Toon posts:

Winbond -6 B en -5 C combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment 512mb corsair c2pt geheugen (winbond -5 rev. C) nu kan ik er een zelfde bankje geheugen bij kopen (winbond -6 rev. B ). Omdat ik dit dual wil laten lopen is dit wel compatible de winbond -5C en winbond -6B. Graag alleen antwoord als je dit zeker weet, inmiddels al gezocht op got maar helaas niks duidelijks kunnen vinden hierover. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als beide dimmen compatible zijn met je mobo en je kunt ze ook op de snelheden draaien waarop je wil dan werkt dit prima. Je hebt niet per se 2 dezelfde dimmen nodig. Als je mobo overweg kan met de individuele dimmen kan het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere malen heb ik toch gelezen dat chip wat op het geheugen zit belangrijk is. Anders moet het bios twee verschillen chips aansturen en dit werkt niet. Inmiddels ook op mijn dfi nforce3 ultra-d geprobeert met 512 mb pc3200 corsair geheugen van mijn mijn huisgenoot, en idd dit gaf een probleem. Dit bewijst toch dat je beetje kieskeurig moet zijn en dat bij komt nog dat corsair geen geheugen meer maakt met Winbond chip. Toch bedankt voor je reactie ...

:?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:22:
Meerdere malen heb ik toch gelezen dat chip wat op het geheugen zit belangrijk is. Anders moet het bios twee verschillen chips aansturen en dit werkt niet. Inmiddels ook op mijn dfi nforce3 ultra-d geprobeert met 512 mb pc3200 corsair geheugen van mijn mijn huisgenoot, en idd dit gaf een probleem. Dit bewijst toch dat je beetje kieskeurig moet zijn en dat bij komt nog dat corsair geen geheugen meer maakt met Winbond chip. Toch bedankt voor je reactie ...

:?
Tuurlijk zijn de chips belangrijk, als je mobo er niet mee overweg kan zal het noch in singlechannel nog in dual channel werken.
Ik draai hier al tijden met verschillende dimms in dual channel zonder problemen, zolang als het mobo maar met de chips overweg kan.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Terw_Dan schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:30:
[...]

Tuurlijk zijn de chips belangrijk, als je mobo er niet mee overweg kan zal het noch in singlechannel nog in dual channel werken.
Ik draai hier al tijden met verschillende dimms in dual channel zonder problemen, zolang als het mobo maar met de chips overweg kan.
En zolang het aantal chips op de DIMM (single/dual sided) hetzelfde is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Vanzelf spreken dat aantal chips op de DIMM zelfde moeten zijn. Maar ben al tijdje aan het pluizen op http://www.houseofhelp.com hier is namelijk een gedeelte wat exact weet welke geheugens je wel kan combineren en welke niet.

Maar keer voor de duidelijkheid, ik heb nu 512mb in single channel werken. En ben van plan om dual channel functie van mij mobo te gaan gebruiken. Mijn mobo heb ik getest en geeft problemen als ik een dimm van andere type (corsair pc 3200) er in steek. Daarom moet het 512mb corsair c2pt geheugen zijn, maar deze heb je in verschillende revisies. En nu is mijn vraag nog steeds kan ik een rev. 5c en 6b combineren of geeft dit problemen. Omdat het niet om nieuw geheugen gaat wil ik uitzoeken of het geen problemen geeft met compatibileit, zodat ik niet met onbruikbaar geheugen in mijn maag zit.

Verwijderd

Dual channel is toch Serienummer Verbonden ?

Verwijderd

"Dual channel is toch Serienummer Verbonden ?"

Nee, ik heb 2 plakken Corsair XMS geheugen met verschillende revisies en chips (winbond BH6 en Samsung TCCD). Toch loopt dit perfect in dual channel. Ik weet alleen niet hoe het straks met overklokken zal gaan (als ik upgrade naar AMD64 of Opteron).

Onderstaand een linkje naar de RAM-list. Hier staan van bijna alle fabrikanten de chips vermeld die zij in hun geheugen verwerkt hebben.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010

Verwijderd

Ik kan me niet herinneren dat een socket 754 bordje/cpu dualchannel support. Dus je opmerking gaat niet op. Je gebruikt helemaal geen dualchannel :)
@TS Het is altijd moelijk om uit te zoeken welke verschillende chippies wel in dualchannel samen werken. Je zult dan gebruikerservaringen moeten opzoeken. Anders zelf proberen.
Ik zou gewoon voor zekerheid gaan en een zelfde latje halen.

Verwijderd

Topicstarter
@dree 8)7

Tis een 939 mobo, gebasseerd op een nforce3 chipset met agp slot. Deze ondersteund wel dual channel (DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D). Toch ga ik voor zekerheid en probeer ik een zelfde bankje geheugen te bemachtigen.

@stevetech

Bedankt voor je reactie want dit bewijst toch dat samsung icm winbond toch wel in dual channel kan. Net zoals jou ben ik ook wel benieuwd naar of het geen problemen geeft met oc (kheb niet voor niks een dfi mobo). Kwam dit ook nog tegen: http://www.houseofhelp.co...t=44365&highlight=winbond . Als ik hier vanuit moet gaan dan zit er een ch5 chip op mijn geheugen echter andere site geeft weer aan dat het ch6 (http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/RAM_List.htm).

Ik ga maar eens rondkijken of iemand zijn c2pt rev. 2.2 bankje wil verkopen of te koop aanbiedt :P

Verwijderd

Sorry, ik heb me niet helemaal juist en duidelijk uitgedrukt, ook fout gelezen.
Maar wat ik bedoelde te zeggen
SteveTech heeft toch een Socket A mobo ( als ik naar zijn specs kijk ) en zelf zegt dat hij nog wil upgraden naar AMD64 / opteron, Socket A heeft ook geen dualchannel.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:47:
"Dual channel is toch Serienummer Verbonden ?"

Nee, ik heb 2 plakken Corsair XMS geheugen met verschillende revisies en chips (winbond BH6 en Samsung TCCD). Toch loopt dit perfect in dual channel. Ik weet alleen niet hoe het straks met overklokken zal gaan (als ik upgrade naar AMD64 of Opteron).
Ik wist dat jij een 939 mobo hebt, Had ik namelijk wel ff gechecked, want toen ik mij Nforce 3 Utra kocht ( MSI K8N Neo2 ), was er geen DFI Nforce3 op 939. ;)
Het kan altijd werken hoor

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
@dree

Sorry ook beetje mijn fout. Echt de DFI is idd fijn bordje (heb de neo2 ook thuis gehad alleen problemen met mijn videokaart). Ben inmiddels bezig met aanschaf 2e hands geheugen met zelfde winbond chip (windbond ch5) tis echter wel een LLPT ipv C2PT maar waarschijnlijk werken deze wel goed naast elkaar. Blijft een gok maar zelfde chip schijnt heel erg belangrijk te zijn. Mocht de koop doorgaan dan laat ik weten hoe het uiteindelijk werkt, altijd handig voor mensen met zelfde probleem :P .

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:14:
SteveTech heeft toch een Socket A mobo ( als ik naar zijn specs kijk ) en zelf zegt dat hij nog wil upgraden naar AMD64 / opteron, Socket A heeft ook geen dualchannel.
Socket A heeft zeker wel dual channel, alleen niet alle Socket A moederborden.
Ik heb trouwens ook veel onderzoek gedaan naar dual channel voor ik mijn tweede plak XMS kocht. Overal kreeg ik praktisch dezelfde reactie. Het maakt niet zoveel uit. Als het geheugen maar van dezelfde grootte is en dezelfde snelheid (vb. pc3200 512mb). Als het hieraan voldoet zal het 9 van de 10 keer werken. Alleen wordt er geen garantie op gegeven dat het werkt. Die garantie heb je wel bij bijv. de TWINX-reepjes van Corsair.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je geheugen van goede kwaliteit aanschaft (Corsair, OCZ, Kingston, Twinmos, e.d.).

Verwijderd

ja ik zie het, je hebt gelijk, idd dualchannel. Alleen is dit natuurlijk niet met een geintegreerde memorycontroller, wat bij een AMD64 s939 wel het geval is. Nu weet ik niet of je dit dus met elkaar kunt vergelijken.

@Drogekoloot, je kan ook eens naar andere topics over nforce3/4 s939 mobos kijken betreft het samen gaan van LLPT met C2PT. In het Neo2 topic zijn daar vast ook vragen over geweest.
Blijft vaak een kwestie van proberen he, succes ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht en gevonden op http://www.houseofhelp.com. Het werkt perfect samen, alleen moeten de settings de bios de handmatig worden aangepast omdat ze verschillen. Echter ben benieuwd of het ook echt werkt aan het einde van de week weet ik meer. Kijken of ik de c2 kan klokken als LL.
Pentium
LL = CAS 2-2-2-6-1T
C2 = CAS 2-3-3-6-1T
Amd
LL = CAS 2-3-2-6-1T
C2 = CAS 2,5-3-3-6-1T

:9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 00:25 ]

Pagina: 1