[mobo] Gigabyte, DFI of MSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Ik heb een tijdje over het web gesurft, zoveel mogelijk reviews gelezen maar kan niet kiezen tussen de GA-K8N Ultra-SLI, DFI NF4 Ultra-d en MSI neo4 platinum/diamond. De gigabyte heeft goede features (dualbios bv) die mij erg aanspreken, tevens heeft de gigabyte extra sata poorten. De DFI heeft de beste overclock prestatie's haalbaar, maar geen sli en niet veel speciale features (extra sata, wlan). En dan nog de MSI, die een creative SB live chip heeft, en een behoorlijk aantal features.

De DFI is dus op het eerste gezicht een slechte keuze omdat het geen SLI heeft geen extra SATA geen sb live, en daar komt nog eens bij dat het de duurste is van allemaal!

De GB is de middelste qua prijs en scoort niet extra slecht in reviews maar ook niet extra goed, qua features zit het ook in het midden (sli, extra sata).

De MSI plat is het goedkoopste, heeft sb-live chip, sli en extra sata. Maar komt niet al tegoed uit de benchmarks.

Ik heb met geen van de borden nog ervaring en zou het erg op prijs stellen als iemand me een tip kan geven gebaseerd op zijn/haar ervaringen.

Ik ga het bord gebruiken voor wat overclocken, en wil het misschien latere een 2de extra videokaart bijkopen en heb ook al 4 hdd's op sata (heb nu een k8n neo2 van msi).

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40
Om het simpel te zeggen:

DFI is vooral voor de overclockers
Gigabyte maakt gewoon degelijke dingen zonder te veel extra's of andere bling bling dingen, zo heb ik een paar gb mobo's draaien zonder problemen (als 24/7 webserver).
MSI is hetzelfde als gigabyte maar levert toch iets meer features mee voor een goede prijs, of dat beter is betwijfel ik personelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door M@rijn op 08-11-2005 23:36 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50
Met geen enkel bord zul je de mist in gaan, het gaat er puur om wat JIJ eist tegen welke prijs...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ben zelf gebruiker van die Gigabyte plank. Bevalt erg goed, zit momenteel met een 3000+ Venice (stockspeed 1800MHz) op een clockspeed van 2400Mhz. Toch 33% overclock. Kom momenteel niet hoger puur vanwege relatief brak geheugen. Heb de set ook niet gekocht voor het overclocken. Mijn keus voor de Gigabyte was heel simpelweg omdat deze voorzien is van een passieve northbridge koeler. Scheelde gigantisch ten opzichte van de Asus bordjes die ik had horen draaien.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Waarom geen Asus A8N SLI? Komt vaak goed uit de reviews, is prima te overklokken, de luxere versies hebben een extra LAN-poort en SATA-poorten en is prima geprijsd.

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
De Asus heb ik er niet bijgezet omdat ik zelf niet zo'n hele goede ervaring heb met hun KT400 & Nforce 2 mobo's. Maar ik heb geen idee of zo nu beter zijn geworden.

DFI zou niet mis staan in mij case maar er zit geen SLI op, en is het duurste bord van allemaal. De GB en MSI hebben de zelfde prijs (waar ik het ga kopen). Maar waar ik ook ingeintreseerd was om te wtene is hoe die creative chip werkt op de MSI, merk je nu echt een groot verschil in geluid kwaliteit? En hoe zit het met de positie van de stroom aansluitingen en ide/sata poorten? Ik kan uit reviews wel afleiden waar ze zitten, maar is het wel handig dat ze daar zitten?

Zoals ik al zei heb ik nu een MSI K8N neo2, daar zitten de gehuegen banken boven de CPU, net zoals bij de DFI. En ik heb waterkoeling setje dus als ik een ander bord neem dan de DFI moet ik mijn slangtjes weer gaan verznijden ect. Is dat het waard?

En die UV pci sloten, ziet dat er echt zo mooi uit als op die foto's, want dan koop iker ook gelijk een paar UV CCFL's bij. Maar als je het toch bijna niet ziet heeft dat ook al geen meerwaarde en denk ik toch aan de MSI, vanwege de creative chip.

Dan valt de GB niet al af eigenlijk. Hoef nu alleen nog maar te kiezen voor de 10-20 euro duurdere DFI of de MSI.
BredeP schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:20:
Ben zelf gebruiker van die Gigabyte plank. Bevalt erg goed, zit momenteel met een 3000+ Venice (stockspeed 1800MHz) op een clockspeed van 2400Mhz. Toch 33% overclock. Kom momenteel niet hoger puur vanwege relatief brak geheugen. Heb de set ook niet gekocht voor het overclocken. Mijn keus voor de Gigabyte was heel simpelweg omdat deze voorzien is van een passieve northbridge koeler. Scheelde gigantisch ten opzichte van de Asus bordjes die ik had horen draaien.
GB, valt toch af vanwege de features, ik keek per ongeluk naar de duurdere K8NXP-SLI die ook nog een speciale stroom stabilisatie kaart had en WLan onboard.

[ Voor 24% gewijzigd door codeneos op 09-11-2005 08:52 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Kijk naar de features die je graag wilt hebben en wat je ermee wilt doen. Er zijn ontzettend veel roundups/reviews/gebruikerservaringen over deze borden te vinden.
Als tweaker verwachten wij van je dat je daar zelf wel een keus uit kan maken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.