Toon posts:

Server [win2003][winXP]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Verder gaand op de volgende thread: domeincontroller Windows server 2003 en Windows 2000 Pro

Inmiddels is het me gelukt om active directory op windows server 2003 (enterprise) aan de gang te krijgen. Echter nu is het probleem dat ik een domain controller wil op die server. Alleen hij moet tevens ook nog gewoon als workstation gebruikt worden.

Helaas is het haast niet te doen om bijvoorbeeld de grafische kaart al proper te instaleren op winser, dus ben ik bang dat op die pc gewoon weer met winxp gewerkt gaat worden.

Nu heb ik helaas geen computer meer over om als server te gebruiken :(, gezien ik net gisteren ook een tamelijke oude pc heb opgeblazen, die eventueel die functie zou kunnen hebben.

Nu is mijn vraag of ik ook gewoon de winser2003 geteste pc kan gebruiken met windows xp m.b.v AD softtware. In wezen hoeft hij behalve AD en fileserver geen andere server functies uit te voeren, dus lijkt het me dat ik dan aan windows XP (pro) gewoon genoeg heb?

En onder windows XP kan ik dan verder ook alles blijven draaien.

Nu is de vraag of ik dan genoeg heb aan: Active Directory Application Mode (ADAM)?

Updates volgen nog in het geval dat het een en ander onduidelijk is

Elwin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) AD op een server houdt in dat je er een domain controller van gemaakt hebt.

2) Een Domain Controller is GÉÉN werkstation. Punt.

3) Een Server install heeft ook geen uber videokaart nodig, toch?

4) XP biedt geen Active Directory, daar heb je (juist ja) Server voor nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 08:57
Misschien is dit wel iets voor je om door te lezen.
klik
Hier staat uitleg over AD en howto's.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:04:
1) AD op een server houdt in dat je er een domain controller van gemaakt hebt.

2) Een Domain Controller is GÉÉN werkstation. Punt.

3) Een Server install heeft ook geen uber videokaart nodig, toch?

4) XP biedt geen Active Directory, daar heb je (juist ja) Server voor nodig.
Ok duidelijke taal, hmm dan moet ik maar ergens een computer gaan scoren.

Verwijderd

En deze gaat om precies dezelfde reden dicht als je vorige topic: als je er zo weinig vanaf weet is het belangrijk je er eerst eens in te verdiepen. Sorry, maar zo werkt dit nou eenmaal. We gaan dit soort vragen niet tot in den treure beantwoorden.

Dit topic is gesloten.