Gezocht: Overclock software *

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben al een tijdje op zoek naar software om mijn cpu en gpu over te glocken. Maar helaas kan ik niet zoveel vinden. :(

Weet iemand goede overglock software?

Ik heb:
amd 64 3200+ venice boxed
asus a8n-sli mobo
xfx 6800GT 256mb

alvast bedankt :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Het is allereerst overclocken/overklokken en daarnaast je kan gewoon vanuit je bios overclocken hoor. Pak je handleiding erbij of search gewoon in google of in search. Zat dingen over te vinden hoe je zou moeten overclocken/overklokken.
En zoals reeds hieronder vermeld gpu kan je dmv rivatuner doen

BTW Welkom op Got

[ Voor 16% gewijzigd door jozy op 06-11-2005 17:42 ]

Verwijderd

google => rivatuner

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Het is overclock. Met een Glock zal je hardware niet zo ver komen.
Fiets eens wat zoektermen door Google en de search :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• n0isH
jozy schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:41:
Het is allereerst overclocken/overklokken en daarnaast je kan gewoon vanuit je bios overclocken hoor. Pak je handleiding erbij of search gewoon in google of in search. Zat dingen over te vinden hoe je zou moeten overclocken/overklokken.
En zoals reeds hieronder vermeld gpu kan je dmv rivatuner doen

BTW Welkom op Got
wow dit is snel :+

ik heb mijn bios ook al geprobeerd maar die gaat maar tot 10% en ik had een stukje gelezen waar iemand met dezelfde koeling als ik tot de 2,8 ghz kwam. (ik wil naar de 2,5)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Het is inderdaad overclocken, vandaar dat je niet zo veel kon vinden. Daarentegen komt Google zelf al met de suggestie overclock wat al een hele hoop meer resultaten vindt. ;)

We hebben op GoT een speciaal subforum over het overclocken, genaamd Die-Hard Overclocking & Cooling. Hier zou je volgens mij wel alle antwoorden op je vragen kunnen vinden. Anders hebben we ook nog een stuk over overclocken staan in Processors, Mobo's & Geheugen, namelijk hier. :)

In de BIOS van je moederbord valt meestal wel wat in te stellen mbt overclocking, zoals je ook in de linkjes had kunnen vinden die ik je net gaf. Voor je videokaart kan je meestal kijken of de optie bij de drivers zit, of zoals aragorn001 al aangaf RivaTuner te gebruiken.

Sowieso kan de uitkomst per CPU verschillen, vandaar dat je in jou geval maar een overclock van 10% haalt, en iemand anders een wat grotere (of kleinere).

offtopic:
Welkom op GoT :w , ik pas nog even je topictitel aan en wil je nog even wijzen op Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 06-11-2005 17:57 ]

Signature

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Zelf heb ik een A8N-E (de non-SLI versie van jou plank) en een 3500+ venice...

Overclocken van je CPU moet je in je bios doen. Over hoe & Wat, Kijk even hierzo, want ik kwam er zelf ook niet uit met de a64: 3500+ Venice clockt nauwelijks over.
iig moet elke venice wel 400mhz meer kunnen draaien, ik heb nog niemand horen klagen erover, behalve mezelf dan... maar dat was omdat mijn voeding niet genoeg stroom leverde... Dus gewoon ff proberen, want als je niet hoger dan 10% komt ligt dat dus aan je geheugen, voeding, koeling of iets anders.

Iemand gaf me goeie tips hier in mijn topic, Quote:
WingsOfFury schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:24:
Ik heb een 3200+ op een A8N-E en mijne haalt 2,56 gig (std 2,0). Ik heb (volgens mij) merkloos geheugen, dus daar ligt het niet aan.

Als jij GOED overclockt, dan is je voeding te zwak, ik weet niet precies hoeveel je nodig hebt, maar ik heb 420 watt en mijne loopt stabiel op 2,56 iig.

Als je niet weet hoe je moet overclocken, begin dan eens mat ALLES van Auto af te halen. Zet je geheugen op 200 Mhz, maar raak de rest (cas enzo) niet aan. Zet je PCI Clock Synchronization Mode op 33.33 Mhz. Je Hyper Transport Frequency op 3x en je AMD Q&Q uit.
Geef je CPU het maximum voltage (als het goed is 1.550 volt) terwijl je gewoon 220 x 10 (standaard, maar NIET op Auto) draait. Als hij dan al niet stabiel is, denk ik dat je voeding te zwak is.
Al deze instellingen zou hij in 1 keer aan moeten kunnen, dus je hoeft niet elke keer te rebooten.

Als dit werkt, gooi dan je CPU op 220 x 9 of 8.5, deze vind ik persoonlijk namelijk fijner om mee te werken. Als hij het nog stabiel doet (DUH, hij alleen maar slechter geworden), verhoog dan in stapjes van 10 mhz. 300 x 9 zou hij moeten halen, dat is namelijk 2,7. Dus 500 extra, dat haalde ik ook.

Maar dat moet wel in kleine stapjes, pak je rekenmachine en laat je CPU ff testen in 3DMark05 op 2,5 gig en 2,7 gig. Als hij 2 keer stabiel loopt kun je proberen over de 2,7 heen te gaan, dit zal waarschijnlijk wel moeten lukken. Run nu wel om de 0,05 gig ff 3Dmark05, want heel veel verder zul je denk ik niet komen.
Als bij eenmaal in stabiel loopt, ga dan 20 Mhz terug en test hem (mss zit hij dan nog wel op 2,8 gig). Is die dan stabiel, ga dan je geheugen omhoog gooien. Eerst 266 (dacht ik) en testen, dan 333 -> test, 400 -> test. Ik haalde maar 333, maar ik heb volgens mij merkloos geheugen, dus waarschijnlijk haal jij de 400 wel, mss kun je je geheugen ook nog overclocken naar 500, maar dat weet ik niet.

Als je je bios niet zo goed kent, pak dan ff je boekje erbij, zoek alles op wat in dit verhaal staat en print an dit verhaal uit. Volg het verhaal en post of je er iets aan hebt gehad.

*Dit is hoe het bij mij ging, zelfde mobo, dus bij jou zou het ook zo moeten gaan*

Succes!
Ow ja en GPU moet je rivatuner voor gebruiken...
Hou wel je temperaturen in de gaten en ga niet te hoog... (voor temperaturen en nog meer informatie, zoek op google naar "everest")

[ Voor 6% gewijzigd door poepkop op 06-11-2005 18:10 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• n0isH
hmm..

everest geeft geen temperatuur van mijn gpu zelf maar wel van de omgeving

cpu 35C
mobo 35C
gpu omgeving 41C
gpu [evaluating]

is dit ok??

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je niet eens weet hoe het moet en weet waar je het over hebt, BEGIN ER DAN GEWOON NIET AAN!

Dat is mijn advies

• poepkop
nee laat hem, gaat perfect...
Temperaturen zijn ideaal... ik heb met speciale koeler wel iets koelere cpu temp, maar bij 70 graden zal die pas smelten ;) Je kan ook Qfan aanzetten, dan is je pc lekker stil :) (zie Bios: hardware monitor)

Dus je kan aan het overclocken beginnen, heb je die Quote doorgelezen? en ben je al verder gekomen?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

FlyEragon

Alien Monkeys

n00bs schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:25:
Als je niet eens weet hoe het moet en weet waar je het over hebt, BEGIN ER DAN GEWOON NIET AAN!

Dat is mijn advies
Ik sluit me hierbij aan, één en ander moet je eerst gelezen hebben voordat je aan overclocken begint anders kan je straks een nieuw topic openen omdat je pc alleen een zwart scherm tovert.

• poepkop
CPU kan hij best doen, als ik hem was zou ik wel uitkijken met de GPU en ook van voltages afblijven.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:51
@ NOOBS enzo:

Dergelijke opmerkingen imo zijn niet nodig, als mensen persee willen overclocken zonder het te kunnen en zonder eerst een FAQ door te willen lezen, merken ze het vroeger of later gewoon in de portomonee. })

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-11-2005 09:34 ]

There is no replacement for displacement!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ja, als je niet weet waar je over praat dan heeft het geen zin om te gaan overclocken.
Je kan pas overclocken (vind ik) als je weet WAT je verandert en wat de uitwerkingen er van zijn.
Simpelweg ja FSB van 133 naar 166 verhogen is niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je doet, anders heb je zoals Erkandude al schreef, heel snel een zwart scherm en daar ga je van balen.
Erkandude schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:16:
[...]

Ik sluit me hierbij aan, één en ander moet je eerst gelezen hebben voordat je aan overclocken begint anders kan je straks een nieuw topic openen omdat je pc alleen een zwart scherm tovert.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

eXistenZ_NL schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:34:
@ NOOBS enzo:

Dergelijke opmerkingen imo zijn niet nodig, als mensen persee willen overclocken zonder het te kunnen en zonder eerst een FAQ door te willen lezen, merken ze het vroeger of later gewoon in de portomonee. })
Dat is wel zo, maar dat vind ik zielig... de laatste tijd komen hier veel jongen nieuwe leden en het is een ramp als deze van hun hardverdiende geld worden beroofd door hun eigen onwetenheid

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:39

Tao

DPC DE_KOMETEN

Om effe een praktisch antwoord te geven :) : zoek eens op het proggie SetFSB.
Daarmee kun je in Windows je FSB aanpassen zonder gelijk in je BIOS te moeten klooien. Dat is zeker in het begin een kalme wijze om met overklokken te starten.
Je hebt daarbij ook het gemak dat je PC altijd blijft opstarten na al te enthousiaste pogingen :)

Maar een goed begin is het halve werk. DUS: lees eerst eens iets over overklokken, lees dan eens andermans' ervaring(en) en ga het dan eens zelf proberen als je dat wat lijkt.
(En begin RUSTIG. Als jij jezelf met een cpu vergelijkt, vind jij het ook niet prettig om opeens rond te lopen met een hartslag van 140 over 220.)

Diablo3

• poepkop
SetFSB zou ik niet doen, want je moederbord wordt niet gesupport... slecht plan dus....

Zet gewoon je geheugen op manual en 333, blijf van de timings af! (bij CPU nogwat > Dram settings) en daarna bij Jumperfree bios de FSB van Auto naar Manual op 250. Je kan ook A.I. Nos aanzetten ipv constante overclock te draaien... Dit is een soort cool & quiet maar dan omgedraait, De CPU draait harder op momenten wanneer het nodig is, je moet wel zelf de FSB instelllen en ik weet niet hoe stabiel dat is, maar ik denk dat het wel werkt (Dus FSB op 260) en de cpu ff flink stressen door ff 40 mp3tjes om te zetten ofzo... En in de gaten houden wat de Cpu doet in Everest (temperaturen en snelheden).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga je topic toch even verplaatsen naar een anders subforum; je vraag is meer richting het overklokken dan richting de software namelijk :)

SA > DOC

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1