Toon posts:

Windows server 2003 domain controller

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
We hadden dus graag wel gezien dat je ook zelf inzet toont.

Dat heb ik ook gedaan hoor, anders had ik nog veel meer moeten vragen ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En vond je het echt nodig om alleen voor deze opmerking een nieuw topic aan te maken, of had je niet door dat je topic gesloten was :)

Er wordt alleen melding gemaakt dat het lijkt alsof je geen inzet toont. Wij kunnen niet ruiken dat je dat wel hebt gedaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Equator op 27-10-2005 19:52 ]

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 09:49

-TAZZ-

X

Ik voel een OW-tje aankomen })
4e topic mbt zelfde onderwerp waarvan de 1e drie gesloten ivm gebrek aan eigen initiatief. |:( 8)7

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
-TAZZ- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:03:
Ik voel een OW-tje aankomen })
4e topic mbt zelfde onderwerp waarvan de 1e drie gesloten ivm gebrek aan eigen initiatief. |:( 8)7
Ik denk al, ik mis een probleem in de TS

Sign here please

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor, moeten die mensen maar niet zo gauw een slotje erop zetten als je gewoon serieuze dingen wil doen. En zij hebben ook niets te zeggen over het kunnen van de threadstarters e.d.

Maargoed als ze ze dus niet steeds sluiten dan kan ik mijn post's steeds aanpassen en erbij zeggen wat ik allemaal gedaan heb e.d. Zodoende hoef ik minder te vragen en hoef ik niet steeds alles te herhalen. Echter een aantal moderators ziet dit helaas anders.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 20:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:47:
En zij hebben ook niets te zeggen over het kunnen van de threadstarters e.d.
*kuch*

Terzake:
Heb je een vraag, stel 'm dan.

Liefst in het goeie subforum, bijvoorbeeld Windows Operating Systems

En hou daarbij rekening met Windows Operating Systems - FAQ
en Windows Operating Systems - Howto's and Guides en je komt een heel eind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:47:
Echter een aantal moderators ziet dit helaas anders.
En terecht 't is hier geen kleutelschool. Wil je serieus bezig zijn? Volg een cursus of koop een boek en vraag niet om een dummy-proof installatie en configuratie handleiding. :Y)

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door -TAZZ- op 27-10-2005 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
-TAZZ- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:55:
[...]

En terecht 't is hier geen kleutelschool. Wil je serieus bezig zijn? Volg een cursus of koop een boek en vraag niet om een dummy-proof installatie en configuratie handleiding. :Y)
Boek zou kunnen, maar is inmiddels al niet meer nodig :)
Curus...

Maar anyway, op dit moment heb ik nog geen vragen. Aan de howtos e.d. heb je idd erg veel.
Maar misschien als het domein straks gaat functioneren duiken de vragen op, dus het zal plezierig zijn als deze niet gesloten wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 21:04 ]

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 11:55
Hoe moet iemand weten die dit topic leest waar dit in godsnaam over gaat!?
Stel je vraag en wees duidelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door qwertyuiop op 27-10-2005 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik een standaardgebruiker heb aangemaakt met AD bijvoorbeeld in een OU test, en dan ge ruiker genaamd test, dan kan hij niet standaard op de server aanmelden ('het locale beleid stelt...')
Heeft dat met de policy te maken van server, de hoofdpolicy?

Ik kan er natuurlijk wel admins van maken, maar dat is niet de bedoeling :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 21:20 ]

• qwertyuiop
Dat heet Domain Security Policy en Domain Controller Security Policy! Google en Microsoft zijn je vrienden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:04:
Boek zou kunnen, maar is inmiddels al niet meer nodig :)
Cursus...
http://www.microsoft.com/...owsserver2003/default.asp
http://www.microsoft.com/...certification/default.asp
Maar anyway, op dit moment heb ik nog geen vragen. Aan de howtos e.d. heb je idd erg veel.
Maar misschien als het domein straks gaat functioneren duiken de vragen op, dus het zal plezierig zijn als deze niet gesloten wordt.
Daar helpt een topic als dit openen niet echt mee.

Los het liever zelf op, en kom je vraag pas stellen als je er zelf niet meer uitkomt nadat je eerst zelf je literatuur hebt nagelezen en zelf effort erin steekt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:17:
Ok, als ik een standaardgebruiker heb aangemaakt met AD bijvoorbeeld in een OU test, en dan ge ruiker genaamd test, dan kan hij niet standaard op de server aanmelden ('het locale beleid stelt...')
Heeft dat met de policy te maken van server, de hoofdpolicy?

Ik kan er natuurlijk wel admins van maken, maar dat is niet de bedoeling :)
Dat heeft te maken met dat een AD niet is om op te werken. Een AD is slechts bedoeld als server, en zeker niet als werkstation. Een normale gebruiker hoeft er dus nooit op in te loggen.

• qwertyuiop
Security Settings > Local Policies > User Rights Assignment > Allow log on locally
om precies te zijn

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je me één goeie reden kunnen geven waarom een normale Joe DomainUser op de console-sessie van een Server OS zou moeten inloggen?

Hm?

Nee, dat dacht ik al.

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:21:
[...]

Dat heeft te maken met dat een AD niet is om op te werken. Een AD is slechts bedoeld als server, en zeker niet als werkstation. Een normale gebruiker hoeft er dus nooit op in te loggen.
Ja, maar hij staat juist wel ook nog als ws, namelijk om gewoon mee te browsen bijvoorbeeld. Is dat heel slecht?

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

qwertyuiop schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:14:
Hoe moet iemand weten die dit topic leest waar dit in godsnaam over gaat!?
Stel je vraag en wees duidelijk!
Dit topic is het vervolg van:
Windows Server 2003 Policy
[rml]Server [ win2003][ winXP][/rml]
domeincontroller Windows server 2003 en Windows 2000 Pro

Deze werden echter allemaal gesloten vanwege gebrek an eigen initiatief. Dus TS opent vrolijk het volgende [Ik kan het Configuratiescherm niet vinden] topic. ;)

• qwertyuiop
Zou je me één goeie reden kunnen geven waarom een normale Joe DomainUser op de console-sessie van een Server OS zou moeten inloggen?
Eenmanszaak :Y)

[ Voor 84% gewijzigd door qwertyuiop op 27-10-2005 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
-TAZZ- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:33:
[...]

Dit topic is het vervolg van:
Windows Server 2003 Policy
[rml]Server [ win2003][ winXP][/rml]
domeincontroller Windows server 2003 en Windows 2000 Pro

Deze werden echter allemaal gesloten vanwege gebrek an eigen initiatief. Dus TS opent vrolijk het volgende [Ik kan het Configuratiescherm niet vinden] topic. ;)
Nee, eigenlijk gaat het over windows server 2003 en domein dingetjes en dat soort dingen, dat moet nu toch wel duidelijk zijn na 4 topics ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:31:

Hm?

Nee, dat dacht ik al.
Die gaf ik net een aantal posts voor je, omdat hij dus ook ingericht staat als ws om bijv op te browsen en dat soort dingen meer.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:33:
[...]
Ja, maar hij staat juist wel ook nog als ws, namelijk om gewoon mee te browsen bijvoorbeeld. Is dat heel slecht?
Virussen e.d. wil je niet op je server hebben. Waarom wel een server aanschaffen, maar geen extra workstation? Als je te weinig plaats hebt, kun je via een KVM-switch met dezelfde toetsenbord, muis en monitor werken.

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

Virussen e.d. wil je niet op je server hebben. Waarom wel een server aanschaffen, maar geen extra workstation? Als je te weinig plaats hebt, kun je via een KVM-switch met dezelfde toetsenbord, muis en monitor werken.
Hmm, check.

Verwijderd

Ik wijd er wel een mailtje aan, dan kan je tenminste lekker democratisch reageren op mijn handelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.