Nieuwe pc? Is er concurrentie voor Dell?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57718

Topicstarter
Ik ben van plan om zeer binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen, de pc gaat voornamelik voor games gebruikt worden en dacht zelf aan een

Dell Dimension 8300

Dit zit erin :

Intel® 875 P chipset
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Intel® Pentium® 4 processors met 800MHz system bus
Geïntegreerd Intel 10/100 Pro Netwerk kaart
Dual Channel 400MHz DDR geheugen
Midnight grey mini-tower: 8 USB 2.0 ports, 4 PCI slots , AGP 8x slot
Norton AntiVirus 2003 (with 90 days free virus updates)

Intel® Pentium® 4 Processor HT Technologie 3.0GHz/ 800MHz FSB
1024MB Dual Channel DDR [2x512MB]
120Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) Harde Schijf
128MB GeForce FX5200 8x AGP kaart met TV-Out via S-Video

En verder natuurlijk een geluidskaartje/beeldscherm enz.

Voor dit systeem ben ik ongeveer 1100 euro kwijt, maar als ik zo'n soortgelijk systeem bij norrod of mycom ofzo wil (waarvan ik dacht dat het goedkope winkels waren) ben ik veel meer kwijt? Is er nog concurrentie voor dell op het gebied van de prijs.

Verder ben ik eigenlijk niet echt op de hoogte van PC's dus als jullie tips hebben (ik heb een budget van ongeveer 1200 euro) geef ze maar! (is het bijvoorbeeld een goede videokaart dat in dit systeem zit?, kan ik voor games beter een amd of een pentium nemen? of maakt het niet uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
als je echt goedkoop een goed systeem wil hebben is mijn tip nog altijd gewoon zelfbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59227

Ligt er ook maar net aan wat je ermee wilt. Als je alleen maar wilt gamen of films e.d. wilt kijken, dan krijg je een hele andere configuratie dan wanneer je voor je werk alleen een beetje met word en excel moet knoeien.. Ook www.alienware.com heeft mooi spul (tegen een soms hoge prijs) op gamersgebied.
Als je zo af en toe een spelletje wilt spelen en op internet wilt, zou ik maar een wat 'simpelere' computer aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@ The_Sticky: zoals je kan lezen is NotMucH niet heel erg bekent met computers, dus ik denk niet dat ie zelf een pc zal bouwen ;)
Anoniem: 57718 schreef op 27 maart 2004 @ 20:34:
Ik ben van plan om zeer binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen, de pc gaat voornamelik voor games gebruikt worden en dacht zelf aan een

Dell Dimension 8300

Dit zit erin :

Intel® 875 P chipset
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Intel® Pentium® 4 processors met 800MHz system bus
Geïntegreerd Intel 10/100 Pro Netwerk kaart
Dual Channel 400MHz DDR geheugen
Midnight grey mini-tower: 8 USB 2.0 ports, 4 PCI slots , AGP 8x slot
Norton AntiVirus 2003 (with 90 days free virus updates)

Intel® Pentium® 4 Processor HT Technologie 3.0GHz/ 800MHz FSB
1024MB Dual Channel DDR [2x512MB]
120Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) Harde Schijf
128MB GeForce FX5200 8x AGP kaart met TV-Out via S-Video

En verder natuurlijk een geluidskaartje/beeldscherm enz.

Voor dit systeem ben ik ongeveer 1100 euro kwijt, maar als ik zo'n soortgelijk systeem bij norrod of mycom ofzo wil (waarvan ik dacht dat het goedkope winkels waren) ben ik veel meer kwijt? Is er nog concurrentie voor dell op het gebied van de prijs.

Verder ben ik eigenlijk niet echt op de hoogte van PC's dus als jullie tips hebben (ik heb een budget van ongeveer 1200 euro) geef ze maar! (is het bijvoorbeeld een goede videokaart dat in dit systeem zit?, kan ik voor games beter een amd of een pentium nemen? of maakt het niet uit?)
Ik denk dat je alsnog te duur uit bent. Je kan misschien eens bij Gistron kijken, die zijn vrij goedkoop en ze hebben een goeie reputatie. Bij Systemen staat bij de 'P4 gamers PC' (600 euro). De processor is iets langzamer (2.8 ipv de 3.0 van die Dell), maar er zit wel een betere videokaart in. De FX5200 in die Dell-pc is gewoon een budget-kaart en als je er in de toekomst nog van gebruik wil maken kan je beter voor die FX5600 gaan.

Er zit wel een hoop werkgeheugen (1024 mb) in die Dell-pc, ik vraag me af of je dat nu echt al nodig hebt...

Btw, let op dat er bij die Gistron-pc geen monitor zit inbegrepen, dus er komt nog wel zo'n 150-250 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is info waar ik wat aan heb!

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 57718 op 27-03-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101002

Hoewel het absoluut goed bedoeld is, is het niet de bedoeling om op het forum reclame te maken voor je eigen handeltje. Hiervoor is de PriceWatch bedoeld, voor niet commerciele aanbiedingen hebben we Vraag&aanbod op de frontpage.

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 27-03-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorbeeldje

Moedebord : Asus P4P800E
Proc: P4 3,0 Ghz 800 FSB
Geheugen: 1024 DDR 400 Dual Channel (2x512)
HD: Maxtor 120 GB 8MB 7200 Rpm Sata
16 Speed DVD-speler
Nec 2500 DVD-RW
Floppy
Video: FX5700 128 MB
Windows XP HOME
Zwarte behuizing

voor € 1099,00

(sorry voor de spam, altijd mensen behoeden voor Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gaming met een FX5200 ????

Zoek eens verder :-)

( Er is genoeg slechts geschreven ovre de FX5200..en helaas is het meeste ervan nog waar ook! )

Zoals de rest zegt..een tweaker die kiest zijn eigen hardware uit!

[ Voor 63% gewijzigd door swampy op 27-03-2004 21:08 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
De nieuwe aldi aanbieding, dan heb je wat voor 1045 euro

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
ja in het nieuwe Media Markt krantje staan ook 2 leuke PCs met een geforce FX 5700 beiden dacht ik.

als je ze zelf bouwt kun je misschien goedkoper bouwen (efficienter)

eentje was dacht ik net over de 1000 piek en de ander 899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tis hier al een paar keer gezegd, maar ik stip het nog ff heel duidelijk aan: Met een GeForce FX5200 kun je absoluut NIET (Naja, nog altijd beter als met Intel Integrated Graphics :P ) gamen!!!

Geef dan 100 euro extra uit oid en koop een Radeon 9600XT-9800SE of een GeForce FX5600-5700. :)

Daarnaast zou ik gewoon even wat lokale computerboeren afgaan en je daar laten informeren, of zoek iemand die wat meer verstand van zaken heeft en met je mee kan op koopjacht, dan kom je meestal een heel stuk verder is mijn ervaring. Als ik soms zie waar mensen mee thuiskomen... :X

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-03-2004 17:32 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 101002 schreef op 27 maart 2004 @ 21:05:
(sorry voor de spam, altijd mensen behoeden voor Dell)
Wat een onzin. Wat is er mis met Dell? Natuurlijk bouwt de tweaker liever zelf, maar Dell levert goede pc'tjes. Dat jij misschien mindere ervaringen hebt zou kunnen, maar dat maakt Dell geen slechte leverancier. Qua prijs zit Dell erg goed in elkaar. Ik zou graag iemand willen zien die voor deze prijs exact hetzelfde kan bouwen en dan goedkoper. Moet TS wel aangeven wat voor monitor. Geloof me, dat gaat je tegenvallen :)

NotMucH: Best redelijke pc. Alleen iets meer geld voor videokaart :). Meestal kan je bij Dell dan kiezen voor een upgrade naar een 9700/9800 en dat zou ik zeker doen. Liever 512 MB geheugen eraf en de upgrade voor de videokaart.

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
We Are Borg schreef op 28 maart 2004 @ 17:33:
[...]
Wat een onzin. Wat is er mis met Dell? Natuurlijk bouwt de tweaker liever zelf, maar Dell levert goede pc'tjes. Dat jij misschien mindere ervaringen hebt zou kunnen, maar dat maakt Dell geen slechte leverancier. Qua prijs zit Dell erg goed in elkaar. Ik zou graag iemand willen zien die voor deze prijs exact hetzelfde kan bouwen en dan goedkoper. Moet TS wel aangeven wat voor monitor. Geloof me, dat gaat je tegenvallen :)

NotMucH: Best redelijke pc. Alleen iets meer geld voor videokaart :). Meestal kan je bij Dell dan kiezen voor een upgrade naar een 9700/9800 en dat zou ik zeker doen. Liever 512 MB geheugen eraf en de upgrade voor de videokaart.
Wat er mis is met Dell is niet zo moeilijk.
Eerst betalen en dan pas leveren.
Heb al vaak gehoord dat de levertijden erg lang kunnen zijn.
Dan worden er vaak fouten gemaakt met de bestelde configuratie, wat een hoop ergernis geeft zeker als je vooraf betaald hebt.
Verder zijn de goedkope systemen nou niet erg modern wat betreft de hardware.

Voor het zelfde geld koop je elders wel een modern systeem met de nieuwste technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14
tstrik schreef op 28 maart 2004 @ 19:49:
[...]

Dan worden er vaak fouten gemaakt met de bestelde configuratie, wat een hoop ergernis geeft zeker als je vooraf betaald hebt.

Voor het zelfde geld koop je elders wel een modern systeem met de nieuwste technologie.
Dell heeft vaak de nieuwste technologieen, en vaak de beste kwaliteitsproducten, daardoor zijn ze vaak ook wat duurder.

Wat je in je hoofd moet houden, stel dat 1% van de mensen klaagt, en winkel x verkoop aan honderd mensen, dan is er maar een iemand die klaagt. Daar zeg jij niks over. Dell verkoop aan 10.000 mensen computers, 1% daarvan is duizend mensen, en dan lijkt het dus dat dell heel slecht is. Immres hoor je nooit wat over die mensen die wel iets goed krijgen van dell.

Je heb mensen die zeiken @ dell, maar ook heel erg veel mensen die erg tevreden zijn.

[rml]Icey in "[ Dell] [ Tros Radar] Dellende"[/rml]

Een qoute van mijzelf:

Vroeger vond ik dell een enorm goed bedrijf, alhoewel de hardware een stukje duurder was (een normale pc voor 5000 gulden, zonder veel extras... en niet eens de snelste terwijl je in de stad voor minder een snellere kon kopen), en in de tijd dat je zeker wist dat de service wel goed zat. Dell was een soort van elite merk, dure producten, met goed werkende onderdelen. Ik kan zat oude machines opnoemen die na x-jaar nogsteeds extreem goed werken. Dell maakte mooie dingen, en hun service was perfect, na ooit een domme flash actie van mij werd er goed gereageerd, en heb ik uren aan de lijn gezeten met een man die er erg veel verstand van had. De helpdesk was toen ge_wel_dig.

Tijdje geleden, de 3 jaar garantie (3 jaar geen gezeik gehad) was voorbij en de dvd-speler branden door... jaja, doorbranden, er zaten 2 brandplekjes op de plek van een chipje. Dell gemaild, fotos gestuurd want ze wisten niet hoe dat kon. En 3 dagen later stonden ze voor de deur, werd het terplekke zonder gezeik omgeruild.

Zucht, de goede oude tijd, dell was mijn merk... *zwijmel*

Nou, terug naar de hedendaagse realiteit. Dell is een merk geworden voor alles en iedereen, de prijzen zijn laag, net zoals in normale winkels... en dingen als 200 euro verzendkosten krijg je tegenwoordig gratis. Dell computers staan bij jan en allemaal, zelfs de overbuurman met _0_ verstand van pcs heeft er al eentje, en die moet idd 3x per week naar de helpdesk bellen met de meest achterlijk simpele vragen.

De service is achteruit gegaan, en dat is logisch omdat ze minder winst maken, dure santa cruz geluidskaartjes zijn vervangen door el cheapo oude sb live! of onboard kaartjes, geintergreerde intel extreme dingen etc (ligt natuurlijk een beetje aan de configuratie).

In ieder geval is de helpdesk minder makkelijk bereikbaar, hebben die mensen daar het ook erg druk en vragen ze achterlijk hogen bedragen als er wat mis is... Computer van een vriend branden door, bliksem inslag, vervolgens werd hij gehaald, gebracht, en daar werden echt fixe kosten voor berekend. De uitendelijke kosten was een bedrag waar ik makkelijk een sneller pc voor terug kon kopen, en dan geld over hield.

Nouja, ik kan wel meer dingen opnoemen, ze waren in mijn opzichte vroeger erg goed, maar ze zijn gewoon overspoeld door jan en alleman, waardoor ze weinig tijd voor echte service aan consumenten hebben. Het gedeelte van dell dat zorgt van de zakelijke markt (dus niet consumenten) bleef wel voor een groot gedeelte van hoog niveau

Note: Dit is mijn vizie, en wat ik van dicht bij meegemaakt heb, wellicht zijn mijn conclusies kort door de bocht, of ben je het er niet mee eens. Ik weet niet wat JIJ met dell mee gemaakt heb, maar dit is MIJN kant. Respecteer mij voor mijn mening.

Note 2: Spelfouten inbegrepen

Bovenstaande was een maand geleden, 2 weekjes geleden een dell besteld via een pc prive, bedrijf neemt weet niet hoeveel duizend pcs af, dus dan krijg je voorrang. en dat merk je.

Centrino met alles erop en eraan, incl 3 y next bussinus day onsite garantie voor net ietsjes meer dan 1400 :P

Laptop was in elkaar gezet in 5 dagen, en ups deed er nog eens 5 dagen over om te leveren... :).

Ik vind niet dat jij een oordeel mag geven over dell als je er geen echte ervaringen mee heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Met dell kun je toch zelf je systeem samenstellen via de website? Bij dit systeem, kun je dan ook een andere videokaart erin laten prikken want dat is zeker aan te raden dan :)
512MB geheugen is ook meer dan genoeg, 1024 is eigenlijk zonde van je geld dan :/

en Dell is voor mensen die níet graag aan zelfbouw (willen/kunnen) doen een goede keuze hoor. Ik heb er zelf wel geen (zelfbouw :+) maar ik ken wat mensen die zo'n doos hebben en daar gaat het allemaal goed mee :)

Zoek wel even uit wat voor monitor erbij zit, dit lijkt niet belangrijk maar als die niet goed is, dan komt (Wat je pc ook kan) niets mooi op je scherm :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
Ik haal enkel een paar minpunten aan van Dell.
Ik weet wel dat er vele tevreden klanten zijn, anders waren zij niet zo groot geworden, maar de stelling was " is er concurentie voor Dell" en dat weet ik wel zeker.
Verder ben ik niet zo'n fan van Dell, omdat zij maling hebben aan de Europese leveringsvoorwaarden en garantiebepalingen.
Een voorbeeld hiervan is het proces wat tegen hun is aangespannen betreffende de leveringsvoorwaarden.

Ik zal niet zeggen dat hun systemen slecht zijn, maar er is concurentie genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door tstrik op 28-03-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op 28 maart 2004 @ 17:30:
Tis hier al een paar keer gezegd, maar ik stip het nog ff heel duidelijk aan: Met een GeForce FX5200 kun je absoluut NIET (Naja, nog altijd beter als met Intel Integrated Graphics :P ) gamen!!!
Hmm, waarom liegt de computertotaal dan? Er staat prima cijfers in de benchmark tabel bij de videokaarten test van deze maand. Tis niet geweldig, maar zeer goed te doen met moderne spellen.

En ohja, ik game af en toe op mijn laptop met 'Intel Integrated Graphics'. NFS Porsche op 1024x768 met alles hoog gaat prima. Ik noem dat toch wel echt gamen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cubix schreef op 28 maart 2004 @ 21:20:
[...]

Hmm, waarom liegt de computertotaal dan? Er staat prima cijfers in de benchmark tabel bij de videokaarten test van deze maand. Tis niet geweldig, maar zeer goed te doen met moderne spellen.

En ohja, ik game af en toe op mijn laptop met 'Intel Integrated Graphics'. NFS Porsche op 1024x768 met alles hoog gaat prima. Ik noem dat toch wel echt gamen hoor.
Je kunt op zich wel gamen op zo'n kaart. Maar een ATI Radeon 8500 is nog net een tikje sneller dan dit ding (en die is er toch al een tijdje). Heb zelf ook nog een Radeon 8500 in mijn systeem en kan er nog hartstikke goed mee gamen, maar als ik een nieuwe bak zou moeten kopen (lijkt me zo leuk om nog eens te doen :P) dan zou er dus echt wel een ATI 9800pro inkomen of een FX5700 (of wat is tegenwoordig het snelste in GFland?). Zeker als je een machine koopt met de intentie er flink mee te gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18356

Dit weekend een Dell 8300 binnen gehad.
Alles keurig geleverd volgens spec. in 9 dagen gerekend vanaf de dag van bestellen:
dimension 8300 3.0 mhz
dvd/cd fikker
dvdrom
120 gieg hd
1 gieg ram
radeon 9800 pro 128mb met dvi/tv-out
17 inc tft met dvi (0.0 defecte pixels)

Het is de derde keer dat we bij Dell iets bestellen geen probleem
met de levering. Bij deze bestelling was aan hun kant een fout geslopen, en stond er een Geforce kaart op de bevestiging.

Een reactie van onze kant en het was geregeld, dat heeft geen invloed op de leveringstijd. Voor heen bouwde we altijd de systemen zelf, maar voor deze prijs konden we hem niet zelf samen gesteld krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Houd er sowieso rekening mee dat er 2 varianten zijn van de FX5200; een versie met 128-bit geheugen en een versie met 64-bit geheugen. De eerste presteert wel aardig, de laatste presteert op het niveau van een GF4MX. Je zal er wel NFSU mee kunnen spelen, maar verwacht er zeker geen wonderen van.

Als je lang vooruit wil, en je wil graag gamen, zou ik kijken naar een Radeon 9800pro. Deze is pas geleden erg in prijs gezakt, en daardoor erg interessant. De Radeon 9600pro presteert verder ook wel prima voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

tstrik schreef op 28 maart 2004 @ 19:49:
[...]

Ik blijf herhalen :P : onzin. "Je hebt gehoord dat". Kortom, zelf 0 ervaring met Dell begrijp ik :) ? Ik ken 8 mensen die een Dell hebben bestelt en dat zijn stuk voor stuk prima MODERNE pc's. Levertijd is steeds tussen de 10 en 14 dagen geweest. Nog geen enkele verkeerde configuratie.

Daarbij moet ik wel opmerken dat je best gelijk kan hebben, want het zal vast voorkomen. Maar Dell is ook wel even wat groter dan de lokale pc boer op het internet en dus ook veel meer orders waar wat fout kan gaan. Goedkope sytemen zijn idd niet modern, maar waar wel? Nogmaals: dell is qua prijs best scherp, geloof me.

Niks mis met Dell dus (en nee, heb geen Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Computer totaal? ..oh die test... tja... als je alleen met UT2003 test.... ( ik zeg niets )

Sorry hoor maar die computer totaal test vond ik persoonlijk...totaal verkeerd gedaan! En ik raad je aan eens te kijken naar testen die MEERDERE games gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We Are Borg schreef op 28 maart 2004 @ 22:54:
[...]

Ik blijf herhalen :P : onzin. "Je hebt gehoord dat". Kortom, zelf 0 ervaring met Dell begrijp ik :) ? Ik ken 8 mensen die een Dell hebben bestelt en dat zijn stuk voor stuk prima MODERNE pc's. Levertijd is steeds tussen de 10 en 14 dagen geweest. Nog geen enkele verkeerde configuratie.
Kun je wel onzin noemen, maar als je ziet wat er in de shop survey wordt gemeld en welke reacties er kwamen op het bericht over de aandacht die Radar aan de leveringsproblematiek bij Dell heeft besteed, dan lijkt me wel duidelijk dat er erg veel mis kan gaan bij Dell als je daar als consument besteld. Veel problemen zag je ook bij meerdere mensne terugkomen (zoals bijv. zeer trage levering).

Persoonlijk zou ik eerder bij een degelijke lokale leveranciers zoals Informatique een pc naar eigen wens gaan samenstellen (als het een compleet geassembleerd systeem moet zijn, liever bouw ik hem zelf). Dan heb je veel meer keus dan het beperkte assortiment van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat je beter af bent met een dell... Heb voordat ik mijn huidige (zelfbouw) computer kreeg, zelf altijd dell gehad, en ik ben er zeker tevreden mee... Ik kan het ook iedereen die niet veel van computers weet danwel wil weten, aanraden. Trouwens, als ik bij de aanschaf van mijn huidige computer bij dell had kunnen kiezen voor een betere geluidskaart, en het ding niet zwart/donkerpaars was geweest, had ik zelfs weer een dell gekocht... Je kunt in iedergeval bij dell kiezen voor drie jaar garantie (altijd doen, als je het zelf niet op kunt lossen!) wat voor de meeste mensen ook nog heel erg positief is. En het laatste pluspunten; de systemen zijn erg stil, werken zodra je het aangesloten hebt (kan nog weleens anders zijn met doe-het-zelf) en je krijgt er wat software bij... Dus TS, mijn advies is; koop een dell...
En kwa concurrentie... Gateway werkt ongeveer volgens hetzelfde principe... Maar daar heb ik al een tijdje niks meer van gehoord, dus ik weet niet precies hoe dat zit...

En ik ben het wel eens met het argument dat omdat dell véél meer verkoopt (o.a. heel veel pc privé projecten) er natuurlijk een hoop meer klachten zijn over dell dan over de computerboer om de hoek... Maar aan de andere kant... Op radar zie je nooit de mensen die wél tevreden zijn... En dat zijn er ongetwijfeld ook een hoop...

trouwens, icey; 1% van 10000 = 100 naar mijn weten...

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 29-03-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Femme schreef op 29 maart 2004 @ 00:20:
[...]

Kun je wel onzin noemen, maar als je ziet wat er in de shop survey wordt gemeld en welke reacties er kwamen op het bericht over de aandacht die Radar aan de leveringsproblematiek bij Dell heeft besteed, dan lijkt me wel duidelijk dat er erg veel mis kan gaan bij Dell als je daar als consument besteld. Veel problemen zag je ook bij meerdere mensne terugkomen (zoals bijv. zeer trage levering).

Persoonlijk zou ik eerder bij een degelijke lokale leveranciers zoals Informatique een pc naar eigen wens gaan samenstellen (als het een compleet geassembleerd systeem moet zijn, liever bouw ik hem zelf). Dan heb je veel meer keus dan het beperkte assortiment van Dell.
M.b.t. het Rader verhaal ben ik het met je eens en ik zou persoonlijk ook bij een kleine pc boer mijn spullen bestellen. Assortiment en merk keuze is gewoon nauwelijks aanwezig bij Dell.

Voor mijn zus/vader/tante/etc raad ik toch graag een Dell aan, omdat ze het verschil toch niet zullen merken. Ze willen graag garantie bij 1 leverancier en daar zit Dell toch erg goed in. Daarnaast heeft mijn zus/vader/etc totaal geen verstand van verschillende merken. Ik heb laatst nog een Dell samengestelt voor mijn zus en gekeken of ik het los beter kon krijgen of goedkoper. Het is me niet gelukt. Dan zou ik nog steeds kiezen voor eigenbouw, maar leg dat een standaard Dell koper uit die alleen het prijsverschil ziet (no offence).

Ik reageerde ook meer op het "behoeden voor Dell" als in "het is rotsooi, nooit kopen". Dell voorziet in een behoefte om eenvoudig een snelle en kwalitatief goede pc in elkaar te zetten. Dat er wat fout gaat, zeker, Dell is geen heilig bedrijf. Het is ook wel even wat groter dan de pc boer op de hoek niet op het support forum misschien 20 klanten heeft waar er 2 klagen :). Kortom, zal best iets fout gaan maar pc's zijn naar mijn mening van prima kwaliteit

[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 29-03-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 09:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb niks tegen Dell, integendeel, ze maken fijne PC's. Maar een tweaker die claimt dat het niet goedkoper kan dan Dell... nee, dat gaat er bij mij niet in.

Ik weet zeker dat als je eens goed rondneust in de shopsurvey en pricewatch, dat je een goedkoper uit kan zijn bij webshops. Zelf heb ik goede (en goedkope) ervaringen met PC Globe. (nee, ik heb er geen aandelen)

Het MOET goedkoper kunnen, omdat je bij Dell ook nog eens moet betalen voor de Windows XP licentie. En die hebben we allemaal al thuisliggen he ;)

Verder sluit ik me bij de rest aan hier; een Geforce FX5200 gamed niet lekker. Zorg dat daar iets beters voor in de plaats komt.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DynaMikeY... NOFI, maar ik vind het toch een beetje een onzinargument om te beweren dat het goedkoper kan omdat er geen XP op hoeft... Dit maakt de computer niet goedkoper... Stel nou dat je bij dell een computer vindt van 1250 euro, inclusief XP... Jah, als je er dan voor 1200 eentje kan samenstellen bij de computerboer op de hoek, is dat goedkoper... Maar kwa feitelijke hardwareprijzen red je het dus niet. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd, en als je niet gaat bezuinigen dmv cheap-ass moederborden, geheugen, grafische&geluidskaarten enzo, red je het echt niet om eenzelfde configuratie voor een lagere prijs in elkaar te zetten... (XP buiten beschouwing latend, want die kopen we natuurlijk allemaal netjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

MikeyMan schreef op 29 maart 2004 @ 10:50:
@DynaMikeY... NOFI, maar ik vind het toch een beetje een onzinargument om te beweren dat het goedkoper kan omdat er geen XP op hoeft... Dit maakt de computer niet goedkoper... Stel nou dat je bij dell een computer vindt van 1250 euro, inclusief XP... Jah, als je er dan voor 1200 eentje kan samenstellen bij de computerboer op de hoek, is dat goedkoper... Maar kwa feitelijke hardwareprijzen red je het dus niet. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd, en als je niet gaat bezuinigen dmv cheap-ass moederborden, geheugen, grafische&geluidskaarten enzo, red je het echt niet om eenzelfde configuratie voor een lagere prijs in elkaar te zetten... (XP buiten beschouwing latend, want die kopen we natuurlijk allemaal netjes...)
Daarom zei ik 'ook', als 1 van de punten waarop het goedkoper kan.

Het is geen onzinargument... want je hebt niet de keuze om hem zonder XP licentie te kopen. Bij een clone PC heb je die keuze dus sowieso al wel. Bezuinigen op moederbord doe je dan niet, maar geheugen en videokaart kun je gewoon elk willekeurig reference board nemen van merk X of merk Y, met dezelfde chipset Dell bouwt ook geen Elsa videokaart en Kingston HyperX geheugen in hun PC's.

Maar ik zeg niet dat Dell geen goede, scherpe aanbiedingen heeft hoor... want ik ben er zelf ook over te spreken. (Dell @ work, clone @ home)

Topicstarter zou misschien ook eens naar de Aldi & Lidl aanbiedingen kunnen kijken... zeker qua gaming mogelijkheden bieden die meer.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties...

Ik denk dat ik na een hoop positieve (en een antal negatieve) reacties toch voor een dell ga, maar dan met 512 mb geheugen en een ati radeon 9800 pro kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 57718 schreef op 29 maart 2004 @ 17:48:
Bedankt voor de reacties...

Ik denk dat ik na een hoop positieve (en een antal negatieve) reacties toch voor een dell ga, maar dan met 512 mb geheugen en een ati radeon 9800 pro kaart erin.
Voor gamen raad ik 1024Mb aan... echt...games van tegenwoordig kunnen behoorlijk wat spul in je geheugen laden. ( maar het ziet er ook jummy dan uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

epo

De Hoax rond Dell is erg overdreven, en het zijn vooral mensen die van horen zeggen zitten te mekkeren, elk groot bedrijf heeft zo'n zijn probleempjes, maar goed nu on topic:
Systeem is leuk maar neem aub een ati 9800pro ipv de fx5200 of fx5600 want dat zijn (vooral de 5200) drama kaarten. Met de 9800pro icm met de 3ghz en 1 ghz mem heb je een goed systeem waarmee je ff vooruit kan.
Echte concurrenten a la Dell ken ik niet hier in NL, dan wordt het toch shop made spulletjes, maar dat is meestal toch een stukje duurder (bv www.informatique.nl ) tenzij je voor de low budget crap winkels gaat (wat ik je niet adviseer!).
Zo te horen ben je geen expert, dus zelf inbouwen raad ik je dan ook af.
Verder zal je als je niet over je budget wil gaan een 17inch CRT moeten nemen, en dan heb je voor een leuke prijs een leuke pc, met alles voorgeinstalleerd, mooi kastje en hij nog stil ook wat je niet van een selfmade pc kan zeggen !
Overigens had de Aldi idd ook een goede aanbieding, die pc is geloof ik 1100 euro ofzo wel zonder monitor, de precieze specs weet ik ff niet, je kan ze vast wel ergens hier op het forum vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door epo op 29-03-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zou één van de belangrijkste redenen om niet voor Dell te kiezen het stimuleren van de minder monopolistische bedrijven moeten zijn.
De meeste kleinere computershops zullen zich tot het uiterste inspannen als het gaat om service, elke klant is er tenslotte één, en die wil men graag behouden. Bovendien wil men graag positieve mond op mond reclame.
Nu kunnen de shops nog net met Dell concurreren qua prijs, maar als het marktaandeel van Dell zal blijven groeien zullen ze ook steeds goedkoper kunnen worden. De kleinschalige shops zullen hier niet meer in mee kunnen gaan qua prijsstelling. Op die manier zou Dell de Microsoft onder de PC-fabrikanten kunnen worden. (Tikkie overdreven maar het idee is duidelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101002 op 29-03-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Kwam dit toevallig tegen tijdens het surfen, een leek me wel interessant om hier te posten. Zie http://www.aragorn.nl:

Aopen QF50C Zilver 300 Watt behuizing
Asus P4P800 DELUXE i865PE GL + S-ATA + FW
6x USB, 1x LPT, 1x Serieel
Intel Pentium 4 3.0 GHz. 800MHz FSB + HT
512 MB PC3200 400MHz. (2*256MB)
200 GB Western Digital 7200RPM + 8MB Cache
Sapphire Radeon 9600SE 128MB DVI + tv-out
DVD±RW NEC 8x zwart & DVD ROM LG 16x 48x zwart
Modem / Fax 56k V92
7in1 Fotocard reader zwart + 3,5" floppy drive
Logitech keyboard + optical wheel mouse
Logitech S2-51 speakers zwart
Direct uit voorraad leverbaar

Softwarepakket:
Windows XP home NL + CD
Nero Express 6.0
WinDVD
WinRip
Win DVD Creator
Adobe reader
Panda Antivirus 7.0
Faxtalk

Bij dit systeem GRATIS 1 van de volgende artikelen:
USB Pendrive 128MB
Philips ToUcam II
Norton Antivirus 2004 NL

3 jaar garantie
Levenslange helpdesk
Ma t/m vrij van 09:00 tot 20:00
€1049,- incl. BTW

Leek me toch een vrij strakke & complete aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

swampy schreef op 29 maart 2004 @ 18:03:
[...]

Voor gamen raad ik 1024Mb aan... echt...games van tegenwoordig kunnen behoorlijk wat spul in je geheugen laden. ( maar het ziet er ook jummy dan uit )
Wat heeft de TS'er aan 1024 mb i.c.m. een geforce 5200FX? Hopelijk ga je niet zeggen dat je dan wel goed kan gamen ;) ? Weet niet of hij de keuze heeft voor allebei, maar zo NIET, ga dan voor 512MB en een 9800Pro. Heb je veel meer plezier van met games dan 1024MB en een 5200FX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3281

Ik vind dat dell toch wel een beetje vreemd met al die aanbiedingen (gratis transport, upgrade hd) omgaat.
Vorige week een dimension 8300 bestel voor 1450 Euro.
Nu is het zelfde systeem precies 120 euro goedkoper. Dit is toch wel een flink bedrag, en dat binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

We Are Borg schreef op 30 maart 2004 @ 16:55:
[...]

Wat heeft de TS'er aan 1024 mb i.c.m. een geforce 5200FX? Hopelijk ga je niet zeggen dat je dan wel goed kan gamen ;) ? Weet niet of hij de keuze heeft voor allebei, maar zo NIET, ga dan voor 512MB en een 9800Pro. Heb je veel meer plezier van met games dan 1024MB en een 5200FX :)
Mmm, tja... met 512Mb kun je ook gamen... moet hij iets meer cachen..dat wel!

En ja, je moet wel op zijn minst een 9800 Pro ofzo hebben...mmm.. heerlijk snel gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

ik zoek zelf iets duurder systeempje (rond de 1500) maar bij dell is 't dan meteen 2000. dell is DUUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23
Of je kickt een 5 maanden oud topic om te zeggen dat je Dell duur vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is 't nou echt nodig daarvoor dit topic omhoog te schoppen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.