Toon posts:

Router probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een E-Tech RTBR03 router aan mijn PC hangen, waarmee ik mijn internet deel met mijn andere PC en ook een netwerk heb.

Maar het probleem is dat ik geen poorten openkrijg, en dat snap ik niet, want mijn router heeft geen ingebouwde firewall, je kan alleen handmatig poorten sluiten in de webbased optiemenu, maar niet openen, want ze staan standaard open volgens het boekje.

Ik heb geen softwarematige firewall en ook de WinXP firewall staat uit.

Hoe kan ik toch poorten openen, want op deze manier doen mijn eMule, Kazaa, Trillian, IRC het nauwelijks?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het is geen kwestie van poorten openen, maar van poorten doorsturen vanaf de router naar 1 van de 2 PC's.
Op 2 manieren op te lossen:
1 : Zet het IP adres van de machine waarop je eMule etc. draait in de DMZ (DeMilitarized Zone).
2 : Kijk in het grote Poortmapping Topic welke poorten worden gebruikt door de programma's die je draait, en stuur deze in het Virtual Server kopje van je router door naar het IP adres van de machine waarop je de applicaties draait.

BTW, als je de search ff had gebruikt, had je gemerkt dat dit soort vragen inmiddels al wel 100 keer gesteld zijn.
Kijk eens een keer bij de FAQ van [NT], en bij het Poortmappingsverhaal, hier staan de oplossingen waarschijnlijk allemaal al tussen.

[ Voor 31% gewijzigd door Brede P op 17-05-2003 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, die Virtual Server moest ik hebben dus, jammer dat de handleiding van de router daar geen woord over rept.

Bedankt, ik kom er wel uit denk ik.