[WC] Swiftech MCW6002A/64

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst zitten stoeien met waterkoeling, en wel de geavanceerde versie: Chilled water. Inmiddels is de setup overleden, na ruim 2 maanden probleemloos te werken op 1825mhz(mobo wilde niet meer verder ofzo 8)7 ), is het mobo definitief dood, aan statische electriciteit
danwel kortsluiting door condens :+

Echter, inmiddels heb ik een nieuw systeem op het oog, dit wilde ik (voorals nog :+) niet onder mijn chiller leggen, maar wél waterkoelen. Het betreft een systeem met een socket 939 processor(of M2, maar die verschilt afaik qua retention clips niet van 939/940)

Volgens de swifttech site is een MCW6002 met een stepped base, zoals deze voor de socket A geleverd worden, niet geschikt voor socket 939. In de eerste instantie ging ik er van uit dat dta te maken zou hebben met de hoogte van het blok oid...

Echter, vandaag kwam ik deze afbeeling tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW6000/mcw6000-dimensions-630x320.gif

Daaruit blijkt dat beide blokken even dik zijn, en het opstapje alleen te maken had met de socket cam zoals deze aanwezig is bij socket A.

Volgens de AMD specificaties is de IHS voor de socket 940(en ik ga uit voor de 939 dus ook) 37,5 bij 37.5 milimeter.

Het swifttechblokje meet 2,5" bij 2,5", da's 63.5 bij 63.5 milimeter, da's flink wat groter dan de IHS van de Athlon 64 reeks...

Als ik onder dit blokje een A64 plak, zou deze een klein stukje uitsteken? En zo ja, in welke mate gaat de performance achteruit(ie slechter dan een high end lucht koeler??) Ik mag toch aanemen dat het heetste punt recht boven de core ligt...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Volgens mij gaat dat inderdaad gewoon werken.... ik zou zeggen je hebt het blok toch, koop een s939 setup en kijk eens?

Trouwens, was dit te goed voor het
[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]
;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

hmmm, mijn Frigus S-A WC blok heeft een halfjaar probleemloos gewerkt op me A64 dus k denk wel dat het wekt hoor

Gabriël AM5

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
^^ Steekt je CPU uit over onder die socket-cam uitsparing? Of wordt gewoon de hele IHS bedekt?

@van dread 'even een s939' syteem kopen :+ Ben al weken bezig de juiste onderdelen bij elkaar te passen..enige concrete wat ik in handen heb is een systeemkast en wat waterkoelings onderdelen :+

[ Voor 52% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-10-2005 14:01 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori