DVD+RW leest/herkent meeste cd/dvd's niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151730

Topicstarter
Sinds vorige week is mij opgevallen dat mijn DVD+RW station (Slimtype SDW-431S) in mijn Acer Aspire 1620 laptop nagenoeg geen enkele cd/dvd meer kan lezen. Het maakt niet uit wat ik probeer qua media:
audio-cd (geperst/gebrand)
cd-rom (geperst/gebrand)
dvd (geperst/gebrand)

Ook blanco schijfjes doet ie niets mee. Als ik een cd/dvd probeer te branden en ik heb al een leeg schijfje erin zitten, vraagt ie toch nog om een schijfje te plaatsen en opent de lade 8)7

Na een aantal verschillende schijfjes geprobeerd te hebben, is de dvd-drive uiteindelijk met heel veel moeite en tijd enigszins toch nog in staat 1 (geperste) cd-rom, 1 (geperste) dvd en gekgenoeg de laatst gebrande dvd te kunnen 'lezen'. Maar het afspelen van beide dvd's gaat verre van vlekkeloos en lijkt meer op een diavoorstelling dan dat ik naar een film zit te kijken.
De lens was naar mijn mening (brand ;) )schoon, maar heb voor alle zekerheid deze toch gereinigd met zo'n cleaning cdtje. Tevergeefs.
Windows Apparaatbeheer geeft niet aan dat het apparaat niet goed blijkt te werken en geeft de dvd-drive ook gewoon keurig hierin weer, als ook gewoon in Windows Verkenner.

Wat is/kan er aan de hand zijn met deze dvd+rw drive? En wat kan ik eraan doen opdat ie weer werkt? Het gekke vind ik nl. dat ie een enkele schijf wel kan lezen (OK, weliswaar met moeite)

Bvd

PS: Ik heb al contact opgenomen met Acer zelf, maar die willen niets doen omdat de garantieperiode verlopen is :? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 151730 op 07-11-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je de firmware al ns geprobeerd up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

die lens cleaner cdtjes halen vaak juist het vuil uit de randjes naar het midden en geeft dus mindere resultaten over het algemeen. Als je het kan, en wil, moet je de lens even schoonmaken met een wattenstaafje, en een beetje ethanol (pure alcohol) en dan weer netjes in elkaar zetten.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, firmware is niet geupdate. En om eerlijk te zijn ben ik er een beetje twijfelachtig over, aangezien dat geheel nieuw terrein is voor mij. Ik heb na wat speurwerk wel een update hiervan gevonden denk ik, maar durfde het niet te installeren omdat ik de gevolgen ervan niet overzie omdat dit dus nieuw is voor me 8)7 Maar misschien moest ik het maar gewoon proberen dan.

Wat de lens betreft, deze zag en ziet er schoner uit dan de lens in een oude Discman van me, die daarentegen wel vuil(er) is en die nog steeds geen problemen vertoond. Maar ik zal nog eens beter kijken in de dvd drive of er ergens iets aan stof oid opgehoopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dat probleem heb ik precies zelfde :? wat zijn laptop drivejes toch zwak ik hoor het wel vaker

offtopic:
topic met zelfde probleem
topic 1085018

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij het 'handmatig' schoonmaken voelde ik op het metalen plaatje in het laadje van de dvd drive een lichte lekspanning?!?! Voelt 'ribbelig' aan als je er licht met 1 vinger over wrijft. Kan dit iets met het bovengenoemde probleem te maken hebben??
Maar dan, waar komt deze lekspanning dan (ineens) vandaan :?

Na 'verder onderzoek' blijk ik ook een lichte lekspanning te hebben op mn Coolermaster 'notebookcooler' (aluminium) wanneer de laptop hierop staat en zelfs ook als deze cooler NIET aangesloten is op mn laptop. Sinds wanneer is plastic electrisch geleidend... Ik wor' gek :?

Zodra de adapter aangesloten is via een geaarde stopcontact is het eufel wat betreft de lekspanning in ieder geval verholpen. Maar het feitelijke probleem van deze topic echter (nog) niet |:(
Firmware heb ik inmiddels ook geupgrade. Ook niet de gouden sleutel.

Bij alle cd's/dvd's die ie niet kan lezen (dit aantal is gegroeid, van de 3 cd/dvd's die ie enigszins nog wel leek te kunnen lezen is er slechts 1 over :( ) hoor je wel iedere keer een aantal tikken. Alsof ie het 'begin' van de cd/dvd niet kan vinden ofzo?!?

Verdere suggesties?

Bvd.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 151730 op 08-11-2005 00:34 ]

Pagina: 1