PPGA of FC-PGA 2

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey Tweakers ik had een (newb)vraag,

Ik wil namelijk m'n computer uitbreiden. Ik heb een Dual Processor Mobo waar een Celeron 466 op draait. Nu heb ik laatst een Advertentie gezien van 2 "Intel Pentium III 1,4 GHz 512kB 133MHz FC-PGA2 Tualatin"'s maar kan ik deze wel op m'n moederbord plaatsen? Ik weet niet wat voor FSB m'n moederbord aankan. Het lukt me namelijk niet om de computer op te starten aangezien ik m'n aan/uit knop kwijt ben(hiervoor vind ik zelf wel een oplossing). En wat is het verschil tussen PPGA en FC-PGA of FC-PGA2?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47
Je moet even op het moederbord kijken welk type het is (staat meestal tussen de PCI-sloten, kan op een andere plek zitten) en dat even intikken in Google. Ben je er gauw genoeg achter of het ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Bekijk eerst wat voor een moederbord je hebt (merk/type).
Zoek daarna de specificaties van dat moederbord en bekijk welke processoren erop kunnen.

Mogelijk werken sommige processoren pas na een BIOS update of een modificatie aan het moederbord :)

Over het PPGA, FC-PGA en FC-PGA2 gebeuren :
PPGA: Plastic Pin Grid Array (Alle PPGA processoren)
FCPGA: Flip Chip Pin Grid Array (Alle FCPGA processoren)
En uiteraard, alle FCPGA2 processoren :)

Veel FCPGA moederborden ondersteunen PPGA processoren. Andersom niet.
De FCPGA2 processoren hebben heatspreaders met daaronder een Tualatin core :)

Check Intel® Celeron® Processor Integration Overview (FC-PGA2, FC-PGA and PPGA packages) voor meer informatie :)

[ Voor 81% gewijzigd door Thandor op 30-10-2005 13:36 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gekopieerd uit een ander topic:
-----
Celeron/PentiumII Mendocino (0.25u) => PPGA behuizing
Celeron/PentiumIII Coppermine (0.18u) => FCPGA
Celeron/PentiumIII Tualatin (0.13u) => FCPGA2
-----

De FCPGA2 behuizing is qua pinning net iets anders dan de gewone FCPGA. Daarom werkt de Tualatin niet op oudere Socket370 moederborden.

je zult er toch eerst achterkomen welk type moederbord je hebt, en of deze FCPGA2 processors (Tualatin core) ondersteunt. Als dat niet het geval is, dan kun je in sommige gevallen je moederbord modificeren (zie ook Tualatin op 440BX/815E mod), of je koopt een adapter waarmee je een FCPGA2 CPU op een FCPGA socket kunt plaatsen: http://www.upgradeware.com/english/product/370gu/370gu.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Post voortaan toch gewoon welk moederbord je hebt (10 tegen 1 de BP6 overigens...). En zie verder de PMG FAQ en zat topics (o.a. over de BP6) mpg draaien van Tualatin CPUs.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.