Toon posts:

[Xbox] High Definition vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst een prachtige HD Ready tv gekocht. De Samsung LE26R41B zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1081504

Ik wil in de toekomst de Xbox 360 gaan kopen maar ik wacht de prijsdaling nog even af. Vind 399,- voor het complete pakket namelijk nog iets te duur.

Dus om alvast van HD beelden te gaan genieten, laat ik binnekort mijn Xbox ombouwen. Zodat deze ook Amerikaanse games kan spelen. Op resoluties van 720p en 1080p. Heb hier alleen nog een aantal vragen over:

- Heb je na het modden nog toegang tot je originele dashboard, zodat je de resolutie kan aanpassen voor HD?
- Ik neem aan dat de HD signalen via een component kabel moeten worden gestuurd. Heb deze gevonden: http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1905& (niet duur). Heeft iemand al ervaring met deze kabel, of webshop?)
- Ondersteunen alle games uit Amerika die hoge resoluties? Of moet je dan steeds bij elke game dit weer gaan aanpassen in je menu? Lijkt mij nogal irritant.
- Draaien Pal games (origineel) ook nog gewoon goed, als hij op NTSC staat?

Bij voorbaad dank

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je dat niet het beste vragen waar je het ding laat ombouwen? Lijkt me dat die daar ook alles vanaf weten!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Koop niet die kabel. Dat is een cheap-ass third-party kabeltje.
Een High Definition AV Pack van microsoft zelf is beter. Je betaald wat meer maar het beeld zal ook beter zijn. Aangezien je een slechte kabel meteen merkt op zon lcd scherm. :)

Over het modden van xboxen praten op GoT is volgens mij niet toegestaan trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 29-10-2005 18:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:33:
- Heb je na het modden nog toegang tot je originele dashboard, zodat je de resolutie kan aanpassen voor HD?
Met een chipje iig wel. Een softmod weet ik niet zeker.
- Ik neem aan dat de HD signalen via een component kabel moeten worden gestuurd. Heb deze gevonden: http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1905& (niet duur). Heeft iemand al ervaring met deze kabel, of webshop?)
zoals hierboven aangegeven, koop de MS HD AV pack, dat is een goede kabel en werkt gegarandeerd (want dat doen ze niet allemaal).
- Ondersteunen alle games uit Amerika die hoge resoluties?
Nee. Het zijn er maar een handje vol. Zie hier een lijst van games die HD support hebben.

Een punt om hierbij te vermelden: Ondanks dat niet elke game in 720p/1080i draait, draait wel nagenoeg elke NTSC/US game, in 480p, alleen hiervoor is al het aan te raden, want het beeld staat echt als een huis.

Nog een punt: Je kunt PAL games niet in 480p/720p/1080i draaien. Dit komt doordat de XBOX in PAL geen HDTV opties heeft. Voor een PAL game zal je ook eerst de videomode moeten switchen (XBMC doet dit tegenwoordig automagisch)
Of moet je dan steeds bij elke game dit weer gaan aanpassen in je menu? Lijkt mij nogal irritant.
Dat is autodetect, hij pakt de hoogste resolutie die in je dashboard staat ingesteld, mits de game het ondersteunt.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik las 2 maandjes terug in Xbox Magazine (het papieren blaadje dus) over de mogelijkheid om een gemodde Xbox van een stukje extra software te voorzien waarmee je games in 480p kan draaien (mits de games het ondersteunen). Maar ja, die heb ik hier niet meer liggen dus hoe het gaat... geen idee. Effe Googlen dus.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

TheRitz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 07:58:
(mits de games het ondersteunen).
en mits je een RGB scart of component kabel (HD AV pack) gebruikt.

Ik zou nog steeds voor een HD kabel gaan, zeker als je XBMC gaat draaien, deze ondersteunt hardwarematig upscalen naar 720p/1080i van je videos (DVD's etc).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 08:55 ]

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:33:

Ja dat is wel de bedoeling, als de mod goed gedaan is laten ze het originele dashboard gewoon staan.
Ik raad je aan om gewoon de officiele kabel te nemen van microsoft, deze is echt van betere kwaliteit en dit verschil ga je zeker zien.
- Ondersteunen alle games uit Amerika die hoge resoluties? Of moet je dan steeds bij elke game dit weer gaan aanpassen in je menu? Lijkt mij nogal irritant.
De meeste xbox games ondersteunen iig 480p, hoewel dit niet een echte HD resolutie is kan het dus wel op progressive afspelen op je tv (je hoeft niks te veranderen in het menu, dat is eenmalig) er zijn maar enkele games die 720p ondersteunen (soul calibur, amped....)
- Draaien Pal games (origineel) ook nog gewoon goed, als hij op NTSC staat?
Ik heb hier geen moeite mee, weet alleen niet zeker of dat nog afhankelijk van je chip/softmod is

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Vergeet niet om aan de modder te vragen om even met 'Enigmah Video Switcher' de video-output op NTSC te zetten i.p.v. PAL (wordt opgeslagen in de EEPROM en werkt met elke Xbox, V1.0-V1.6b). Als je Xbox PAL uitspuugt, wil hij geen HD-beeld weergeven. Dit is niet 'standaard' voor een mod, maar als je het vriendelijk vraagt... ;)

Natuurlijk kan je dit ook zelf doen. :+

[edit]
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:52:
[...]

en mits je een RGB scart of component kabel (HD AV pack) gebruikt.

Ik zou nog steeds voor een HD kabel gaan, zeker als je XBMC gaat draaien, deze ondersteunt hardwarematig upscalen naar 720p/1080i van je videos (DVD's etc).
Tot zover ik weet werkt RGB SCART (mode 1+2+3) niet met High Definition (mode 2+3). Je moet dus echt een HD-kabel hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 30-10-2005 09:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:10:
Tot zover ik weet werkt RGB SCART (mode 1+2+3) niet met High Definition (mode 2+3). Je moet dus echt een HD-kabel hebben.
ik doelde ook op 480p (EDTV), weet ik trouwens nog niet of dat zomaar zal gaan werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Binnekort laat ik hem ombouwen. Ik laat er dan wel XBMC opzetten. Lijkt mij veel beter als EVO-X. Het is natuurlijk wel handig dat hij detecteerd of je PAL of NTSC games prompt. Ik koop dan tevens de MS HD Pack. Wel duur overigens :|

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Ik heb er zelf 3 RCA (tulp) bussen opgezet. (+ 1tje voor S/PDIF).

FF solderen en klaar, als je 1 contactpuntje op de AV out doorverbind met de aarde denkt de xbox dat het advanced HD geval aangesloten is, werkt perfect dus. Heb er nu goede kwaliteit kabels aanhangen en het beeld staat als een huis! Gebruik wel goede RCA bussen en geen hakkietakkie spul.

linkje

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Da's een goede tip, thanks! Ik vond het HD Pack veel te duur, maar dit is wel het uitzoeken waard. Heb niet bepaald veel ervaring met solderen van zulk spul, maar wat niet is kan nog komen ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:26:
[...]

ik doelde ook op 480p (EDTV), weet ik trouwens nog niet of dat zomaar zal gaan werken.
Dat bedoelde ik ook. Om 480p/720p/1080i (of hoe je het ook wilt noemen, HDTV, EDTV, whatever) te krijgen, moet de AVIP-connector met mode 2+3 verbonden zijn.

Voor RGB SCART moet er mode 1+2+3 gebruikt worden. RGB SCART heeft niets te maken met 480p/720p/1080i.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

iemand een idee of er een aansluiting bestaat voor een xbox om direct op een dvi-aansluiting aan te sluiten en dan ook HD720p door te geven?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

nimm2 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:20:
iemand een idee of er een aansluiting bestaat voor een xbox om direct op een dvi-aansluiting aan te sluiten en dan ook HD720p door te geven?
Nee, bestaat niet, je moet dan een component naar VGA geval hebben en daar een VGA naar DVI-I verloopplugje op doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ziet het beeld er trouwens uit als ik mijn MS HD pack via component aansluit op mijn HDTV met een PAL Xbox? Is dit beter als de RGB Scart?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 19:46
je moet een NTSC (omgebouwde dus) xbox hebben om hd-resoluties te krijgen op je tv. Dan kan je 720p of 1080i aanzetten

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:29:
je moet een NTSC (omgebouwde dus) xbox hebben om hd-resoluties te krijgen op je tv. Dan kan je 720p of 1080i aanzetten
Dat weet ik. Maar ik vroeg mij af of het beeld er zoiezo beter uit ziet op een PAL xbox met een HD pack. In vergelijking met de RGB Scart ;)

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Als ik me niet vergis zullen pal games er waardeloos uitzien, en moet je dus de kabels verwisselen als je een pal game wilt spelen

maar ik weet het niet 100% zeker

Verwijderd

Topicstarter
Tetsuo55 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:44:
Als ik me niet vergis zullen pal games er waardeloos uitzien, en moet je dus de kabels verwisselen als je een pal game wilt spelen

Dat zou aardig K*T zijn! Kan iemand dit bevestigen?

Ik kwam overigens een geweldige forum post tegen.
http://www.xboxworld.com.au/forum/showthread.php?t=28489

Hiermee kan je gemakkelijk de Xbox switchen naar NTSC. Dit kost dus veel minder. Ik ga dit denk ik doen. En alle pal games draaien dan op 480p. Amped 2 en Soul Calibur zelfs op 720p en nog een handje vol. Zijn er al mensen die dit hebben gedaan?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 16:36 ]

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:32:
[...]

Dat zou aardig K*T zijn! Kan iemand dit bevestigen?

Ik kwam overigens een geweldige forum post tegen.
http://www.xboxworld.com.au/forum/showthread.php?t=28489

Hiermee kan je gemakkelijk de Xbox softmodden naar NTSC. Dit kost dus veel minder. Ik ga dit denk ik doen. Zijn er al mensen die dit hebben gedaan?
Het enige wat ik wel zeker weten, is dat de xbox over de component kabel geen 480i kan weergeven, nu is de vraag zijn alle pal game standaard 480p

Verwijderd

Topicstarter
MS heeft dit niet geactiveerd voor PAL Xboxen (vraag me niet waarom 8)7 ) Je moet hem dus eerst naar NTSC switchen dit kan gemakkelijk met een Gamesave en USB adaptor. Zie vorige post. Alle games ondersteunen dus zoiezo 480p :9 en dat is zeker de moeite waard!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 15:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:57:
Alle games ondersteunen dus zoiezo 480p :9 en dat is zeker de moeite waard!
Voodoo Vince, beide PAL en NTSC krijg ik niet 480p aan de praat, ik moet hiervoor de EDTV/HDTV settings uitzetten en dan op PAL60 of NTSC werkt ie wel.

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:44:

xbmc doet autoswitching, kabels verwisselen is iig niet nodig en er is altijd nog enigmah video switcher. PAL ziet er prima uit voor de rest.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 17:30 ]

Verwijderd

http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm
is wat overzichtelijker, en je kunt op alle tabellen sorteren.
Pagina: 1