Keuzes Keuzes, Asus A8N-Sli Premium OF A8N32-Sli Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Ik weet het niet meer....

aantal voordelen/nadelen die ik heb bevonden:

A8N-Sli Premium Voordelen:
- Per direct leverbaar
- Geen problemen met Sli opstelling en grote koeler

Nadelen:
- Geen Phase 8 oplossing
- Geen 16x per Slot oplossing
- Veel driver problemen compatibiliteitsgezeik
- Geen Volledige ondersteuning voor de 3500LLPRO op 437Mhz

A8N32-Sli Deluxe Voordelen:
- Phase 8 oplossing, wat zou moeten resulteren in een stabielere en koelere CPU (lees 15 graden celcius koeler)
- Geen drivergezeur en comp. problemen tot nu toe, wat de premium wel heeft
- Volledige ondersteuning voor de 3500LLPRO op 437Mhz

Nadelen:
- Geen leverdatum bekend
- Sli sloten zitten eng dicht op elkaar

Overige systeemsspecs zijn:

CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V
Lian Li PC-V1100B Plus Zwart, Geen Voeding, 3 X 120mm
Samsung SpinPoint P120 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz
AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed)
(Videokaart wordt een tijdelijke oplossing - Nvidia 6600V 512MB PCi-E)
Audigy 2

Verwijderd

En wat is je vraag?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De vetste videokaarten van dit moment (7800) en de komende generatie hebben volgens mij nog genoeg aan pci-e 8x slots in SLI.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Driver problemen is niets van waar. De NForce4 heeft prima drivers, zolang je de netwerksuite, firewall en IDE-driver maar niet installeert. Maar die zijn dan ook overbodig. Die volledige ondersteuning voor dat geheugen slaat ook nergens op, want op dit moment bepaalde de CPU of geheugen al dan niet werkt. De memorycontroller zit in de processor en dus heeft het moederbord daar niets mee te maken. Die SLI-sloten zitten inderdaad dichter op elkaar, dat is gedaan om toch nog een PCI-e kaartje te kunnen gebruiken, als je SLI draait. In principe past het gewoon altijd (ook dubbelslots koelers), maar het is gewoon iets meer proppen. En hoe kun je beweren dat die A8N32 géén driverproblemen heeft? Het bord is nog nergens leverbaar en zal ook nog lang niet goed getest zijn. Hier zou je het juist eerder verwachten. Bij de A8N-SLI borden kom je aardig wat problemen tegen, maar de meeste hebben niets met drivers te maken. Ook is het zo dat als veel mensen een bord hebben, er ook meer problemen zijn. Dat is logisch. Maar wachten op de A8N32 lijkt mij geen foute keuze, vanwege de 'hittebestrijding'. Het is niet voor niets een opvolger.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:23:
Maar wachten op de A8N32 lijkt mij geen foute keuze, vanwege de 'hittebestrijding'. Het is niet voor niets een opvolger.
Mkay maar reviews zijn er al wel aangezien het board voortijdig aan bepaalde sites is geleverd voor een review.

http://www.hothardware.co...e.cfm?articleid=739&cid=3
http://www.amdzone.com/mo...warticle&artid=192&page=1
Model# A8N32-SLI Deluxe

Shipping November 4th for all previous pre-orders
If you order now then shipping date is November 19th
-Credit Card not charged until shipment. First come first serve.
-If you use PayPal it will force you to pay now.
-Online order only! No local store pickups.
Hallo,

Ik zal maandag contact opnemen met de leverancier over de levertijd. Dan hoort u het wel.

Met vriendelijke groet,

Semir Dzanic
Challenge Computers
www.challengecomputers.nl
Een gezellige boel, maar het valt wel op dat ze kaarten gebruiken die niet gebruik maken van een dubbelslots koeler
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/item739/big_sliinstalled.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door deeltje op 29-10-2005 13:23 ]

Verwijderd

Jammer dat Asus zoveel problemen heeft met zijn bordjes want die A8n32 ziet er wel fraai uit met die heatpipe.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:31:
Jammer dat Asus zoveel problemen heeft met zijn bordjes want die A8n32 ziet er wel fraai uit met die heatpipe.
Zover ik weet zijn het niet zozeer de Asus borden die problemen geven, maar de drivers van Nvidea.
Met name de drivers voor IDE en ingebouwde firewall, ik zou zeggen gebruik die dan lekker niet ze zijn nergens voor nodig. De IDE poorten werken ook uitstekend zonder die drivers en de firewall is wel ander op te lossen.

Daarnaast kun je incombinatie met een Nforce4 chip set beter geen Maxtor DaimondMAX 10 schijfen gebruiken. (Overigens geldt dit voor de Chipset zelf en niet voor het merk van het moederbord.)

Ik verwacht overigens dat het best meevalt met de problemen van de A8N-SLI borden, ze worden nu eenmaal veel verkocht. Je kunt pas zeggen als ergens veel problemen mee zijn als je dit gaat bekijken in percentages.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2005 13:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45
Ik zie trouwens een ander probleem die Lian-li kast monteert mobo's toch 180o graden gedraaid nou dat gaat niet werken met heatpipe borden.
ik heb zelf de premium en had zo'n kast de NB werd gloeiend heet (80 a 90 Co) Zoek maar eens op het ASUS forum zijn zeer lange topic's over de problemen van 180o gedraaid monteren.

Of kijk hier [rml][ Abit AN8] Werkt heatpipe 180 graden gedraaid?[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 29-10-2005 16:58 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

We hebben het hier over ATX moederborden en geen BTX. BTX moederborden zijn 180 graden gedraaid ten opzichten van ATX.

Inderdaad zal zo'n heatpipe niet werken als deze op de kop wordt gemonteerd, maar als je zou verdiepen in de werking van een heatpipe dan zou het je al gauw duidelijk worden waarom het niet werkt.

Sommige mensen vinden het leuk te experimenteren (waar ben je tweaker voor :) ) met ATX borden in BTX opstelling, maar ja daar is het moederbord nu niet opgemaakt. :+

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2005 17:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• leonbong
Ik weet dat we het over ATX borden hebben maar ik zag welke kast hij wou gaan gebruiken in ik dacht dat gaat niet werken.
Nouja voor borden met fan maakt het natuurlijk geen bal (tot weinig) uit.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

leonbong schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:33:
Ik weet dat we het over ATX borden hebben maar ik zag welke kast hij wou gaan gebruiken in ik dacht dat gaat niet werken.
Nouja voor borden met fan maakt het natuurlijk geen bal (tot weinig) uit.
Aaa oke... Sorry... Ik had niet naar zijn behuizing gekeken. Maar goed dat jij wel zo oplettend bent, dan kan TS er rekening mee houden. :D

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 09:36
Ik heb anders een A8N-SLi Premium in een Lian Li (onderste boven) en deze werkt naar behoren. Even je airflow in je kast regelen en 0 problemen. Ik heb namelijk voordat ik dit mobo al had een gat boven in de kast gemaakt met een 120 mm outtake fan. Nu heb ik deze naar binnen blazen en deze blaast dus lucht op de chipset.

Daarnaast maak ik gebruik van de IDE drivers, en nooit problemen mee gehad.

ASUS is naar mijn weten top en liggen daar de problemen niet aan.

[ Voor 59% gewijzigd door m00n op 29-10-2005 19:00 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• deeltje

deeltje

Topicstarter
leonbong schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:56:
Ik zie trouwens een ander probleem die Lian-li kast monteert mobo's toch 180o graden gedraaid nou dat gaat niet werken met heatpipe borden.
ik heb zelf de premium en had zo'n kast de NB werd gloeiend heet (80 a 90 Co) Zoek maar eens op het ASUS forum zijn zeer lange topic's over de problemen van 180o gedraaid monteren.

Of kijk hier [rml][ Abit AN8] Werkt heatpipe 180 graden gedraaid?[/rml]
Kast is nog te cancelen: maar moet ik wel vandaag of morgen doen, maandag zou hij op de post gaan. Wat kan je me aanraden ipv Lian-Li ?

Misschien dan toch maar NOG een Chieftec Matrix bestellen? :P

Als ik dan toch bezig ben met cancelen, is een Antec Truepower 2.0 550Watt misschien een stuk beter dan een Coolermaster 450 die ik nu heb staan?

Zooo Kast gecanceled, PSU ook,

Kast ga ik nog naar op zoek en PSU is de antec geworden

[ Voor 22% gewijzigd door deeltje op 29-10-2005 21:16 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zat ook te twijfelen tussen deze 2 maar dan tussen de intel versies...qua lay out en dergelijke exact hetzelfde heb gekozen voor de p5ND2-sli deluxe vrijwel gelijk aan jou a8N-SLI
Waarom de N32 is pas half november meende ik leverbaar en deze was er al...tja en extra features elke moederbord heeft wel iets extra's waardoor dit en waardoor dat...overigens is het prijsversschil rond de 50 euro

• deeltje

deeltje

Topicstarter
RSD1982 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:16:
Ik zat ook te twijfelen tussen deze 2 maar dan tussen de intel versies...qua lay out en dergelijke exact hetzelfde heb gekozen voor de p5ND2-sli deluxe vrijwel gelijk aan jou a8N-SLI
Waarom de N32 is pas half november meende ik leverbaar en deze was er al...tja en extra features elke moederbord heeft wel iets extra's waardoor dit en waardoor dat...overigens is het prijsversschil rond de 50 euro
Klopt, ik zelf wil graag voor amd gaan, ivm een al aanwezig kantoorsysteem, dus deze mag wel gericht zijn op gaming etc.

• leonbong
@Moon
Een bord dat volledig passief is met heatpipes koop je ook voor het geluidsniveau als je dan nog eens moet gaan modden met extra fan's dat is een beetje zonde van het geld.

PS Ik weet wel dat het kan een heatpipe verkeerd om met geforceerde koeling maar om dat nou aan te raden. Bij mij werkte het voor geen meter totdat ik hem in een normale kast monteerde.

[ Voor 36% gewijzigd door leonbong op 30-10-2005 03:28 ]

• Ewoutb
  • Laatst online: 20-06-2024
Deeltje,

Ik zou eens kijken naar de Antec P150, daar zit al een deftige stille voeding in! en het is een super kast om een stil systeem omheen te bouwen!

http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html

Anders is een Antec P180 misschien een optie, daar moet je wel goed kijken of de voedingskabels van een eventueel uit te zoeken voeding lang genoeg zijn!!

Over de keuze tussen de moederborden, als je 2 7800GTX kaarten in Sli wil gaan zetten, neem dan de A8N32-Sli Deluxe.. Er is in games als Fear een aanzienlijk performance verschil.Ik zou zelf die 15 graden verschil met een korreltje zout nemen :)

Misschhien kan je het prijsverschil tussen de moederborden beter besteden aan een goede cpu koeler (lees: Scyte Ninja).

Succes met de keuzes :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ewoutb op 30-10-2005 12:02 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ewoutb schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:56:
Deeltje,

Ik zou eens kijken naar de Antec P150, daar zit al een deftige stille voeding in! en het is een super kast om een stil systeem omheen te bouwen!

http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html

Anders is een Antec P180 misschien een optie, daar moet je wel goed kijken of de voedingskabels van een eventueel uit te zoeken voeding lang genoeg zijn!!

Over de keuze tussen de moederborden, als je 2 7800GTX kaarten in Sli wil gaan zetten, neem dan de A8N32-Sli Deluxe.. Er is in games als Fear een aanzienlijk performance verschil.Ik zou zelf die 15 graden verschil met een korreltje zout nemen :)

Misschhien kan je het prijsverschil tussen de moederborden beter besteden aan een goede cpu koeler (lees: Scyte Ninja).

Het is de Lian-Li PC6070B Plus geworden

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/products/b_c_p_6070b.gif

• leonbong
Geinig ik heb ook de lian-li 6070 maar dan zilver en niet plus.
Mijn config is bijna het zelfde.
Lian-li 6070
Asus A8N Prem
X2 4200 met Artic freezer 64
Corsair Twinx 2048 C2
XFX 6600GT
Maxtor DM10 200GB
Antec Smartpower 450W 2.0

[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 30-10-2005 23:01 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
leonbong schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:00:
Geinig ik heb ook de lian-li 6070 maar dan zilver en niet plus.
Mijn config is bijna het zelfde.
Lian-li 6070
Asus A8N Prem
X2 4200 met Artic freezer 64
Corsair Twinx 2048 C2
XFX 6600GT
Maxtor DM10 200GB
Antec Smartpower 450W 2.0
Dat is idd bijna hetzelfde systeem :) Het grote verschil met de Plus is dat hij verschillende ventilatoren heeft, zoals bijv. de cpu airduct, maar ik vraag me af of ik die wil gebruiken.

Wat zijn jou temps onder heavy load ongeveer? en hoeveel kabaal maakt je kast?

• leonbong
Mijn Antec smartpower 450 V2.0 is de enigste die ik hoor valt een beetje tegen die antec mijn Aopen voeding in mijn andere kast is stiller waardoor die hele pc stiller is.
Maar ik ga binnenkort een tagan voeding bestellen en een andere HD want die maxtor geeft toch wat problemen ondanks dat het eentje van augustus 2005 is.

PS Ik gebruik een Artic freezer 64 op de cpu en artic silencer op de 6600GT en heb alle fans in de kast vervangen voor zalman exemplaren op 7V. (Ik had liever papst maar deze waren 9 eurie voor 3 stuks en zijn ook erg stil met de meegeleverde weerstand)

Normaal 35C Cpu onder belasting 49C vind ik zeker niet slecht voor een koeler van 20 euro en het is een enorm verschil met boxed koeler de tegen 45C onder normale belasting.

[ Voor 32% gewijzigd door leonbong op 31-10-2005 11:53 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
leonbong schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:30:
Mijn Antec smartpower is de enigste die ik hoor valt een beetje tegen die antec mijn Aopen voeding in mijn andere kast is stiller waardoor die hele pc stiller is.
Maar ik ga binnenkort een tagan voeding bestellen en een andere HD want die maxtor geeft toch wat problemen ondanks dat het eentje van augustus 2005 is.

PS Ik gebruik een Artic freezer 64 op de cpu en artic silencer op de 6600GT.
Dat van je Antec is volgens mij een bekend verhaal, die 430 die je hebt maakt nou eenmaal een beetje lawaai. Die ik besteld heb zou een stuk stiller moeten zijn (<- lees 21.3db) dus kben benieuwd :).

Die sukkels van Salland hebben alles al op de post gegooit, dus nu duurt et nog langer... zucht ;)

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
deeltje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:14:
[...]
Dat is idd bijna hetzelfde systeem :) Het grote verschil met de Plus is dat hij verschillende ventilatoren heeft, zoals bijv. de cpu airduct, maar ik vraag me af of ik die wil gebruiken.

Wat zijn jou temps onder heavy load ongeveer? en hoeveel kabaal maakt je kast?
Heb dus ook sinds kort een 6070 Plus-B, en die standaard fans zijn volkomen kut, wat een takkeherrie maken ze! En het is 2xin en 1xuit, liever 2 bij 2. Vier Papst's kopen, 4e gat in de achterkant Dremelen, klaar.
Die duct die lucht op de cpu blaast gebruik ik niet want achter = outtake, die radiaal-fan voor de videokaart maakt ook een takkeherrie, dus bye-bye.
Alleen de geluidsisolatie op de panelen&in de case is redelijk, maar niet super, en ook de bodem is niet voorzien van schuim, dus een extra matje kun je ook gebruiken.

Kortom, deze kast is zo stil nog niet...
Athlon64 4000+ @ 2700Mhz 44ºC idle, stressed 60º

• leonbong
Voor mij ook de reden om de niet plus te kopen ik wist al dat ik duct en fans toch niet ging gebruiken. Ik heb mijn pc al een keer geprobeerd met aopen 350W voeding en dat was veel stiller dus tagan come here.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Megapauper schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:42:
[...]

Heb dus ook sinds kort een 6070 Plus-B, en die standaard fans zijn volkomen kut, wat een takkeherrie maken ze! En het is 2xin en 1xuit, liever 2 bij 2. Vier Papst's kopen, 4e gat in de achterkant Dremelen, klaar.
Die duct die lucht op de cpu blaast gebruik ik niet want achter = outtake, die radiaal-fan voor de videokaart maakt ook een takkeherrie, dus bye-bye.
Alleen de geluidsisolatie op de panelen&in de case is redelijk, maar niet super, en ook de bodem is niet voorzien van schuim, dus een extra matje kun je ook gebruiken.

Kortom, deze kast is zo stil nog niet...
Athlon64 4000+ @ 2700Mhz 44ºC idle, stressed 60º
Als ik alles in die kast vervang door papst fans, zou dat het geheel wat betreft geluidsproductie oplossen denk je?

• leonbong
Ik denk het wel.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Nou Salland heeft alles op opgestuurd, dus moet ik de TPG zeggen dat ik de zending weiger...

Nieuwe voeding geselecteerd, kheb geen zin om NOG langer te wachten

Antec TruePower 2.0 480 Watt ActivePFC

Lijkt me meer dan voldoende, gezien het feit dat ik voorlopig toch geen Sli ga opstellen.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Het geheel, tja, da's de som der delen hè? Zalman CNPS7700-AlCu @ 5V = 20dB, 4x Papst 8412NGMLE @ 6V = héél weinig, Nexus NX-5000 (met één 120mm fan) idem, NB en VGA passief gekoeld, da's in het geheel erg stil. Alles op 12V zetten en het is weer gedaan met de stilte, dus tja, je bent er niet zomaar door een 6070 te kopen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Jippie de pippie, 3 november komt et mobo binnen bij McDos.

Nou weet ik dat asus een history heeft van slecht leveren, maar dat gaan we gemakshalve maar eventjes vergeten :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/asus_mobo.JPG

Verwijderd

Kweet niet waar die instabiliteit vandaan komt, maar de A8N-SLI Premium waar ik op draai is al rokje-solide sinds day-of-purchase. De XFX7800GTX doet ook prima zijn best. Het geheim zit hem gewoon in een stabiele voeding gebruiken. Hoe higher-end je gaat hoe higher-end de vraag van je systeem is zeg maar. :P
Ik heb hem in een sonata I kast zitten waar de 380W voeding vervangen is door een Tagan 530 (mede omdat de GTX een eigen sap-snoertje wil hebben) Zelfs wanneer ik alle driver meuk installeer (afgezien van betas) blijft het nog overeind. :O ook IDE en shjit.

Het enige waar de nForce4 chip kieskeurig in blijft (eigenlijk het OS) is de RAID drivers tijdens installatie van Windh00z IksPee.

Zelfs Vista latest stable build performde gewoon lekker.. klokken? ja hoor, kan hij ook, maar als je echt alleen maar prestaties wilt door klokken, neem dan een van die foeilelijke DFI lamepastijtjes B)

O,ja,

omdat ik ongeduldig was en geen 2 dagen langer wilde wachten heb ik de Tagan genomen. Wil je echt een stabiel systeem, plak er dan een OCZ voeding in..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 17:58 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:52:
Kweet niet waar die instabiliteit vandaan komt, maar de A8N-SLI Premium waar ik op draai is al rokje-solide sinds day-of-purchase. De XFX7800GTX doet ook prima zijn best. Het geheim zit hem gewoon in een stabiele voeding gebruiken. Hoe higher-end je gaat hoe higher-end de vraag van je systeem is zeg maar. :P
Ik heb hem in een sonata I kast zitten waar de 380W voeding vervangen is door een Tagan 530 (mede omdat de GTX een eigen sap-snoertje wil hebben) Zelfs wanneer ik alle driver meuk installeer (afgezien van betas) blijft het nog overeind. :O ook IDE en shjit.

Het enige waar de nForce4 chip kieskeurig in blijft (eigenlijk het OS) is de RAID drivers tijdens installatie van Windh00z IksPee.

Zelfs Vista latest stable build performde gewoon lekker.. klokken? ja hoor, kan hij ook, maar als je echt alleen maar prestaties wilt door klokken, neem dan een van die foeilelijke DFI lamepastijtjes B)

O,ja,

omdat ik ongeduldig was en geen 2 dagen langer wilde wachten heb ik de Tagan genomen. Wil je echt een stabiel systeem, plak er dan een OCZ voeding in..
Wil je zeggen dat de Antec TruePower2 480Watt die ik besteld heb niet stevig genoeg is!?

• Ewoutb
  • Laatst online: 20-06-2024
deeltje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:42:
[...]

Wil je zeggen dat de Antec TruePower2 480Watt die ik besteld heb niet stevig genoeg is!?
Hij is wel stevig, maar absoluut niet stil :) Je zou kunnen denken aan een seasonic of de antec HE voeding, die wel stil is.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:52:
klokken? ja hoor, kan hij ook, maar als je echt alleen maar prestaties wilt door klokken, neem dan een van die foeilelijke DFI lamepastijtjes B)
Ik zat topicje te lezen en wilde even gedeeltelijk oftopic springen; wat bedoel je hiermee? Ik zit namelijk een nieuwe pc bij elkaar te schrapen en heb mijn zinnen gezet op een dfi bordje. Niet dat ik keihard wil gaan overclocken, maar ik dacht dat het gewoon degelijke bordjes waren??

Verwijderd

mad_dog schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:25:
[...]

Ik zat topicje te lezen en wilde even gedeeltelijk oftopic springen; wat bedoel je hiermee? Ik zit namelijk een nieuwe pc bij elkaar te schrapen en heb mijn zinnen gezet op een dfi bordje. Niet dat ik keihard wil gaan overclocken, maar ik dacht dat het gewoon degelijke bordjes waren??
DFI zijn "leuke" bordjes, maar eigenlijk mede omdat ze ontiegelijk te overclocken zijn !!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ik OC niet, dus zie het nut er niet van in, wel heb ik graag een Mbord met enorm veel opties, of ze nou nuttig zijn of niet :) naast et feit dat ik graag een Mbord heb wat lekker stabiel draait.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
deeltje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:24:
Ik OC niet, dus zie het nut er niet van in, wel heb ik graag een Mbord met enorm veel opties, of ze nou nuttig zijn of niet :) naast et feit dat ik graag een Mbord heb wat lekker stabiel draait.
kijk dan hebben we dus dezelfde eisen. Waarom overweeg je dan zo'n nieuw moederbord? Je kan toch ook voor een moederbord gaan wat al enkele maanden op de markt is en wat zich dus al bewezen heeft

Verwijderd

Hier moet ik even op reageren, wat je als SP hebt staan is onzin,

Ik heb hier een A8N Sli Premium plankje met Corsair PC3500LLPRO Cas2 draaien zonder problemen , ik heb em inmiddels overgeclocked naar 265(530 dus), heb voltage weliswaar wat aangepast maar zonder probs hoor.

En instabilliteit ik vind het toch maar vreemd dat iedereen het daar over heeft...heb nergens maar dan ook echt nergens last van, Gewoon de WHQL drivers geinstalleerd en gaan....
Voor sys specs zie sig. Driver gebruik : Nvidia Nforce 6.66 en voor vid 81.85 WHQL

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Ik zie de voordelen van dat nieuwe bord niet zo eigenlijk. Als je overstapt op SLI heb je bij de A8N32-SLI nog 1 pci slot over als je ook nog een beetje ruimte voor de gpu koelers wilt. Een 15 graden koelere cpu lijkt me sterk en dat 3500LLPRO geheugen gaat ook gewoon werken op de A8N-SLI Premium. Mijn geheugen draait ook gewoon op 436 MHz. Maar waarom dat speciale geheugen als je toch niet OC-ed?
Daarnaast zit de Premium versie inmiddels bij de 8e bios en de 3e pcb revisie en is de A8N32-SLI nog niet eens verkrijgbaar. Als je stabiliteit wilt dan zou ik ofwel gaan voor de A8N-SLI Premium of nog even wachten met de aanschaf van de A8N32-SLI

• leonbong
Als je niet OC waarom schaf je dan dit aan
  • Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB
Had je dan niet beter gewoon dit kunnen kopen.
  • Corsair TWINX2048 3200 CAS2
Asynchroon memspeed heeft niet zoveel zin.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Asynchroon slaat nergens op, je kan het prima synchroon laten lopen. Dat zal standaard ook zeker het geval zijn. En Asus heeft op dit moment een actie: de combinatie van A8N SLI Premium (? of A8N32?) en dat geheugen. Verder is het gewoon makkelijk mocht ie ooit íéts gaan overklokken. Dan kun je dat allemaal synchroon laten lopen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Volgend Systeem:

AMD X2 4400
Asus A8N32-Sli Deluxe
2Gb Corsair 3500LLPRO
Samsung Spinpoint P120 250GB Sata2
Nvidia 6600V 512MB Pci-E

Zoekt:

Frisse, Stille, het liefst zwartkleurige kast (midikast is meer dan genoeg) (Ik denk erover om WEER een Chieftec Matrix Miditower Zwart te bestellen, puur vanwege het feit dat ik dit een enorm mooie kast vind, er zijn speciale geluidsdempende setjes voor te koop)
en
Stevige, Stille voeding (minimaal 480Watt denk ik) (Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e?)

Prijs? Niet geheel belangrijk, als het setje samen maar van een liefdevolle samenwerking mag genieten

(max prijs voor kast ongeveer 175 a 200 euro, voeding 100 tot maximaal 150 euro)

Wie kan me helpen?

[ Voor 165% gewijzigd door deeltje op 01-11-2005 18:55 ]

Verwijderd

De levertijden van Asus zijn minder Top, het is donderdag 17 november en nog géén Asus mamaplank....
Pagina: 1