Toon posts:

Geen beeld naar plaatsing nieuwe geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd athlon 46 3500+ en heb een via asus A8V Deluxe en had al een 256 mb en een 512 mb erin en zou vandaag nog een 512 erin doen nadat ik dat gedaan had deed ik de computer aan en tot mijn grootste spijt kreeg ik geen beeld ik neem aan dat het niet aan mijn videokaart ligt chaintech 6800 gt (nog geen week oud) want die deed het nog steeds goed maar nu heb ik de geheugen weer terug gestopt zonder die nieuwe wat altijd wel werkte maar nu doet dat het ook niet meer ook geen beeld.

nu heb ik mijn monitor aan mijn laptop gesloten maar daar doet de monitor het wel goed op dus daar ligt het ook niet aan.

zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ten eerste weet ik niet hoe je 1x256 en 1x512 mb naast elkaar werkend heb kunnen krijgen, ik heb dit bord namelijk ook gehad. Eindeloos geprobeerd, toen maar matched pairs genomen. Ook 3 modules werkten niet bij mij. Hierna bootte de pc ook niet meer, maar na een BIOS reset werkte hij weer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens door en kijk waar de oorzaak ligt van het feit dat het ding niet meer opstart. Dat je geen beeld krijgt is een gevolg en niet de oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is als ik geen geheugen er in stopt piept hij niet ofzo en het mobo lichtje brand wel gewoon maar die andere 2 geheugen werkten ook altijd tot gisteren toen ik nog een nieuwe geheugen erin wou stoppen nu doen die oude opstelling ook niet meer dat altijd goed werkte :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:17:
het gekke is als ik geen geheugen er in stopt piept hij niet ofzo en het mobo lichtje brand wel gewoon maar die andere 2 geheugen werkten ook altijd tot gisteren toen ik nog een nieuwe geheugen erin wou stoppen nu doen die oude opstelling ook niet meer dat altijd goed werkte :'(
Maar op welk punt in de troubleshooter loop je dan vast?
Test je moederbord eens uit de kast en met zo min mogelijk onderdelen en kijk wat het ding vervolgens doet.

Verwijderd

Topicstarter
volgens asus moet je 1 gheugen plaatje in DIMM_B1 doen dat heb ik ook gedaan maar dat werkt ook niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:33:
volgens asus moet je 1 gheugen plaatje in DIMM_B1 doen dat heb ik ook gedaan maar dat werkt ook niet.
Dan lijkt het me tijd om je mobo eens te gaan troubleshooten. Heb je hem nu al uit je kast gehaald en getest met zo min mogelijk onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas ook geen onboard videokaart zodat ik dat ff kan testen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:10:
heb helaas ook geen onboard videokaart zodat ik dat ff kan testen
Wat heeft een onboard videokaart ermee te maken dan?
En wat gebeurt er als je de plank uit de kast haalt, en alle add-on kaarten die je niet nodig hebt eruit haalt?

Verwijderd

Topicstarter
om te testen of het aan mijn videokaart lag, ben bang dat me mobo naar de knoppen is.

ik heb ook gehoord dat het kan helpen om je pc aan een geaard stopkontakt te stoppen zou dat echt lukken?

ik heb net dit gelezen: http://gathering.tweakers...2Cgeheugen%2Cgeen%2Cbeeld

hij zegt dan van:
het werkt weer het bleek dat als je de bios met een floppy wou terug halen je de fil moest renamen en zlt f2 moest drukken

iedereen bedankt
maare hoe kan ik dit doen als ik niks zie wat ik doe?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 12:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Er is al drie keer naar verwezen, maar je doet er blijkbaar nog niets mee. Wij kunnen je alleen helpen als je jezelf ook helpt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.