Toon posts:

56k emulator voor controle website.

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van ADSL :P
Maar dit brengt ook luxe problemen met zich mee. Als webdesigner is nu niet goed meer te zien, hoelang het nu duurt voor mensen met een 56k modem om een pagina te laden.
Zijn er programma's die een modem kunnen emuleren op een makkelijke manier?

Alvast bedankt, John

Verwijderd

ehm... inetten via een proxy welke je een leuk speed-limit geeft !?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

56k6 haalt maximaal 6K/sec. (56/8=7 .. min beetje overhead)

Kijk hoeveel KB de webpagina bij elkaar is, deel dit door 5 en je hebt een redelijke schatting hoe lang het ophalen duurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn adsl modem getweakt en ben net blij dat ik geen proxy hoef te draaien.

Het is inderdaad goed te berekenen met de datalimiet van een 56k modem, maar het gaat vooral om de gevoels waarde als je als internetter een site wilt bekijken.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 10:42 schreef johnsfeest het volgende:
Ik heb mijn adsl modem getweakt en ben net blij dat ik geen proxy hoef te draaien.

Het is inderdaad goed te berekenen met de datalimiet van een 56k modem, maar het gaat vooral om de gevoels waarde als je als internetter een site wilt bekijken.
die tweak werkte bij mij voor geen ruk (Webserver kon niet meer bereikt worden)
bovendien wil ik mezlf kunnen blijven pingen en heeft winXP een hele hadige Always online functie :)

maargoed... je zou dus inderdaad wat rekenwerk kunnen verrichten of op zoek gaan naar een proggie dat een tijdelijk speedlimit van 6,5Kb/sec. emuleert

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 20-04 14:20

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

In Allaire Homesite zit een optie "Document Weight" waarin je een schatting van de download-tijd kan zien met verschillende modemsnelheden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Nee hij wil gewoon ervaren wat de 56k modem gebruiker ziet als deze zijn page bezoekt..

Verwijderd

Heb je nergens meer een modempje liggen?
ff in-pluggen en inbellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ff in-pluggen en inbellen !

Laat dat ff maar weg!! ;(
(mijn adsl heeft mijn telkabel opgesnoept)
Plafond gang eruit, plafond kamer eruit, kabeltje trekken, plafond er weer in in de gang, plafond erweer in de kamer en we zijn online!!

Of ben ik nu zo verwend nu ik klant bij Planet ben(t)? 8-)

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

www.browser-emluator.com

had vroeger ook een optie om een bepaalde bandbreedte te simuleren ik weer niet of die er nog is.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

in dreamweaver zit/(zat?) een functie om een website op een vooraf bepaalde verbindings snelheid te testen..

dus je kon ingeven testen op 56k 33k etc ..

weet alleen niet meer bij welke versie ik dat gezien heb.

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Wij zijn op zoek naar een tool waarmee je dus die snelheid terug kan brengen naar een 56k modem. We vinden het erg fijn om te testen of een site ook een beetje te zien op die snelheid dus gewoon een klein progie.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Ja das precies wat ik ook zoek.. Gewoon een proggie die ff mn verbinding dichtknijpt tot minimaal.

Gaat niet om 'document weight' of whatever, maar vooral ook om opbouw en dergelijken bij langzamere modems. Opbouw van een pagina wordt meestal compleet genegeerd, maar is ozo belangrijk.

Verwijderd

En niemand heeft zoiets er is al zo veel vraag naar. |:(

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Waarom niet getright een proggie laten downloaden en daar de maxspeed (configuration bij limits) van de download zetten op je adsl snelheid min 56k. Get right laten d/l-en en dan lekker gaan surfen.

Verwijderd

*D Nou we het toch over dit soort progjes hebben. Ik ben nog op zoek naar een progje die een ADSL verbinding simuleert op m'n 56k6 verbinding... *D 8-)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

had ik ook al aan gedacht om zoiets te (laten ;)) maken, maar dat is er al.

FF zoeken voor je.

BRB :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Fijn om te horen dat jij het programmatje daar voor wist ik hoor het wel.

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Hebbie hem al? :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

nee, kon hem niet meer vinden. Een collega van mij beweert dat hij dit ook zou kunnen nabouwen!

Hij maakt dan gebruik van een explorer-object die hij met een vantevoren op te geven stream kan voeden met data!

Ik laat het nog ff weten (ik hoop ASAP)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:49

Gerco

Professional Newbie

Ik heb gehoord dat verschillende router paketten dit kunnen. Kijk eens bij de features van Winroute Pro en Sysgate bijvooorbeeld.

Ik kan me ook herinneren meerdere topics hierover gezien te hebben (bandbreedte op LAN knijpen enzo), misschien heb je daar wat aan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Ramon
  • Laatst online: 00:36
sorry voor het omhoogschoppen, maar heeft iemand nog zo'n proggie gevonden? :)

Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe mijn pagina laadt op een 56k modem......

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Waarom zou je dat allemaal doen?
Als je gewoon je plaatjes in Photoshop reduceerd tot een goede kwaliteit/filesize verhouding, dan is dat in ieder geval OK. Verder weet je toch gewoon hoe lang een bepaalde HTML pagina laadt? En databases en scripting duurt nu eenmaal iets langer.

Tip: Neem een normale server, niet van dat Geocities, Fs2 of een andere goedkopie webhoster. Bijvoorbeeld Raketnet, lekker Nederlands en gratis. Weinig mensen gebruiken het, maar je krijgt geloof ik 20 mb.

En dan ben je nog steeds afhankelijk van de internetsnelheid van de gebruiker. Er zijn ook nog 28k8 modems! Ja echt, die bestaan nog!

Maar goed, een aantal factoren waarvan ik zeg, dat kun je ook met ADSL testen als je een beetje webdesign en internet-ervaring hebt.

Motor onderhoud bijhouden

• shlammod
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Volgens mij kun je ergens op de website van w3c.org je site laten doorlopen op je HTML / PHP enz.
Ik meen dat daarbij ook aangegeven wordt hoe lang je pagina er over doet om bij iemand met een 28k8 enz verbinding binnen te komen.

Ik zal ff kijken of ik de URL nog ergens kan vinden.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
Op donderdag 17 januari 2002 10:18 schreef willem169 het volgende:
Waarom zou je dat allemaal doen?
Als je gewoon je plaatjes in Photoshop reduceerd tot een goede kwaliteit/filesize verhouding, dan is dat in ieder geval OK. Verder weet je toch gewoon hoe lang een bepaalde HTML pagina laadt?
Beetje eenvoudig gedacht. Hoe lang het duurt voordat een site (pagina) geheel geladen is kun je makkelijk uitrekenen. Maar hoe snel verschijnt er in de praktijk iets op het scherm waar de bezoeker iets aan heeft? Hoe lang duurt het voordat de essentiële dingen binnen zijn zodat er genavigeerd kan worden? Wat is de volgorde van inladen? Een simulator is daarvoor verdraaid handig en ik ben er ook naar op zoek.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

hier kun je een trial vinden van een proggie dat je verbinding kan choken zo ver je maar wilt: XAT

www.jurgroessen.nl

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

hoera, dit is het exact!
Velen zullen u op handen dragen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Anders:
Beetje eenvoudig gedacht. Hoe lang het duurt voordat een site (pagina) geheel geladen is kun je makkelijk uitrekenen. Maar hoe snel verschijnt er in de praktijk iets op het scherm waar de bezoeker iets aan heeft? Hoe lang duurt het voordat de essentiële dingen binnen zijn zodat er genavigeerd kan worden? Wat is de volgorde van inladen? Een simulator is daarvoor verdraaid handig en ik ben er ook naar op zoek.
OK, ik was misschien wat radicaal in mijn reactie, maar je bent van zoveel factoren afhankelijk. Daarnaast is dit ook parallel te trekken aan een goede website: Schrijf valid HTML, maak duidelijke navigatie, niet allen in graphics, maar bv ook text-linkjes; Dan kun je ook navigeren als de plaatjes nog niet geladen zijn... Begrijp je wat ik bedoel? Anderzijds ben ik het met je eens, het kan uitmaken hoe snel je pagina laadt.

Dit is overigens best uit te werken in een complex verhaal, maar daar heb ik geen zin in als je het goed vind :)

PS. Anders > Jij bent toch (ex- ?) niwo'er ?

Motor onderhoud bijhouden

• sypie
  • Niet online
zit er bij frontpage (sorry zal niet weer vloeken!:-)) onderin het scherm niet iets wat zegt wat de download tijd is bij 56k modem? of bij 28k. (w33t niet echt goed..)

kijk maar eens onderin frontpage als je je pc een kick wil geven!

gt33tz

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Klinkt banaal (maar ik gebruik het alleen maar hoor! ;) )

Frontpage EDITOR 98 (ALLEEN EDITOR EN NIET DIE ANDERE TROEP DIE ERBIJ ZIT!) laat keurig rechts onderin het schermpje zien hoellang een 28k modem erover doet, dus dan hoef je dat alleen door 2 te delen en je hebt je uitkomst ;)

offtopic:

Voor iedereen die niet gelooft wat je met Frontpage 98 websites kunt maken gluur maar eens hier naar! http://www.wielgoesonline.net/~projcets/fearless/

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

En het antwoord is zo simpel: neem een goedkoop of gratis abo bij een of andere provider (wat de meeste Nederlanders dus doen: zonnet, hcc etc.) en bel daarop in met je modem.

Intentionally left blank

• Ramon
  • Laatst online: 00:36
Op donderdag 17 januari 2002 23:46 schreef sypie het volgende:
zit er bij frontpage (sorry zal niet weer vloeken!:-)) onderin het scherm niet iets wat zegt wat de download tijd is bij 56k modem? of bij 28k. (w33t niet echt goed..)

kijk maar eens onderin frontpage als je je pc een kick wil geven!

gt33tz
Op vrijdag 18 januari 2002 00:43 schreef zwahiel het volgende:
Klinkt banaal (maar ik gebruik het alleen maar hoor! ;) )

Frontpage EDITOR 98 (ALLEEN EDITOR EN NIET DIE ANDERE TROEP DIE ERBIJ ZIT!) laat keurig rechts onderin het schermpje zien hoellang een 28k modem erover doet, dus dan hoef je dat alleen door 2 te delen en je hebt je uitkomst ;)

offtopic:

Voor iedereen die niet gelooft wat je met Frontpage 98 websites kunt maken gluur maar eens hier naar! http://www.wielgoesonline.net/~projcets/fearless/
Op vrijdag 18 januari 2002 01:12 schreef crisp het volgende:
En het antwoord is zo simpel: neem een goedkoop of gratis abo bij een of andere provider (wat de meeste Nederlanders dus doen: zonnet, hcc etc.) en bel daarop in met je modem.
het antwoord is allang gegeven, ook was al aangegeven dat het niet om de tijd ging, maar om de manier waarop de pagina met een langzame connectie laadt.

beetje lezen kan geen kwaad.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1