Toon posts:

geen beeld mogelijk ram probleem of bios defect ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: geheugen, beeld, asus, geen
hallo ik krijg bij het opstarten van mijn pc direct geen beeld kan dus ook niks geen foutmelding zien er zijn 2 dingen wat ik denk dat het kan zijn

nr1.
mijn bios flash is verkeerd gegaan , ik had mijn pc 5 dagen aan staan zonder te resetten op dag 3 heb ik mijn bootscreen van mijn mobo veranderd met het bijgeleverde progje van de driver cd ( allemaal officiele asus progs dus ) want het asus a8v plaatje werd me nog al saai die ik in het begin zie daarvoor moet je een bios kiezen die op je hdd staat ( had 1006 gedaan non beta ) en daar veranderd die het bootscherm met het gewenste plaatje en dan flasht die de bios hij zei wel dat het flashen succesvol was maar toch kan het zijn dat het hier door mis is gegaan en dat ik daarom geen beeld heb omdat de pc helemaal niet opstart ? ( heb de batterij er wel uitgehaald zodat de bios zich zou resetten maar heeft geen nut gehad ) ik heb mijn pc dus 2 dagen later pas gereset dus ik heb nooit de bootscreen werkend gezien ik heb veder in windows geen errors gehad ofzo

nr2.
toen ik me mobo net had en me pc in elkaar aan het zetten was heb ik de fout gemaakt het geheugen in de verkeerde banken te stoppen omdat socket 939 dual channel is moesten alle 2 de reepjes in de blauwe sloten en ik had er 1 in de blauwe en 1 in de zwarte hierdoor had ik in het begin op de zelfde manier geen beeld als nu ( probleem is dus later verholpen door het geheugen er goed in te stoppen ) maar kan het zijn dat mijn moederbord mijn geheugen niet goed pakt en dat ik daarom geen beeld heb ? of wanwege slechte support van asus met mijn geheugen ? ik heb wel is gehoord dat de a8v erg selectief is met zijn geheugen

wat heb ik allemaal geprobeerd :
ik heb het geheugen er meerdere keren uitgehaald en ook geprobeed met 1 reepje in 1 zwarte te starten of alle 2 de reepjes in de zwarte sloten te starten maar heeft geen nut gehad de blauwe zijn voor dual channel en heb ik ook geprobeerd met 1 reepje maar dan krijg ik de fout dat ik de pc niet uit kan drukken met de power knop en moet het met de voeding zelfde als er geen geheugen in zit zit het geheugen er wel goed in dan kan ik gewoon met de power knop de pc uitdrukken dus ik denk dat mijn geheugen wel herkent word

heb het ook met een andere videokaart geprobeerd maar daar had ik ook geen beeld mee heb mijn video kaart in een andere pc gestopt en ik had daar wel beeld
ik heb het ook met een hele oude pci videokaart geprobeerd omdat ik dacht dat mijn vga slot meschien gaar was maar daar kwam ook geen signaal van af
ik heb het met een ander scherm geprobeerd en heb daar ook geen beeld mee ik heb mijn scherm op een andere pc gedaan en kreeg daar wel beeld dus die is ook niet stuk

temps waren ook niet te hoog cpu was 44 graden idle en 50-52 stressed ( benchmarks en andere 100% cpu lasten )
mobo was 23 graden idle en stressed het zelfde soms 2 graad hoger maar niet meer
vga was idle 49 graden en stressed geen preciese temp van maar ik dacht 58 ongeveer

veder draaien alle fans krijg ik geen led errors en ook geen speaker error's ( door asus voice )

de pc specs zijn :

amd3800+
asus a8v deluze wireless edition
xfx geforce 6800GT
2x 512 mb Dane-elec geheugen pc3200
levicom alien x 500 watt voeding

wat kan hier het probleem zijn want ik heb veder geen idee meer ik heb ook op got gezocht en op google maar heb niks kunnen vinden dat me veder heeft geholpen

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-03 22:54
Matched: geheugen, asus, geen
Weetje welke bios je hebt gebruikt want dan kan je de veranderingen opzoeken tenopzichte van de vorige die je had (mits je een nieuwe bios heb gebruikt natuurlijk) misschien dat er iets verandert is met het geheugen.

En als je heel zeker wilt zijn over of het je geheugen is kan je misschien bij een vriend een reepje lenen kan je dat al buitensluiten.

Mocht je de bios verkeerd geflashed hebben dan kan de winkel waarbij je het moederbord gekocht hebt er meest gewoon er een nieuwe op flashen. (en ik dacht dat asus te flashen was door een floppy met bios in de floppydrive te doen voor het aan te zetten en dan aanzetten geen idee of je er dan nog een toets voor moet indrukken maar misschien staat dat in de manual)

Veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Matched: asus
hij deed het met de gewone bios 1006 zonder bootscreen wel die heb ik eerder al is geflasht aleen toen ik de bootscreen veranderde en hem flashte kreeg ik dit probleem ( als het de bios is natuurlijk )

veder heb ik nu als ik er 1 reepje in stop in de zwarte slot dan geeft asus voice wel een melding : system failed due overclocking

ik heb het eerder nog niet gehoord maar ik heb niks overgeclocked
dus tis weer erg raar allemaal

edit : als je er een floppy is stopt moet je floppydrive toch als 1st bootdevice stana of dan niet persee want dat kan ik nu niet instellen in de bios

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:38 ]

Verwijderd

Matched: geheugen, asus
De bios van een Asus moederbord kun je op verschillende manieren flashen, verschilt per moederbord. Zover ik weet gaat het tegen woordig gewoon meestal met een proffie vanuit Windows. Maar misschine is er toch een mogelijkheid om het via een floppy te doen, lijkt me dan wel inderdaad dat je floppydrive als eerste in je boot sequence moet staan.

Onderaan deze pagina kun je overigens zien welk geheugen geadviseerd word.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matched: geheugen, beeld
ja in die lijst staat mijn geheugen nier bij maar hij heeft het eerder wel met mij geheugen gedaan dus ik vind het raar als dat nu in een keer een probleem is
en ik tja kon ik maar in windows komen om mijn bios te flashen maja dat gaat dus niet zonder beeld :9

Verwijderd

Matched: geheugen
En hier is het antwoord op je vraag vanwege een enkele geheugen module.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: beeld, asus
AI BIOS
CrashFree BIOS 2~
Whenever BIOS gets corrupted, ASUS CrashFree BIOS 2 allows users to reboot the computer and perform an smart auto-recovery procedure through the motherboard support CD.

dit staat er ook maar hoe zou ik dit moeten doen ik neem aan dat je daar beeld voor moet hebben
maar i kzal het proberen ik denk aleen dat het wenig nut zal hebben de floppy werkte iig niet

Verwijderd

Geen matches
Ik kan hierop alleen zeggen: RTFM!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
handleiding staat dat dus in en veder niet echt wat

heb het ook geprobeerd door 1 slot in b1 te stoppen ( wat wel een blauwe was dus voor dual channel :S ) maar daar deed die het ook niet mee

Verwijderd

Matched: beeld
Dit gaat over CrashFreeBios2, alleen moet je daar zo te zien inderdaad beeld voor hebben.

Ik denk toch dat je met je moederbord terug naar de winkel moet waar je hem vandaan hebt :/

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
het werkt weer het bleek dat als je de bios met een floppy wou terug halen je de fil moest renamen en zlt f2 moest drukken

iedereen bedankt
Pagina: 1