Harddisk probleem....

Pagina: 1
Acties:

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb 2 harde schijven een van 250 gig en andere van 30 gig....

Nu heb ik laatste tijd dat na ene bepaalde tijd mn pc vastloopt en als ik deze opnieuw opstart dat mij n schijven niet meer in de bios herkend worden....hoe kan dit???

Ik heb wel net een nieuw moederboard en nieuwe videokaart.....vooral tijdens games gebeurt dit probleem....

Verder heb ik opgemerkt dat de schijven best warm aanvoelen ik weet niet of dit normaal is??

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Schijven worden doorgaans warm, dat is vrij normaal. Heb je al een andere IDE kabel geprobeert?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor schijfen zijn het? Hoeveel toeren en welk merk.

Gebruik anders even hdtune om te kijken hoe warm ze worden en of ze nog helemaal in orde zijn. Gebruik je Raid?

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Han schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:50:
Schijven worden doorgaans warm, dat is vrij normaal. Heb je al een andere IDE kabel geprobeert?
Of sata kabel?

• svenc
geen RAID en ik heb net een tool gebruikt waarbij ik zie dat de temperatuur rond de 53 C ligt....

Ik zal wel eens een andere IDE kabel proberen dan......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je voeding toereikend? Als hdds niet snel genoeg op kunnen spinnen dan kan het goed zijn dat ze niet gedetecteerd worden.
Is makkelijk te testen door even wat stroomslurpende onderdelen uit je systeem te halen.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
is je voeding krachtig genoeg?
ik heb dit probleem ook wel eens met mijn tweede schijf (maxtor 80GB p-ata), en heb het idee dat het aan m'n (te zwakke) voeding ligt.

• svenc
Ik heb net een nieuw voeding ook...Coolermaster 430Watt Extreme power

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuw mobo en nieuwe videokaart in een bestaande PC....dat klinkt al richting een voedingsprobleem. Mobo zal de boosdoener niet zijn...maar proc en videokaart wil nog wel eens schelen :)
Post hier je volledige hardware config even en geef even aan welke voeding je hebt en van hoeveel watt...denk dat we dan zo je oorzaak boven hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svenc
Voeding: Coolermaster 430Watt PSU RS-430-PMSP
Mobo: Moederbord AMD Asus K8N4-E Deluxe S754 Nforce4
GPU: nVidia 6800GT 256mb DDR-3
HD1: Samsung 30Gig ( details weet ik niet +/- 2jaar uit en draait windows op)
HD:2 Western Digital 250Gig ( 1 jaar oud )

Verder nog een CD-ROM drive en een DVD writer......

Thats it =)

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

MMm doet mij aan iets anders denken namelijk aan mijn probleempje die ik had, probeer eens in de bios de ide devicees ( :? ) op manuel te zetten en dan laten zoeken naar de disks, als het goed is dat "ziet" hij hem weer en dat doe je ook met alle andere drives. Misschien is dat wel de oplossing.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Verwijderd

svenc schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:55:
geen RAID en ik heb net een tool gebruikt waarbij ik zie dat de temperatuur rond de 53 C ligt....

Ik zal wel eens een andere IDE kabel proberen dan......
De maximale temparatuur van een hardeschijf word aangeraden onder de 55 graden te houden, doe je kast eens open en zet er een tafelventalator op ofzo. Kijk dan of je computer het langer volhoudt.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik zal toch maar eens goed naar het geluid van je harddisk gaan luisteren. Als die vreemde geluiden begint te maken dan zal het niet lang meer duren voordat die harddisk crast. Mijn vriendin had het zelfde probleem en de voeding is gewoon perfect. En nou dat er een nieuwe schijf erin hangt werkt hij weer perfect. ( Die schijf is 5 jaar oud)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:13
Het is al vaker gezegt... maar kijk eens naar een andere IDE kabel, is in de meeste gevallen wel de oorzaak.

Het kan ook zijn dat je mobo stervende is, klinkt raar maar kijk eens naar bol opgezette condensatoren. Wil het ook nog wel eens zijn vooral als je pc vaker rare vastlopers heeft.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• svenc
Heb nieuwe IDE kabel eraan gehangen en tot nu toe nog geen problemen :).........maar dat ik zeg "tot nu toe" :D
Pagina: 1