HP Pavilion ZE5600 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Situatie:

PC: HP Pavilion ZE5600 (1,5 jaar oud) zonder diskette station en defecte DVD-speler

Als ik deze opstart krijg ik het boot menu van windows en daarna gelijk een BSOD zonder foutcode/melding.

Ik heb hier gelukkig een Acer TM 8000 staan dus heb daar windows opnieuw geinstalleerd (partitie verwijderd voor de zekerheid, partitie opnieuw aangemaakt NTFS) en windows xp home edition er opgezet. Op de acer werkt alles prima windows start gewoon op. Zodra ik wist dat windows goed was geinstalleerd heb ik de hd weer terug in de HP laptop geplaatst. Maar vervolgens krijg ik nog steeds dezelfde BSOD.

Dus de HD is goed, windows is goed. Vervolgens heb ik de geheugen reepjes gecontroleerd door ze te verwisselen en 1 voor 1 te testen, gaaf ook geen beter resultaat. Heb ook nog een geheugenreepje uit de Acerlaptop geprobeerd maar blijf nog steeds dezelfe bsod houden wanneer ik windows opstart.

Mijn vraag is:

Wat kan er nog een verklaarbare oorzaak zijn waarom windows die BSOD geeft? En hoe is het eventueel op te lossen.

Zelf vrees ik dat er iets hardware matigs naar de knoppen is maar ik stel het nog liever even uit om die conclusie te trekken.

Twitter | Linkedin