hoi,
zoals zovelen heb ik een probleem met het draaien van een server achter livebox.... ik heb gezocht, en gezocht.. en gezocht.. en gezocht.. en wel wat gevonden, en wat geprobeert, maar t werkt nogsteeds niet..
op gegeven moment kon met wel verbding maken met de ftp-server van buiten af, maar dit bleek de ftp-server te zijn van de livebox himself waarmee hij updates ed doet..
Ik heb dus een Livebox, met een sweex router, en een netwerk file server met ingebouwde ftp-server die ik met de buitenwereld wil delen
Dit is wat ik heb geprobeert:
Probeersel 1:
Router kreeg WAN-IP van livebox (192.168.5.10 dus)
PC's en server kregen IP van router (192.168.2.x)
Router viritual server poort 21 doorgelinkt naar IP van de ftp-server
Livebox in firewall poort 21 doorgelinkt naar WAN-IP van router
Dit deed het:
verbinding met server op WAN-IP van router
gedeelde mappen en shit in windows
internet deed het ook
Dit deed het niet:
verbinding maken met server van af de buitenwereld > router achter router problematiek
Probeersel 2:
Router ingestelt als brug (general setup > WAN > Bridge)
PC's en server kregen dus IP aangewezen door de Livebox (192.168.5.10-20)
in Livebox poort 21 doorgelinkt naar IP van server
zou alles moeten doen toch?? *HONK* niet dus..
dit deed het wel:
verbinding maken met server op zn IP adres
internet
pingen naar andere PC's
dit deed het niet:
gedeelde mappen pruttel in windows.. ik kan wel de andere PC's zien in netwerk > windows netwerk > werkgroep, maar geen verbinding krijgen
omdat de gedeelde mappen het al niet deden heb ik niet de server van buitenaf getest...dus das onbekend..
Probeersel 3:
het geen wat wanabo zegt op http://www.adslgebruikers...ums&file=viewtopic&t=3141
dit deed het wel:
gedeelde mappen pruttel
pingen vanaf de livebox naar de buitenwereld
verbinding maken met ftp-server op zijn IP-adres..
dit deed het niet:
internet, hoewel dus in Livebox bij Diagnose > Ping het wel deed, en 0% verloren ging..
verbinding met server deed het waarschijnlijk dus ook niet vanaf buitenwereld..
Router > Status > Internet connection > Disconnected, maar k kon wel verbding krijgen met de livebox
Nou is mijn vraag, waarom doet bij probeersel 2 de windows-gedeelde-mappen-ding niet??
En waarom kan bij probeersel 3 de PC's niet op internet komen, terwijl de PC's wel in verbinding staan met de Livebox, en de Livebox ook met internet??
Heeft iemand nog een 4e iets wat ik kan proberen??
bijvoorbaat mijn vriendelijke dank!!!
Edit, misschien mogelijkheid om netwerk file server aantesluiten op de 2e (=tv) ethernet aansluiting rechtstreeks op de livebox??maar hoe schakel je deze aan??
zoals zovelen heb ik een probleem met het draaien van een server achter livebox.... ik heb gezocht, en gezocht.. en gezocht.. en gezocht.. en wel wat gevonden, en wat geprobeert, maar t werkt nogsteeds niet..
op gegeven moment kon met wel verbding maken met de ftp-server van buiten af, maar dit bleek de ftp-server te zijn van de livebox himself waarmee hij updates ed doet..
Ik heb dus een Livebox, met een sweex router, en een netwerk file server met ingebouwde ftp-server die ik met de buitenwereld wil delen
Dit is wat ik heb geprobeert:
Probeersel 1:
Router kreeg WAN-IP van livebox (192.168.5.10 dus)
PC's en server kregen IP van router (192.168.2.x)
Router viritual server poort 21 doorgelinkt naar IP van de ftp-server
Livebox in firewall poort 21 doorgelinkt naar WAN-IP van router
Dit deed het:
verbinding met server op WAN-IP van router
gedeelde mappen en shit in windows
internet deed het ook
Dit deed het niet:
verbinding maken met server van af de buitenwereld > router achter router problematiek
Probeersel 2:
Router ingestelt als brug (general setup > WAN > Bridge)
PC's en server kregen dus IP aangewezen door de Livebox (192.168.5.10-20)
in Livebox poort 21 doorgelinkt naar IP van server
zou alles moeten doen toch?? *HONK* niet dus..
dit deed het wel:
verbinding maken met server op zn IP adres
internet
pingen naar andere PC's
dit deed het niet:
gedeelde mappen pruttel in windows.. ik kan wel de andere PC's zien in netwerk > windows netwerk > werkgroep, maar geen verbinding krijgen
omdat de gedeelde mappen het al niet deden heb ik niet de server van buitenaf getest...dus das onbekend..
Probeersel 3:
het geen wat wanabo zegt op http://www.adslgebruikers...ums&file=viewtopic&t=3141
dit deed het wel:
gedeelde mappen pruttel
pingen vanaf de livebox naar de buitenwereld
verbinding maken met ftp-server op zijn IP-adres..
dit deed het niet:
internet, hoewel dus in Livebox bij Diagnose > Ping het wel deed, en 0% verloren ging..
verbinding met server deed het waarschijnlijk dus ook niet vanaf buitenwereld..
Router > Status > Internet connection > Disconnected, maar k kon wel verbding krijgen met de livebox
Nou is mijn vraag, waarom doet bij probeersel 2 de windows-gedeelde-mappen-ding niet??
En waarom kan bij probeersel 3 de PC's niet op internet komen, terwijl de PC's wel in verbinding staan met de Livebox, en de Livebox ook met internet??
Heeft iemand nog een 4e iets wat ik kan proberen??
bijvoorbaat mijn vriendelijke dank!!!
Edit, misschien mogelijkheid om netwerk file server aantesluiten op de 2e (=tv) ethernet aansluiting rechtstreeks op de livebox??maar hoe schakel je deze aan??
[ Voor 5% gewijzigd door b.art op 01-11-2005 22:31 ]