Toon posts:

Tagan fans maken aardig veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Tagan TG480-U01 - 480 Watt
Deze hóórt toch niet veel geluid te produceren? want ik heb de voeding even getest op een pentium2 moederbord en de cpu fan ff uitgezet (kan toch nietzoveel kwaad bij die p2's) maar hij maakt aardig veel geluid. Dit bij een kamer temperatuur van ongeveer 19 graden!
Alle twee de fans draaien dus, en de fan die aan de buitenkant zit zeg maar die maakt het meeste geluid. Ik zelf denk dat het door door de fanguards komt maar weet iemand hoe dit komt want ik wil me pc stil krijgen. En de voeding, uitgezonderd een Tagan, maakt aardig veel noise.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Die 2e fan hoort helemaal niet te draaien, die gaat pas vanaf +/- 60% load mee draaien. Misschien dat ie dat niet snapt omdat je die extra 12v stekker niet aan kan sluiten op een P2 moederbord natuurlijk.

Verwijderd

Ik weet niet wat de oorzaak van het "lawaai" is. Maar ik heb hier wel een kleine suggestie, kun jer geen goedkope fancontroller inhangen en die aansluiten op de fans van je voeding (zodat je zelf het "lawaai" in de hand hebt. Hoe dit moet weet ik niet maar het lijkt mij niet onmogelijk, er is hier vast wel iemand die flink wat verstand van elektro heeft en je dit uit kan leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:59:
Die 2e fan hoort helemaal niet te draaien, die gaat pas vanaf +/- 60% load mee draaien. Misschien dat ie dat niet snapt omdat je die extra 12v stekker niet aan kan sluiten op een P2 moederbord natuurlijk.
Hmm daar zit wat in ja, weetje ik test de voeding op geluid als ik mijn nieuw spul binnen heb en dan kijk ik wel of beide fans draaien. En hoe ziet die 12v stekker eruit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 18:31 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een Tagan 380 watt. Bij mij draaien beide fans direct als ik de voeding inschakel, maar dat ding is wel het allerminste wat herrie produceert in mijn pc. De fans draaien echt heel langzaam. Nu is stilte nogal subjectief, dus ik ben benieuwd wat jij herrie noemt. Komt 'ie boven je HD uit en heb je een oude 10GB kogelgelagerde ingesleten HD die lekker piept ofzo? Of ben je een ontzettende stiltefreak?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Die fans draaien +/- 500 rpm bij een load onder de 60%, dat kan echt geen herrie maken. Dan is er toch echt wat stuk. Loopt er van binnen geen kabeltje tegen de fans aan ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:50:
Die fans draaien +/- 500 rpm bij een load onder de 60%, dat kan echt geen herrie maken. Dan is er toch echt wat stuk. Loopt er van binnen geen kabeltje tegen de fans aan ofzo?
Het is niet wat je zegt, irrietant geluid maar als ik over een tijdje mijn waterkoeling inbouw is m'n voeding waarschijnlijk het onderdeel wat het meeste geluid maakt. Wat je niet zal verwachten van tagan.
Maar ik probeer van de week wel met nieuw spul of hij nog steeds evenveel geluid maakt want dit vind ik wel typisch.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Nou jongen, ik denk dat je niet zo moet zeuren. Tagan voedingen zijn wel ongeveer de stilste van allemaal hoor B). En trouwens, als je vind dat 'ie veel lawaai maakt hang je er maar gewoon andere fans in.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Pagina: 1