Toon posts:

Welke 160gb schijf nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo (Asus A7N8X-XE) ondersteudn S-ATA.
Nu heb ik er een schijf van 40gb en 80gb (maxtor) inzitten.
Ben van plan die schijven mischien te verkopen, en er een 160gb S-ATA schijf ernaast te zetten.
Ik zag de prijsen niet heel erg veel verschillen tussen de merken maar ik vroeg me af welk merk ik het beste kan kopen?
Van de FAQ werd ik ook niet veel duidelijker, heb even op www.tomshardware.com/storage en www.storagereview.com gekeken maar die sites zijn niet echt bepaald overzichtelijk.

En ik vroeg me af: maakt het uit of er wel RoHS of N(C)Q bij zit?

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
geen Seagate :( heb er zelf een, maakt een verschrikkelijk geluid, ondersteint geen acoustic managment, etc. Ga voor een WD, lijkt me de beste.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Maxtor hebben de meeste ook niet de beste ervaringen mee ;)
Dus WD is inderdaad het beste lijkt me

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10
sechte ervaring met maxtor ga maar voor wd.
Maxtor had van die acties als o je hebt een 2mb cache schijf dan geld er maar 1 jaar garantie ipv 3 omdat het dus geen 8mb cache was. Wd is gewoon stil en goed in garantie.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Waarom ga je voor een 160 gig schijf?
Op het moment is de 200 gig het meeste gig per euro.

Met 200 gig schijven heb ik goede ervaring met samsung spinpoints:
- stil
- laag stroom gebruik

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Heb zelf een Samsung Spinpoint van 160 GB, snelheid en stabiliteit zitten goed maar met name is deze schijf heel erg stil, aanrader wat mij betreft.

Vooheen Western Digitals gehad, erg luidruchtig en meerdere keren problemen gehad (dat kan natuurlijk gewoonweg pech zijn maar daardoor niet minder vervelend),

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Verwijderd

Ik kies seagate vanwege betrouwbaarheid en lange garantie.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pouwper schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:14:
Waarom ga je voor een 160 gig schijf?
Op het moment is de 200 gig het meeste gig per euro.

Met 200 gig schijven heb ik goede ervaring met samsung spinpoints:
- stil
- laag stroom gebruik
Ik wou eigenlijk eerst een 120gb nemen, zag toen dat de 160gb versie niet veel scheelde, ik zal kijken wat die 40gb verschil extra kost dan.
Zo te horen dus Western Digital
Nog even verder gekeken, dit was niet echt positief: http://tweakers.net/productsurvey/survey/944

Vind trouwens wel dat er een gedeelte in de FAQ moet komen over welke harde schijf je het beste kan kopen. (Dus niet alleen zeggen kijk hier en daar eens rond)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:24 ]

Verwijderd

Omg, echt toevallig. Ben zojuist voor een vriend van mij aan het kijken of er nog leven zit in zijn externe harde schijf. Extern (via USB) werkte hij sowieso niet, dus kastje opengeschroeft: blijkt een WD Caviar SE (160GB) in te zitten. Direct via IDE in de computer werkt ook niet... "tik...tik....tik......tik...stilte". Dood dus. Helaas kan dat dus ook bij WD's gebeuren alhoewel mijn voorkeur ook bij WD ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me wel af met welke modelen jullie dan problemen hadden (zelfde serie als de 160/200GB versie?)
Die samsung ziet er wel verleidelijk uit en heeft ook goede reviews.

Wel raar dat er geen 200GB versie is met S-ATA 1

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• geen Seagate
• wel WD
• geen Maxtor
• wel Samsung
• geen WD
• wel Seagate
• geen WD

Lekker eenduidig, niet? ;) Zo kunnen we wel eeuwig doorgaan. Met alle merken heeft iedereen wel een negatieve of een positieve ervaring. In principe voldoen alle schijven, zolang je ze maar netjes behandelt en altijd een goede backup achter de rug hebt.

Zie ook Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?

Tot slot gaat dit topic op slot, simpelweg omdat dat echt een keuze is die je zélf moet (en hoort te kunnen) maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.