Dell aanbieding

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe pc en zag bij Dell een tweetal aanbiedingen waardoor een Dell wellicht een interessante keuze wordt:
  1. 10 procent korting
  2. gratis verdubbeling geheugen: van 1GB naar 2GB
http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsdimen_9150_2

Persoonlijk zou ik deze nog als volgt willen aanpassen:
van XP Home naar XP prof +59,50
garantie naar 1 jaar collect and return -154,70
extra DVD drive +41,65
geluidskaart Sound Blaster® Live! 24-bit ADVANCED HD™ Sound Card +41,65
wireless toetsenbord + muis +36,00
draadloos netwerkje +58,31

Totaalprijs: € 1.536 + € 89,25 = € 1625

Voordeel: één systeem kant en klaar. Vraag is nu: is dit nu uiteindelijk wel een mooie aanbieding ?! :?

PSN: TDBtje

Verwijderd

waarom bouw je van dat geld niet zelf een systeempje.... je komt minimaal net zo goed of zelfs sneller dan de dell uit
en dell pc's worden zelden gerepareerd bij de computershops

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:43

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:52:
en dell pc's worden zelden gerepareerd bij de computershops
Daar is een reden voor, ze gaan ook zelden kapot.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Én ze zijn rockstable. Ik heb thuis een do-it-yourself PC en ben nu op een leeftijd dat als ik een PC zou aanschaffen dat gewoon een compleet Dell systeem zou zijn. Ik baseer mijn keuze op zakelijk gebruik (workstations/servers).

Maar.. wtf doe je met 2 GB geheugen? :D

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

89 euro bezorg kosten is pure diefstal IMHO

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Als je m zelf bouwt heb je voor de helft van het geld een even leuke pc, en zit je niet met die zure Dell net-niet-standaard moederborden, zodat je later nog gewoon dingen kunt updaten, ipv dat je meteen n hele nieuwe pc moet aanschaffen

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 21:24
Waarvoor wil je je nieuwe PC gaan gebruiken, dat zullen we toch eerst moeten weten voordat we een antwoord op jou vraag kunnen geven.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Voor dat bedrag kun je beter zelf een computer in elkaar zetten. Ben je veel goedkoper uit, en je kunt de onderdelen zelf kiezen. Nu zit je bijvoorbeeld vast aan een nVidia kaart, maar wat als je eigenlijk een ATi kaart zou willen?
En wat als je nog een floppy drive erin wilt? 23 euro voor een floppy die je in de winkel voor 7 euro kunt kopen?

Veel onderdelen worden niet met merk aangeduid, bijvoorbeeld de diskdrive. DVD writer is geloof ik een NEC, maar zeker weten doe ik het niet.

Zeker als je geen uitgebreide garantie neemt, wat jij aangeeft dat je voornemens bent, is het imho beter om bij een (web)winkel bij jou in de buurt een vergelijkbaar systeem aan te schaffen.

Hier kon uw advertentie staan

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 22:48

GVR

Zoals hierboven al gezegd, voor 1600 euro kan je beter zelf een leuk pctje bouwen!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 16:24

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:05:
Als je m zelf bouwt heb je voor de helft van het geld een even leuke pc, en zit je niet met die zure Dell net-niet-standaard moederborden, zodat je later nog gewoon dingen kunt updaten, ipv dat je meteen n hele nieuwe pc moet aanschaffen
Doe maar eens een pricewatch linkje dan met dezelfde onderdelen... Mijn ervaring is dat zelfbouw niet veel goedkoper is dan Dell.... Daarnaast is updaten en uitbreiden van een dell net zo makkelijk als welke andere PC dan ook door de standaard PCI/PCI-e/AGP slots en standaard IDE/SATA controller... niks "net-niet-standaard" aan.... Support van dell is vele malen beter: Mijn oude PC uit 1998 kan ik alle drivers nog bij Dell downloaden.....

• TDB
weakerhenk schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:08:
Waarvoor wil je je nieuwe PC gaan gebruiken, dat zullen we toch eerst moeten weten voordat we een antwoord op jou vraag kunnen geven.
You're right, had ik bij moeten zetten. Naast het standaardwerk: beetje branden, beetje site bijhouden, beetje surfen, etc, etc. wil ik eindelijk weer eens games op een mooi niveau kunnen spelen (alle registers van zo'n spel aanzetten/openzetten), daarnaast nog wat Photoshoppen en af en toe filmeditten (vakantievideootje).

Verwijderd

mijn mening over dell:

zakelijk: perfect
prive: not done

waarom? zakelijke service is goed, stille systemen, systemen geoptimaliseerd voor de wens van de zakelijke gebruiker.

waarom niet prive? omdat dell z`n eigen standaard aanhoud, je betaald naar mijn mening te veel geld (hun hebben hun eigen hardware en zou dus goedkoper moeten zijn) je hebt (bijna)geen upgrade mogelijkheden, consumenten service is uit diverse testen slecht gebleken. verzendkosten is diefstal, upgrades zijn walgelijk duur. je kan je hele kast weggooien als je mobo stuk is. (en een oude kast is altijd handig als servertje oid)

edit* en reparaties buiten je garantie schijnen ook niet echt goedkoop te zijn.

ik zou vanuit zakelijk oogpunt dus ook kiezen voor een dell thuis, echter zijn er 2 soorten dell, de zakelijke en de particuliere en het lijken wel 2 verschillende werelden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 12:40 ]

• TDB
twixx schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:57:
Maar.. wtf doe je met 2 GB geheugen? :D
Free of charge !! :*)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
voor dat geld kan je veel betere pc kopen. daar komt bij dat als je zelf een floppydrive eraan hangt de voeding zichzelf waarschijnlijk al opblaast

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:38:
mijn mening over dell:

waarom? zakelijke service is goed, stille systemen, systemen geoptimaliseerd voor de wens van de zakelijke gebruiker.

waarom niet prive? omdat dell z`n eigen standaard aanhoud, je betaald naar mijn mening te veel geld (hun hebben hun eigen hardware en zou dus goedkoper moeten zijn) je hebt (bijna)geen upgrade mogelijkheden, consumenten service is uit diverse testen slecht gebleken. verzendkosten is diefstal, upgrades zijn walgelijk duur. je kan je hele kast weggooien als je mobo stuk is. (en een oude kast is altijd handig als servertje oid)

edit* en reparaties buiten je garantie schijnen ook niet echt goedkoop te zijn.

ik zou vanuit zakelijk oogpunt dus ook kiezen voor een dell thuis, echter zijn er 2 soorten dell, de zakelijke en de particuliere en het lijken wel 2 verschillende werelden.
Voor het grootste deel mee eens.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Croga schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:11:
[...]

Doe maar eens een pricewatch linkje dan met dezelfde onderdelen... Mijn ervaring is dat zelfbouw niet veel goedkoper is dan Dell.... Daarnaast is updaten en uitbreiden van een dell net zo makkelijk als welke andere PC dan ook door de standaard PCI/PCI-e/AGP slots en standaard IDE/SATA controller... niks "net-niet-standaard" aan.... Support van dell is vele malen beter: Mijn oude PC uit 1998 kan ik alle drivers nog bij Dell downloaden.....
Maar wel iets goedkoper en je weet dan tenminste wat je koopt. Je weet welke produkten er precies in zitten. Dat is echt een groot voordeel.

En nee, upgraden is niet zo standaard. Ja een harde schijf vervangen zal wel goed gaan.
Andere dingen zijn vaak lastiger.
De kast is vaak te klein: uitbreidingen passen niet, of het systeem wordt daardoor te heet.
Moederborden zijn vaak aangepaste versies, die daardoor zeer kritisch zijn voor nieuwe hardware.

Drivers van een pc uit 98 kan je vrijwel overal gewoon vinden. Of je nu een dell hebt, of een zelfbouw systeem. Natuurlijk, gaat de fabrikant failliet, dan gaat het minder goed (zelfs dan zijn drivers nog wel te vinden).

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eerst verhoog je je prijs met 10% (extra winstmarge), daarna geef je 'gratis' extra geheugen of korting weg.... |:(

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niets gaat voor de zon op.

Ik heb tijdens kranten sorteren ook zulke advertenties gezien: een laptop met de helft van de normale hoeveelheid ram (256MB) en er staat heel mooi "gratis ram" verdubbelen. right, uiteraard moet er bij een computer de "normale" hoeveelheid ram erbij zitten.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie het probleem niet zo, als TS een Dell wil kopen dan moet hij dat vooral doen.
Zelf heb ik ook een Dell omdat ik helemaal geen zin heb om uit te zoeken welk moederbord of welke videokaart het beste uit de benchmark komt (en 2 maanden later weer is ingehaald door een nieuwer type).
Er bestaan ook mensen zoals ik die het niet leuk vinden om zelf een pc in elkaar te schroeven of om ieder (half) jaar een andere videokaart in hun pc klussen. Ik wil gewoon een pc die het goed doet, die stil is en waar na 2,5 jaar een monteur op de stoep staat om mijn harde schijf te vervangen als deze defect is. In dat geval is Dell ideaal.

no animals were harmed during the production of this message

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27
Inderdaad, waar voor den hardware tweaker Dell een aantal (soms geheel terechte) :r achtige reflexen uitlokt, is het voor iemand die een compleet systeem koopt wat over 5 jaar met garantiezegeltje en al bij het grof vuil staat een alleraardigste keuze. Vergeleken met losse onderdelen is het misschien prut, maar als je gaat vergelijken met standaardsystemen van bijv. een Paradigit achtige winkelketen, dan zijn het vaak nette aanbiedingen.
@ TS
Als ik overigens naar de meerprijs van een "draadloos netwerkje" kijk, zou ik in de winkel een USBding halen. (maar wie ben ik :P )

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:38:
mijn mening over dell:

etc.etc..
Grotendeels mee oneens: mijn ervaring:

- upgrade mogelijkheden onbeperkt (zelf geugen verdubbeld, harde schijf bijgevoegd, graka vervangen, dvd rw ingebouwd, extra NIC etc.) Uitbredingen niet bij Dell aangeschaft (opmerking walgelijk duur komt dan eveneens te vervallen), zowel a als b merk: resultaat 0,0 nix geen problemen.
- consumentenservice: 2 x probleem/vraag gehad 2x perfect geholpen

Naar mijn mening is prijs kwaliteit verhouding relatief goed. Zelfbouw moet zeker goedkoper kunnen, maar kost ook meer tijd, energie en bij tijd en wijlen ellende.

Mijn conclusie: als je de kennis, kunde, tijd en zin hebt bouw je zelf een pc, anders is Dell een prima optie.

Verwijderd

mitalp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:08:
[...]

Grotendeels mee oneens: mijn ervaring:

- upgrade mogelijkheden onbeperkt (zelf geugen verdubbeld, harde schijf bijgevoegd, graka vervangen, dvd rw ingebouwd, extra NIC etc.) Uitbredingen niet bij Dell aangeschaft (opmerking walgelijk duur komt dan eveneens te vervallen), zowel a als b merk: resultaat 0,0 nix geen problemen.
- consumentenservice: 2 x probleem/vraag gehad 2x perfect geholpen

Naar mijn mening is prijs kwaliteit verhouding relatief goed. Zelfbouw moet zeker goedkoper kunnen, maar kost ook meer tijd, energie en bij tijd en wijlen ellende.

Mijn conclusie: als je de kennis, kunde, tijd en zin hebt bouw je zelf een pc, anders is Dell een prima optie.
met upgrades bedoel ik upgrades tijdens het configureren, voor je het weet betaal je 200€ voor een 120gb HD (ik noem maar iets)

daarnaast hebben ze door hun eigen form-factor vaak problemen met het MOBO en die groote van sommige onderdelen, verder is het natuurlijk een i386 systeem dus de rest is gewoon standaard. maar er wijkt gewoon iets af waardoor je in de toekomst upgrade problemen kan ondervinden.

• TDB
onkl schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:06:

Als ik overigens naar de meerprijs van een "draadloos netwerkje" kijk, zou ik in de winkel een USBding halen. (maar wie ben ik :P )
Mee eens.....zat ik idd al naar te kijken.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 23:08
Croga schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:11:[...]

Doe maar eens een pricewatch linkje dan met dezelfde onderdelen... Mijn ervaring is dat zelfbouw niet veel goedkoper is dan Dell....
Klein puntje is wel de garantie: TS heeft voor deze prijs slechts 1 jaar garantie (maar wel C&R). Bij je zelfbouw pc met merkonderdelen hebben die onderdelen vaak langer garantie (mobo 3 jaar, geheugen 5, HD 3, graka 5 om maar eens wat te noemen (kan zijn dat die cijfers niet helemaal kloppen).

Verder is de support op merkonderdelen ook OK over het algemeen.

Verwijderd

Eddey schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:53:
[...]

Klein puntje is wel de garantie: TS heeft voor deze prijs slechts 1 jaar garantie (maar wel C&R). Bij je zelfbouw pc met merkonderdelen hebben die onderdelen vaak langer garantie (mobo 3 jaar, geheugen 5, HD 3, graka 5 om maar eens wat te noemen (kan zijn dat die cijfers niet helemaal kloppen).

Verder is de support op merkonderdelen ook OK over het algemeen.
mee eens, het enige nadeel is dat je zelf op zoek meot gaan naar de error en zelf de garnatie moet gaan verhalen, maar doorgaans gaan a-onderdelen niet zo snel stuk, een een beetje twieker die voglet zo uit waar het probleem zit.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als dit je 'offerte' is, kan je daarmee naar je lokale pc boer; die kan dan een mooie, soortgelijke offerte maken. Dan is het een kwestie van prijzen&specs vergelijken..

Let ook op je garantie dan: Ik weet dat bijvoorbeeld paradigit erg goedkoop is kwa garantie uitbreiding, ik zou, gezien het andere dell topic wat nu loopt ook 3 jaar garantie aanhouden. (want als het mis gaat, gaat het bij Dell goed mis :/)

ping 127.212.23.124

• TDB
pjottum schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:24:
Als dit je 'offerte' is, kan je daarmee naar je lokale pc boer; die kan dan een mooie, soortgelijke offerte maken. Dan is het een kwestie van prijzen&specs vergelijken..

Let ook op je garantie dan: Ik weet dat bijvoorbeeld paradigit erg goedkoop is kwa garantie uitbreiding, ik zou, gezien het andere dell topic wat nu loopt ook 3 jaar garantie aanhouden. (want als het mis gaat, gaat het bij Dell goed mis :/)
[goden verzoeken]Ik heb momenteel al een Dell laptop en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. En ook daar één jaar garantie genomen[/goden verzoeken]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TDB schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:28:
[goden verzoeken]Ik heb momenteel al een Dell laptop en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. En ook daar één jaar garantie genomen[/goden verzoeken]
[goden verzoeken] _/-\o_

Dell laptops overleven hier de docententest (laat staan de studenten) niet, default zijn ze zo slecht als de slechtste Toshiba (alsof die niet slecht genoeg is).

Zoals al eerder vernoemd zijn Dell desktops goed voor zakelijk gebruik, zeker voor de support/garantie. Een bedrijf heeft een dienst nodig: "Wij hebben computers nodig en zijn bereid om x aantal euro's te betalen" en Dell kan een vrij complete oplossing leveren.

Zelfbouw is goed voor de rest van de markt, als je tweaker bouw je toch zelf je pc? En niet elke tweaker moet perse elke maand achter zijn computer duiken om wat te veranderen/tweaken aan het hardware. Een goedgebouwde zelfbouw-computer gaat ook minstens 3 jaar mee zonder dat je eraan moet sleutelen. Niet iedereen moet perse elk jaar z'n computer upgraden.

Laat een offerte maken door een computerwinkel en vergelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 09-11-2005 21:06 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

VisaRider schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:54:
[...]

Daar is een reden voor, ze gaan ook zelden kapot.
WHUAHAHAHAHAHAHAHAHA DIKKE BLA BLA ..

Dell PC's zijn shit voordat je het weet heb je gewoon een "2e handse" pc zogenaamd als nieuw in je huis.. (Jah ze gebruiken refurbished parts)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Laurent
  • Niet online
Dit begint een standaard '$merk sucks' draadje te worden, dat is niet de bedoeling. :/ Als je wat rondzoekt in CSL kan je wel wat topics vinden over Dell PCs, neem b.v. dit topic. :) Dit topic staat vol met vooroordelen en andere onzin, dit schiet zo niet op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.