I just wanna make fake love to you...
edit: Dat met subst lukt dus niet...
Of bedoel je zoiets als de User Shell Folders redirection? Waarmee je bv de map "Mijn Documenten" kunt koppelen aan een netwerk share?
[ Voor 44% gewijzigd door [Jules] op 20-10-2005 18:36 ]
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
[ Voor 80% gewijzigd door Tweak-a-holic op 20-10-2005 18:39 ]
Ja dat bedoelde ik..[Jules] schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:33:
Of bedoel je zoiets als de User Shell Folders redirection? Waarmee je bv de map "Mijn Documenten" kunt koppelen aan een netwerk share?
Zoeken op "user shell folder" geeft een beetje erg veel resultaten... maar het zit in de buurt.
heb al gekeken of ik in register niet zelf een user shell folder kan aanmaken maar dat kon ik zo ook niet vinden. Ga nog ff zoeken hierop[Jules] schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:41:
Okee... een bestaande shell folder redirecten is niet zo'n probleem... de vraag is alleen hoe je een nieuwe toevoegt dan... hmmm...
Zoeken op "user shell folder" geeft een beetje erg veel resultaten... maar het zit in de buurt.
Is een heel omslachtige manier om een map aan een netwerkshare te koppelen.[Jules] schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:49:
Heb wel iets gevonden in Google Groups
Nog niet echt bestudeerd maar het schijnt te kunnen
Da's inderdaad vrij omslachtig... maar misschien wel de enige manier als de default shell folders hardcoded zouden zijn.Tweak-a-holic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:53:
[...]
Is een heel omslachtige manier om een map aan een netwerkshare te koppelen.
----
Moet toch makkelijker kunnen... misschien is een bestaande te hernoemen?
"My Documents" lijkt gedefinieerd te worden in HKCR\CLSID\{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
Da's op mijn win2k bak dan...
[ Voor 26% gewijzigd door [Jules] op 20-10-2005 19:15 ]
Vrij relevant: over welk OS en welk bestandssysteem hebben we het? Zie ook de sticky topics (
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
oh ja sorry, Maar windows xp en dan gewoon op NTFS. Ik heb gekeken in het register, op zich moet het wel te doen zijn. Alleen zit ik met dit probleem ook op een pc bij mijn werkgever, en ik weet niet in hoevere die er blij mee is als ik in het register veranderingen ga aanbrengen. Zijn er geen standaard programmas die deze mogelijkheid hebben? Of een simpelere oplossing?F_J_K schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:40:
offtopic:
Vrij relevant: over welk OS en welk bestandssysteem hebben we het? Zie ook de sticky topics ([afbeelding]) bovenaan WOS
SHGetSpecialFolderLocation is vanaf Win2k vervangen door SHGetFolderLocation volgens MSDN.For example, did you know that if you never open your Fonts folder, and if no program ever calls SHGetSpecialFolderLocation(CSIDL_FONTS), then there will not be a "Fonts" entry in the "Shell Folders" key?
En SHGetFolderPath kan een folder opzoeken of aanmaken blijkbaar.
Dus je zou er een programma voor kunnen schrijven. Misschien zelfs met Python
Deze pagina zou ook wellicht kunnen helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door [Jules] op 21-10-2005 18:37 ]
ik snap btw ook niet waarom het onmogelijk is een share onder een map te hangen, maar een snelkoppeling naar een share in een map kan natuurlijk wel, alleen is dt natuurlijk niet zo hard en goed als een echte koppeling, en het sorteert wat raar .. als een bestand ipv een map.
Een junction point koppelt een map op een NTFS volume, aan een lokaal volume. De TS wil echter een netwerkshare gekoppeld zien aan een map. Standaard kan het dus niet, echter ben ik verschillende documentatie tegengekomen dat een DFS ook middels junction points werkt. En een DFS bestaat uit verschillende netwerkshares die samenkomen in één logische plek.By using junction points, you can graft a target folder onto another NTFS folder or "mount" a volume onto an NTFS junction point. Junction points are transparent to programs.
mountvol ddrive \\?\Volume{e2464852-8089-11d2-8803-806d6172696f}\
Bovenstaand voorbeeld koppelt een volume aan de map "ddrive". Zoals je ziet worden gemounte volumes herkend aan de guid van een volume. Ik ben er echter nog niet achter hoe bij een DFS volumes worden herkend en gemount...
Kijk bv. even naar How to rebuild the SYSVOL tree and its content in a domain. In dit artikel wordt ingegaan op het herstellen van de sysvol. Als je het artikel doorleest zul je zien dat er veelvuldig over junction points gesproken wordt en hoe deze hersteld dienen te worden..
[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 23-10-2005 11:33 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
technisch niet ingewikkeld, en erg handig in gebruik. toch is dit niet mogelijk met windows..... hoe lang nog?