Toon posts:

Is deze configuratie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Juist forum weet ik niet, maar volgens mij hoort mijn vraag hier wel thuis)

Ik heb het volgende thuis op dit moment:
4 draadloze apparaten (3 laptops + 1 desktop) op 1 beveiligde router (Linksys WRT54G) aangesloten. Op deze router wordt ook nog een X-Box (bedraad) aangesloten die gaat fungeren als mediacenter.

Ik wil nu nog een netwerk-HD aanschaffen en die aansluiten op mijn router. Deze HD wil ik kunnen benaderen via mijn X-Box, maar ook via de andere PC's (het liefst met wachtwoordprotectie.) Ik wil deze HD ook nog kunnen benaderen via het Internet, dus via het IP wat ik krijg van mijn ISP.

Is datgene wat ik wil wel mogelijk en zo ja, heeft iemand nog tips voor een goede netwerk-HD (minimaal 120GB)? Moet ik ook nog rekening houden met hackers e.d. of is zo'n HD wel goed genoeg te beveiligen met wachtwoord?

Alvast bedankt voor reacties!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:36 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Via internet wordt al wat ingewikkelder, tenzij je over webmappen, FTP enzo gaat babbelen. Maar ook dat is mogelijk.
Wil je een (Ethernet)HD, kijk dan eens bij LaCie. Die dingen zijn via een webinterface te beheren en te benaderen via Samba shares, FTP enzovoorts.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 07-11-2005 21:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 21:15
volgens mij moet het kunnen, heeft je router ook een USB aansluiting? Kan je een externe netwerk-schijf aanprikken, met eigen IP.

specs

Verwijderd

moet allemaal lukken, ik zie geen onmogelijkheden. Wel wat gepruts met portforwarding e.d. maar prima mogelijk. Problemen kan je dan uiteraard hier posten, wellicht krijg je zelfs nog hulp van ons :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog wat onderzoek gedaan over het aansluiten van een netwerk-HD op mijn router. Ik kwam bij mijn zoektocht ook het volgende apparaat tegen: Linksys NSLU2 (1x 100Mbps, 2x USB 2.0). Dit apparaat wordt via ethernet aangesloten op je router en hierop kunnen USB-HD's worden aangesloten. De kosten voor een netwerk-HD bespaar je dan, maar die investeer je in dit apparaat. Ook kan dit apparaat worden gehackt en kan er een printserver van gemaakt worden en nog meer dingen (webcam etc.).

Iemand ervaring met dit apparaat?

Verwijderd

Dit had ik toevallig in mn notepad staan omdat ik zelf op zoek ben naar een goeie NAS met oa FTP services (die ik WEL over een VPN tunnel, FTP != veilig).Verder als je zoekt op GoT naar Linksys NSLU2 dan is dit het eerste topic wat ik tegen kom. Dat lijkt me niet zo handig. Maar verder heb ik er dus GEEN ervaring mee.

Ik vind "persoonlijk" die NETGEAR netwerkschijf wel cool, maar heb nog niet naar de specs gekeken. Het is wel jammer dat die geen USB ondersteund, want dat is iets wat ik wel graag wil. Ook vind ik 1 HDD onvoldoende :+

Op de Pricewatch [ NAS Apparatuur ] pagina kan je ook een groot aantal andere NAS devices vinden.

En deze NAS test kwam ik net ook nog tegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:56 ]

Pagina: 1