MSI Geforce 7800 GTX icm Plasma Panasonic TH-42PA50

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 17:43

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Een vriend van me heeft een 'bruut' multimedia systeem met o.a. 2 gb geheugen, en een MSI Geforce 7800 GTX videokaart. Deze wilt hij op zijn Plasma Panasonic TH-42PA50 (42 inch, 852*480) aansluiten via een componenten aansluiting. Nu schijnt er een programma te zijn om je videokaart de bovenstaande resolutie te laten weergeven. Hij wilt dit systeem graag gebruiken om te gamen. Echter het beeld is onscherp, en alles is vertekend weergegeven. Waarschijnlijk door die
verkeerde resolutie. Iemand ideeen om dit prachtige systeem (ook nog in combinatie met een Harman Kardon en een set B&W boxen) fatsoenlijk te laten presteren?

ps: Een andere optie is via S-video, maar dit gaat ten koste van de kwaliteit.

[ Voor 73% gewijzigd door Mystikal op 28-10-2005 12:51 . Reden: per ongeluk op enter gedrukt.. ]

Basement Bios ---- Exo-S

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Volgens mij ging er iets niet goed met het posten.
Mist een hoop data naar mijn idee...

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 20:56
Haal een nieuwe lcd scherm met dvi ingang (alles wat jullie gebruiken hangt een duur kaartje aan, dus geld zal geen rol spelen denk ik)

[ Voor 54% gewijzigd door nakata24 op 28-10-2005 21:22 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Haha, of geld wel of niet een rol speelt, is niet echt echt van belang denk ik. Het gaat erom dat er aardig wat betaald is en we het dus ook naar behoren willen laten presteren. Maar we gaan niet zomaar weer 1200 euro extra uitgeven voor een andere scherm. Dus wellicht concrete oplossing?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Tja, als patsers maar raak kopen letten ze niet op kwaliteit. Voor 300 euro heeft je vriendje er een leuk tft-schermpje bij waarop ie kan gamen.

Verwijderd

Mystikal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:
Ik heb een vraagje. Een vriend van me heeft een 'bruut' multimedia systeem met o.a. 2 gb geheugen, en een MSI Geforce 7800 GTX videokaart. Deze wilt hij op zijn Plasma Panasonic TH-42PA50 (42 inch, 852*480) aansluiten via een componenten aansluiting. Nu schijnt er een programma te zijn om je videokaart de bovenstaande resolutie te laten weergeven. Hij wilt dit systeem graag gebruiken om te gamen. Echter het beeld is onscherp, en alles is vertekend weergegeven. Waarschijnlijk door die
verkeerde resolutie. Iemand ideeen om dit prachtige systeem (ook nog in combinatie met een Harman Kardon en een set B&W boxen) fatsoenlijk te laten presteren?

ps: Een andere optie is via S-video, maar dit gaat ten koste van de kwaliteit.
Het gaat over een scherm resolutie en je vermeld de boxen set erbij? omg wat een pats post hou het liever bij je vraag, en google is genoeg dingen over te vinden denk ik zo?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Wat loopt idereen nou te zeiken, de topicstarter vraagt of je ook die plasma reso kan gebruiken zodat alle pixels netjes op hun plaats staan.

Ik heb overigens wel eens geprobeerd die reso aan te maken, die 852/480, maar dat accepteerd een ATI of Nvidia kaart helaas niet, ik heb overigesn wel VGA/DVI ingang. VGA/DVI is gewoon ene must, aleen jammer dat ikdie reso nooit op de goede native heb gekregen, want dan is het best te doen.

Via scart/svideo etc is om te huilen met een plasma, welk device dan ook, alleen progressive scan is wel goed te doen. De reso maakt volgens mij voor die ingangen niet heel erg uit. .

[ Voor 45% gewijzigd door Carel op 29-10-2005 12:09 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Carel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:06:
Wat loopt idereen nou te zeiken, de topicstarter vraagt of je ook die plasma reso kan gebruiken zodat alle pixels netjes op hun plaats staan.

Ik heb overigens wel eens geprobeerd die reso aan te maken, die 852/480, maar dat accepteerd een ATI of Nvidia kaart helaas niet, ik heb overigesn wel VGA/DVI ingang. VGA/DVI is gewoon ene must, aleen jammer dat ikdie reso nooit op de goede native heb gekregen, want dan is het best te doen.

Via scart/svideo etc is om te huilen met een plasma, welk device dan ook, alleen progressive scan is wel goed te doen. De reso maakt volgens mij voor die ingangen niet heel erg uit. .
Bedankt Carel, voor je reactie. Op de eerdere reacties ga ik ook maar niet in. Ik wil alleen zeggen dat er veel geld is uitgegeven om er iets moois voor terug te krijgen. Dat andere mensen dat meteen als patsen zien, is denk ik eerder een tekortkoming van hun kant. Verder heb ik geen geldbedragen genoemd. Tegenwoordig heb je ook een HK-set van 600 euro. Maar om het even kort samen te vatten. Oftewel we hebben een plasma nodig met dvi en dan liefst 1024x768? Is ons probleem van wazig en vaag beeld dan verholpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 29-10-2005 16:06 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Als het goed is moet je met powerstrip wel zo'n grafische mode uit kunnen sturen.

PowerStrip timing parameters: (copy paste bij display profiles>advanced timing options>
custom resolutions> rechts onderin middelste icoon)

852x480=852,21,85,106,480,1,3,13,31728,7

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 13:43 . Reden: link ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:24:
Zat er bij die videokaart ook een hdtv dongle?
anders zou je misschien deze kunnen bemachtigen:[afbeelding]
Als het goed is moet je met powerstrip wel zo'n grafische mode uit kunnen sturen, bv

PowerStrip timing parameters:
852x480=852,21,85,106,480,1,3,13,31728,7
okay.. En powerstrip is die stekker, of is dat gewoon een dongle? Help me out here.. :Y)

ik lees net dat het een tooltje is... we gaan er mee aan de slag.

[ Voor 20% gewijzigd door Mystikal op 29-10-2005 16:36 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Volgens dit artikel moet dit ding erbij zitten, waarmee ie op je plasma aangesloten kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1122918967EjWXALxj1U_1_13_l.jpg

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Mystikal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:03:
[...]
Bedankt Carel, voor je reactie. Op de eerdere reacties ga ik ook maar niet in. Ik wil alleen zeggen dat er veel geld is uitgegeven om er iets moois voor terug te krijgen. Dat andere mensen dat meteen als patsen zien, is denk ik eerder een tekortkoming van hun kant. Verder heb ik geen geldbedragen genoemd. Tegenwoordig heb je ook een HK-set van 600 euro. Maar om het even kort samen te vatten. Oftewel we hebben een plasma nodig met dvi en dan liefst 1024x768? Is ons probleem van wazig en vaag beeld dan verholpen?
Een plasma van 852 is best wel te doen, maar omdat het mij niet gelukt is via VGA/DVi deze op 852/480 aan te sturen komen de pixels net niet overeen(zie je vooral inde leters). Vervolgens kan ik wel een aso hoge reso voor games gebruiken, maar de letters kan ik dan niet meer lezen in Windows. Overigens kan ik ook geen significant verschil zien tussen VGA of DVI.

Een spelcomputer speelt goed in op de nadelen van een TV en blurrred meer dan een normale pc videokaart lijkt het wel. 852 lijkt idd weinig, maar als ik een HDTV afspeel via mijn pc is dit beeld absoluut echt super mooi. Vanaf 2/3 meter ben ik iig al niet meer in staat mijn plasma te onderscheiden met deze van een hogere reso.

Wat wel een feit is dat Plasma TV's geen goede scart/svideo/RGB verwerking hebben, je ziet snel muizetrappetjes etc, dit zie ik ook te erg op mijn D-Box, vervolgen lus ik de Dbox door naar mijn pc en mijn pc weer naar de plasma en is het beeld niet meer zo blokkerig/onscherp.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Carel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:20:
[...]

Een plasma van 852 is best wel te doen, maar omdat het mij niet gelukt is via VGA/DVi deze op 852/480 aan te sturen komen de pixels net niet overeen(zie je vooral inde leters). Vervolgens kan ik wel een aso hoge reso voor games gebruiken, maar de letters kan ik dan niet meer lezen in Windows. Overigens kan ik ook geen significant verschil zien tussen VGA of DVI.

Een spelcomputer speelt goed in op de nadelen van een TV en blurrred meer dan een normale pc videokaart lijkt het wel. 852 lijkt idd weinig, maar als ik een HDTV afspeel via mijn pc is dit beeld absoluut echt super mooi. Vanaf 2/3 meter ben ik iig al niet meer in staat mijn plasma te onderscheiden met deze van een hogere reso.

Wat wel een feit is dat Plasma TV's geen goede scart/svideo/RGB verwerking hebben, je ziet snel muizetrappetjes etc, dit zie ik ook te erg op mijn D-Box, vervolgen lus ik de Dbox door naar mijn pc en mijn pc weer naar de plasma en is het beeld niet meer zo blokkerig/onscherp.
Inderdaad het is precies wat je zegt. De letters (in games en in windows) zijn (haast) niet te lezen. Dat is idd gewoon erg jammer en dus (als ik jou goedbegrijp) is dit dus niet op te lossen als je een 852/480 reso heb. Dan eigenlijk nog 1 vraag. Een plasma met reso 1024/768 lost die het probleem op van de letters die niet te lezen zijn? Of blijft dit een euvel? Bedankt in ieder geval voor je hulp zover.

Mbt tot die kabel aansluiting. Idd dat setje zit erbij en daar kun je dus idd de computer op de plasma mee aansluiten. Echter dit verhelpt dus niet het probleem van de letters die niet te lezen zijn. Ik dacht wellicht dat dvi dit probleem wel zou oplossen, maar dat is dus ook niet het geval. Dus wellicht als laatste optie een 1024/768 :?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

of gewoon een PV500 (high def + pc ingang) kopen ipv een PA50

Verwijderd

als je de native resolutie van je plasma uitstuurt via vga, yprpb of dvi is het prima te lezen,
of dit nou 852x480, 1280x 720 of 1920x1080 maakt dan niet zoveel uit.
(dvi is uiteraard het beste gevolgd door vga en yprpb)

het enigste probleem is nu dat de videokaart die resolutie niet accepteerd.
misschien is dit op te lossen door de laatste versie van de drivers.
of misschien een email naar de support afdeling van msi,
want er zijn meer plasma's met die resolutie.

edit: bij mijn X800XL kan ik wel 848*480 en 856*480 instellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 17:19 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Met powerstrip heb ik ook ooit een breedbeeldtv aangestuurd dmv een riva128ZX, dus zal niet zo'n probleem mogen zijn lijkt me...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1