Toon posts:

RTBR03 DMZ aanmaken.. error: WAN IP is gelijk aan Fixed IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Router: E-Tech RTBR03

Ik heb in dit topic: [ Router probs ] gelezen dat ik alle poorten kan openen door mijn PC in de DMZ te zetten. Als ik dit wil doen wil ik bij WAN IP 10.0.0.150 invullen, maar dan komt er de volgend fout:

"Warning! WAN IP should not be the same with Fixed IP"

Weet iemand hier een oplossing voor?

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Bij een pc in een dmz zetten tik je het ipadres van die pc in. Ik gok dat wat je nu ik tikt het wan adres is van de router.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nee..
Dit staat er:

Multi DMZ
WAN IP:LAN IP:
x.x.x.x 192.168.1.x

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
Geef eens iets meer info?

Waarschijnlijk heb je nu een router achter een speedtouch 510 (die al router is) waardoor je dubbel NAT uitvoerd, en ook nog eens in dezelfde range.
Andere optie: Je hebt een oud speedtouch home modem en maakt via PPtP verbinding, dan moet je ook als WAN ip 10.0.0.150 opgeven (En vpnnen naar .138/modem). In beide gevallen gaat t niet echt werken..

Wat voor modem heb je er nu achter hangen? Gooi de modem in een andere IP range, of je netwerk, of (indien mogelijk) config je modem als bridge, of als je een speedtouch 510 hebt pleur router weg en haal een switch of als je een speedtouch home hebt dump die en koop een alles-in-1 ding, de speedtouch home dingen zijn toch niet echt ideaal meer met de huidige snelheden enz.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor modem heb je er nu achter hangen?
Inderdaad een Speedtouch 510