Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LED] Kamer verlichten

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik me even voorstellen,
Ik ben Robin Bohnen, en ben nieuw op GoT.
Surfte af en toe wel eens langs, maar wil nu toch mee gaan posten.
Maar nu heb ik dus alvast 1 best wel grote vraag.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik mijn kamer kan verlichten d.m.v. leds
Heb al wat gezocht, maar nog weinig kunnen vinden wat ik precies zoek.

Ik zag in MTV Cribs een huis waar de gang verlicht was met ledjes zeg maar op 30 cm hoogte.
Deze ledjes kon je door middel van een schakelaar in 3 kleuren zetten.
Dit gebeurde dan in de hele gang.
Zoiets zou ik graag willen in me kamer, maar nu is het probleem ik ben een complete electronica noob. Tenminste met ledjes en printplaatjes heb ik geen ervaring.
De vraag luidt:

"Hoe kan je (3 kleurige) led's in rij aansluiten (zeg maar 50?) en dan via een schakelaar laten veranderen van kleur. Natuurlijk moet het ook uit kunnen. Kan je ledjes ook dimmen?
En zit hier erg veel electronica bij? Want het moet in een bestaande kamer worden gebouwd.
Kan iemand mij hier een beetje in voorzien?"

Alvast bedankt.

Groet,
Robin Bohnen

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
aller eerst welcome :)

misschien is dit iets voor je
Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ...

Ook groeten hoef je niet te doen, wij groeten elkaar automatisch :)

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
huh? Gebruiker heeft geen toegang tot dit forum? link niet just dus 8)7

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Blackminister schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:08:
oeps niet aan gedacht hij staat in SG en daar kan je waarschijnlijk nog niet in.. TS ook niet!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Link wel juist, maar een Stuffis Generalis topic, en alleen users met meer dan 50 posts hebben daar toegang toe...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Blackminister schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:08:
Link is wel juist, alleen staat het in Stuffis Generalis, daar kom je in als je 50 posts hebt. De ts heeft er dus niet zoveel aan nog ;)

/telaat

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 08-11-2005 11:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat al heleboel te proberen.. Ik denk al kom er niet in :)
Kan iemand dat topic samenvatten? O+

• Blackminister
  • Laatst online: 15-05 16:37
DexterBelgium schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:10:
Link wel juist, maar een Stuffis Generalis topic, en alleen users met meer dan 50 posts hebben daar toegang toe...
Ah....kga me eens haasten zie :z

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit ga ik op mijn trap doen alleen dan simpeler. Leuk id!

* Osxy bookmarkt deze topic

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Topicstarter
Dat begint al leuk :) Ik zal alle waardevolle informatie vermelden in de openingspost.
Kan je snel makkelijk vinden :)

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 10:15
Ik neem aan dat geld geen rol speelt bij een (rgb)ledverlichte kamer? :9

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jawel. Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Maar een euro meer of minder zit ik niet mee hoor :D :7

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Wil je dat de kleuren automatisch veranderen, of gewoon met een schakelaar of iets dergelijks, want dat is minder moeilijk, lees: simpel.

Wat je moet doen: een gelijkrichter bouwen van 4 diodes. Die zorgt er dus voor dat je van je wisselspanning gelijkspanning maakt.

Daarna moet je een soort van schakelaar maken die de + van de gelijkrichter op een bepaald pinnetje zet van de RGB ledjes. RGB ledjes hebben meestal 4 pootjes als ik me niet vergis.
Namelijk voor elke kleur 1 anode (+) en 1 gezamelijke kathode (-)

Je kunt 1 weerstand pakken en die voor alle LEDs zetten, of voor elke LED een aparte weerstand. Ik weet zelf niet wat het beste is, maar er wordt vaker voor elke LED een weerstand geplaatst omdat hij dan waarschijnlijk de stroom beter limiteerd en het is minder rekenwerk :P.

Dan de kathodes aan de - van de gelijkrichter knopen en klaar is HostPerfect.

schematje:
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/7885/led0lh.gif

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Leds zijn vrij makkelijk in een rij aan te sturen, zoek ergens op een beetje elektrosite en je vind al snel een aantal simpele berekeningen. Het nadeel is alleen dat uit jou stopcontact een wisselspannig komt, en een led wil je graag op gelijkspanning laten branden. Maar met een simpel schakelingetje, of door middel van een travo is dat opgelost.

De verschillende kleuren zijn ook niet zoon probleem, dat is een kwestie van een uitgebrijde schakelaar kopen, en het geval een beetje creatief aansluiten. Als je RGB-leds (meerkleurenleds) gebruikt gaat dat prima. Dan heb je iig 3 kleuren, en met een beetje mengen al een boel meer.

Dimmen is wel mogelijk met leds, dat kan je doen door er wat meer of minder spanning op te zetten. Alleen is het berijk van de felheid van de leds wel beperkt. Als je ze bijvoorbeeld heel zacht wil laten branden heb je een boel meer elektronica nodig.

Ik heb wel een simpel schematje voor je, alleen is mijn host ff down.

suc6!

*edit: Mijn schema leek heel erg op die van iemand die me net paar min voor was met posten :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 12:13 ]

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:04:
Ik zag in MTV Cribs een huis waar de gang verlicht was met ledjes zeg maar op 30 cm hoogte.
Deze ledjes kon je door middel van een schakelaar in 3 kleuren zetten.
Dit was in het appartement van Craig David.
* lord.farquaad heeft die aflevering ook wel eens gezien.

Verwijderd

Heel leuk project ik zit er aan te denken om zoiets onder de rand van mijn bed te gaan doen!! :-)

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

hmm,

led verlichting is leuk maar nie zo gemakkelijk om als noob aan te beginnen. maar wat jij van plan bent is nog te doen. in de faq kan je leren en/of lezen hoe je de weerstanden moet berekenen voor je led's aan te sluiten.
Nu zou ik je wel aanraden om niet de schakelaar te nemen die in voorgaand schema stond, maar voor elk kanaal (dus rood groen en blauw) en aparte schakelaar te nemen zo kan je ook bv rood en blauw laten branden om paars te verkrijgen. je moet dan natuurlijk wel zorgen dat de led's achter een mat wit plastic zitten, anders krijg je geen mooie kleurmenging. bereken je vermogen van je transfo zodanig dat als je ze allemaal laat branden (en dus het kleur wit krijgt) dit zonder problemen gaat.

Nu heb ik geen zin om uit te leggen hoe je dat moet uitrekenen want das veel werk, dat moet je maar eens uitzoeken. Je kan ook altijd als voeding een pc voeding nemen, is lekker handig, moet je niks berekenen.

Ook zou ik je aantal led's veranderen als je je kamer volledig wilt verlichten, neem dan maar als snel 400 LED's per kleur. Tis maar om je een idee te geven hoe veel je er nodig hebt.

Grtz

edit:

@groover, als hij RGB led's gaat gebruiken om zijn hele kamer te verlichten dan zal hij wle diep in de buidel moeten tasten als je weet dat een RGB LED 1€ kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Lima op 08-11-2005 13:50 ]

Techno>Music

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Met een inkoopactie oid kun je soms wel aan rgb-leds komen voor 60 cent per stuk. Voor 50 stuks is dat nog te doen dan. Veel mensen die meer kleuren gebruiken voor verlichting gaan voor 3 losse leds (groen, rood en blauw) omdat die meer licht geven dan rgb leds. Vaak is dit zelfs goedkoper. Vooral rode leds zijn goedkoop. Het is niet erg veel meer werk, dus moet je zelf maar kiezen wat je wilt en wat je kunt vinden.

Het beste is om voor elke kleur (of elke led als je aparte leds neemt) een eigen weerstand te zetten. Hoe je de waardes kunt berekenen staat in de Faq van dit subforum.

Voor de voeding is een adapter die 5V kan leveren al genoeg. Als je 50 3-kleurenleds van 20mA laat branden gebruikt dat maximaal 3000mA = 3A. Dat moet je adapter dus kunnen leveren als je alle kleuren tegelijk aan wilt kunnen zetten. Je kunt ook een computervoeding nemen, die kan dat sowieso. Dan moet je nog wel de 12V en 3,3V lijn belasten, maar daarvoor staat in de faq een linkje naar iets als "ATX voeding als testvoeding".

Als je dan 3 aan/uit schakelaartjes neemt kun je alle kleuren aan en uit zetten, en zo dus ook meerdere kleuren tegelijk aan zetten.

Het effect lijkt me leuk, en echt moeilijk is het niet :)

Casemod: Cubeleon

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:12:
Leds zijn vrij makkelijk in een rij aan te sturen, zoek ergens op een beetje elektrosite en je vind al snel een aantal simpele berekeningen. Het nadeel is alleen dat uit jou stopcontact een wisselspannig komt, en een led wil je graag op gelijkspanning laten branden. Maar met een simpel schakelingetje, of door middel van een travo is dat opgelost.

De verschillende kleuren zijn ook niet zoon probleem, dat is een kwestie van een uitgebrijde schakelaar kopen, en het geval een beetje creatief aansluiten. Als je RGB-leds (meerkleurenleds) gebruikt gaat dat prima. Dan heb je iig 3 kleuren, en met een beetje mengen al een boel meer.

Dimmen is wel mogelijk met leds, dat kan je doen door er wat meer of minder spanning op te zetten. Alleen is het berijk van de felheid van de leds wel beperkt. Als je ze bijvoorbeeld heel zacht wil laten branden heb je een boel meer elektronica nodig.

Ik heb wel een simpel schematje voor je, alleen is mijn host ff down.

suc6!

*edit: Mijn schema leek heel erg op die van iemand die me net paar min voor was met posten :(
verdient.. moet je maar sneller zijn, dit komt gelukkig bij mijn post count :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

als je de schakeling nog iets aanpast door bijv. 1 aan/uit schakelaar te nemen en 3 potmeters kun je elke kleur krijgen die je leuk lijkt door simpel aan de potmeters te draaien.

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
je kan natuurlijk RGB leds gebruiken, deze kunnen heel veel verschillende kleuren aannemen. Ik ben wel even de site kwijt waar op staat hoe je ze precies aanstuurd en kan laten faden door PIC's. Ik weet zeker dat er hier wel een mede-tweaker is die die site wel weet.

Gebruik anders even google, hij weet alles ;)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
Ik meen me te herinneren dat LED's geen gelijkmatige verdeling tussen spanning en lichtopbrengst hebben. Het is dus ook moeilijk om LED's mooi te dimmen met alleen een potmeter.

Volgens mij is het makkelijker om LED's te dimmen door ze heel snel aan en uit te schakelen, een aantal miljoen keer per seconde, zodat je het zelf niet ziet dat ze steeds aan en uit gaan.

Maar zie eerst maar dat je genoeg LED's krijgt voor je kamer :P

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Wirf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:09:
Volgens mij is het makkelijker om LED's te dimmen door ze heel snel aan en uit te schakelen, een aantal miljoen keer per seconde, zodat je het zelf niet ziet dat ze steeds aan en uit gaan.
Lolbroek.. Heb je een beetje goedkope PIC die op een paar gig loopt?

Verwijderd

Wirf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:09:
Ik meen me te herinneren dat LED's geen gelijkmatige verdeling tussen spanning en lichtopbrengst hebben. Het is dus ook moeilijk om LED's mooi te dimmen met alleen een potmeter.

Maar zie eerst maar dat je genoeg LED's krijgt voor je kamer :P
Het is ook de bedoeling dat je een stroombron maakt ipv spanningsbron

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
als je een 20mHz pic 255 tellen laat maken en de led alleen bij tel 1 aanzet, dan is hij nog maar een klein beetje gedimt. meestal maak ik bij het pwm-en dus gewoon 2 tellertjes of een 4mHz kristal

[edit]
Waarom kan ik nog niet de link bekijken van de GS, ik heb sinds net 52 posts...

[ Voor 20% gewijzigd door ken536 op 08-11-2005 16:18 ]

Verwijderd

beetje offtopic:

Maar Ja dat klopt.
Ik heb zelf namelijk een lamp gemaakt met 8 rode blauwe en groene ledjes die langzaam van kleur veranderen.
Maar bij 1/255 van de tijd aan is je ledje nog best fel.

ontopic:

Aan de TS: Je zou met een potmeter de helderheid van de ledjes kunnen regelen.
en alle ledjes in serie, dan blijft de stroom gelijk. <100 milliampere.
3 potmeters voor alle kleuren.

Edit: inderdaad, de ledjes zullen niet linear helderder/zachter gaan branden met het draaien van de potmeter. Maar het werkt wel toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 16:55 ]

• synthesix
  • Laatst online: 09-09-2017
Als de ledjes fel zijn kun je ook gewoon een soort van afgeschermde bak maken net als schemer en halogeen-kamerlampen, is ook gelijk een stuk praktischer, omdat de ledjes dan een beter houvast hebben, en dichter bij elkaar mogen zitten

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

@TS, misschien heb je hier iets aan: [LED] RGB-Kamerverlichting met microcontroller en PWM

• Lima

Lima

Techno>Music

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:22:
als je de schakeling nog iets aanpast door bijv. 1 aan/uit schakelaar te nemen en 3 potmeters kun je elke kleur krijgen die je leuk lijkt door simpel aan de potmeters te draaien.
en jij gaat bv 8A door ene potmeter sturen? :p lol

Techno>Music

Verwijderd

Topicstarter
Zozo ik kom thuis en wat een reacties :) _/-\o_
Nu vind ik het allemaal zeer uitgebreid alleen het zegt mij allemaal niets, wel bedoel ik inderdaad dat huis van craig david, en zoiets als de vas solutions.
Hoeveel ledjes zou ik hiervoor nodig hebben per meter?
En wat heb ik nog meer nodig per meter en elke additionele meter?
Want zo zegt het mij eigenlijk vrij weinig.
En hoe doe je dat kleuren nou precies. Kan iemand mij een duidelijke handleiding/uitleg geven 8)7

http://www.thevospad.com/showroom/showroom.htm
Dat is de bedoeling ongeveer zegmaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:11 ]

• Lima

Lima

Techno>Music

Zucht...
Meestal als je iets wilt maken dan zoek je er eerst wat informatie over op, en ga je niet gwn alles vragen wat je niet weet.
Er zijn hier al veel zogezegde RGB projecten geweest , maar ik heb daar maar weinig van in huis zien komen. Ook al ben je electronica noob, toch moet je beseffen dat iets simpels toch nog heel wat met zich meebrengt.
Als je even RGB color mixing intypt dan heb je zodanig veel informatie dat je (tesamen met de GoT faq) het volledig zelf moet kunnen doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Lima op 08-11-2005 22:14 ]

Techno>Music

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk ben ik ook op zoek geweest en heb diverse topics gevonden. Deze gingen alle zo diep dat ik er vrij weinig meer van snapte. Ik ben complete beginner met deze praktijken, en iedereen moet ergens beginnen toch?
Ik hoop van de info hier een mooi project te kunnen maken en verder te komen met mijn ideeen..
Als ik uit huis ga ga ik dat zeker bouwen :)
Nu wil ik het dus klein aanpakken en testen zegmaar.. En kijken of het leuk is :)

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:25:
Nu wil ik het dus klein aanpakken en testen zegmaar.. En kijken of het leuk is :)
Dan zou ik gewoon eens gaan proberen om wat ledjes aan het branden te krijgen, kapotte ledjes kun je je niet echt een buil aan vallen, en dan proefondervindelijk kijken wat de diverse resultaten ervan zijn. Dus potmetertje tussen klungelen op diverse plekken enzo, leer je iig veel meer van en is uiteindelijk veel leuker m.i.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

http://fnt.imonline.nl/Project5/

die link iets voor jou?
het project is nog in ontwikkeling, maar alles staat erop
vanuit 1 centrale kun je alle ledjes de juiste kleur instellen.
ik weet niet of het ze lukt het project af te krijgen (is een project van studiegenoten)
deze week moeten ze het namelijk afronden ;)

• Wirf
  • Laatst online: 10:27
MichielPH schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:14:
[...]

Lolbroek.. Heb je een beetje goedkope PIC die op een paar gig loopt?
een paar miljoen keer per second = een aantal Mhz, geen paar Ghz

En chippies die een paar Mhz lopen kosten iets van 5-20 euro

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Lima

Lima

Techno>Music

@lolhozer

idd eerst leren kruipen voor ge loopt.

Techno>Music

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees heb je er aardig wat verstand van nodig :(
Je hebt dus ledjes, weerstandjes, draad en een schakelaar nodig of nog meer?
Kan iemand een schema voor beginners maken? O+

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Led faq
Wikipedia Led

Als je nu eens aan zelfstudie gaat doen en bovenstaande links bestudeerd, maak je over een uurtje dat schema zelf :P

Nogmaals, ietsmeer zelfinitiatief tonen

Waarom? Omdat het kan!!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:38
Hmmmm, leuk id voor om je bed of om je deru oid, als t evt klaar is, kun je dan ff fotootje sture?

Joejoe!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Hmmmm, leuk id voor om je bed of om je deru oid
Dan hoef je nooit meer bang te zijn dat er monsters onder je bed zitten, in het donker :P (of je kinderen).

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 13-11-2005 16:00 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Hoe valt de vergelijking in stroomverbruik en levensduur tussen LED en TL balken uit?

Ik laat binnenkort nieuw licht in onze gangen van ons appartementencomplex bouwen (50 meter) en wil dat eigenlijk met LED verlichting doen. Nu moet ik alleen nog een sluitende business case presenteren :)

Ik heb me al de hele morgen sufgegoogled en niets kunnen vinden, iedereen vergelijkt de LED met gewone lampen. Nu komt ongeveer alles beter uit dan een gewone lamp, zelfs houtvuur, maar er moet toch een zinnige vergelijking te bouwen zijn met TL balken (die zitten er nu in

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 13:09 ]

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

k0ewl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:03:
Dan de kathodes aan de - van de gelijkrichter knopen en klaar is HostPerfect.

schematje:
[afbeelding]
Mag je niet doen op 220 Volt rechtsreeks. Gevaarlijk en de weerstanden gaan de rook in.
Een transformator is veiliger en krijg je minder klap op je kop als je aan led's prutst.

Halogeenlampen worden ook bijna altijd op transformator aangesloten voor veilige 12V spanning.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:05:
Hoe valt de vergelijking in stroomverbruik en levensduur tussen LED en TL balken uit?

Ik heb me al de hele morgen sufgegoogled en niets kunnen vinden, iedereen vergelijkt de LED met gewone lampen. Nu komt ongeveer alles beter uit dan een gewone lamp, zelfs houtvuur, maar er moet toch een zinnige vergelijking te bouwen zijn met TL balken (die zitten er nu in
Punten LED -> TL:
- hoge rendement, laag verbruik
- zeer lange levensduur (10 jaar bij goede schakeling)
- praktisch onverwoestbaar
- Licht beter gericht, reflector niet echt nodig (TL straalt alle kanten op)
- Lange kleurvastheid
- Zeer compacte inbouw
- Veilige laagspanning
- Eenvoudige schakeling

Nadelen TL:
- glazen buis is kwetsbaar
- kwik en andere schakelijke stoffen
- levensduur ongeveer 6 maanden jaar bij continu gebruik (denk 4000 hr)
- flinke smoorspoel nodig
- vaak 220 V, niet altijd veilig

De kleurspectrum uit prisma is vrijwel hetzelfde, want geen van beiden kunnen alle kleuren aan die halogeen en gewone lampen uitstralen. Zo denk ik.

LED is wat duurder, maar vanwege lange levensduur hoef je daarna niet meer naar kijken en kan je zelfs bijna vast inbouwen in de grond, in de muur of in plafond. Door vele voordelen kijk je dus al snel over de prijs heen en wordt het misschien wel goedkoper op lange termijn.

[ Voor 60% gewijzigd door MrDummy op 26-11-2005 13:44 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 18:54

DefLite

Why so serious?

DexterBelgium schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:10:
maar ik heb al meer dan 200 posts en ik kan er niet in

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Little_captain schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:38:
[...]

maar ik heb al meer dan 200 posts en ik kan er niet in
Offtopic: Zou misschien kunnen omdat je een keer een officieele waarschuwing van de modjes hebt gekregen...

Ontopic: Ik ben nu ook net op kamers aan het gaan, zit er ook over na te denken om iets interessant te doen voor me bed met LEDjes. Ik heb niet voor niks nog een bergje liggen van een oud project. Die dingen gaan daar neem ik aan ook niet aan kapot he? :)

Verwijderd

Ik zou dit ook graag uitvoeren aleen een kamer van 4bij4 is het de moeite niet helaas woon nog bij mijn ouders.

Ik hoop dat er veel foto's komen van je project en su6 ermee.

Hoe zou je dit het beste kunnen doen via een controller ofzo of via je pc en een progje schijven?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik ga hier werken met rijen van 6 ledjes, daardoor kan ik met gewoon een potmetertje werken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

leuk id van die ledjes enz weet wat je bedoeld want heb de zelfde mtv cribs aflevering gezien en kwam hierdoor ook op het id. ik ben zelf ook van plan om ook zoiets in mijn kamer te maken maar aangezien ik ook niet zo bekend ben met printplaten en dergelijken kies ik voor een felle lichtslang. hieromheen maak ik dan een paar latjes zodat je de slang niet. de onderkant laat ik open zodat het licht daardoor naar beneden kan schijnen. ik weet niet of dit voor jou ook een id is want dit schilt je een hoop werk en je bent in totaal een paar tientjes kwijt. http://www.weblicht.nl/weblicht/intro.htm ze hebben hier ook een online shop en de keuze uit meerdere soorten lichtslangen of neon flex slangen. als je voor de led lichtslang gaat zou ik even verder zoeken op internet want weblicht.nl is meer voor professionele doelen met professionele prijzen. de gewone lichtslang is daar nogwel betaalbaar zo'n 2.72 euro per meter. hoop dat je hier wat aan hebt

Afbeeldingslocatie: http://el-solutions.com/assets/images_upload/main_products/main_product_62.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 10:51 ]

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:39:
Aangezien ik ook niet zo bekend ben met printplaten en dergelijken kies ik voor een felle lichtslang. [....] want dit schilt je een hoop werk en je bent in totaal een paar tientjes kwijt. [...] als je voor de led lichtslang gaat zou ik even verder zoeken op internet want weblicht.nl is meer voor professionele doelen met professionele prijzen. de gewone lichtslang is daar nogwel betaalbaar zo'n 2.72 euro per meter. hoop dat je hier wat aan hebt
Je bent 1 ding vergeten.
Lightslangen bestaan uit gloeilampen. En dat betekent dat lichtslang dus bij veelvuldig gebruik eerder stuk gaat. (of dat je hier en daar lampen ziet doven omdat ze doorgebrand zijn) Oftewel korte levensduur. :'(

Ze zijn wel goedkoop, maar je moet niet teveel gebruiken. Dan mag je boel weer demonteren en nieuwe aanbrengen. Dus laat je niet misleiden door lage prijzen.
Wil je echt lange levensduur, ga dan voor duurdere LED lichtslangen.

Met gewone lichtslangen kom je dus eigenlijk nergens goed terecht, als je toch zo graag LEDs wilt gebruiken.

Verwijderd

MrDummy schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:30:
[...]

Je bent 1 ding vergeten.
Lightslangen bestaan uit gloeilampen. En dat betekent dat lichtslang dus bij veelvuldig gebruik eerder stuk gaat. (of dat je hier en daar lampen ziet doven omdat ze doorgebrand zijn) Oftewel korte levensduur. :'(

Ze zijn wel goedkoop, maar je moet niet teveel gebruiken. Dan mag je boel weer demonteren en nieuwe aanbrengen. Dus laat je niet misleiden door lage prijzen.
Wil je echt lange levensduur, ga dan voor duurdere LED lichtslangen.

Met gewone lichtslangen kom je dus eigenlijk nergens goed terecht, als je toch zo graag LEDs wilt gebruiken.
goeie tip van die gewone slangen dit wist ik niet. dan blijven er helaas voor jou alleen de duurdere led slangen over als je dat tenminste iets lijkt.

ben benieuwd naar het resultaat hoop dat je hiervan ook snel pics post

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 15:53 ]

Pagina: 1