Toon posts:

unix account nodig voor school om opdrachten te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zou iemand voor mij een accountje willen aanmaken? morgen moet ik namelijk voor school wat opdrachten maken en ik kan wel op school inloggen op het unix systeem, maar ik doe het liever thuis, anders moet ik 2 uur reizen, dus alsjeblieft!

gr,
Remco
ps. je kan de gegevens sturen naar m'n email adres, deze staat in mijn profiel! en alvast bedank!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 23:09 ]

Verwijderd

Wat een lui-heid :r

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij heb je zelf niet door wat je precies vraagt.

Weet je zeker dat je hier wel goed zit voor je vraag?
Leees ook even de GoT FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kan je niet remote inloggen op de unix machines van je opleiding?

Ander download je even een knoppix cd en voer je de opdrachten daarmee uit.

(lekker laat met je huiswerk he :))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Euhm... en hoe precies kan GoT je hier bij helpen?
Let me get this straight: je moet eigenlijk op het Unix systeem van je school inloggen, en daarom vraag je willekeurig welke GoT-gebruiker met een Unix server om een account?

Mis ik hier nou compleet iets, of is dat het meest onlogische idee dat ik ooit gehoord heb?

[ Voor 20% gewijzigd door RagingR2 op 30-10-2005 23:13 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 16:51

johnneman

rofl de bofl

1. it never hurts to help
en 2. vragen staan vrij, mr ragingr2 ;)
maja het kan soms ook te ver gaan indeed

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Euhm, ja misschien snap ik het nog steeds niet hoor... maar als je moet inloggen op het Unix systeem van je school, wat heb je er dan aan om op GoT te vragen naar een Unix-account? Hoopt de topic starter dat de systeembeheerder van zijn school toevallig hier rondhangt?
Als je een account hebt op willekeurig welke Unix-server dan ben je toch nog niet in het Unix-systeem van je school?

Uiteraard staat vagen vrij...
Ik probeer er alleen achter te komen wie er nou iets niet snapt; de topic starter of ik. ;)

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry, dacht niet echt dat dit een probleem zou zijn eigenlijk...

Misschien alleen maar dat iemand bang is voor een hacker oid op zijn computer ofzo...

Maar ik moet gewoon een paar opdrachtjes doen...

je kan ze vinden op:
http://145.85.7.12/bi/stu...odulediv.htm?moddir=ICT42

en dan moet ik UNIX42.DOC maken en SHELLSCRIPTS.DOC

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik moet gewoon wat opdrachtjes maken, om unix een beetje te leren kennen, gewoon de basiscommando's (zoals je in de documentjes kan lezen) dus dat kan op ieder willekeurig unix systeem

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik weet niet bij welke universiteit/hbo/whatever je zit. Maar ik kan bij de RU gewoon remote via SSH inloggen op verschillende servers (zowel solaris als linux) en ik kan een VPN verbinding maken. Misschien dat je dit ergens kan vinden op de website van je opleiding.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:18:
en dan moet ik UNIX42.DOC maken en SHELLSCRIPTS.DOC
offtopic:
Hehe, moet je unix opdrachten maken en leveren ze de opdrachten niet eens aan in een fatsoenlijk formaat. Maar in een of andere geheim formaat.....
Geweldige WORD art er ook nog in (effe stiekem gekeken met openoffice ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door robbert op 30-10-2005 23:28 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Heh, da's op de HAN :)
Hebben ze daar nog steeds geen vanaf 't internet bereikbare linuxbak voor die opdrachten? 8)
Even om je op weg te helpen een nuttig linkje, en nog een

[ Voor 23% gewijzigd door 0siris op 30-10-2005 23:25 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:19:
Nee, ik moet gewoon wat opdrachtjes maken, om unix een beetje te leren kennen, gewoon de basiscommando's (zoals je in de documentjes kan lezen) dus dat kan op ieder willekeurig unix systeem
Ahaaaa. I see.
My bad dan misschien, maar misschien kun je de volgende keer je vraag dan wat duidelijker stellen. ;)
Het klonk even alsof je dacht dat Unix een soort The Borg-achtig netwerk is waarbij het niet uitmaakt hoe of waar je inlogt. :P

[ Voor 60% gewijzigd door RagingR2 op 30-10-2005 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is niet van de HAN, dat is voor de fontys (eindhoven)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:08:
maar ik doe het liever thuis, anders moet ik 2 uur reizen, dus alsjeblieft!
moet je dichterbij wonen of een andere opleiding nemen als dit het probleem is, of maak jij je tentamens ook thuis :?
kortom, dat wist je van te voren.

Vraag anders aan je docent een oplossing voor jouw probleem, vaak is er wel een mogelijkheid om vanuit thuis in te loggen :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19
Ze geven een cursus Unix en dan gebruiken ze een gesloten proprietair documentformaat (.doc) om die opdrachten te verspreiden? :o

Een knoppix-cd gebruiken lijkt me de meest makkelijke optie, anders dan toch naar school gaan. Er zullen maar _erg_ weinig mensen zijn die een wildvreemde zomaar een shellaccountje geven.

Als je bij XS4ALL zit heb je trouwens al een shell-account, op hun (shell-)servers namelijk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Volgens mij ben je nog sneller af door zelf naar een winkel te gaan, pc te kopen, en UNIX er over heen te gooien, dan hier op GoT iemand te vragen naar een account op zn server. En waarom doe je het trouwens niet morgen als je op school zit?

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:22:
Als je bij XS4ALL zit heb je trouwens al een shell-account, op hun (shell-)servers namelijk.
Klopt, gebruik het zelf zo nu en dan om dingen mee te testen enzo :). Ik weet alleen niet of die bakken beperkt zijn in zo'n dusdanige manier dat je wellicht je opdrachten er niet mee zou kunnen uitvoeren.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Gewoon een knoppix cd'tje gebruiken. Is dan wel linux maar de basis commando's zijn hetzelfde.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ok... het probleem lijkt me nu wel duidelijk

Dus ga maar naar school dan morgen ;)

Ik heb wat te makkelijk gedacht dan denk ik, ik dacht dat dat geen probleem hoefte te zijn, omdat je alles toch zo makkelijk dicht kan timmeren ofzo... en na morgen kan dat account gewoon weer verwijderd worden, dus het kost ook niet echt iets aan opslag ofzo...

Maar geeft niet... ik geef jullie bij wijze van spreke ook geen sleutel van mijn huis ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Icey schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:24:
[...]

Klopt, gebruik het zelf zo nu en dan om dingen mee te testen enzo :). Ik weet alleen niet of die bakken beperkt zijn in zo'n dusdanige manier dat je wellicht je opdrachten er niet mee zou kunnen uitvoeren.
als ik die opdrachten zo lees zit je niet echt snel met zo'n probleem :o :X

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Download even de 50MB van DSL en je kunt je opdrachtjes doen.

Jammer alleen dat je .doc niet zomaar te lezen zal zijn daaronder... welke hersendode docent doet dat nu zo???

Zoef

• 0siris
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:25:
Nou, ok... het probleem lijkt me nu wel duidelijk
Dus ga maar naar school dan morgen ;)
Als je nou gewoon mijn eerdere post leest.... :O

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 17:09
Tsjonge jonge, ik wist niet dat de nieuwe studenten bij ons luiheid ipv een beetje inventititeit tonen.

Een beetje aankomend ict'er had natuurlijk ook een accountje voor de MSDNAA kunnen aanvragen, MS Virtual PC daar gratis en legaal vanaf gehaald en vervolgens..... naja lijkt mij wel duidelijk.

Er is trouwens niks mis met 2 uur reizen hoor.

owhja, je kan natuurlijk ook lid worden van het dispuut interlink. Is het probleem helemaal verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Psychops op 30-10-2005 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow dankje!! ik had de kleine lettertjes niet gelezen ;)

Hoop dat ik daar mee uit de voeten kan!!
Alvast bedankt!

...dan kan ik nu weer met een gerust hart slapen, want dan hoef ik morgen niet zo vroeg op te staan he ;)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Zpottr schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:26:
[...]

Jammer alleen dat je .doc niet zomaar te lezen zal zijn daaronder... welke hersendode docent doet dat nu zo???
Het is een beetje off-topic, maar omdat het wel veel wordt opgemerkt:
Onder DSL kun je natuurlijk altijd iets als catdoc aanslingeren om je *.doc-jes te lezen. Dan heb je tenminste niet een groot Office pakket nodig om even de tekst in te kijken.

Uiteraard zou een open formaat makkelijker zijn, maar we zouden geen linux en unix gebruikers zijn als we niet creatief om zouden gaan met dat wat we hebben! :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Erkens schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:22:
[...]

moet je dichterbij wonen of een andere opleiding nemen als dit het probleem is, of maak jij je tentamens ook thuis :?
kortom, dat wist je van te voren.
LOI O+

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 11:42
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:30:
Ow dankje!! ik had de kleine lettertjes niet gelezen ;)

Hoop dat ik daar mee uit de voeten kan!!
Alvast bedankt!

...dan kan ik nu weer met een gerust hart slapen, want dan hoef ik morgen niet zo vroeg op te staan he ;)
ICT42 heb ik gehaald door iedere keer aan de begeleidend student de antwoorden te vragen :D .
Die zitten er toch enkel maar om hun ISA puntjes binnen te halen..

Dat Unix boeide mij niet zoveel..

• 0siris
Lexxx schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:40:Dat Unix boeide mij niet zoveel..
Niet vloeken in de kerk! :o

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 11:42
0siris schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:43:
[...]

Niet vloeken in de kerk! :o
O-) Chips ja .. zal het niet meer doen O-)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Oftewel: Download even een live cd en doe even die paar opdrachten, zo moeilijk ziet het er nou ook weer niet uit ;)

plus dat je natuurlijk wel iets moet doen voor je ECTS punten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.