Allereerst wil ik me even voorstellen,
Ik ben Robin Bohnen, en ben nieuw op GoT.
Surfte af en toe wel eens langs, maar wil nu toch mee gaan posten.
Maar nu heb ik dus alvast 1 best wel grote vraag.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik mijn kamer kan verlichten d.m.v. leds
Heb al wat gezocht, maar nog weinig kunnen vinden wat ik precies zoek.
Ik zag in MTV Cribs een huis waar de gang verlicht was met ledjes zeg maar op 30 cm hoogte.
Deze ledjes kon je door middel van een schakelaar in 3 kleuren zetten.
Dit gebeurde dan in de hele gang.
Zoiets zou ik graag willen in me kamer, maar nu is het probleem ik ben een complete electronica noob. Tenminste met ledjes en printplaatjes heb ik geen ervaring.
De vraag luidt:
"Hoe kan je (3 kleurige) led's in rij aansluiten (zeg maar 50?) en dan via een schakelaar laten veranderen van kleur. Natuurlijk moet het ook uit kunnen. Kan je ledjes ook dimmen?
En zit hier erg veel electronica bij? Want het moet in een bestaande kamer worden gebouwd.
Kan iemand mij hier een beetje in voorzien?"
Alvast bedankt.
Groet,
Robin Bohnen
Ik ben Robin Bohnen, en ben nieuw op GoT.
Surfte af en toe wel eens langs, maar wil nu toch mee gaan posten.
Maar nu heb ik dus alvast 1 best wel grote vraag.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik mijn kamer kan verlichten d.m.v. leds
Heb al wat gezocht, maar nog weinig kunnen vinden wat ik precies zoek.
Ik zag in MTV Cribs een huis waar de gang verlicht was met ledjes zeg maar op 30 cm hoogte.
Deze ledjes kon je door middel van een schakelaar in 3 kleuren zetten.
Dit gebeurde dan in de hele gang.
Zoiets zou ik graag willen in me kamer, maar nu is het probleem ik ben een complete electronica noob. Tenminste met ledjes en printplaatjes heb ik geen ervaring.
De vraag luidt:
"Hoe kan je (3 kleurige) led's in rij aansluiten (zeg maar 50?) en dan via een schakelaar laten veranderen van kleur. Natuurlijk moet het ook uit kunnen. Kan je ledjes ook dimmen?
En zit hier erg veel electronica bij? Want het moet in een bestaande kamer worden gebouwd.
Kan iemand mij hier een beetje in voorzien?"
Alvast bedankt.
Groet,
Robin Bohnen