Toon posts:

Video playback probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Systeem:

P IV @ 2.4 Ghz
ASUS P4S8X-X mobo met chipset SiS 648
ASUS 6600GT TOP 128 MB
Nvidia 81.87 BETA drivers

Probleem:

Ik heb uit noodzaak mijn drivers van mijn 3d kaart geupdate, zodat ik 'mee ben' in de nieuwste games en ook opdat mijn tv-out nu eindelijk goed werkt. Nu vanaf de 77 (ongeveer) Nvidia drivers heb ik het probleem dat mijn players (media player, bsplayer of winamp) alleen nog maar .avi files kunnen draaien en geen enkel andere file. Wanneer ik een .mpg bv open loopt mijn pc vast met een CPU gebruik van 100%. Soms komen er nog enkele geluiden uit de file. Dit probleem is zowa eigen aan dit type kaart (6600GT), ik ben niet alleen met dit probleem. Op een ander forum heb ik gelezen over een mogelijke oplossing (http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=36949) gelezen, namelijk het opdaten van hun chipset op moederbord. Maar dit is gemakkelijker als je een bekende chipset hebt die up te daten is. Ik vind voor mezelf nergens iets om up te daten...
Met andere woorden, ik krijg mijn probleem niet opgelost...

Danku wel :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allee Abbadon,
Der was nju es reactie, in de software zijn ze vele stiller :)
Da staat ier al paar dagen, en ze vergeten mij precies.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Werkt je codecs opnieuw installeren niet? Heb je de Nvidia drivers als ns teruggezet om te kijken of dat helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx RoD voor reply
heb juist mijn probleem (schijnbaar) opgelost. Alles werkt nu.
Heb eerst SiS agp driver geinstalled, en dan de Nvidia drivers. Beetje weird want had al zoiets gedaan, maar mss in verkeerde volgorde ofzo, kweet het niet meer. Heb zodanig veel geprutst dat ik helft ni meer weet. Maar we zijn blij nu. *blij* :*)