Webspeed simulator gezocht

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een webspeed simulator waarmee ik kan zien hoe mijn website laadt met bijvoorbeeld een 56k6 modem.

Ik heb het prg xat (xat.com) gevonden, maar dit is een heel erg mager product. Verder heb ik bij de extensions van mozilla (http://extensionroom.mozdev.org) gekeken, maar zij hadden ook niets wat er op leek.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
NetLimiter, en dan gewoon je verbinding voor je gewenste browser (IE, firefox) limiteren. :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Mag ik vragen waarom je zoiets wil weten? De gemiddelde breedband penetratie is vrij hoog in Nederland. En zelfs het goedkoopste abbo van @home is 750/250 kbit/s. Dus kb's spelen niet zo'n hele grote rol meer ten opzichte van vroeger.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29

TheDane

1.618

Firefox heeft sinds kort wel een leuke extension: fasterfox

Hiermee kun je o.a. het aantal connecties naar sites wijzigen, en zien hoe lang je browser over 't laden&parsen van een pagina doet. Fijn ding :)

Très offtopic ook overigens ;)

Dus wat XanderH zegt. Bandbreedte voor browser knijpen en zien hoelang 't duurt. In combinatie met die fasterfox extension goed te meten. Hmm, toch niet zo offtopic dus ;)

En verder.. als je plaatjes van 1mb op je pagina hebt, kun je wel aannemen dat met tragere internetverbindingen het iets langer duurt om een pagina te tonen. Idem met o.a. complexe tabelstructuren, activeX componenten en andere plugin-based code.

[ Voor 13% gewijzigd door TheDane op 05-11-2005 02:34 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar dat kun je toch wel ongeveer uitrekenen?

Uit: 56k emulator voor controle website.
Janoz schreef op maandag 13 augustus 2001 @ 10:37:
56k6 haalt maximaal 6K/sec. (56/8=7 .. min beetje overhead)

Kijk hoeveel KB de webpagina bij elkaar is, deel dit door 5 en je hebt een redelijke schatting hoe lang het ophalen duurt.
of wil je het echt ervaren?
Hangloozz schreef op donderdag 17 januari 2002 @ 11:37:
hier kun je een trial vinden van een proggie dat je verbinding kan choken zo ver je maar wilt: XAT

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Er is wel een pagina die zoiets kan simuleren...die simuleert ook van die eeuwenoude browsers met een commandline enzo, d.m.v. java-applets. Maar ja...ik ben de naam kwijt :X

Edit: http://www.dejavu.org/ maar goed, dat is misschien weer iets te veel van het goede :P Kun je wel zien hoe je site er bijv. in mosaic (waarop IE is gebaseerd) er uit ziet :P

[ Voor 35% gewijzigd door sjaakaq op 05-11-2005 10:52 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XanderH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:40:
NetLimiter, en dan gewoon je verbinding voor je gewenste browser (IE, firefox) limiteren. :?
Met netlimiter de verbinding afgeknepen naar 56k6, werkt prima.

Verwijderd

Nog een optie is om tig zaken te downloaden opdat je op smallband komt te zitten :+

Maar wat mij het beste lijkt is gewoon uitrekenen hoeveel tijd je er met 56K over zou doen,
Dus paginagrootte/8000*1024*1,
Reken hierbij dus je css/js/images ook bij voor je eerste pageview van de site en je krijgt imo een duidelijk beeld over je pagina/site.

Over het algemeen wordt 40KB als bovengrens genomen om de pagina ook op een tragere verbinding binnnen een degelijk tijdspanne weer te geven. Maar zoals andré al aangaf, het aantal trage internetverbindingen is overduidelijk in de minderheid, zowel in NL als in BE.

/me denkt aan de uitspraak dat de helft van de VS nog met 56K verbindingen surft

Tenzij de VS ook tot je doelgroep behoort uiteraard.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
KLIK :) ?

[ Voor 40% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2005 19:11 . Reden: even url bij elkaar gegooid ]

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 04:01
geen idee of het relevant is maar misschien is dit voor jouw ook handig:

http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/

http://www.websiteoptimiz...?url=http://tweakers.net/

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
dat zeg ik, gamma :P Site is een beetje traag, maar werkt idd prima

[ Voor 44% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2005 19:30 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 17:52
André schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:01:
Mag ik vragen waarom je zoiets wil weten? De gemiddelde breedband penetratie is vrij hoog in Nederland. En zelfs het goedkoopste abbo van @home is 750/250 kbit/s. Dus kb's spelen niet zo'n hele grote rol meer ten opzichte van vroeger.
Beetje erg krom om het zo te zeggen 8)7

TS noemt namelijk niet in zijn post dat het de website puur op nederland is gericht. In de VS heeft meer dan 50% nog een 56k verbinding!

En op manier waarop jij het zegt hoef je bv ook niet met mensen die slecht zicht hebben / doof zijn rekening te houden wanneer je een website bouwt want dat is ook slechts een klein percentage 8)7

oftewel, je reactie is offtopic en dat voor een mod |:(

ontopic:
Is dit niets http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/

[ Voor 7% gewijzigd door mrFoce op 06-11-2005 19:40 ]

Verwijderd

Er werd ook niet vermeld dat deze NIET voor nederland bedoeld is ;) hangt ervan af als je een glas halfvol of leeg bekijkt.

Maar met het 2e punt heb je natuurlijk wel gelijk, het is niet dat er een klein percentage aan een bepaalde voorwaarde niet voldoet dat je hun daarom moet uitsluiten (idem met noscript/no-img/...).
oftewel, je reactie is offtopic en dat voor een mod |:(
Moderators zijn ook maar mensen niet >:)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat het voornamelijkste de meeste tijd opslurpt, zijn de plaatjes, de HTML en javascript zijn plain text en gaan dus supersnel over de lijn (al dan niet compressed).

Je kan dus in feite ook gewoon je plaatjes bekijken in bijvoorbeeld Adobe Photoshop, die geeft dan weer (weet alleen even niet hoe) hoe lang het ongeveer duurd op verschillende verbindingen. Hoef je alleen alles bij elkaar op te tellen en een seconde extra te rekenen voor de HTML etc. :)
Pagina: 1