Toon posts:

Video probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Systeem:

P IV @ 2.4 Ghz
ASUS P4S8X-X mobo met chipset SiS 648
ASUS 6600GT TOP 128 MB
Nvidia 81.87 BETA drivers

Probleem:

Ik heb uit noodzaak mijn drivers van mijn 3d kaart geupdate, zodat ik 'mee ben' in de nieuwste games en ook opdat mijn tv-out nu eindelijk goed werkt. Nu vanaf de 77 (ongeveer) Nvidia drivers heb ik het probleem dat mijn players (media player, bsplayer of winamp) alleen nog maar .avi files kunnen draaien en geen enkel andere file. Wanneer ik een .mpg bv open loopt mijn pc vast met een CPU gebruik van 100%. Soms komen er nog enkele geluiden uit de file. Dit probleem is zowa eigen aan dit type kaart (6600GT), ik ben niet alleen met dit probleem. Op een ander forum heb ik gelezen over een mogelijke oplossing (http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=36949) gelezen, namelijk het opdaten van hun chipset op moederbord. Maar dit is gemakkelijker als je een bekende chipset hebt die up te daten is. Ik vind voor mezelf nergens iets om up te daten...
Met andere woorden, ik krijg mijn probleem niet opgelost...

Danku wel :)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 21:05
Zo onbekend zijn SiS chipsets niet hoor :)
Probeer het hier eens.

http://www.sis.com/download/

Verwijderd

Topicstarter
Danku wel Sarge,

maar heb ik al gedaan, maar vind niet de juiste oplossing. Heb daar dan die AGp driver (1.21) gedownload, maar die loste toen niks op. Voor mijn moederbord zijn een stuk of 5 drivers te vinden: AGP, USB, Audio, LAN en IDE. Ik heb ze wel nog niet allemaal geupdate, omdat ik sterk betwijfel of het probleem daaraan kan liggen. En ik update niet graag zomaar als ik weet dat alles werkt, dat is problemen zoeken (soms)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kan ook liggen aan een stel vieze codec(packs). Zoek eens uit of je die hebt geïnstalleerd en verwijder die dan.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

yep inderdaad,

wel vaker zulke problemen gehad doordat ik een hele lading codecs en packs had geïnstalleerd.
Dat de spelers een bepaald type perfect afspelen duidt niet op een hardware probleem. Zowieso als je games perfect kunt draaien is het vrij zeker dat je het probleem bij de spelers moet zoeken. Aangezien het bij diverse players is.. en bij een bepaald type bestand is de kans erg groot dat het een aantal verkeerde codecs zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, weird genoeg, heb ik juist BSplayer geinstalleerd en de AC3 codec. En elk filmke (tot nu toe) wordt afgespeeld. As ik codecs installeer (heb een voorkeur voor FFDshow, wel een oude versie om dat daar niet te veel tralala in zit) werken mijn .avi films ook niet meer.
Ik heb dus geen enkele codec tot nu toe geinstalled.
PS: Ook klite codec pack lost het niet op

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Dit heeft bitter weinig met PMG (hardware) te maken. Je hebt al een topic (ééntje is genoeg): Video playback probleem en die staat op een betere plek :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.