[livebox+server]

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi,

zoals zovelen heb ik een probleem met het draaien van een server achter livebox.... ik heb gezocht, en gezocht.. en gezocht.. en gezocht.. en wel wat gevonden, en wat geprobeert, maar t werkt nogsteeds niet.. :S

op gegeven moment kon met wel verbding maken met de ftp-server van buiten af, maar dit bleek de ftp-server te zijn van de livebox himself waarmee hij updates ed doet.. 8)7

Ik heb dus een Livebox, met een sweex router, en een netwerk file server met ingebouwde ftp-server die ik met de buitenwereld wil delen :)

Dit is wat ik heb geprobeert:

Probeersel 1:

Router kreeg WAN-IP van livebox (192.168.5.10 dus)
PC's en server kregen IP van router (192.168.2.x)
Router viritual server poort 21 doorgelinkt naar IP van de ftp-server
Livebox in firewall poort 21 doorgelinkt naar WAN-IP van router

Dit deed het:
verbinding met server op WAN-IP van router
gedeelde mappen en shit in windows
internet deed het ook

Dit deed het niet:
verbinding maken met server van af de buitenwereld > router achter router problematiek

Probeersel 2:

Router ingestelt als brug (general setup > WAN > Bridge)
PC's en server kregen dus IP aangewezen door de Livebox (192.168.5.10-20)
in Livebox poort 21 doorgelinkt naar IP van server

zou alles moeten doen toch?? *HONK* niet dus..

dit deed het wel:
verbinding maken met server op zn IP adres
internet
pingen naar andere PC's

dit deed het niet:
gedeelde mappen pruttel in windows.. ik kan wel de andere PC's zien in netwerk > windows netwerk > werkgroep, maar geen verbinding krijgen

omdat de gedeelde mappen het al niet deden heb ik niet de server van buitenaf getest...dus das onbekend..

Probeersel 3:

het geen wat wanabo zegt op http://www.adslgebruikers...ums&file=viewtopic&t=3141

dit deed het wel:
gedeelde mappen pruttel
pingen vanaf de livebox naar de buitenwereld
verbinding maken met ftp-server op zijn IP-adres..

dit deed het niet:
internet, hoewel dus in Livebox bij Diagnose > Ping het wel deed, en 0% verloren ging..
verbinding met server deed het waarschijnlijk dus ook niet vanaf buitenwereld..
Router > Status > Internet connection > Disconnected, maar k kon wel verbding krijgen met de livebox :?

Nou is mijn vraag, waarom doet bij probeersel 2 de windows-gedeelde-mappen-ding niet??
En waarom kan bij probeersel 3 de PC's niet op internet komen, terwijl de PC's wel in verbinding staan met de Livebox, en de Livebox ook met internet??
Heeft iemand nog een 4e iets wat ik kan proberen??

bijvoorbaat mijn vriendelijke dank!!!

Edit, misschien mogelijkheid om netwerk file server aantesluiten op de 2e (=tv) ethernet aansluiting rechtstreeks op de livebox??maar hoe schakel je deze aan??

[ Voor 5% gewijzigd door b.art op 01-11-2005 22:31 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zie ook het Wanadoo Family ADSL topic in het Internet & Telefonie forum.

Edit

Linkje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080515

[ Voor 54% gewijzigd door wimpie op 01-11-2005 22:53 ]

Divide and conquer.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

wan adres kan 192.168.*.* zijn

www.mijnip.nl geprobeert

• b.art
thnx wimpie! ik dacht "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen" meer over de kalitatieve dingen ging zoals daadwerkelijke snelheid en voip enzo :-)

thijmen: die site geeft etzelfde ip als livebox > diensten > internetverbinding, dus ik weet zeker dat ik mijn WAN-ip goed heb :)

Dit is wat ik nu heb ingestelt:
Router:
  • Dynamic WAN-IP (192.168.5.13)
  • DHCP-server aan (192.168.2.100-105)
  • Viritual server NAT poort 7543 naar IP van ftp-server (ftp-server heeft static IP)
De reden waarom ik niet de bridge-functie gebruik is omdat anders het bestanden-delen-ding van windows niet meer werkt.. en nu wel.. raar maar waar..

Livebox:
  • Firewall > ingestelt dat poort 7543 wordt doorgelinkt naar WAN-IP router (192.168.5.13)
    gedaan mbv van LinuX-TUX's Supah-Script
keb et test-panel al de opdracht gegeven om te kijken of ze verbinding kunnen krijgen met mijn ftp-server.. hopen dat et werkt.. O-) zoniet, dan zullen we iets anders moeten proberen.....

• b.art
GRRR hij werkt dus nogsteeds "niet"!! |:(
niet zit tussen aanhalingstekens want hij doet het wel als ik verbinding maak via web2ftp.com, maar met net2ftp.com (PASV-mode) of anderen doet hij het niet.... en het testpanel kan dus ook geen verbinding krijgen...

ik heb de juiste poorten in livebox en router gemapt (met Linux-Tux supah script) poorten 7543, 7542 en 65501-65510

waarschijnlijk weet ik de oorzaak.. wanneer ik met leechftp verbding maak met WAN-IP van router krijg ik dit:
~ Login completed.
> PASV
< 227 Entering Passive Mode (192,168,2,102,255,226)
192.168.2.102 is het IP van server, maar hier zou ik toch WAN-IP 192.168.5.1 moeten zien?

edit:
zou misschien iemand ff ftp://morlock-nl.myftp.org:2121willen checken en kijken wat er gebeurt?? :)
vriendelijke dank alvast _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door b.art op 05-11-2005 13:30 ]

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
~ Connecting...
~ Connected to morlock-nl.myftp.org, waiting for response...
< 220 SAMBA_SERVER FTP server (Version wu-2.6.2(47) Mon May 2 11:56:42 CST 2005) ready.
> USER anonymous
< 331 Guest login ok, send your complete e-mail address as password.
> PASS *****
< 230-Yeeey, you have connection with the server!!!

< 230-
< 230 Guest login ok, access restrictions apply.
> REST 1
< 350 Restarting at 1. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
> REST 0
< 350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
> SYST
< 215 UNIX Type: L8
> PWD
< 257 "/" is current directory.
~ Login completed.
> CWD /
< 250 CWD command successful.
> PWD
< 257 "/" is current directory.
> PASV
< 227 Entering Passive Mode (192,168,6,10,255,228)
> TYPE A
< 200 Type set to A.
> LIST

Dit gebeurde er dus :)

Ik kreeg geen bestandslijst te zien, maar dit kan ook aan mij liggen, dat lukte laatst ook al niet.

Edit:

! Socket Error: no connection
~ Could not retrieve directory listing for "/"
~ Disconnected

Dit is er bijgekomen..

[ Voor 14% gewijzigd door VernL op 05-11-2005 13:53 ]

• b.art
_/-\o_ thnx VernL !!! _/-\o_

no connection kan kloppen, ik moest de stekker van de livebox eruit halen om de stekker van de verwarming erin te kunnen doen :) (stopcontact-tekort-probleem...)

nu weet ik tenmsinte zeker dat de portmapping wel goed zit, 8) alleen dus nog niet et passive IP van de router, daar geeft die nogsteeds zijn LAN-IP.... 8)7
dat is dus ook de reden waarom je geen bestandslijst kunt zien, de server zegt dat je moet gaan communiceren met IP 192.168.6.10, welke hier in LAN ligt, en jou client dus never nooit niet bij kan komen :) das igg mijn theorie..

[ Voor 26% gewijzigd door b.art op 05-11-2005 14:13 ]

Verwijderd

b.art schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:06:
_/-\o_ thnx VernL !!! _/-\o_

no connection kan kloppen, ik moest de stekker van de livebox eruit halen om de stekker van de verwarming erin te kunnen doen :) (stopcontact-tekort-probleem...)

nu weet ik tenmsinte zeker dat de portmapping wel goed zit, 8) alleen dus nog niet et passive IP van de router, daar geeft die nogsteeds zijn LAN-IP.... 8)7
dat is dus ook de reden waarom je geen bestandslijst kunt zien, de server zegt dat je moet gaan communiceren met IP 192.168.6.10, welke hier in LAN ligt, en jou client dus never nooit niet bij kan komen :) das igg mijn theorie..
jah en heb je dit al kunnen oplossen want ik hetzelfde probleem

Verwijderd

Beetje magere kick. Houd je aan dezelfde regels als bij het starten van een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.