vraag een leuk reisje naar bijvoorbeeld Spanje van de zomer en als ze toegeven mag je blij zijn. Ook lekker snugger om dit op een van de grootste fora van Nederland te vragen trouwens en er dan vanuit te gaan dat ze het niet merken.... Als ik hen was (wat ik niet ben) zou ik het gewoon op een rechtzaak aan laten komen. Je hebt geen poot om op te staan.
idd het snuggerheidsgehalte ligt niet bepaald hoog hier :P

waarschijnlijk probeert ie nog mensen te zoeken die hoger willen bieden.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:05

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Anoniem: 42791 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:33:
Wat een onzinnige opmerking. Business is business, zei gaan ook geld verdienen aan deze website dus waarom zou je hier niet een beetje van mogen mee profiteren. Je moet gewoon commercieel denken. Een kennis van mij heeft laatst ook € 9000 , - voor zijn domeinnaam gevangen, je zou wel gek zijn als je dat zou laten schieten.

• matthijst
Master_Egg schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:17:
[...]

Wat een onzinnige opmerking. Business is business, zei gaan ook geld verdienen aan deze website dus waarom zou je hier niet een beetje van mogen mee profiteren. Je moet gewoon commercieel denken. Een kennis van mij heeft laatst ook € 9000 , - voor zijn domeinnaam gevangen, je zou wel gek zijn als je dat zou laten schieten.
Ook voor een lege pagina?

• matthijst
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:06:
Let op, want het internet heeft vele hoekjes en gaatjes waar dit soort uitspraken gecontroleerd kunnen worden:

http://web.archive.org/web/*/http://www.jeroenvaninkel.nl
_/-\o_

• Master_Egg
  • Laatst online: 08-05 11:05

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Geen lege pagina, maar voor de rest geen boeiende informatie. Was puur bedoeld als vulling. Wel netjes onderhouden verder.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Zonder allerlei legale dingen erbij te halen vind ik dat je geen recht hebt op deze domeinnaam. Alleen gekocht om hem leuk door te verkopen. Dat vind ik gewoon een ***streek.

Zelfde als die mensen die jouw domeinnaam op andere extensies registreren. Als je een leuk internet bedrijf hebt moet je .org .net .com .nl .land .anderland registreren wil je dat mensen op de goede pagina uitkomen en niet misleid worden door een een of andere flauwe concurrent.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
pierre-oord schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:53:

Zelfde als die mensen die jouw domeinnaam op andere extensies registreren. Als je een leuk internet bedrijf hebt moet je .org .net .com .nl .land .anderland registreren wil je dat mensen op de goede pagina uitkomen en niet misleid worden door een een of andere flauwe concurrent.
Precies. Je moet altijd je zaakjes op orde hebben.
Het ligt dus gewoon aan jezelf als je genaaid wordt als iemand anders je domeinnaam claimt.

intermusic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:31:
Het ligt dus gewoon aan jezelf als je genaaid wordt als iemand anders je domeinnaam claimt.
Natuurlijk. Het ligt niet aan degene die je naait, die kan er ook niets aan doen!

Wat een bullshit redenering zeg. Luister: domeinkaping (want zo heet dit geintje) is nooit een geaccepteerde bezigheid geweest op het internet onder mensen die ook maar een greintje fatsoen & eigenwaarde hebben. Het is uiteraard fantastisch als je op deze simpele wijze aan geld kan komen. Dat mensen het dan ook doen is ook begrijpelijk. Niet bewonderenswaardig, maar begrijpelijk, mensen zijn nou eenmaal egoistische luilakken (de een wat meer dan de ander natuurlijk). En natuurlijk komt daar dan de redenering achteraan dat degene die het domein graag wil hebben, het toch wel kan betalen. Dus dat maakt dan ook niet uit, toch?

Ik noem 1 voorbeeld van een persoon die zich ook bezig hield met dit soort praktijken: Martijn Bevelander. Zoek hem eens op via Google, en vraag jezelf dan af of je hiermee vergeleken wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Haha, fijn ventje...

Je ouders zijn zeker wel trots op je? Of heb je die ook al opgelicht... :X

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 11-11-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:57

Zeror

Ik Henk 'm!

Je kunt natuurlijk gewoon met een hoog bedrag beginnen te vragen. Als ze daar niet mee akkoord gaan kan je nog omlaag gaan.

succes

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28

DDX

ey maareh is het verplicht om iets op je homepage te hebben staan dan ?

zo heb ik ook www.538.nl
staat niets op de homepage (bewust)

maar genoeg in mapjes eronder

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DDX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:55:

zo heb ik ook www.538.nl

Neu, niet verplicht, maar het is lastig volhouden dat je een site als www.jeroenvaninkel.nl niet alleen maar probeert te gebruiken om er snel even wat mee te verdienen, als je in de 5 jaar dat je het domein hebt er weinig spannends op hebt gezet, en er nu op hebt staan dat "Jeroenvaninkel.nl is te koop! Voor meer informatie: www.ditkanbeter.nl"...
Ik neem aan dat in zo'n geval wordt bepaald dat het domein toebehoort aan degene wiens naam je gebruikt, maar da's gokken en misschien heeft de TS mazzel en zijn er nog mensen zo stom om iets als dit niet op een zaak te laten aankomen...

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 11-11-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb een domeinnaam van een bekende nederlander (DJ).
Een radio station wil deze kopen.
Ik heb er lochischerwijs minder recht op dan deze bekende nederlander (DJ)
Wat kan ik het beste doen?

- Een mooi bedrag vragen waar ik van een nieuwe vaatwasser kan kopen?
- Bluffen en een bedrag vragen wat iets onder de kosten zit van een rechtzaak die ze anders tegen mij moeten aanspannen?
- Bluffen en een bedrag vragen wat veel te hoog is en waarvan ik op de bahama's kan liggen?

Eerste: Zou zonde zijn, dan heb je het al die jaren voor niets in je bezit gehad.
Tweede: Zie eerste.
Derde: Als het net onder de kosten van een rechtzaak zit, dan kunnen ze net zo goed een rechtzaak aanspannen.
Vierde: Dat zou ik zeker niet doen, want daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet op in gaan.

Zoals je zelf al aan gaf is een bod afwachten misschien wel het beste wat je op dit moment kunt doen.

Succes, en plaats de uitkomst van deze zaak aan het eind nog eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
DDX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:55:

zo heb ik ook www.538.nl

Huh?

Hoe kom jij nu weer aan dat domein? Je kunt toch helemaal geen nummerieke domeinen registreren bij de SIDN?

code:
1
2
3
Resultaat voor 538.nl

FOUT: ongeldige naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

www.538.nl is ook geregistreed niet 538.nl

zoek maar eens op sidn naar www.538.nl i.p.v. 538.nl

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

:) las laatst ook zoiets over www.yorindemoll.nl :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Anoniem: 116474 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:36:
[...]

Toevallig werk ik wel voor mezelf (op webgebied) en heb ik wel kennis van het zakenleven en nog steeds vind ik het triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:23:
www.538.nl is ook geregistreed niet 538.nl

zoek maar eens op sidn naar www.538.nl i.p.v. 538.nl
8)7 Sinds wanneer kun je subdomeinen bij SIDN registreren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:44
Help, iemand wil mijn domein!
staan daar geen nuttige tips in ofzo?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiNlUx schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:13:
[...]

8)7 Sinds wanneer kun je subdomeinen bij SIDN registreren O-)
Sinds het moment dat er persoonsdomeinen bestaan. Je mag bij de SIDN geen domeinnaam registreren dat geheel uit getallen bestaat. Maar sinds 2000 is de persoonsdomeinnaam ingevoerd, die bestaat uit abc.xyz.nl, waarbij abc moet voldoen aan dezelfde regels als "normale" domeinnamen, en xyz een getallencombinatie kan zijn tussen 100 en 999. Het idee was dat particulieren hiermee pieterjansen.345.nl kon registreren, bijvoorbeeld.

Voor 538 kwam dat goed uit: registreer de persoonsdomeinnaam www.538.nl en je hebt toch de oplossing die in eerste instantie niet kon. OV organisatie 9292 werd hier pissig om, aangezien ze 9292.nl wilden registreren, wat niet mocht en met de persoonsdomeinnaam ook niet kon. Dit zou misschien de reden kunnen zijn dat www.538.nl nu niet meer in gebruik lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

www.538.nl heb ik geregistreerd in november 2000
gewoon als grapje, toen ik zag dat die nog vrij was

ik heb er zelfs eens een demo site op gehad toen het bedrijf waar ik werk een voorstel had gemaakt voor 538

538 vond het zelfs wel grappig
ze hebben zelfs even gevraagd toen of ik deze domeinnaam wou overdragen

nadat ik gemailt had dat ik het eigenlijk wel gebruikte (en dat doe ik nogsteeds)
nooit meer iets gehoord

dus tja...

ik heb alleen express geen rootpagina, maar www.538.nl/mijnurl etc heb ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DDX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:22:
www.538.nl heb ik geregistreerd in november 2000
gewoon als grapje, toen ik zag dat die nog vrij was

ik heb er zelfs eens een demo site op gehad toen het bedrijf waar ik werk een voorstel had gemaakt voor 538

538 vond het zelfs wel grappig
ze hebben zelfs even gevraagd toen of ik deze domeinnaam wou overdragen

nadat ik gemailt had dat ik het eigenlijk wel gebruikte (en dat doe ik nogsteeds)
nooit meer iets gehoord

dus tja...

ik heb alleen express geen rootpagina, maar www.538.nl/mijnurl etc heb ik wel
Ah, I see. Ik lees nu het artikel weer waar ik mijn eerdere post op baseerde:

http://www.webwereld.nl/articles/12374

Maar 9292 kwam zelf niet met de opmerking over www.538.nl, dit werd slechts door een webwereld-bezoeker genoemd als voorbeeld. Grappig hoe je dingen anders herinnert soms. ;)

Zolang 538 niet klaagt: niets aan de hand. En als je nou nog Willem W. Wever heet, dan is het nog geheel gerechtvaardigd ook, en kan 538 je niet eens iets maken, ook al zouden ze willen. ;) En je hebt het duidelijk niet geregistreerd om er financieel voordeel uit te slaan, dat siert je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:34:
Zolang 538 niet klaagt: niets aan de hand. En als je nou nog Willem W. Wever heet, dan is het nog geheel gerechtvaardigd ook, en kan 538 je niet eens iets maken, ook al zouden ze willen. ;) En je hebt het duidelijk niet geregistreerd om er financieel voordeel uit te slaan, dat siert je.
ach ik heb het er toen met een collega over gehad
en die had het erover dat als ik radio.538.nl had geregged (wat iemand anders had gedaan) dat je dan misschien een probleem hadden hebben met radio538 (alhoewel ze dan eerder hadden moeten klagen bij sidn)

radio.538.nl staat inmiddels ook op naam van Erik de Zwart

tis meer als grapje begonnen en inmiddels ben ik al jaren in het bezit van die domeinnaam ;) ( en nee ik heet geen w. w. w.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 26-05 20:08

jep

* jep zit ook met fritsbarend en henkvandorp.nl in zijn maag :X :+

[ Voor 15% gewijzigd door jep op 11-11-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:18:
[...]
Ik noem 1 voorbeeld van een persoon die zich ook bezig hield met dit soort praktijken: Martijn Bevelander. Zoek hem eens op via Google, en vraag jezelf dan af of je hiermee vergeleken wil worden.
Jij redeneerd wel een eind heen zeg.
Het enige wat ik over die beverlander lees is dat hij verschrikkelijk veel spam verstuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
matthijst schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:00:
[...]

Ik neem aan dat in zo'n geval wordt bepaald dat het domein toebehoort aan degene wiens naam je gebruikt, maar da's gokken en misschien heeft de TS mazzel en zijn er nog mensen zo stom om iets als dit niet op een zaak te laten aankomen...
Zo'n zaak kost hun ook geld ook al winnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Nee, jorindemoll.nl. Dat figuur wil een beurt voor z'n auto in ruil voor het domein.

[ Voor 3% gewijzigd door lord.farquaad op 11-11-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

helemaal mee eens. als je iets opstart dan meot je zorgen dat je alle soorten extensies registreerd, doe je dat niet dan loop je de kans dat een ander jouwnaam .com of .net adres registreert, dit is echter omdat jij eerder hebt nagelaten om het te doen, dan moet je achteraf niet klagen dat iemand anders hem heeft.

het kan nooit zo zijn dat iemand hem van je pikt want:
1. je start een bedrijf en alle namen zijn vrij (je eigen keuze, nua lles registreren of eerst .nl en later de rest)
2. je start een bedrijf en sommige zijn niet vrij (je registreert de vrij, probeert de andere te kopen of kiest een andere naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29
Handelen in domeinnamen is zoiets als het handelen in opties. Je verwacht iets en gaat daarme handelen. Dat kan verkeerd uitpakken of goed. Mensen die dit soort handel afkeuren snappen mijns inziens niet echt veel van economie. Je kan het ook vergelijken met patent registratie en het verkopen van je idee. Iemand heeft het eerste idee gehad en is slim geweest. Of dit nou wetenschappelijk slim is of vooruitziend slim is niet relevant. Het is zelf niet relevant of er van tevoren een bewust idee achter zat of dat eea toevalligerwijs goed uitkomt. Economie draait op opportunities en dit is er 1 van.

Gewoon kijken of je er wat leuks uit kan slepen in de vorm van geld of materiele goederen. Daar kijken zij niet raar van op en jij hebt er een leuk voordeeltje aan. Wat ook hier geldt wat ook in bovenstaand verhaal geldt. Wie de onderste uit de kan wilt halen krijgt het deksel op z'n neus. Belachelijke eisen formuleren zal resulteren in het nooit meer kunnen verkopen van die site omdat het bedrijf je dan nooit meer zal benaderen en vrolijk wat anders bedenkt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sjoko schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:22:
Iemand heeft het eerste idee gehad en is slim geweest. Of dit nou wetenschappelijk slim is of vooruitziend slim is niet relevant. Het is zelf niet relevant of er van tevoren een bewust idee achter zat of dat eea toevalligerwijs goed uitkomt. Economie draait op opportunities en dit is er 1 van.
Haha, de meest kromme vergelijking die je maar kunt maken. Dit heeft niks met "een slim idee" te maken, maar puur met rattigheid...
Aandelenvoorbeeld van je gaat ook al niet op; daar investeer je in iets waarvan je hoopt dat het meer waard wordt. Hier jat je andermans naam die al gevestigd is en probeert daarop mee te liften...

´t zou pas stoer zijn als hij 60 jaar geleden jereonvaninkel.nl had geregistreerd, en dat er pas nu een bekende DJ zo zou heten...

Oftewel: wat nou slim, die gast is een rat... Niks mis mee, maar kijk dan niet raar op als mensen zo tegen je aankijken...

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 11-11-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
matthijst schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:24:
[...]

Haha, de meest kromme vergelijking die je maar kunt maken. Dit heeft niks met "een slim idee" te maken, maar puur met rattigheid...
Aandelenvoorbeeld van je gaat ook al niet op; daar investeer je in iets waarvan je hoopt dat het meer waard wordt. Hier jat je andermans naam die al gevestigd is en probeert daarop mee te liften...

´t zou pas stoer zijn als hij 60 jaar geleden jereonvaninkel.nl had geregistreerd, en dat er pas nu een bekende DJ zo zou heten...

Oftewel: wat nou slim, die gast is een rat... Niks mis mee, maar kijk dan niet raar op als mensen zo tegen je aankijken...
Vind ik ook helemaal niet erg hoor.
Ik bedoel ik heb er verder niemand mee, behalve dat ik die DJ er mee zou kunnen hebben, maar zoals eerder al bleek:
Ik heb hem aan de telefoon gehad en toen gaf hij aan dat hij er geen belangstelling in had en dat ik er mee mocht doen wat ik wilde.
Pagina: 1