GoT Alliance : Ogame Universum III

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 13:47

FlashBang

Hoi.

met een sensor phalanx op je maan zie je wanneer zijn/haar vloot terugkomt en kun je dus jou vloot 2 seconden erna laten aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31650

hehe...ok...naja...eerst maar eens een maan verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26
Gewoon 120 slagschepen klaarleggen en vragen of iemand de boel even wil crashen.

Wel iemand uit de eigen clan natuurlijk. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Seraphin

Meep?

Hmm.. enigszins off topic maar ik zit met het volgende: ik wil OG Commander worden (ik zit sinds vrijdag in Uni 5, ff warmdraaien :) ), maar heb geen creditcard. Goed, okee, dan kun je dus zo'n 14-dagen abbo nemen MAAR.

Dan moet je dus SMS-en, en er staat alleen maar: "SMS dit-en-dat naar nummer zus-en-zo, dan ontvang je alle info". Calle me paranoid, maar ik ben bang dat ik dan al 30 SMS per dag ga ontvangen (hetzij reverse billing, of gewoon spam). Als ik op de bijbehorende info-links klik, krijg ik zwarte info schermen (zelfs nadat ik pop-ups toe heb gelaten).

Iemand soortgelijke ervaringen, of info over dat 14-dagen abbo?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
Ik heb gewoon het SMS abbo en krijg elke 15 dagen netjes een SMSje wat 1,50 kost. :)

Geen spam verder oid.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Check, toch maar proberen dan.

THNX

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff 120 ss laten trashen...lol...mjah, ik heb wel genoeg slagschepen, maar damn...dat is bijna mijn hele vloot....anyway, niemand in mijn huidige clan KAN 120 SS crashen volgens mij

Overigens zal ik binnenkort weer eens een aanvraag indienen, ik wordt nu een beetje moe van mijn huidige alliantie...ze vallen elkaar aan omdat ze elkaar op school pesten.... }:O }:O }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 21-02-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

OMFG

Ik had gisteren de ambities om mijn nanorobotfabriek van 1 naar 2 te doen, dus ik dacht....laat ik even fleetsaven en alles naar me kolonies sturen....roept me ma dat ik naar beneden moet, dus denk zo "ach dat doe ik vanaaf wel"

Kom terug van het werk en zie twee spionage rapporten, van een kolonie van iemand anders die mij wel vaker spioneerd, maar omdat ik vroeg opmoest ging ik pitten.....

dus ik kijk vanmorgen op school

Gevechtsrapport:
De aanvaller wint het gevecht en steelt 1800k Metaal 900k kristal 800k deut.....

DAMN, ik kon wel wat, bijna me nano....had ik nu maar even gefleetsaved, maar aangezien ik een dikke verdediging had liggen waren er van zijn 1400 slagschepen nog maar 300 over oid.... veel puin...19% kans op maan....NET NIET...

maja, net even PB gestuurd en hem gefeliciteerd met de overwinning, hij vond het heel sportief..en gaf als tip...........Fleetsaven..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

1400 slagschepen nog maar 300 over oid.... veel puin...19%
1100 slagschepen geeft echt wel een 20%+ maan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:10:
[...]

1100 slagschepen geeft echt wel een 20%+ maan ;)
Bij mij dus niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typefout? Want 110ss is namelijk precies een 19% maankans B)

tering zeg, das balen...Ik dacht dat ik het slecht had met een aanval van een of andere knakker uit "conquer"

Is 20% kans op een maan altijd een maan hebben...klinkt overigens een beetje maf zo...lol. Een van mijn teamleden zei namelijk dat hij aangevallen was, met 20% kans op een maan, maar geen maan kreeg...

Is er trouwens en manier om te voorkomen dat je bespioneerd wordt? Of is het gewoon het besten om 100 sondes te hebben ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 23-02-2006 11:13 ]

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:02
20% kans is gewoon 20% kans, dus een kans van 1 op 5 dat je een maan krijgt.

Je kan niet voorkomen dat je gespioneerd word, maar je kan wel een hoog spionage level hebben en dan ook nog wat sondes op je planeet om contra spionage te krijgen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106208

ik ben net gister begonnen en heb dit al gebouwd

Metaal Mijn (Niveau 4 )
Kristal Mijn (Niveau 4 )
Deuterium fabriek (Niveau 1 )
Zonne-energie centrale (Niveau 5 )

ik ben nu bezig aan het sparen voor een robot fabriek zal denk ik wel ff duren deut gaat langzaam maja

request is jullie kant op gestuurd
naam is: illusion1986
ik hoop dat ik erbij kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106208

als iemand nog tips heeft voor een beginner :P
zou ik wel waarderen
mijn positie is: 2:459:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Ik heb je geaccepteerd in de alliantie, voor tips raad ik je aan op ons eigen forum of op ons irc kanaal te komen. Voor meer informatie hierover kan je kijken op de alliantie pagina.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

mag ik ook meedoen :P

fixxx 1:316:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Doe maar een aanvraag :)

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Anoniem: 106208 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:32:
als iemand nog tips heeft voor een beginner :P
zou ik wel waarderen
mijn positie is: 2:459:10
Veel fleetsaven, in het begin de inactievelingen raiden en zo snel als mogelijk werf en motoren in orde hebben. Vervolgens robotfabriek, schepen en verdediging. Dat is iig bij mij de volgorde om snel aan de slag te kunnen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zit onderhand nog steeds in universum 2 :) echter niet bij GoT of 1 van de wings :)

zit zelf bij een andere, grote, alliantie :) plekje 900 nogwat is van mij :P

blijft een tijdrovend spelletje trouwens :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kolere...effe een aanval te verduren gehad..en niet eens een maan...:((
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 03-01 06:21:08 , toen het tot een gevecht kwam::

De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
559240 Metaal, 351853 Kristal en 132997 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 1052000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 17287000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 2976300 Metaal en 1608300 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 20 %
211 Raket lanceerder, 25 Kleine laser, 81 Grote laser, 12 Gauss kanon, 22 Ion kanon, 4 Plasma kanon, 1 Kleine planetaire schildkoepel, 1 Grote planetaire schildkoepel kon worden gerepareerd.

Ik heb overigens geen idee waarom ik aangevallen ben, blijkbaar wisten ze wanneer mijn vloot terug kwam, dus puur om de grondstoffen kan het niet geweest zijn, dat is gewoon een extraatje...maar wel flink balen, totaal 16k punten kwijt

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 01-03-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik weet wel waarom, kijk eens wat voor winst de aanvaller gemaakt heeft...

En doe het liever zo de volgende keer, dat maakt het wat beter leesbaar

De volgende vloten kwamen elkaar tegen op ----, toen het tot een gevecht kwam:

Aanvaller prolyx (X:XXX:XX)
Wapens: 110% Schilden: 100% Romp beplating: 110%
L.Gevechtsschip 500
Slagschip 500

Aanvaller Perception (X:XXX:XX)
Slagschip 250

L.Gevechtsschip 500
Slagschip 435
Vernietiger 20

Verdediger Dynia (X:XXX:XX)
Wapens: 70% Schilden: 70% Romp beplating: 100%
K.Vrachtschip 2
G.Vrachtschip 55
Z.Gevechtsschip 18
Kruiser 34
Slagschip 176
Recycler 3
Spionage Sonde 96
Vernietiger 16
Raketten 319
K.Laser 35
G.Laser 104
Gauss 19
Ion.K 29
Plasma 5
K.Koepel 1
G.Koepel 1

Na het gevecht...

Aanvaller prolyx (X:XXX:XX)
L.Gevechtsschip 399
Slagschip 499

L.Gevechtsschip 398
Slagschip 433
Vernietiger 20

Slagschip 249

Verdediger Dynia (X:XXX:XX)
Vernietigd!

Hij steelt
559.240 Metaal, 351.853 Kristal en 132.997 Deuterium.

De aanvaller heeft een totaal van 1.052.000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 17.287.000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 2.976.300 Metaal en 1.608.300 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 20 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de layout...:)

Maar op het moment dat hij spioneerde was mijn vloot helemaal niet op mijn planeet en zou pas vroeg in de ochtend terugkomen(fleetsafe...:/ ), dus normaal gesproken kan hij toch niet weten dat hij dan zoveel winst zou krijgen? Of zie je dat ook als je een phalanx hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zit het eigenlijk met recyclers? Als je die meteen met je vloot meestuurd, nemen ze dan ook meteen het puin mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 21:36
Anoniem: 31650 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:46:
hoe zit het eigenlijk met recyclers? Als je die meteen met je vloot meestuurd, nemen ze dan ook meteen het puin mee?
Nee dat kan helaas niet. Wat een veelgebruikte techniek is, is het laten aanvallen van een spio zodat er al wat puin ligt bij de planeet. Dan kan je dus eerst je recyclers sturen, en daarna pas attacken zodat je altijd het puin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat er over na te denken, en kwam tot dezelfde conclusie...lol...gewoon eerst een spion aan laten vallen voor het puin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31650 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:35:
Sorry voor de layout...:)

Maar op het moment dat hij spioneerde was mijn vloot helemaal niet op mijn planeet en zou pas vroeg in de ochtend terugkomen(fleetsafe...:/ ), dus normaal gesproken kan hij toch niet weten dat hij dan zoveel winst zou krijgen? Of zie je dat ook als je een phalanx hebt?
Ja, je kunt exact zien wat voor vloot en op welk tijdstip aan komt op de planeet met een phalanx. Je kunt dan dus de aanvallende vloot op de seconde (!) precies timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Het is niet zo netjes om deze de technieken van deze spelers zomaar op staat te gooien, ik zou deze even weghalen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het op mij doelt, het is niet de techniek van deze spelers, ik bedacht me gewoon dat het een techniek zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

dat bedoelt hij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Ik wil mensen die ogame ook wel een willen proberen erop wijzen dat GoT niet alleen in uni3 is maar ook in bv uni5. Uni3 is al sinds november bezig en uni5 is veel korter bezig. Dus lijkt het je leuk om ogame eens te proberen raad ik jullie aan om in uni5 te starten omdat je achterstand dan minder groot is :)

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LOL, komt er net een gast op uni 3 me aanvallen met 500 SS. Ik kon nog NET optijd mijn terugkerende vloot weer wegsturen. Vervolgens alle resources meegesturud daarmee.

Zijn winst ?

Hij steelt
229 Metaal, 152 Kristal en 34 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 1852000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 1200 Kristal.
284 Raket lanceerder, 170 Kleine laser, 41 Grote laser, 1 Kleine planetaire schildkoepel, 0 Grote planetaire schildkoepel kon worden gerepareerd.

LOL, alleen wat schade aan mijn verdediging ;)

No big deal :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mijn Officieele Eerste Post. 8)

In ieder geval, net begonnen in Universem drie, en nu al een achter stand in mijn metaal. Dat wordt dus 2,5 uur wachten tot ik weer een energiecentrale kan bouwen. Toch maar even gaan nadenken, dus...

momenteel:

2 met 2 kris 0 deut 2 energie

Ik vroeg me trouwens af of het mogelijk was om gebouwen in een wachtrij te plaatsen? Zal wel niet, wordt het natuurlijk een totaal ander spel van. Zal wel erg makkelijk zijn, aangezien ik zo naar mijn werk ga. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haijo op 03-03-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
Dat kan wel moet je alleen LID worden van Ogame..

is wel makkelijk en sponsor je de game ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Het is beter als je meer metaal bouwt dan kristal, zoals je zelf al zegt heb je daar een achterstand van in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Oh ja, nu zie ik het staan. Commander. 3 euro per maand is inderdaad niet duur, ik dacht dat alleen voor Alliance leiders of iets dergelijks zou zijn. Nou ja eerst, maar even kijken of ik uberhaupt blijf spelen. Alhoewel ik het laatste uur de seconden zit uit te tellen tot ik weer energie kan bouwen, en dan weer metaal. Dat ga ik trouwens eerst op 5 brengen. Nou ja, eerst nog even 1 uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben weer een beetje aan het opkrabbelen van mijn crash...:)...Hopelijk blijft het nu een beetje rustig in mijn omgeving..:)

Ik vroeg me eigenlijk ook wel af of het intergalactische onderzoek echt veel nut heeft. En wat doet dat Graviton eigenlijk? Uit de beschrijving kan ik niet echt opmaken wat het nou precies doet..of is het Alleen maar nodig voor ster des doods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ik krijg het gevoel dat graviton later nog uitgebreid gaat worden? ik weet niet of iets dergelijks gangbaar is op Ogame.

Gezien de opmerking in de beschrijving dat het complete planeten kan vernietigen lijkt het me iig een benodigheid voor de Ster Des Doods en als ik kijk bij benodigheden voor Ster Des Doods in het technologie overzicht, dan moet ie op niveau 1 staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Haijo op 03-03-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Dynia schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:18[/message]:
ben weer een beetje aan het opkrabbelen van mijn crash...:)...Hopelijk blijft het nu een beetje rustig in mijn omgeving..:)
Hij was vorige keer toch strak getimed? Waarschijnlijk zit er iemand met een maan in de buurt dus als ik jou was zou ik ergens anders heen gaan om een 2e phalanx hit te voorkomen.
Dynia schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:18[/message]:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af of het intergalactische onderzoek echt veel nut heeft. En wat doet dat Graviton eigenlijk? Uit de beschrijving kan ik niet echt opmaken wat het nou precies doet..of is het Alleen maar nodig voor ster des doods?

Intergalactisch onderzoek koppelt onderzoekslabs aanelkaar, waardoor de onderzoekstijd sneller word. Ik heb hier zelf redelijk lang mee gewacht, ik heb namelijk wel een beetje geduld. atm zit ik op level 1 terwijl sommige al op level2 zitten.
Gravition heb je nodig om een ster des doods te kunnen maken, hiermee kan je manen vernietigen, maar dit is meer iets voor als je al wat groter bent. Je hebt namelijk 6k sats nodig om de energie op te wekken en die zijn redelijk duur.

[ Voor 4% gewijzigd door victenn op 03-03-2006 12:30 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vorige aanval was inderdaad goed getimed. Ik wil ook wel verplaatsen maarja, mijn hoofdplaneet is toch het beste verdedigd...ik heb 2 kolonies die in aanmerking komen om als basis te dienen, die hebben genoeg velden om te groeien, maar die zijn nog niet groot genoeg om mijn vloot op te plaatsen vind ik zelf (ook als is mijn vloot nog steeds klein...:p). Op dit moment speel ik een beetje op "safe" door mijn vloot gespreid over de kolonies op te bouwen, omdat ik nu toch geen grote aanvallen kan doen. raiden, raiden en nog eens raiden van inactives...:)

sparen voor ster des doods is dus niet zo handig zie ik, ik kan beter de huidige onderzoeken verder doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Met goed getimed bedoel ik, een paar sec nadat je fleet save terug kwam. Ik zou toch eens even om je heen kijken waar die maan zit. verspreid opbouwen is wel slim ja, maar uiteindelijk zal je je vloot toch ergens neer moeten zetten. Dan wil je hem natuurlijk niet nog eens kwijt raken.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

victenn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:52:
Ik wil mensen die ogame ook wel een willen proberen erop wijzen dat GoT niet alleen in uni3 is maar ook in bv uni5. Uni3 is al sinds november bezig en uni5 is veel korter bezig. Dus lijkt het je leuk om ogame eens te proberen raad ik jullie aan om in uni5 te starten omdat je achterstand dan minder groot is :)
hear hear, ben vandaag precies 2 weken geleden begonnen in Uni5; en heb gisteren m'n 3e kolonie neergeplempt :P (gecreëerd bedoel ik dus ;) )

Kortom, begint nu interessant te worden. Heb wel een vraagje; in de OP staat dat je in het begin beter niet aan zonne-sats kan beginnen omdat de verhouding kosten / energieopbrengst niet zo gunstig is. Vanaf welk lvl energiecentrale wordt het dan wél de moeite waard? Op mijn main zit ik geloof ik rond de lvl 16 met energiecentrale, en dat upgraden begint *duur* te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphin op 03-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

ben nu weekje bezig :P 4e kolonie is onderweg (met wat hulp, dank nogmaals ;) ) leuk spelletje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

victenn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:51:
Met goed getimed bedoel ik, een paar sec nadat je fleet save terug kwam. Ik zou toch eens even om je heen kijken waar die maan zit. verspreid opbouwen is wel slim ja, maar uiteindelijk zal je je vloot toch ergens neer moeten zetten. Dan wil je hem natuurlijk niet nog eens kwijt raken.
Ik begreep wat je bedoelde met getimed..:)

Ik heb even rondgekeken, Er zitten wel wat manen, maar niet echt dicht in de buurt, maar dat zegt ook niks natuurlijk, ik neem aan dat een phalanx wel ver bereik heeft...:)

Uiteindelijk zal ik wel een vloot centraal opbouwen, en dan niet op mijn huidige hoofdplaneet....:)

Ik werd trouwens ook bespioneerd door Lyx, kennen jullie die toevallig?...;))

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 03-03-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Seraphin schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:29:
[...]

hear hear, ben vandaag precies 2 weken geleden begonnen in Uni5; en heb gisteren m'n 3e kolonie neergeplempt :P (gecreëerd bedoel ik dus ;) )

Kortom, begint nu interessant te worden. Heb wel een vraagje; in de OP staat dat je in het begin beter niet aan zonne-sats kan beginnen omdat de verhouding kosten / energieopbrengst niet zo gunstig is. Vanaf welk lvl energiecentrale wordt het dan wél de moeite waard? Op mijn main zit ik geloof ik rond de lvl 16 met energiecentrale, en dat upgraden begint *duur* te worden.
De 'prijzen' van die dingen staan vast, net als de opbrengsten er van.

Het is maar wat je er voor wilt betalen.
Als je bereid bent om je nanobotfabriek up te graden naar lvl 2 (Benodigd: Metaal: 2.000.000 Kristal: 1.000.000 Deuterium: 200.000) dan zou je ook bereid kunnen zijn om je solar up te graden naar lvl 26 (Benodigd: Metaal: 1.893.837 Kristal: 757.535).

Maar na verloop van tijd ga je je grenzen wel opschuiven, ik dacht eerst '250.000 van een grondstof is een limiet', nu zit ik al over de 'iets over de 1M is de limiet', en misschien schuift het nog verder op.

Bij mij zijn sats voor het laatste beetje energie wat ik mis om alle productie op 100% te houden.
Mijn klaar? hmm... -4 aan energie... dan maar een sat er bij hangen, terwijl de centrale bezig is met upgraden (hoogstens 2 dagen dus, maar dan heb je wel alles op 100% lopen.
Of om een paar energiepunten aan te vullen om de fusiecentrale net op 10% minder te laten lopen, spaart weer deut.

Nu is mijn limiet: metaal lvl 25, kristal en deut lvl 22, solar 25 en fusie 13, aangevuld met sats.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 03-03-2006 18:02 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
idd de limitieten die schuiven altijd een beetje op.

Maar het grootste nadeel van sats is dat ze vernietigd worden in een aanval, dus dan ben je meteen je energie kwijt. Daarom kan je beter zonne energie maken en die sats die kan je er eventueel bij doen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je kan het ook makkelijk uitrekenen of sats handig zijn voor jouw. Stel je hebt een kristal lvl22 op 90% dan produceerd de mijn 358 kris per uur minder, maar verbruikt ook 179 minder energie. Op je main produceerd een sat 35 energie, dus heb je +/- 5 sats nodig om de kristal lvl22 op 100% te kunnen zetten.

5 sats kost 10.000 kristal, dus het duurt 28 uur (10.000/358) voordat je de 5 sats terug verdiend hebt. Het kost je uiteraard ook nog 2.500 deut, maar het gaat even voor het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
victenn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:40:
idd de limitieten die schuiven altijd een beetje op.

Maar het grootste nadeel van sats is dat ze vernietigd worden in een aanval, dus dan ben je meteen je energie kwijt. Daarom kan je beter zonne energie maken en die sats die kan je er eventueel bij doen.
ik loop op sats en zonne-energie, worden de sats vernietigd dan kan ik de helft tot alles compenseren met een fusie centrale die normaliter uitstaat

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he, naadje...wederom aangevallen door dezelfde persoon. het heeft me nu 40 SS en 30 GV gekost, niet zoveel als vorige keer, maar toch klote. Je kan er zo weinig aan doen he, als iemand zoveel sterker is...:(...naja, we gaan weer bouwen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

en fleetsaven :)

ik ben nog nooit mijn vloot kwijtgeraakt, gewoon altijd goed fleetsaven incl resources naar een puinveld

als er een phalanx in de buurt zit kun je verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, ik ben al aan het verhuizen. vanacht weer aangevallen door iemand. een van mijn kolonies is echt compleet vern**kt. eerst een zooi raket aanvallen, en daarna 3 aanvallen. Er zat daar bijna geen vloot en niet echt veel grondstoffen...Het zal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Zo, nu eerst even mijn vlootje bouwen van, jawel, twee gevechtsschepen en twee vrachtschepen.Ik vroeg me af hoe het met handelen zit? Gaat dat automatisch of vereist dat medewerking van beide kanten? Ik kan trouwens de help functie op ogame niet gebruiken? Niet in IE of in FF.

Oh, is 60 punten sinds vrijdag belabberd slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handelen komt van 2 kanten volgens mij. Je stuurt wat, en de andere partij moet wat terug sturen. makkelijker is om inactives op te zoeken en die te bespionere. 9 van de 10 keer hebben ze geen verdediging, en kun je zo de grondstoffen op die planeet 'ophalen' dmv een aanval met je vrachtschepen...:). dus het mooiste is om inactives te vinden die veel grondstoffen hebben. Helaas kun je maar 50% per keer meenemen

Ik heb ook weer eens een aanvraag gedaan om GoT te joinen...:D

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 08-03-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
En gelukt. Mijn eerste Succesvolle aanval.

Hij steelt
2682 Metaal, 3919 Kristal en 1075 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 0 Kristal.

:9

Kan ik weer lekker groeien. Ik hou wel van spellen met dit soort onverwachte bonussen. Ik had trouwens niet eens gespied. Vraag me wel af wanneer ik aangevallen ga worden. Is er iets als newbie bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haijo schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:12:
Is er iets als newbie bescherming?
Ja, onder de 5000 punten kun je niet aangevallen worden door speler die meer dan 5x jouw puntenaantal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Anoniem: 31650 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:18:
Handelen komt van 2 kanten volgens mij. Je stuurt wat, en de andere partij moet wat terug sturen. makkelijker is om inactives op te zoeken en die te bespionere. 9 van de 10 keer hebben ze geen verdediging, en kun je zo de grondstoffen op die planeet 'ophalen' dmv een aanval met je vrachtschepen...:). dus het mooiste is om inactives te vinden die veel grondstoffen hebben. Helaas kun je maar 50% per keer meenemen

Ik heb ook weer eens een aanvraag gedaan om GoT te joinen...:D
Doe die aanvraag nog maar een keer want ik zie hem niet staan, zet ff je got id erbij dan valt ie beter op.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Done!. Vorige aanvraag had inderdaad een beetje een lang verhaal erom heen...:). Nu gewoon een aanvraag met de gegevens. Ik weet alleen niet of ik het naar de goede persoon stuur: Lu**)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Je moet naar allianties, dan kies je zoeken en typ je got in.
Hierna spreekt het wel voor zich.
Ik veronderstel dat je nu een gewone pm stuurt? Daar kunnen we helaas niks mee.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owwww....vandaar...lol....Ik zal het eens goed doen dan...lol...excuse moi voor het spammen van PM's...:)..Alleen zie ik wel dat ik eerst mijn huidige alliantie moet verlaten. beetje gaar dat als ik die verlaat, dat ik dan niet toegelaten zou worden bij GoT

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 31650 op 09-03-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Mag je je bij 3 en 7 aanmelden. Ik ben namelijk nieuw en wanneer ik er bij 3 eruit lig heb ik toch plezier in 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Per universum mag je 1 account hebben, dus je mag in 3 en 7 spelen.
Het verschil tussen de 2 is dat 3 al een paar maanden bezig is en 7 net begonnen is, in 7 heb je dus vrijwel geen achterstand. Ik weet alleen niet of er ook een got alliantie is.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Shit, alliantie-forum ligt eruit. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176113

Hier in Nederland is Ogame niet zo populair als in Frankrijk. Moet je kijken hoeveen Universums ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176113 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:40:
Hier in Nederland is Ogame niet zo populair als in Frankrijk. Moet je kijken hoeveen Universums ze daar hebben.
Frankrijk heeft ook net even iets meer inwoners als Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

JoetjeF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:59:
Je kan het ook makkelijk uitrekenen of sats handig zijn voor jouw. Stel je hebt een kristal lvl22 op 90% dan produceerd de mijn 358 kris per uur minder, maar verbruikt ook 179 minder energie. Op je main produceerd een sat 35 energie, dus heb je +/- 5 sats nodig om de kristal lvl22 op 100% te kunnen zetten.

5 sats kost 10.000 kristal, dus het duurt 28 uur (10.000/358) voordat je de 5 sats terug verdiend hebt. Het kost je uiteraard ook nog 2.500 deut, maar het gaat even voor het idee :)
Je hebt ze straks toch nodig bij Graviton tech.
dan moet je er 8.507 hebben om aan je 300.000 energie te komen >:)

Ik speel zelf in uni 7 .org

weet je wat zeeeer interessant is voor [GoT]

http://www.galaxytool.eu

Ik heb hem zelf draaien, maar goed dat moeten jullie zelf maar even zien! 8)
Dit is een spyreport van een van onze alliance leden die door dezelfde gast is aangevallen (en "destroyed") (zijn spy tech was nog niet hoog genoeg en kon niet alles zien)

Metaal: 12.080 Kristal: 2.473.280
Deuterium: 495.136 Energie: 301.326
Vloten
Klein vrachtschip 598 Groot vrachtschip 60
Licht gevechtsschip 58 Zwaar gevechtsschip 104
Kruiser 0 Slagschip 0
Kolonisatie schip 1 Recycler 92
Spionage sonde 2.127 Bommenwerper 1
Vernietiger 1 Ster des Doods 3
Zonne-energie satelliet 8.507
Verdediging
Raket lanceerder 10.000 Kleine laser 5.920
Grote laser 0 Ion kanon 500
Gauss kanon 388 Plasma kanon 70
Kleine planetaire schildkoepel 1 Grote planetaire schildkoepel 1
Anti-ballistische raket 40 Interplanetaire raket 0
Gebouwen
Metaal Mijn 24 Kristal Mijn 23
Deuterium fabriek 21 Zonne-energie centrale 22
Fusie centrale 5 Robot fabriek 10
Nanorobot fabriek 2 Werf 12
Metaal opslag 8 Kristal opslag 8
Deuterium tank 7 Onderzoeks lab 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176266

Ik ben een tijdje geleden ook begonnen aan Ogame :) leuk spel wel:P na de aantallen online games die ik speel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Kabouterplop01 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 01:10:
[...]

Dat gebruiken we al een tijd, but thx anyway! ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125591

Op http://skin.kuilman.eu ben ik een aantal skins aan het hosten als test, de link die in het tabeletje staat is vrij te gebruiken door iedereen.

Vooral skin1 bevalt mij erg goed.

Tevens ben ik op dit moment druk bezig om een eigen GoT-Skin voor ogame te ontwerpen, zodra ik die werkend online heb (zal nog wel ff duren gezien mijn vele bezigheden) zal ik het ff posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177561

[...]

onze alliantie heeft ook een Galaxy Tool dit is zeer handig als je hem elke week bij houdt.
het scheelt dan ook in Deut. hoef je niet telkens alle melkwegen af te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Om 'm bij te houden kost je dus zeker wel deut. Dus dat voordeel gaat niet op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
[b][message=25752360,noline]Kabouterplop01 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 01:10

Je hebt ze straks toch nodig bij Graviton tech.
dan moet je er 8.507 hebben om aan je 300.000 energie te komen >:)
Als je op planeet 1 gaat zitten heb je maar 6000 zonnesats nodig. :)
Graviton is op planeet 15 niet aan te raden, alhoewel je wel eens een paar sullen het ziet proberen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 23:23
Is het eigenlijk de moeite om Commander te worden? Lijkt me wel handig enzo maar ja, 't kost wel €1,30 B)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit vanaf nu af aan ook in GoT. Ik zit op 1:434:8. Mijn naam is Darth P in verband met dat ik een klasgenoot wil killen >:)

edit:
Commander is wel handig dan kan je dingen op de bouwlijst zetten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Pimorez op 02-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
VeeGee schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:48:
Is het eigenlijk de moeite om Commander te worden? Lijkt me wel handig enzo maar ja, 't kost wel €1,30 B)
Scheelt je een hoop ingame reclame en het is ook praktischer als je je eigen skin host, dat scheelt behoorlijk in snelheid. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Pimorez schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:01:
Ik zit vanaf nu af aan ook in GoT. Ik zit op 1:434:8. Mijn naam is Darth P in verband met dat ik een klasgenoot wil killen >:)

edit:
Commander is wel handig dan kan je dingen op de bouwlijst zetten :)
Waar zit die klasgenoot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Zijn coords zijn: 1:370:10 en hij zit in de p.o.p een uber slechte alli hij heeft alleen 10k punten... Maar is paar dagen geleden zijn gehele verdediging en vloot kwijtgeraakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het GoT-imperium beschikt over voldoende zelfgeprogrammeerde technologieën om goed draaiend te houden, in het begin der tijden hadden wij zelfgeprogrammeerde galaxybrowser-technologieën (meerdere galaxybrowsers waren in omloop), na verloop van tijd stapten we over naar de algemene galaxybrowser. Sinds er algemene galaxybrowsers bestaan heeft het GoT-imperium een voordeel minder tov de concurrentie.

Het GoT-imperium is meer dan alleen een squadron/leger, het is eerder een volledig uitgebouwde natie/land. Wij voorzien onderwijs (& opvoeding in het oGamen), handel (& bankieren), sociale zekerheid (steun als iemand geschroot wordt en steun aan zwakkere spelers), inlichtingen (bv alarm slaan als er een haai voorbij zwemt: bv welbekende snowwie), cartografie, statistieken, strategische informatie, verdeel-en-heers (meeste regio's hebben een soort commandant die de buurt onder bedwang houdt), democratische politieke structuur, diplomatie, vrijwillige uitzendingen naar bepaalde front-regio's, war-effort,...

[edit]Oops, ik dacht dat het hier Universum II was.

[ Voor 40% gewijzigd door rapture op 05-06-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

hey ik ben ook begonnen met ogame spelen en wist niet dat GoT'ers er ook waren totdat ik er iets over las op het forum daar. ik zit in universum 5 maar de thread over universum 6 stuurt de lui in 5 ook hiernaartoe. moetik hier wezen? heb startpost gelezen maar werd er niet wijzer uit en om nou 30+ pagina's te lezen :S.

als ik verkeerd zit kan iemand dan de goede topic link kunnen geven? kan niks vinden via de search (1 thread die gesloten is wegens slechte startpost en de comments)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik denk dat je zelf een nieuw topic daarvoor moet openen want die is er inderdaad niet. Ik weet niet wie het gaat doen maar anders wil ik het wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

ben niet meer actief genoeg om om een startpost te maken, dan krijg je weer dat hele upgraden van de startpost dat niet gebeurt en ik heb verder ook nog geen ervaring daarin (niet dat het zo moeilijk is, maar wel tijdconsumerend voor een mooie startpost)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Hij hoeft toch niet mooi te zijn...

Ik heb gewoon de TS van dit topic gekopieert en geplakt en wat veranderd ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Pimorez op 14-06-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Ben ook begonnen met spelen:)
Ik zit op 1:446:12.

Metaal Mijn (niveau 7)
Kristal Mijn (niveau 4)
Deuterium fabriek (niveau 2)
Zonne-energie centrale (niveau 6)

Komt nog een zonne-energie centrale bij dan kan ik ze allemaal op 100% zetten.
Wat kan ik daarna het beste upgraden / bouwen?

En ik heb ook een aanvraag gedaan voor alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als je wilt een goede vloot wilt zou ik eerst zorgen voor goede onderzoek. Dat kost veel kristal dus daar zal ik voor zorgen. Als je gebouwen wilt maken zal ik metaal mijn zo laten want in het begin mag metaal best wat hoger zijn dan kristal. Je Deut fabriek zou ik naar 5 brengen maar dan moet je wel 10 Metaal en 10 Kristal want Deut heb je later niet zo heel erg veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de hulp.
Ik maak nog een kristal mijn.
Daarna wacht ik tot ik mooi wat kristal heb om nog meer energie centrales te maken.
Daarna metaal naar 8 en kristal naar 7 en deut naar 3.
Dan zie ik wel weer verder:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

je kunt beter metaal naar 9 brengen voor je kristal naar 7 brengt, deut naar 3 is wel een goed plan

op die manier onderzoek je zo de technieken voor de lichte gevechtschepen en kleine vrachtschepen en kun je gaan raiden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat dat raiden precies?
Gewoon een planeet uitkiezen die nit zo sterk is en aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb nu 3 ss'jes dus het gaat met mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:34:
Hoe gaat dat raiden precies?
Gewoon een planeet uitkiezen die nit zo sterk is en aanvallen?
Een planeet waar veel grondstoffen liggen uitkiezen en aanvallen :P

Als je voldoende opslagcapaciteit hebt in je vrachtschepen kun je maximaal de helft van de hoeveelheid grondstoffen die op een planeet ligt 'jatten'.
Om te kijken of je een aanval wint en je schepen het overleven is er het simulatieprogramma speedsim

Als je verder in het spel bent zal het raiden niet meer zo belangrijk worden, maar gaat het meer om crashen (het vernietigen van een vijandelijke vloot om het puin daarvan op te halen met receyclers), wat veel meer grondstondstoffen opbrengt dan raiden.
Dus om te voorkomen dat een sterker iemand jouw vloot vernietigd zul je dus moeten fleetsaven, (je vloot naar een inactive, puinveld of kolonie sturen op de momenten dat je offline bent)

[/beginnershandleiding :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ty ff gebookmarked.
En nou even kijken of ik mijn eerste raid kan doen dit weekend:)
mm lvl 9
km 6
deut lvl 3
Ja gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Stelletje beginners :P

Ik sta nu op 55.. maar dat is nog niks vergeleken met de rest van GoT die boven mij staat :P

Ben nu bezig met Spio 14, duurt nog maar 18 dagen :/

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 17-06-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb ook nog maar 1943 punten hoor ;) Maar ben weer 2 ss'jes aan het bijbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluuut schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:23:
Stelletje beginners :P

Ik sta nu op 55..
Hahha ik sta op 51 :9 :+

Maar ik ben de laatste tijd helemaal niet meer actief geweest, en twijfel er zelfs over om helemaal te stoppen. Spelletje begint gewoon saai te worden na een tijdje.

Maar ik hou mijn account wel actief tot de herfst ofzo en kijk of ik er dan wel weer zin in heb. Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat mijn vloot gecrashed wordt, die heb ik met een sprongpoort naar een melkweg ver weg verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als je gaat stoppen mag ik je account dan? Ik zal er goed voor zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

Is het mogelijk om in meedere allianties te zitten?

Ik zit namelijk met een aantal vrienden in een alliantie en kwam er net achter dat er ook een GoT alliantie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:55:
Is het mogelijk om in meedere allianties te zitten?

Ik zit namelijk met een aantal vrienden in een alliantie en kwam er net achter dat er ook een GoT alliantie is :)
[arrogant] Got staat #1, hoe kun je ons nu over het hoofd zien???? |:( :? 8)7 [/arrogant]

:p

Nee, is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:58:
[...]

[arrogant] Got staat #1, hoe kun je ons nu over het hoofd zien???? |:( :? 8)7 [/arrogant]

:p

Nee, is niet mogelijk
Naja, ogame is voor mij helemaal nieuw, dus er zal vast nog veel meer zijn dat ik over het hoofd zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Patsers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 15-07-2006 06:51 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu 205 punten, en mijn kristal en metaal mijnen op niveau 12.
Is het nu beter om kristal en metaal bij mensen weg te gaan roven of toch nog verder te gaan met het verbeteren van de mijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Ligt eraan wat je speelstijl is. De ene speler is veel online en raid de hele dag, de andere is minder online en steekt meer grondstoffen in mijnen en verdediging.

Ik zou je metaal mijn 2-3 levels hoger als kristal zetten, aangezien je meer metaal als kristal nodig hebt, vergeet ook je deut mijnen niet, in het begin is er veel duur onderzoek kwa deut.
Dan lekker gaan raiden, dat is veel leuker en levert veel meer op als je het goed doet.

Last FM

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste