[XP] Pc bevriest, voeding niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Zo nu en dan bevriest mijn pc.. Dit gebeurd tijdens gamen/internetten maar ook als ie idle is.
Kan dit komen doordat mijn voeding te weinig spanning af geeft?
Geheugen en hd zijn goed, dit heb ik getest.

Specs: amd athlon 64 3500+
video: geforce 5900
hd's 2
fans 2
voeding 350 watt
mem 1 gb

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/11/30414232796.jpg

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ik denk het wel, want als je kijkt, ze mogen max 10% afwijden, en bij u 12 volt is het al 8 a 9%, bij u 5 is het goed, maar ook uw 3.3 lijkt me niet zo stabiel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

11.00 volt is te laag op de 12v lijn.
1,55 volt vcore is aan de lage kant, maar dat kan per stepping model verschillen of dat goed is of niet.

Twee mogelijkheden: voltages worden niet goed gemeten
B: je voeding is idd brak:)

Mischien idee om van iemand een andere voeding te lenen?

• blablable
heb deze voeding al vrij lang, is een heel goedkoop dingetje aangezien ie bij een kast zeer goedkope kast zat... Op mijn voige system voldeed ie prima (amd 1400 ) maar die had wellicht minder sroom nodig??

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 15:39
Het ziet er inderdaad een beetje krapjes uit, en het lijkt erop dat je de 12V lijn te zwaar belast. Waarschijnlijk heb je gemeten terwijl het systeem idle is? Nieuwe systemen gebruiken vooral de 12V lijn voor de voeding van bijvoorbeeld je processor (en je graka), terwijl oudere daarvoor vaak een van de lagere spanningen gebruikten. Nu blijkt dus dat de 12V lijn het niet meer trekt, omdat je een nieuw systeem hebt. Helemaal omdat je zegt dat je een oude voeding hebt, denk ik dat het beter is om een nieuwe te kopen. Denk dan ook meteen een beetje aan de toekomst, en koop iets van 400 Watt ofzo. Veel hoger zou ik niet gaan, omdat de voeding fan uit zn neus staat te vreten, en dus ineffiecient werkt.

En anders neus je even hiero rond:
Welke voeding heb ik nodig deel 13

[ Voor 10% gewijzigd door Triggy op 01-11-2005 21:59 ]

• blablable
Het rare is alleen dat het nieuwe systeem een paar maanden goed heeft gedraaid met dezelfde voeding.. Toch maar een nieuwe kopen dan..
Pagina: 1