Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Then again, samen tegelijk kan wellicht ook?
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk wel weer eens tijd voor een 2d contest aangezien de vorige van Sinterklaas dateerd, hoop ik dat iemand het initiatief wil nemen een nieuwe contest uit te schrijven.
Thema: Voetbal oid
Joejoe!
Thema: vakantie??
- Verpakking voor een nieuw soort ijsje??
- Poster voor een reisorganisatie??
nog meer ideeen??
[ Voor 69% gewijzigd door Zeror op 04-07-2006 13:58 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Joejoe!
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Joejoe!
Verwijderd
We maken gewoon voor 1 keer een uitzondering. 2d contest is veel te lang geleden gedaan.
Hieronder opzetje, graag hoor ik jullie meningen hierover:
[ Voor 213% gewijzigd door sdomburg op 07-07-2006 17:08 ]

INTRO
Mr. Whoopie, de ijsfabrikant, wil een nieuw ijsje op de markt brengen. Met het ijsje willen ze vooral de doelgroep die bestaat uit kinderen van 4 t/m 12 jaar aanspreken. Gezien het recentelijk succes van films als March of the Penguins en niet te vergeten de penguins uit Madagascar, is er door de ijsmakers gekozen voor een penguinijsje. De grote concurrent heeft al contracten met DreamWorks, zodat ze de penguins uit Madagascar niet kunnen licenseren. Er is daarom gekozen voor een wat meer klassieke penguin die de een heerlijk romige chocolade- en vanillesmaak combineert!
OPDRACHT
Om toch vooral kinderen uit de doelgroep aan te spreken is het nu zaak dat er een verpakking voor het ijsje ontworpen wordt. Deze verpakking bestaat uit zowel het papiertje als het doosje waarin 8 stuks moeten passen. De opdracht is om deze verpakkingen te ontwerpen. Hierin heb je compleet de vrije hand, maar je wordt wel geacht je ontwerp en de ontwerpkeuzes te onderbouwen. Wanneer je bijvoorbeeld een doos in de vorm van een penguin in plaats van een standaarddoosvorm, zul je de meerwaarde die het oplevert wat betreft kostprijs en ruimte in de supermarkt ook moeten kunnen verdedigen!
BEOORDELING
De beoordeling zal geschieden door sdomburg, username en username. Hierbij zal onder andere de orginaliteit, uitwerking en de praktische haalbaarheid en aansluiting bij de beoogde doelgroep meegenomen worden. Wanneer je bijvoorbeeld de Madagascar penguins gebruikt, zal je op orginaliteit en haalbaarheid (licentie nodig...) al een 1 scoren.
[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 09-07-2006 21:15 ]
Als er de link ook komt te staan in deze topic. Dan weet iedereen waar ze heen moeten.
sdomburg schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:09:
[afbeelding]
INTRO
Mr. Whoopie, de ijsfabrikant, wil een nieuw ijsje op de markt brengen. Met het ijsje willen ze vooral de doelgroep die bestaat uit kinderen van 4 t/m 12 jaar aanspreken. Gezien het recentelijk succes van films als March of the Penguins en niet te vergeten de penguins uit Madagascar, is er door de ijsmakers gekozen voor een penguinijsje. De grote concurrent heeft al contracten met Disney Dream Works, zodat ze de penguins uit Madagascar niet kunnen licenseren. Er is daarom gekozen voor een wat meer klassieke penguin die de een heerlijk romige chocolade- en vanillesmaak combineert!
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Ik denk dat Rakkerzero wel iemand met verstand van zaken heeft, hij heeft mij erg geholpen met mn site-design.
[ Voor 22% gewijzigd door DonMetal op 09-07-2006 22:56 ]
Joejoe!
Overigens gok ik dat gebruik van Tux en derivaten ook niet hoog scoren qua originaliteit... (Zoiezo andere doelgroep, lijkt me
[ Voor 85% gewijzigd door Savantas op 11-07-2006 09:38 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Anders blijft er geen tijd over voor anderen.
Of er wordt een poll gehouden met mensen die niet mee doen en een andere die mee doen.
Dat is wel leuk. Want zelf kan ik dat niet. Maar vind het wel leuk om het er op te stemmen.
Met benedenbuurman
[ Voor 15% gewijzigd door Savantas op 25-07-2006 14:13 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Het kan ook net als bij de 3D contest dat de bouwers er op stemmen.Savantas schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:48:
schopjeOf zijn alle enigszins potentiële juryleden op vakantie?
Vind ik ook goedCalamor schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:08:
[...]
Het kan ook net als bij de 3D contest dat de bouwers er op stemmen.
Ik hoop dat die contest echt snel start, want ik heb er zin in. Mede omdat laatste tijd weinig aan 2d vormgeving etc.. gedaan heb.... door de warmte.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-07-2006 13:38 ]
Verwijderd
Ik wil wel in de jury, dan mag ik zelf net mee doen zeker?
Ik weet er aardig wat van ga ik grafisch ontwerp opleidng volgen vanaf komend jaar.
Aleen heb me hier nog weinig late zien maar dat komt allemaal nog wel
Verwijderd
Opdracht: deur ontwerpen voor mophor,
jury: mophor
tijd: max 2 weken oid
ik heb namelijk een kamerdeur met van die "ramen" erin, alleen zijn die dus van een plaat hout, van die verdiepte rechthoeken dus. Die zijn 35 bij 60 cm. Nu is aan de binnenkant van de deur over het gehele oppervlak een plaat heengezet, dus er is een holle ruimte ontstaan daar.
Nu wil ik het bovenste (of misschien de bovenste 2) gaan decoreren door er een patroon uit te zagen en in de holle ruime een spiegel te plaatsen. Dus een figuur, uitgezaagd in die plaat en een spiegel erachter. Het zou dus gaan om vector(achtig) artwork, photoshoppen mag wmb ook, dan trek ik het wel over. Als ik het niveau van hier een beetje ken wordt het winnende ontwerp waarschijnlijk gerealiseerd.
Het moet dus strak zijn, uit te zagen/dremelen zijn, binnen een plaat van 35 x 60 cm passen en er leuk uit zien. Je zou eventueel meerdere "kleuren" kunnen toepassen, aangezien ik delen van de spiegel met matfolie kan beplakken. Als extra optie is er naast het uitgezaagde patroon een extra "laag" aan te brengen door gewoon nog eens op het hout te schilderen. Moet wel uitvoerbaar blijven though.
Leuk idee om even tussendoor te doen? dan laat maar weten. Als ja, dan zal ik eea nog even wat duidelijker toelichten (met foto enzow)
Dus gewoon dezelfde beoordelings methode als de 3d contests.
Joejoe!
Ik ben wel benieuwed wat er van gemaakt wordt.
Verwijderd
Als iemand de stap neem om het te beginnen wel ja.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:35:
De vorige contest is nu al 8 maanden geleden afgelopen, zolang moet dat toch niet duren voordat er een nieuwe contest kan beginnen?
Verwijderd
Er wordt nog even gewacht zodat "[2D] Contest 2006 v8: Sinterklaas" kan worden gestartVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:35:
De vorige contest is nu al 8 maanden geleden afgelopen, zolang moet dat toch niet duren voordat er een nieuwe contest kan beginnen?
Last.fm |
Het duurt echt te lang totdat er weer een contest komt.
Misschien ff discussieren over wat thema's voor een nieuwe contest.
Ik noem alvast:
- Herfst thema > Zoek een plaatje van iets wat met herfst te maken heeft en bewerk deze zodanig tot een mooie moderne plaat.
- Maak een eigen strip versie van een bestaand sprookje
Verwijderd
zoals ik dat ooit eens zelf geprobeerd heb:

maar dan natuurlijk beter
GTA VI - All aboard the hype train!!
Lijk er op dat het niks wordt dit.
Voor 2008 alvast??Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:06:
Zullen we de paascontest alvast maar reserveren dan?
Last.fm |
Verwijderd
Maar iig, iemand leuke ideeën voor me tux-klaas?
Verwijderd
en over het beslissen of een creatie mooi is of niet, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, dus een profesionele ervaring is zeker niet vereist.
er zijn vast genoeg iedeen... er zijn er namelijk pas 7 geweest
en ik denk dat er vast genoeg mensen zullen zijn die wel een poging willen wagen om iets te creeren, wat het onderwerp ook mag zijn.
er zouden er dan ook wel zeggen, dat deze contest speciaal moet blijven, en niet te veel na de 3d contest moet gaan, maar uniek blijft. Dit blijft waarschijnlijk wel, want 3d en 2d blijven 2 heel verschillende dingen. en je kan er natuurlijk altijd een draai aangeven
maar iedereen zou wel van mening zijn dat er echt een nieuwe contest gestart moet worden, dus poll ff wat iedereen leuk vind om te maken, en maak een nieuw topic aan.....
Dus:
Op dag 1 van de maand tot dag 5-7 van de maand: discussieren wat voor contest
Op dag 5-7 tot dag 28-31: inleveren werkstuk
Uitslagen van de contest worden dan in het begin van de volgende maand berekent. Misschien is het zelfs mogelijk om daar een online scriptje voor te bouwen waar iedere deelnemer zijn of haar score kan doorgeven ofzoiets.
En ook een poll aan het einde welke de meekijkers het mooiste vinden.Rakkerzero schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:47:
Misschien een idee om 1 contest per maand te doen.
Dus:
Op dag 1 van de maand tot dag 5-7 van de maand: discussieren wat voor contest
Op dag 5-7 tot dag 28-31: inleveren werkstuk
Uitslagen van de contest worden dan in het begin van de volgende maand berekent. Misschien is het zelfs mogelijk om daar een online scriptje voor te bouwen waar iedere deelnemer zijn of haar score kan doorgeven ofzoiets.
Het zoeken naar juryleden was volgens mij juist het probleem waarom er afgelopen jaar geen 2d contests waren.
Deadline: 31 december ofzo.
Alleen de uitvoering.Rakkerzero schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:32:
Dat is idd wel een leuk idee.
De uitvoering mag je helemaal zelf bepalen. Als het maar uitbeeld wat je in 2007 gaat verwachten.
Alles wat je kan gebruiken mag je gebruiken zolang het eindresultaat maar een stilstaande plaat is.
De winnaar is dan degene die zijn of haar verwachtingen van 2007 het origineelst brengt.
Ik denk dat er dan genoeg vrijheid en door die vrijheid genoeg interesse zal zijn zodat de contest wel weer een keer goed loopt ipv maar 3 deelnemers oid.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 08-12-2006 08:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 27-12-2006 09:48 ]
Verwijderd
Dat is wel een erg tof idee!!Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:45:
wat mij an sich ook wel een leuk idee leek, is om in 2d een transformer te maken van allerlei mogenlijke plaatjes.
zoals ik dat ooit eens zelf geprobeerd heb:
[afbeelding]
maar dan natuurlijk beter
Ik denk dat het nodig tijd is dat we eens serieus met een nieuwe 2D Contest moeten gaan beginnen..
Verwijderd
2008 komt er al aan hoor, als er snel een nieuw topic gemaakt wordt kan er nog net een nieuwe paascontest komen!Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:06:
Zullen we de paascontest alvast maar reserveren dan?
Ik heb een idee voor een contest.
Het valt in de categorie: foto manipulatie.
Het idee is dat er vooraf een portet foto (van een mooie vrouw ofzo) gegeven wordt en deze zodanig te manipuleren zodat het geheel jouw eigen stijl krijgt. Ik stel tevens voor om alle vormen van manipulatie toe te laten zolang deze maar policy-proof zijn. De meest creatieve manipulatie wint de contest.
Idee?
Verwijderd
Maar was zoiets al niet eens geweest met auto's of ben ik nu vergeetachtig aan het worden?
Schikt de kersttijd een beetje voor de meeste mensen?
Nou ja. Het is een eenvoudig principe. Wat betekent dat veel mensen mee kunnen doen waardoor de contest ook wat leuker wordtVerwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:03:
Ik vrees dat je dan vooral bewerkingen krijgt waarop een paar tattoo's geplakt zijn...
Maar was zoiets al niet eens geweest met auto's of ben ik nu vergeetachtig aan het worden?
Daarnaast iedereen heeft wel ergens iets van creatiefs. Het lijkt mij in elk geval erg leuk
Last.fm |
Verwijderd
Wat de uiting dan is, moet je zelf weten, poster, parasol, kleding, storyboard voor een reclamespotje, conceptschets voor een enorme plastic versie (a la magnum), whatever.
Dus zowel de uitingen zelf als ontwerptekeningen voor uitingen in andere vorm, beetje ID-opdracht dus eigenlijk
Last.fm |
Ik zat me toevallig gisteren nog eens te bedenken of het niet leuk zou zijn weer eens een contest op te starten
Ik heb wel zin weer eens creatief bezig te zijn, en kan altijd wele een reden gebruiken om me er mee bezig te houden, ik laat me altijd veel te snel aflijden door andere dingen als er geen 'reden' voor is
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Kerst 2009 uiteraardVerwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:03:
Schikt de kersttijd een beetje voor de meeste mensen?
Helaas durf ik mezelf niet meer aan te bieden om een contesttopic te openen...
Zeker niet met een tijdelijk verlies van het internetspul in het vooruitzicht
Wie het wel aandurft is een held!
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 11-12-2007 13:04 ]
Dat zit wel Schnorr.
Lijkt me erg leuk om weer mee bezig te zijn, en hoewel ik vaak toch een hoop te doen heb zal de contest zelf opzetten, mij toch wel meer onder druk zetten om er ook wat aan te doen
Maar ik heb geen zin om veel moeite te doen om vervolgens 2 aanmeldingen te krijgen

Mara als er dus meer mensen zijn die er zin in hebben wil ik m'n best wel doen om een mooie TS te bouwen en het zaakje te regelen
Humankind… be both.
En ja, ik heb stiekem ook wel weer zin om mee te doen
We zouden iets als dit kunnen doen voor 2008 zoals nXXt al heel lang geleden postte:
Of gewoon een 2d versie van de huidige 3d contest: 3D Contest V58: "Uncertain future"nXXt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:43:
Is het niet een idee een impressie (collage, tekening, whatever) te maken van wat 2007 gaat brengen?
Deadline: 31 december ofzo.
[ Voor 52% gewijzigd door Zeror op 11-12-2007 15:47 ]
Dan kunnen we altijd op dezelfde voet verder gaan als daar, waar iedereen onderwerpen in de groep gooit en de winnaar het onderwerp kiest wat gebruikt gaat worden.
De drempel laag houden lijkt me ook een goed idee, dat er niet alleen uber leet artists met super skillz mee doen
Humankind… be both.
Is het niet iets om sowieso de 2d en 3d contests synchroon te laten lopen. Gewoon samen een topic bedenken en de 2d'ers in 2d laten uitvoeren en de 3d'ers in 3d...
Lijkt mij leuk
Dus gemiddeld 4-5 weken per contest, iedereen kan mee doen, maar moet _minimaal_ 1 WIP (work in progress) en een final posten.
Aan het einde van de rit kan iedereen die mee gedaan heeft stemmen op de andere deelnemers.
Iedereen kan ondertussen nieuwe onderwerpen in de groep gooien waar over gediscussieerd kan worden, de winnaar word bekend, iedereen feliciteerd elkaar en de winnaar kiest welk onderwerp hij wil voor de volgende contest.
De winnaar opent het volgende topic en zorgt er voor dat deze netjes verloopt.
Als we de 2 samen gaan gooien word het alleen maar een zooitje en zorgt het voor grote ergernis tussen beide partijen.
Humankind… be both.
Je bedoelt 1 contest met een 2d gedeelte en een 3d gedeelteTjeemp schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:30:
Ik heb ook wel zin om eens met een 2d contest mee te doen.
Is het niet iets om sowieso de 2d en 3d contests synchroon te laten lopen. Gewoon samen een topic bedenken en de 2d'ers in 2d laten uitvoeren en de 3d'ers in 3d...
Lijkt mij leuk
Kan nu al zeggen dat dat niet gaat werken. Niet alle onderwerpen zijn geschikt voor 2d en 3d namelijk.
Ohja, wil ook best meehelpen om een topicstart te bouwen
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 11-12-2007 16:38 ]
maar ik bedoel meer dat ze tegelijk beginnen, tegelijk eindigen, met hetzelfde onderwerp, maar wel een apart topic... was maar een hersenspinsel verder
Wie gaat startpost doen?