Gister heb ik een Wireless Media streamer van Linksys aangeschaft. Dit apparaat kan MP3's naar mijn stereo en tv streamen. Bij dit apparaat zat ook een stuk software waarmee aangegeven kon worden welke mappen hij mocht benaderen bijv. c:\mp3. Helaas kan ik in dit programma geen netwerklocaties aangeven. Is er een tool beschikbaar die ongekeerd werkt van het commando SUBST, dus i.p.v. een netwerkschijf faken wil ik juist nu een netwerkschijf faken als lokale map.
je kan als je bv. windows xp gebruikt de map sharen en dan mounten als lokale drive. bv. h: of dergelijk.
kijk maar of dat wil lukken
( in de verkenner --> Extra --> Netwerk verbinding maken )
kijk maar of dat wil lukken
( in de verkenner --> Extra --> Netwerk verbinding maken )
Misschien is je verhaal niet helemaal duidelijk, maar een netwerkschijf laten zien als lokale schijf, heet in mijn wereld gewoon een netwerkmapping maken.......
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
gebruik linux
of zoek op google naar
'windows tool to mount network disk volume in directory of zoiets
Kortom, wat heb je zelf gedaan om tot een oplossing te komen?
'windows tool to mount network disk volume in directory of zoiets
nou het lijkt mij dat hij gewoon geen netwerk locaties aan kan geven.
Dus kan je een netwerk-driver/share/etc even mounten als 'lokale drive' en dan moet je er wel op kunnen lijkt mij..
Dus kan je een netwerk-driver/share/etc even mounten als 'lokale drive' en dan moet je er wel op kunnen lijkt mij..
Volgens mij kan iedere Windows versie gewoon een netwerklocatie mounten door rechts te klikken op de share
Geef in het vervolg even wat nuttige informatie mee, welk OS draai je bijvoorbeeld precies?
SA > WOS
SA > WOS
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Op dit moment is het een netwerkmapping n: \\mp3\nethdd. Het programma accepteert dit niet, het wil alleen maar mappen toevoegen van de harde schijf. Wat ik wil is dus een omgekeerde van het subst commando. Ik gebruik XP als OS.
Verwijderd
moraalridder.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:51:
beste is inderdaad een drive letter eraan geven via netwerk verbinding maken
Dit lijkt me meer een vraag voor SA. Maar je wilt dus een netwerkmapping als echte (virtueel) lokale map?
Zoja, volgens mij kon demon tools dit ook.
Zoja, volgens mij kon demon tools dit ook.
[ Voor 20% gewijzigd door Herby op 09-11-2005 10:29 . Reden: typo's ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
rechtermuis op DEZE COMPUTER -> NETWERK VERBINDING MAKEN...
dan de drive letter invullen, en de map die op de andere pc gedeelt staat: \\mp3\nethdd
het vinkje dat er staat aanvinken en klaar, je hebt een "map" in de vorm van h:\
oftewel de map: h:\
edit: draait die software op je pc of probeer je het op die LMS te configgen?
edit2: bedoel je deze Wireless A/G Media Center Extender ( WMCE54AG ) link naar product
dan de drive letter invullen, en de map die op de andere pc gedeelt staat: \\mp3\nethdd
het vinkje dat er staat aanvinken en klaar, je hebt een "map" in de vorm van h:\
oftewel de map: h:\
edit: draait die software op je pc of probeer je het op die LMS te configgen?
edit2: bedoel je deze Wireless A/G Media Center Extender ( WMCE54AG ) link naar product
[ Voor 54% gewijzigd door WPN op 09-11-2005 10:22 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Ik heb het volgende product:
http://www.dixons.nl/De_o...pter.7060909/default.aspx
Voor de duidelijkheid:
Netwerkmapping bestaat, nl. de N: schijf (\\mp3\nethdd)
Als ik met het bijbehorende programma van de media adapter probeer deze N: toe te voegen is dit niet mogelijk, hij geeft een error op \\mp3\nethdd. Ik heb het idee dat het programma dus niet overweg kan met netwerk resources. Daarom wil ik dus het programma "foppen" door de N: schijf als een lokale map weer te laten geven, laten we zeggen c:\mp3. (altijd lastig om te verwoorden wat je nu precies wilt, excusez).
Edit: @ Paluso, de software draait op een WinXP machine.
http://www.dixons.nl/De_o...pter.7060909/default.aspx
Voor de duidelijkheid:
Netwerkmapping bestaat, nl. de N: schijf (\\mp3\nethdd)
Als ik met het bijbehorende programma van de media adapter probeer deze N: toe te voegen is dit niet mogelijk, hij geeft een error op \\mp3\nethdd. Ik heb het idee dat het programma dus niet overweg kan met netwerk resources. Daarom wil ik dus het programma "foppen" door de N: schijf als een lokale map weer te laten geven, laten we zeggen c:\mp3. (altijd lastig om te verwoorden wat je nu precies wilt, excusez).
Edit: @ Paluso, de software draait op een WinXP machine.
[ Voor 6% gewijzigd door artharpe op 09-11-2005 11:04 ]
Standaard net use commando van windows XP kan enkel naar een drive mounten.
Je kunt kijken of het programma overweg kan met een snelkoppeling naar een andere drive.
Je kunt kijken of het programma overweg kan met een snelkoppeling naar een andere drive.
Hier kon uw advertentie staan
Snelkoppelingen pakt het programma niet. Wel pakt de software een gedeelde map op de PC zelf, zit nu te denken aan een rechtenprobleempje. Zal nu een user toevoegen aan mijn netwerk harde schijf (Iomega Network drive) en dan zal ik opnieuw testen.
Je kan nog eens proberen met subst (even op een command prompt "subst /?" intypen) je network drive te mappen, sommige oudere programma's accepteren die wel itt. een via UNC gemappte drive
Dat is nou net niet wat ik wil, ben via google gestuit op junction points. Met junction points kan je doorverwijzen bijv. c:\test n:\test zit hiermee momenteel nog in de testfase.elevator schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:07:
Je kan nog eens proberen met subst (even op een command prompt "subst /?" intypen) je network drive te mappen, sommige oudere programma's accepteren die wel itt. een via UNC gemappte drive
Dit doet mij sterk denken aan een recent topic: [XP] Network share aan map koppelen*
Misschien kun je daar iets uit halen. Het lijkt me niet iets eenvoudigs om uit te halen, overigens.
Misschien kun je daar iets uit halen. Het lijkt me niet iets eenvoudigs om uit te halen, overigens.
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Je kan wel een map aanmaken op die netwerkshare en die subst'en (bijvoorbeeld subst z: n:\test oid).
XP ziet hem dan echter wel als een disconnected network drive
Maar wellicht dat je applicatie dat wel pakt.
XP ziet hem dan echter wel als een disconnected network drive
Maar wellicht dat je applicatie dat wel pakt.
gewoon een snelkoppeling maken van je gedeelde drive?
dus N:\ delen. daarna rechterklik snelkoppeling. snelkoppeling veranderen in mp3
en dan gewoon c:\mp3\ openen.
Weet niet of het lukt maar zo heb ik een keer mn documenten op xp home geshared...
dus N:\ delen. daarna rechterklik snelkoppeling. snelkoppeling veranderen in mp3
en dan gewoon c:\mp3\ openen.
Weet niet of het lukt maar zo heb ik een keer mn documenten op xp home geshared...
Pagina: 1