Ik heb een probleempje met een pc,
Ik heb op die pc een hd van SG, master (6 gig)
en een hd van Maxtor, slave (10 gig), maar nu komt het....
Ik kocht gisteren een WD van 160 gig, met fdisk partities gemaakt. tot zover goed, maar nu komt het.
Als ik de oude schijf (6 gig) als master gebruik en die nieuwe als slave, zie je die nieuwe niet in bios, wel in windows.
Nu wil ik graag een image maken van die 6 gig, maar dat gaat niet in dos,(daar kom ik in met een opstart diskette van win 98) dit omdat wanneer ik in dos zit dan hekent ie de nieuwe hd met zijn nieuwe partities niet(1e fat32 2e, 3e, 4e ntfs)
wat nu te doen? Ik heb ook zitten te denken aan ghost te gebruiken die je in windows kan gebruiken, maar daar is er niet genoeg schrijfruimte voor.
spec:
athlon 1000
bios award versie?
SG 6,5 gig (master) = de c schijf
Maxtor 10 gig (slave) = de D schijf
------------------------------------------------------------------
WD 160 gig (master) wordt de c,d,e,f schijf.
Bijvoorbaat bedankt!
Ik heb op die pc een hd van SG, master (6 gig)
en een hd van Maxtor, slave (10 gig), maar nu komt het....
Ik kocht gisteren een WD van 160 gig, met fdisk partities gemaakt. tot zover goed, maar nu komt het.
Als ik de oude schijf (6 gig) als master gebruik en die nieuwe als slave, zie je die nieuwe niet in bios, wel in windows.
Nu wil ik graag een image maken van die 6 gig, maar dat gaat niet in dos,(daar kom ik in met een opstart diskette van win 98) dit omdat wanneer ik in dos zit dan hekent ie de nieuwe hd met zijn nieuwe partities niet(1e fat32 2e, 3e, 4e ntfs)
wat nu te doen? Ik heb ook zitten te denken aan ghost te gebruiken die je in windows kan gebruiken, maar daar is er niet genoeg schrijfruimte voor.
spec:
athlon 1000
bios award versie?
SG 6,5 gig (master) = de c schijf
Maxtor 10 gig (slave) = de D schijf
------------------------------------------------------------------
WD 160 gig (master) wordt de c,d,e,f schijf.
Bijvoorbaat bedankt!
[ Voor 2% gewijzigd door cablerichy935 op 23-10-2005 13:51 . Reden: typ foutje ]
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!